Annabel Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hjelp, jeg ble plutelig utrolig redd! I går merket jeg at jeg var litt sår i underlivet, i tillegg til at det klødde litt. Ikke noe voldsomme grier, men ikke helt behagelig heller, akkurat. Jeg så meg nedentil med et speil, og oppdaget at jeg var veldig rød i mellom de inre kjønnsleppene. Det er i grunnen her det er sårt og klør også, og i skjedeåpningen. Jeg må legge til at jeg føler meg knusktørr nedentil også, noe jeg ellers aldri pleier å være. Jeg tenkte egentlig ikke så mye over det, og tenkte at det sikkert bare var en irritasjon som forsvant av seg selv. Men i dag fant jeg ut av at jeg ville ta en ny titt. Da studerte jeg inni skjedeåpningen også, og da merket jeg at det var noe hvitt og ekkel rett innenfor åpningen! og innover, hvor det veldig vanskelig å se. Huff, jeg ble utrolig redd, og visste egentlig ikke helt hva jeg skulle gjøre. Jeg forsøkte å skrape noe vekk, og da kom det noe litt hvitt og klumpete på neglene (beklager for ekle detaljer...) Jeg har prøvd å søke litt rundt for å finne ut hva det kan være, men jeg finner ikke noe som har beskrevet akkurat dette her. Det SÅ ut som sopp, for å si det sånn. Utrolig ekkelt. Noen som har hatt soppinfeksjon? Jeg har hørt det er veldig vanlig, emn jeg visste ikke at bokstavligtalt var SOPP... Jeg er egentlig midt i eksamenslesingen nå, men klarer ikke konsentrere meg pga. dette.. Redd for at det skal være noen farlige greier. Håper inderlig noen der ute kan hjelpe meg! Hadde beroliget meg veldig å hørt om dette ligner på soppinfeksjon eller ikke:-)
Gjest Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Høres ut som sopp - og er helt vanlig og ufarlig, dog veldig irriterende og kløete. Kjøp Canesten-kur på apoteket, bruk bomullstruser og ikke altfor stramme bukser, så går det seg til.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Eller gå til legen, få det bekreftet.... Jeg hadde mange omganger med sopp, kanskje 4-6 ganger i året. Fikk til slutt en pille som gjorde underverket, både jeg og partnr måtte ta denne... Men til gjengeld var jeg sopp fri i 4 år, før jeg måtte ha en ny pille Huskler desverre ikke hva denne pillen het. Kan også være lurt å benytte asan underlivssåpe...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Pillen heter Diflucan - og tas som en gangs dose eller 1-3.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Helt unødvendig å gå til legen - kjøp Canesten reseptfritt på apoteket, og du er fin igjen på maks en uke.
Annabel Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2012 Tusen takk for svarene! :-) Har vært en tur hos legen, som kunne fastslå at dette var sopp.. Vondt og irriterende, men heldigvis helt normalt og ufarlig! Men au, ikke særlig behagelig, gitt!!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Sopp er helt normalt, fler enn du aner har det. Jeg har hatt det en del, og jeg er ikke uhygienisk eller ekkel fordet om. Jeg bruker canesten hver gang, og de verste plagene mine er borte etter en natt med stikkpillen. Smører med krem i en uke ca, faktisk til tuben med krem er borte! Anonym poster: 9874569ea32cb3f54f3d87b3e8fe22ae
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Noen tips om du får mer soppiinfeksjon i fremtiden er å ikke bruke såpe nedentil for mye, siden det skaper ubalanse i ph-balansen,bytt p-piller(eller slutt) siden den inneholder mye hormoner og østrogen,vask undertøyet på 60 gr, og skift til hipster/hotpants i stedet for string. Også veldig viktig å gå på do rett etter sex, sånn at man for skylt ut evnt bakterier. Anonym poster: 30f8fbd82b1a615aaf0ee2e7d466ad58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå