Gå til innhold

Utelate jobber fra CV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man skriver arbeidserfaring på CV, må man da skrive opp alle jobber man har hatt? Har hatt et par jobber jeg ikke hadde særlig lenge, og synes ikke det ser så bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo å tukle med CVen din og er så definitivt i en moralsk gråsone, når det er sagt, så tror jeg det er ekstremt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo å tukle med CVen din og er så definitivt i en moralsk gråsone, når det er sagt, så tror jeg det er ekstremt vanlig.

Tusen takk skal du ha! Det var det jeg tenkte, men jeg var usikker ;) Da beholder jeg hver minste detalj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler jo å skreddersy CVene til hver enkelt jobb :)

Jeg har ikke tatt med alle sommerjobbene mine som renholder og jordbærplukke.r

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en samlekategori for alle småjobbene jeg har hatt. Har bare skrevet diverse og så ramset opp hva det er uten å nevne bedrift. Dette er helt akseptabelt! Etter hvert har man jobbet i mange år og jeg har ikke tenkt å skrive opp kioskjobben jeg hadde som 18-åring til jeg blir 50 liksom... Men samtidig er det fint å vise at jeg faktisk har jobbet siden jeg var 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se på hvilken måte det er en moralsk gråsone å ikke føre ned alle jobber man har hatt, med mindre man har jobbet som leiemorder eller lignende og da ville man nok uansett ikke ført det opp. Jeg er blitt såpass gammel at håper har tatt bort en del ting fra da jeg var yngre, som at jeg har vært avisbud og jobbet som vaskehjelp - det føles ikke særlig relevant når jeg har mastergrad i telekommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, det er så mye hjelp i det dere skriver! Jeg har ikke så mye jobberfaring, så da kan jeg vel beholde dem foreløpig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skriver arbeidserfaring på CV, må man da skrive opp alle jobber man har hatt? Har hatt et par jobber jeg ikke hadde særlig lenge, og synes ikke det ser så bra ut

har lest at det anbefales at man utelater mer ubetydelige småjobber fra CV-en sin. Så nei, du må ikke nødvendigvis gjøre det, det er helt og holdent opp til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som man får mer erfaring, vil det også bli mer naturlig å stryke ting, for det er rett og slett ikke plass på CV'en om man skal holde den rimelig kort. Da jeg var student var det plass til å føre opp alle sommerjobber og frivillige verv jeg hadde hatt, for eksempel. Nå som jeg er i arbeid, er det andre ting som er viktigere, og det skaper lite verdi på CV'en at jeg skriver at jeg var tillitsvalgt på sommerarbeidsplassen i 2003. Men stryker man arbeidserfaring bør man passe på at det ikke blir seende rart ut, og at man får hull som kan gi et negativt inntrykk og sørge for at du ikke kommer til intervju..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...