Gå til innhold

penger av kompis for kjøring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjord hadde jeg en sommerjobb og jobet med en kompis.

Han har mista lappen så jeg kjørte han hjem avogtil når han når vi hadde senvakt sammen.

Etter at jeg slutta der har han avogtil spurt om jeg kan kjøre han hjem, for ingen andre kunne, det går ikke buss så sent til der han bor og det koster vel kanskje 250,-?? å ta taxi..

Når vi jobba sammen var det ca 20 min +- frem og tilbake som omvei for meg. Når jeg kjører hjemmefra så er det ca dobbelt så langt. Altså 40 minutters kjæring for å hente han på jobb og kjøre han hjem for at han skal slippe å ta taxi.

Dum som jeg er så er det vanskelig å si nei...

Men hvordan ta opp forsiktig på en hint måte, men diskre at det hadde vært fint med et bidrag? Og hvor mye burde jeg få?

En gang så skulle jeg fylle bensin, og hadde glemt kortet hjeme. Spurte om han kunne betale så skulle jeg bare fylle litt. Nei, han hadde ikke nokk penger. Men han var ut å festa dagn etter.. :-( var bare så vitt at bensinen holdt så jeg kom meg hjem!!

Nå fremstilles han på en dårlig måte da. Han er litt selvsentrert, men ellers snill altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mooch :nei:

Skrevet

Han skal betale bensinen ferdig. Hvis han hele tiden benytter seg av unnskyldningen at han har ikke råd,så ser han bare på deg som en som kan kjøre han fram og tilbake. Jeg tilbyr ALLTID litt penger,selvom mange sier nei,rett og slett fordi det er vanlig folkeskikk..

irriterer meg over "venner og venniner"som ikke kan betale for seg,men dagen etterpå er de ute på byen,eller kanskje skal på ferietur....snyltere er visst den mest passende beskrivelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han vet jo så utrolig godt selv hvor mye det koster med bensin! siden du skriver at han har mistet lappen? altså, han "sparer" jo penger på å ikke kjøre sin egen bil lengre.. Så bare si på en fin måte at hvis du skal fortsette med dette her så må han nesten betale litt for bensinen;) Bare regn ut sånn ca. hvor mye du bruker på de turene hver uke/ måned..

• Liker 1
Skrevet

Hvis du synes det er ubehagelig å si rett ut "det koster deg 50kr" eller "du må betale bensin" så kan du heller si det på en finere måte "jeg kan kjøre deg,men du må betale bensinen fordi det blir dyrt for meg å kjøre folk gratis" eller "du må betale bensin hvis jeg skal hente deg for har ikke penger/lønna kommer ikke ennå etc"denne unnskyldningen bruker jeg på snylterfolka jeg kjenner.....ånei sorry,har ikke penger! hehehehe...

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis du synes det er ubehagelig å si rett ut "det koster deg 50kr" eller "du må betale bensin" så kan du heller si det på en finere måte "jeg kan kjøre deg,men du må betale bensinen fordi det blir dyrt for meg å kjøre folk gratis" eller "du må betale bensin hvis jeg skal hente deg for har ikke penger/lønna kommer ikke ennå etc"denne unnskyldningen bruker jeg på snylterfolka jeg kjenner.....ånei sorry,har ikke penger! hehehehe...

Skulle akkurat til å foreslå det samme. Rett og slett si at du har ikke råd til å betale bensin for den omveien det tar å kjøre han, så enten må han være med å betale, eller så kan du ikke kjøre han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...