Gå til innhold

Lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet et sted i 4 år. Visst pågangsmot, aldri borte, initiativ og visst virkelig at jeg får til jobben og mer til. Har hatt EN lønnsjustering på 4 år (400 kr )det har ikke vært flere for noen i bedriften heller på de 4 årene, med tilsvarende stlling. Har i år snakket med sjefen min og hun er helt enig i at enn lønnsforhøyelse er på sin plass. Dette er privatsektor forresten. Har ikke lederstilling. Kravet var 3000 mer i mnd,, og hun mente de var et rimelig krav urifra hva jeg kan og har vist. Hun sa hun skulle gjøre alt for å snakke min sak og ville ikke miste meg pga lønn og min kompetanse jeg har. Men hun kunne ikke love noe da det er ledergruppa som avjør dette. Samtidig er det mange nye i firma uten den spesialkompetansen jeg har, og har også hørt at de nye som kommer inn har høyere fastlønn enn meg, urettferdig! Når de ikke har mer erfaring heller. Hvordan foregår egentlig en lønnforhandling egentlig i privat sektor, og lønner det seg for dem å heve min lønn isteden for å ansatte en ny gjenom rekrutering og opplæring ? Hun regnet med jeg skulle høre noe i løpet av juni. Når starter å slutter slike forhandlinger egentlig? Jeg ønsker å slutte hvis ikke kravet mitt blir innfridd, men det er ikke noe jeg har sagt til noen. Det som bekymrer meg litt er at jegprøver å bli gravid og vil ikke begynne i ny jobb og gå rett i permisjon, har ikke samvitighet til det. Hvva tror dere og mener om min situasjon? Er det også lov å ikke heve lønnen til de ansatte på så mange år i strekk? Bedriften går bra og alt tilsier at bedriften er på rett vei. Jeg bare håper så inderlig at jeg får et positivt svar fra sjefen snart. Klarer nesten kke vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen generell lovbestemmelse om regulering av lønn. Mange steder er det tariffavtaler som gir regulering, eller interne avtaler eller reglementet som sier noe om hvordan dette fungerer, men er det ikke det så kan du ikke kreve noe. Du kan da gå 10 år på samme lønn for den del. Om det er lurt av arbeidsgiver er jo så, man kan fort miste attraktive arbeidstakere på det, men ulovlig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er usikker hvordan avtaler arbeidsplassen har. Syntes bare det hadde vært synd om en arbeidsplass ikke setter pris på de som virkelig er loyale og viser vilje at de skal bli byttet ut med en tilfeldig ny en bare for å spare på krona. Det kan ikke jeg se hjelper fremgang i bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det året jeg gikk opp 400 kr var jo en tariffavtale type forstod jeg det som.. Så mulig det ligger noe rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...