AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Jeg skal ned i vekt, så jeg prøver å finne slankeblogger (gjerne fra blogg.no), men alle jeg finner er enten slettet, ikke oppdatert på flere måneder eller blir oppdatert en gang annenhver måned. Noen som vet om noen som blir jevnlig oppdatert? De kan godt være anonyme. Jeg er 21 år og skal ned ca. 10 kg, så hadde vært kult å finne noen i samme "gruppe" som meg.
Bagcrap Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 fitnessbloggen.no? Gå inn på loggbok, og se på "vektnedgang", så finner du hundrevis som er i samme bås som deg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 fitnessbloggen.no? Gå inn på loggbok, og se på "vektnedgang", så finner du hundrevis som er i samme bås som deg. Takk takk! Her må man visst lage bruker for å kunne lese de. Da får jeg gjøre det. Syns egentlig det er lettere å lese blogger
Gjest fjosa Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Sikkert enklere å lese blogger, men det hjelper deg nok fint lite. Tror nok neppe du går ned i vekt, med den innstillingen, just saying...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Sikkert enklere å lese blogger, men det hjelper deg nok fint lite. Tror nok neppe du går ned i vekt, med den innstillingen, just saying... Hva skal det bety? Det hjelper på motivasjonen å lese blogger når man skal ned i vekt, finne andre i samme bås som en selv. Jeg har gått ned allerede 4 kg på 4 uker av de 11 jeg skal ned, så jeg vet ihvertfall hva jeg driver med.. 5
frkmammatil3 Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Jeg er helt enig med deg, i at det hjelper på motivasjonen å lese om andre i samme situasjon Jeg surfer også rundt, og leser når jeg sliter med motivasjoen Jeg bruker ikke blogg, men blogspot, og oppdaterer et par ganger i uken. Prøver å bli flinkere, å oppdatere hver dag, men det sklir ofte ut Jeg skal ned MYYE mer enn deg, men det er viktig for meg å dokumentere hva jeg gjør, slik at jeg kan se hva jeg gjør galt, når ting ikke går like greit. http://livsstilsendringminus55.blogspot.no/ Blir glad for kommentarer
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Helene Drage er ett godt eksempel på slanke og treningsblogg
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Jeg er helt enig med deg, i at det hjelper på motivasjonen å lese om andre i samme situasjon Jeg surfer også rundt, og leser når jeg sliter med motivasjoen Jeg bruker ikke blogg, men blogspot, og oppdaterer et par ganger i uken. Prøver å bli flinkere, å oppdatere hver dag, men det sklir ofte ut Jeg skal ned MYYE mer enn deg, men det er viktig for meg å dokumentere hva jeg gjør, slik at jeg kan se hva jeg gjør galt, når ting ikke går like greit. http://livsstilsendringminus55.blogspot.no/ Blir glad for kommentarer Jeg prøvde å kommentere, men man må ha google, livejournal, wordpress, typepad, AIM eller openID for å kommentere.. Jeg har ingen av delene. Har sett flere blogspot-blogger som har en mulighet som heter Navn/nettside. Hvis du ordner sånn at du får det, så blir det lettere å kommentere, og du får sikkert flere kommentarer også Tusen takk til alle dere andre også! Kom gjerne med flere! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 www.prinsessemrh.blogspot.no Er dette din blogg? I så fall vil jeg anbefale deg også det samme som hun over
frkmammatil3 Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg prøvde å kommentere, men man må ha google, livejournal, wordpress, typepad, AIM eller openID for å kommentere.. Jeg har ingen av delene. Har sett flere blogspot-blogger som har en mulighet som heter Navn/nettside. Hvis du ordner sånn at du får det, så blir det lettere å kommentere, og du får sikkert flere kommentarer også Tusen takk til alle dere andre også! Kom gjerne med flere! Ah... tusen takk for tips!! Dette var jeg ikke klar over, og ikke aner jeg om jeg får det til.. men skal se litt på det i morgen. Hadde jo vært koselig med noen kommentarer i blant
frkmammatil3 Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Tror jeg fikk det til nå så flott om noen orker å slenge inn en kommentar, så jeg får se om det funker
Gjest2012 Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Til "Anonymbruker".....så heldig du er som har fått så mange til bry seg om forespørselet ditt, men egentlig, så syntes jeg du helt og alle ville greidd å gå ned i vekt selv,...hvis man har vilje nok til å gjøre noe med vekten,...om man er slank fra før av ,..og vil enda gå ned mer i vekt, for å '"oppnå" bikinifigur?!,..eller så må en være så overvektig, at det kan være på tide å gjøre noe med det?!...Må en ty seg til noe "blogg" for motivasjon?!,..skulle nesten trodd at, det "skyldtes" samfunnet og øvrige generelt, at man er blitt overvektig?!....Spis masse grønsaker, spis mer proteiner, kutt all som innholder karbohydrater ( f.eks..sukker, brus, lyssjoklader, potetgul, godterier, og gå en fem kilometer, tilsamlagt, hver dag! Nytter ikke å sitte og lese "blogger" til andre i timevis,...for så å ønsker å gå ned i vekt!
Gjest Tidssone Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Jeg er helt enig med deg, i at det hjelper på motivasjonen å lese om andre i samme situasjon Jeg surfer også rundt, og leser når jeg sliter med motivasjoen Jeg bruker ikke blogg, men blogspot, og oppdaterer et par ganger i uken. Prøver å bli flinkere, å oppdatere hver dag, men det sklir ofte ut Jeg skal ned MYYE mer enn deg, men det er viktig for meg å dokumentere hva jeg gjør, slik at jeg kan se hva jeg gjør galt, når ting ikke går like greit. http://livsstilsendringminus55.blogspot.no/ Blir glad for kommentarer Du spiser veldig mye snacks, synes jeg. 1
Tullepia Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Jeg er helt enig med deg, i at det hjelper på motivasjonen å lese om andre i samme situasjon Jeg surfer også rundt, og leser når jeg sliter med motivasjoen Jeg bruker ikke blogg, men blogspot, og oppdaterer et par ganger i uken. Prøver å bli flinkere, å oppdatere hver dag, men det sklir ofte ut Jeg skal ned MYYE mer enn deg, men det er viktig for meg å dokumentere hva jeg gjør, slik at jeg kan se hva jeg gjør galt, når ting ikke går like greit. http://livsstilsendringminus55.blogspot.no/ Blir glad for kommentarer Du er veldig flink som står på og skriver opp alt samvittghetsfullt og ordentlig! Noen tanker: *Er det nødvendig med margarin under leverposteien? *Vossafår og majones er ganske fete matvarer. Du burde unngå vossafår og all slags salami (du går ikke på lavkarbo, forresten?). *Jeg ser du bruker fløte i f eks kjøttsaus - i tillegg har du mozarella over pastaen. Hva med å droppe fløten og osten? * Nudler kan inneholde mye transfett. Sørg for å kjøpe nudler som ikke inneholder fett, for eksempel eldorado eggnudler. * Når du spiser taco/wraps bruker du både ost, rømme og guacamole - alt er veldig fet mat. Du klarer deg fint med kun guacomole, som er den sunneste (og beste). Generelt vil jeg si at kostholdet kunne blitt mer variert. Du spiser lite fisk, for eksempel, og heller lite grønnsaker. Prøv å ha minst to-tre fiskemåltider hver uke til middag, evt kan makrell i tomat/røkelaks erstatte en av fiskemiddagene. Erstatt sukkersnackset (kjeks/sjokolade) med ulik frukt og grønt: gulrøtter, brokkoli, stangselleri, mango, vannmelom, sharon, eple, mandarin osv osv. Lag gjerne fruktsalat eller grønnsaksalat. Hvorfor ikke kesam eller cottage cheese i stedet for rømme og creme fraiche? Jeg vet det kan være vanskelig i en hektisk hverdag med barn, jobb osv, men prøv å planlegg en ukesmeny hver søndag kveld og handle inn mandag og fredag. Gjør lørdag til godtedagen, hvor du nyter sjokolade og potetgull. Hold deg strengt unna dette de andre dagene. Jeg vil anbefale deg Ingrid E. Hovigs rutete kokebok. Her finnes to ukers meny for den som ønsker å slanke seg på en sunn måte. Her er et eksempel på en dagsmeny: FROKOST 2,5dl lettyoghurt med 0,25dl 4korn og 1 revet eple. I tillegg 1 skive grovbrød med 1 skive kokt skinke og tomat. Vann/skummet melk. LUNSJ En stor salat med skinkebiter, en skive grovbrød MIDDAG Kyllingfilet med squash og fullkornspasta Kok pasta. Skjær squash med potetskreller, og ha i med pastaen det siste kokeminuttet. Ta vare på 1dl av kokevannet og brukt til saus: Saus laget av 1dl vann, 1dl matyoghut (8% fett) og hvitløk - pasta og squash blandes i. Stek i tillegg fire tomater skåret i to og server til. Stek filetene i 1/2 ss olje, krydre med litt salt og pepper. MELLOMMÅLTIDER To mandariner, en kiwi, tre kavringer med 3ss lettsyltetøy. Drikk vann til hvert måltid, eller skummet melk til frokost og kvelds. Prøv gjerne å gå til butikken, eller sykle, til jobb, ute med barna, til venner osv. Gå en times tur hver eneste dag. Jeg synes du er flink, dette er bare tips og kommentarer til hvordan det kan bli enda bedre. Fortsett med det gode arbeidet! 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Til "Anonymbruker".....så heldig du er som har fått så mange til bry seg om forespørselet ditt, men egentlig, så syntes jeg du helt og alle ville greidd å gå ned i vekt selv,...hvis man har vilje nok til å gjøre noe med vekten,...om man er slank fra før av ,..og vil enda gå ned mer i vekt, for å '"oppnå" bikinifigur?!,..eller så må en være så overvektig, at det kan være på tide å gjøre noe med det?!...Må en ty seg til noe "blogg" for motivasjon?!,..skulle nesten trodd at, det "skyldtes" samfunnet og øvrige generelt, at man er blitt overvektig?!....Spis masse grønsaker, spis mer proteiner, kutt all som innholder karbohydrater ( f.eks..sukker, brus, lyssjoklader, potetgul, godterier, og gå en fem kilometer, tilsamlagt, hver dag! Nytter ikke å sitte og lese "blogger" til andre i timevis,...for så å ønsker å gå ned i vekt! Jeg håper du ikke var edru da du skrev dette, for det var ganske uforståelig. Men hva er galt med å lese blogger for motivasjon? Det betyr da ikke at man ikke spiser sunt og trener, ei heller at man heller leser blogger i timesvis i stedet for å gå på trening, for eksempel. Jeg tror ikke TS tror at hun kommer til å gå ned i vekt bare fordi hun leser disse bloggene, men man blir da motivert av å se resultater andre har fått, og hvis en føler det går treigt med egne resultater kan det være nok til å holde en gående i en tung periode. I tillegg kan man få nyttige tips og ny kunnskap av å lese om hvordan andre gjør ting. Jeg synes faktisk det vitner om mer vilje til å klare vektnedgang når man ser etter hjelpemidler rundt seg, jeg. Alle får motivasjonsproblemer på et eller annet tidspunkt, og da er det viktig å ha forberedt seg på det i forkant i stedet for å falle fullstendig av lasset fordi man liksom skulle klare alt helt selv. 5
frkmammatil3 Skrevet 10. juni 2012 #19 Skrevet 10. juni 2012 Du er veldig flink som står på og skriver opp alt samvittghetsfullt og ordentlig! Noen tanker: *Er det nødvendig med margarin under leverposteien? *Vossafår og majones er ganske fete matvarer. Du burde unngå vossafår og all slags salami (du går ikke på lavkarbo, forresten?). *Jeg ser du bruker fløte i f eks kjøttsaus - i tillegg har du mozarella over pastaen. Hva med å droppe fløten og osten? * Nudler kan inneholde mye transfett. Sørg for å kjøpe nudler som ikke inneholder fett, for eksempel eldorado eggnudler. * Når du spiser taco/wraps bruker du både ost, rømme og guacamole - alt er veldig fet mat. Du klarer deg fint med kun guacomole, som er den sunneste (og beste). Generelt vil jeg si at kostholdet kunne blitt mer variert. Du spiser lite fisk, for eksempel, og heller lite grønnsaker. Prøv å ha minst to-tre fiskemåltider hver uke til middag, evt kan makrell i tomat/røkelaks erstatte en av fiskemiddagene. Erstatt sukkersnackset (kjeks/sjokolade) med ulik frukt og grønt: gulrøtter, brokkoli, stangselleri, mango, vannmelom, sharon, eple, mandarin osv osv. Lag gjerne fruktsalat eller grønnsaksalat. Hvorfor ikke kesam eller cottage cheese i stedet for rømme og creme fraiche? Jeg vet det kan være vanskelig i en hektisk hverdag med barn, jobb osv, men prøv å planlegg en ukesmeny hver søndag kveld og handle inn mandag og fredag. Gjør lørdag til godtedagen, hvor du nyter sjokolade og potetgull. Hold deg strengt unna dette de andre dagene. Jeg vil anbefale deg Ingrid E. Hovigs rutete kokebok. Her finnes to ukers meny for den som ønsker å slanke seg på en sunn måte. Her er et eksempel på en dagsmeny: FROKOST 2,5dl lettyoghurt med 0,25dl 4korn og 1 revet eple. I tillegg 1 skive grovbrød med 1 skive kokt skinke og tomat. Vann/skummet melk. LUNSJ En stor salat med skinkebiter, en skive grovbrød MIDDAG Kyllingfilet med squash og fullkornspasta Kok pasta. Skjær squash med potetskreller, og ha i med pastaen det siste kokeminuttet. Ta vare på 1dl av kokevannet og brukt til saus: Saus laget av 1dl vann, 1dl matyoghut (8% fett) og hvitløk - pasta og squash blandes i. Stek i tillegg fire tomater skåret i to og server til. Stek filetene i 1/2 ss olje, krydre med litt salt og pepper. MELLOMMÅLTIDER To mandariner, en kiwi, tre kavringer med 3ss lettsyltetøy. Drikk vann til hvert måltid, eller skummet melk til frokost og kvelds. Prøv gjerne å gå til butikken, eller sykle, til jobb, ute med barna, til venner osv. Gå en times tur hver eneste dag. Jeg synes du er flink, dette er bare tips og kommentarer til hvordan det kan bli enda bedre. Fortsett med det gode arbeidet! Ikke meningen å kuppe tråden, men vil gjerne svar her Tusen takk for flotte tips Nå er det ikke det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, alle de tipsene du har skrevet ned, VET jeg at jeg BØR gjøre, om jeg ønsker å endre livsstil, og gå ned i vekt. Men jeg sliter veldig med motivasjonen, og synes det er svært vanskelig. Så egentlig er hovedfokuset mitt å spise regelmessig, og drikke nok vann, samt få beveget meg 3-4 ganger i uken. Men er helt enig i alt du skrev Nå har jeg ikke 5 kilo som skal bort, men 50, det daglige kcalbehovet mitt ved slanking er fortsatt over 2000 kcal, og jeg får jo faktisk ned på dette kostholdet, selv om det ikke er supersunt. Jeg velger ofte vossafår eller salami, når jeg rett og slett ikke har lyst på mat, og tenker at det er bedre enn godteri, som jeg ofte velger når jeg ikke har lyst på mat... Høres ut som en forsvarstale Men tro meg, jeg har et hektisk liv, alene med 3 barn, og i en tøff situasjon ellers. Jeg har bare lyst på karbohydrater, type sjokolade, kaker og potetgull og selvsagt cola. Men jeg styrer unna så godt jeg kan Når fredagene kommer er det så lett å unne seg noe godt, selv om jeg vet jeg burde holdt det til lørdager. Takk for måltidstipsene også Der kan jeg nok hente noe Jeg skal jobbe så godt jeg kan mot å endre livsstil, men dette vil ta tid, så jeg kan ikke være helt nazi på hva jeg velger å spise 24/7, for vekten vil jo gå nedover så fremt jeg endrer ting sakte men sikkert. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #20 Skrevet 10. juni 2012 Jeg håper du ikke var edru da du skrev dette, for det var ganske uforståelig. Men hva er galt med å lese blogger for motivasjon? Det betyr da ikke at man ikke spiser sunt og trener, ei heller at man heller leser blogger i timesvis i stedet for å gå på trening, for eksempel. Jeg tror ikke TS tror at hun kommer til å gå ned i vekt bare fordi hun leser disse bloggene, men man blir da motivert av å se resultater andre har fått, og hvis en føler det går treigt med egne resultater kan det være nok til å holde en gående i en tung periode. I tillegg kan man få nyttige tips og ny kunnskap av å lese om hvordan andre gjør ting. Jeg synes faktisk det vitner om mer vilje til å klare vektnedgang når man ser etter hjelpemidler rundt seg, jeg. Alle får motivasjonsproblemer på et eller annet tidspunkt, og da er det viktig å ha forberedt seg på det i forkant i stedet for å falle fullstendig av lasset fordi man liksom skulle klare alt helt selv. Takk til deg som skrev dette TS 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå