Tøysejenta Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Inspirert av tråden om å bli invitert som reservegjest i bryllup, spør jeg om noe liknende. Jeg har ganske ofte ulike sammenkomster som fest, matkvelder, jentekvelder, temafester osv. Jeg bor hjemme, og mamma setter en viss grense på hvor mange jeg kan invitere, feks. 10. Ettersom jeg aldri har klart å komme inn i en bestemt gjeng, har jeg kanskje 20 venner og ingen bestevenner. Da blir det vanskelig for meg å velge ut hvilke 10 som kan komme, ettersom jeg har like lyst til at alle skal komme. Jeg ender likevel ofte med å invitere de jeg går mest med på skolen, ettersom det er det som er mest respektert blant alle; det virker mest naturlig. Problemet med disse, er at noen av dem kan finne på å lage et eget arrangement samtidig med mitt (siden 4-5 av dem er en gjeng som jeg ikke er en del av), slik at halvparten av gjestene ikke kommer. Noen er også veldig dårlige på å holde avtaler, og kan finne på å si samme dagen at de ikke orker å komme fordi de så på film hele natta og liknende.. Sistnevnte er det lite jeg får gjort noe med, men de som gir beskjed noen dager i forveien pleier jeg å "erstatte" med noen andre like nære venner. Er det virkelig dårlig gjort? Jeg må jo velge noen når grensen går på 10, men jeg har jo ikke lyst til å ha fest med 2 gjester når det er masse folk jeg gjerne skulle vært med. Så og si hver gang jeg har hatt noe, sier 30-50% nei, så det har egentlig blitt en vane å finne reserver, i tillegg til at jeg faktisk inviterer kanskje 2 stk mer enn jeg får lov til å ha fordi det alltid er noen som sier nei. Kom med meningene deres!
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Om de lager sin egen fest samtidig som deg, så hadde jeg ikke invitert dem igjen. Den som lager den festen vil bare markere at det er hennes/hans venner. Inviter de som pleier å møte opp og noen andre. 4
Tøysejenta Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2012 Om de lager sin egen fest samtidig som deg, så hadde jeg ikke invitert dem igjen. Den som lager den festen vil bare markere at det er hennes/hans venner. Inviter de som pleier å møte opp og noen andre. Det frister veldig, og jeg ønsker jo å ha venner der som jeg vet ønsker å komme, men da mister jeg den siste sjansen jeg har til å til slutt få en fast vennegjeng. Jeg har konfrontert dem tidligere, og det hjalp litt en kort stund, men det ble ikke særlig varig. Men takk for et veldig bra svar!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Det frister veldig, og jeg ønsker jo å ha venner der som jeg vet ønsker å komme, men da mister jeg den siste sjansen jeg har til å til slutt få en fast vennegjeng. Jeg har konfrontert dem tidligere, og det hjalp litt en kort stund, men det ble ikke særlig varig. Men takk for et veldig bra svar! Du bør jo spørre deg hva slags venner du vil ha, folk som faktisk kommer, eller som dumper deg hvis de finner på noe bedre å gjøre. Trenger man egentlig en upålitelig vennegjeng? 4
Tøysejenta Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2012 Du bør jo spørre deg hva slags venner du vil ha, folk som faktisk kommer, eller som dumper deg hvis de finner på noe bedre å gjøre. Trenger man egentlig en upålitelig vennegjeng? Guess you're right..
Edvarda Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Guess you're right.. Dessuten...kan det hende du faktisk blir mer attraktiv for dine blaserte "har viktigere ting å gjøre"-studievenner når de ikke prioriteres så høyt hos deg lenger
Tøysejenta Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2012 Dessuten...kan det hende du faktisk blir mer attraktiv for dine blaserte "har viktigere ting å gjøre"-studievenner når de ikke prioriteres så høyt hos deg lenger Hm, kan godt være..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Hvis det er de samme som arrangerer noe på samme tid når du allerede har invitert de, synes jeg du burde be noen andre i stedet for dem, så kan heller de være reserve når du tydeligvis er det for dem. Inviterer du de du vanligvis ikke er så mye sammen med, så kan det jo hende du blir invitert på andre ting av dem. Da vil du jo møte nye mennesker og få en større sjanse på en "fast vennegjeng"
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Jeg synes det er stor forskjell på bryllup/konfirmasjon/dåp og en hjemmefest for venner. Til store selskap sender man jo ut invitasjoner lang tid i forveien, mens det nok ikke ville vært rart om en venninne spurte deg dagen før en hjemmefest om du ville komme. 2
Tøysejenta Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2012 Nå fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet! Får finne en bedre løsning neste gang, og kanskje ikke invitere den gjengen. Blir rart, jeg pleier ikke gjøre slike ting, men det vil antakelig være det beste å gjøre på sikt. Takk for kjempemange bra svar som fikk meg til å tenke meg litt om:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå