AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Ubetinget fengsel, bot og oppreisning til offeret. 1
Ruto Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Men det krever selvsagt at gjerningsmannen blir tatt, siktet og dømt. Noe som sjelden skjer. 2
yes2yes Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Ubetinget fengsel, bot og oppreisning til offeret. Riktig. Forøvrig er den praktiserende straffen i mange tilfeller så altfor lav i forhold til hva den burde vært, selvom landets strafferamme for voldteksforbrytelser i seg selv er strenge nok. 4
kråkefjas Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Riktig. Forøvrig er den praktiserende straffen i mange tilfeller så altfor lav i forhold til hva den burde vært, selvom landets strafferamme for voldteksforbrytelser i seg selv er strenge nok. Riktig. Øvre strafferamme for voldtekt er 21år, men gjennomsnittsstraffen for en voldtekt er ca 2år Så en kan jo lure på hva som må til for å få 21... Må man voldta Jens Stoltenberg?
yes2yes Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Der fikk jeg et meget uønsket bilde i tankene, men jeg tar poenget. Det er jo noe å lure på, for som jeg kan huske har jeg ikke sett høyere straff enn 9 år bli gitt, og da inkluderte dommen mer enn berre voldtekt. Enten er bevisførselen meget svak i dagens anklager, eller så har domstolene kommet i en ond sirkel hvor slik kriminalitet blir unnskyldt med unødvendig mange tilgivende omstendigheter. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Er det riktig at FrP vil øke straffene md 50%?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå