Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Redigert

Endret av Maelisa
Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Du bør for din egen del ikke la Kvinneguiden skremme deg med at du kan ha kreft. Det kan være veldig mange andre grunner til at du har blod i avføringen, og siden du er så bekymret er det bedre at h*n sjekker det, enn at KG skal synse.

Gjest bente85
Skrevet

Altså det at det kommer blod fra tarmen, kan komme av hemoroider også.

Man får lett det om man har forstoppelse.

Du har ikke snakket med legen din om dette, vært på undersøkelse eller noe?

Skrevet

Blod og mye slim i avføringen bør sjekkes av lege så bestill time. Mest sannsynlig er det en hemoroide, noe som kan være ubehagelig men ikke farlig. Og ikke la deg skremme av at det kan være kreft men sjekk deg og få denne bekymringen ut av verden.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mye forskjellig, og det er ikke uten videre sånn at blod i avføring = kreft. En del tarmsykdommer kan gi det feks. Uansett er det greit å sjekke det ut så slipper du å gå rundt og tenke på det, og kanskje finnes det behandling for problemet ditt også. Ikke la legen overtale deg til at dette ikke trenger å sjekkes ut.

Skrevet

Jeg er henvist til koloskopi. Men kan blod fra en hemoroide liksom være inni slimet?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være kreft, men det kan også være mange andre ting. F.eks. kan man få divertikler (utposinger på tarmen) pga forstoppelse, og disse kan innimellom bli betent og tømme seg ut i tarmen, da kommer det blod og slim. Betennelse i tarmen generelt kan gi blod og slim. Hemorroider kan blø. Det er mye større sjanse for at det er noe av dette andre enn at du har kreft. Men med tanke på at en i familien din har hatt tarmkreft (selv om dette ikke er en førstegradsslektning), bør det utelukkes kreft.

Skrevet

Det kan være mye!

Cøliaki,irritabel tarm osv. Hemoroider på innsiden gir jo blod i avføring.

Prøv å slappe litt av og ikke stress med at det er kreft. Sansynligvis er det helt ufarlig

AnonymBruker
Skrevet

Kronisk tarmbetennelse som Morbus Crohn eller Ulcerøs Kolitt kan gi blod og slim i avføringen. Bra du skal kolonskopi, for da finner de nok ut av det :) Ikke tenk kreft, bare slapp helt av. Det kan være så mye rart.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ble veldig redd da søskenbarnet mitt fikk kreft. Jeg har også en mor og bestemor som har fjernet godartede polypper fra tarmen, så at dette ligger i slekten skremmer meg mye.

Gjest pellepirat
Skrevet

Jeg hadde også slim og blod i avføring i mange mnd, men hadde også smerter i magen, type skikkelig krampe/stikk. Gikk til mange fastleger og forskjellige prøver, blodprøver, avføringsprøver, røntgen og fikk til svar at det var luftsmerter jeg måtte lære meg å leve med. Helt til en lege sendte meg til koloskopi og vi fant flekker med betennelse i tykktarmen, altså ulcerøs kolitt. Har fått medisin mot det og fungerer helt normalt nå.

Slik at det er absolutt ikke sånn at blod og slim = kreft.

Ved koloskopi vil de nok helt sikkert avklare hva det kan være hvertfall. Lykke til :)

• 2 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Jeg har hatt slim i avføring en stund (merker det når jeg tørker meg, det må mange tørk til før det blir tomt!) Har aldri sett det på selve avføringen, men det må vel kanskje være der også... I dag så jeg at det var et par små striper av lyserødt blod i slimet. Derfor lurer jeg; fikk du noen forklaring på at blodet liksom lå inni slimet? Ved noen anledninger har jeg også hatt puss på papiret (ligner på små paprikafrø, og er brunt på farge - er det puss?)

Anonymous poster hash: e01f1...9c3
Skrevet

Okay - ser nå at TS ikke er særlig aktiv lengre. Men er det andre som har observer blod liksom inni slimet - og vet hva det kan skyldes?

Anonymous poster hash: e01f1...9c3
Skrevet

Polypper? Jeg hadde slim m litt blod. Fjernet polypper. Ble bra.

Anonymous poster hash: 1cf42...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...