Gå til innhold

Til dere som er konsulenter til Homepartys


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på å samle flere konsulenter sammen, og ta et kjempeparty!

Altså f.eks en fra Casa Interiør, en fra tupperware, en fra me&i og en fra Oriflame!

Tenke å gjøre dette oppunder jul! Har et stort hus, så alle 4 partyene kan få sin egen krok i stue/kjøkken, så kan de få "stands" der gjestene kan gå rundt som de vil :)

Jeg mener dette er en genial ide, der man kan ordne mye på samme tid :) Tror jeg fint kunne hatt 20 gjester uten at det blir trangt her hos meg :)

Jeg kjenner konsulenter i alle disse fire partyene, så tenkte å spørre dem hva dem syns om noe slikt, om de er villige å dele seg på denne måten, men vil ikke gjøre det enda, siden jeg ikke vil ha partyet før i slutten av november ;)

Men hva tror dere? E dette en god ide? Ville dere blitt med på noe slikt? :jepp:

Eller blir det for lite tid til å snakke om deres egne produkter? Her blir det jo mer at kundene spør direkte om en og en ting ved din stand på en måte :)

Håper på litt tilbakemeldinger fra dere konsulenter der ute! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....og til dere som nå ikke er konsulenter som stikker innom tråden.... Ville dere gått på noe slikt?

Er det en fin måte å f.eks hande mange julegaver på samtidig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg kunne nok deltatt ja! Har vert på noe lignende en gang før faktisk, men det var i et samfunnshus og ikke hjemme hos noen. Da kunne man også handle der og da, at de forskjellige konsulentene tømte lageret sitt litt. Maaange år siden nå, men de som var der var perfect home, miranda, tupperware og green-ettellerannet...noe klær ihvertfall :)

Tror de hadde bra salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Regner med dere da er "kunder" og ikke konsulenter ;) Kjekt å høre dere syns det er en god ide!

Noen flere som har synspunkter? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Høres jo smart ut, og jeg kunne deltatt. Ser bare for meg at jeg hadde kommet til å brukt alt for mye penger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo smart ut, og jeg kunne deltatt. Ser bare for meg at jeg hadde kommet til å brukt alt for mye penger! :)

Hehe, ja er akkurat det som er det eneste jeg er redd for :) At folk ikke kommer for de vet det blir dyyyrt ;)

Der for jeg tenker at det må gjøres omtrent midt i november eller noe, sånn at de fleste ikke er ferdige med juleshoppingen ;)

Bare be alle gjestene ta med avkryssingslister for julegaver :fnise:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjerne kommet som gjest/shopper. :)

Når det gjelder konsulenter: Det kommer vel an på antall gjester? Jeg er ikke konsulent selv, men har et par venninner som har vært og jeg ble nesten med på det selv. Hvis hver konsulent f.eks. tenker at det bør være fem gjester pr party, så ville jeg ganget antall konsulenter med fem og så fått minst så mange gjester. F.eks. fire konsulenter = 20 gjester. Helst flere. Ellers ville nok jeg som konsulent vært redd for et altfor tynt grunnlag om få gjester skulle velge blant tingene til for mange konsulenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konsulent for slike firmaer, et par anger i året deltar jeg på såkalte "stor-demoer", vi slår oss sammen (ca 10 konsulenter) og leier en stor sal/grendehus og reklamerer godt. Har da rundt 100 gjester totalt. Vi står da bare på stands, så folk kommer å ser på det som er interessert for de. Selger da enkelte produkter til redusert pris, og prøver å samle flest mulig på en kundeliste:-) Anbefaler ikke å ha et stort party hvor dere prater lenge alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

20 gjester er kanskje litt få til 4 ulike produktlinjer. Jeg tror folk har en sperre på hvor mye man ønsker å bruke på en slik kveld, og når det er flere konsulenter, kan ikke hver regne med å få kjøp fra alle.

Trolig vil de fleste kjøpe fra én eller to, dvs at man kanskje får solgt til 5-10 personer, med risiko for lavere beløp dersom man får solgt litt til mange av dem.

Husk på at hver konsulent også må ha plass til å vise frem varene sine. Jeg selger smykker, og trenger som regel ett bord for å vise frem mitt. De som selger tupperware eller barneklær vil kanskje trenge mer plass?

Jeg tror 2-3 konsulenter bør være maks, og på forhånd bør du ha avsjekket med vennene hva de faktisk er interessert i, og at du ikke har konkurrerende konsulenter på samme samling.

Ellers er tanken god - hvis det er tidsklemma som er problemet i vennegjengen (heller enn penger) vil det sikkert spare tid for folk.

Løsningen på kommentaren om skravlingen Lykkelise nevner, kan være at konsulentene ikke blir hele kvelden, og at dere kan shoppe først, og skravle etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...