Gjest Anne Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei! Jeg var hos tannlegen i dag, og fant ut at jeg hadde 32(!!!!!!!) begynnende hull. Jeg er veldig glad i godsaker, og jeg har prøvd å være litt sunnere., så i det siste har jeg spist druer når jeg var godterisugen. Men nå har jeg funnet ut at det inneholder mye syre som kan gjøre de begynnende hullene ENDA verre! Er det noen av dere som har tips til "godterisugen-mat" som ikke er usunt eller skader tennene?
sajk Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg må bare si det höres värre ut en det er 32 begynnene hull. Du har 32 tenner hvis du har fult tannsett med visdomstennene. En tann har 5 flater. Hvis man har 1 hull som går over 2 flater teller noen tannleger dette som 2 hull. Mest for å vekke pasienten til å bli bedre. Begynnene hull trenger ikke bli hull. Med fluor kan og god munnhygiene kan det stoppe opp og aldri bli noe problem. Til spörsmålet ditt det er ikke bare hva du spiser som har noe og si, men HVORDAN du spiser. Hver gang man spiser og drikker noe synker ph verdien i munnen. Når den blir lav begynner en demineralisering av tennene som kan före til hull over tid. Men spytte vårt sörger for en remineralisering
encore Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Jeg vet ikke om mat, men bruk sugerør hvis du drikker noe søtt / syrlig. Da utsettes ikke tennene for så mye sukker/ syre.
Gjest badeand1 Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 (endret) Ikke spis frukt som snacks aleine. Endret 8. juni 2012 av Mortem
sajk Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Jeg må bare si det höres värre ut en det er. 32 begynnene hull. Du har 32 tenner hvis du har fult tannsett med visdomstennene. En tann har 5 flater. Hvis man har 1 hull som går over 2 flater teller noen tannleger dette som 2 hull. Mest for å vekke pasienten til å bli bedre. Begynnene hull trenger ikke bli hull. Med fluor kan og god munnhygiene kan det stoppe opp og aldri bli noe problem. Til spörsmålet ditt det er ikke bare hva du spiser som har noe og si, men HVORDAN du spiser. Hver gang man spiser og drikker noe synker ph verdien i munnen. Når den blir lav begynner en demineralisering av tennene som kan före til hull over tid. Men spytte vårt sörger for en remineralisering som ordner opp. Men hvis man hele tiden småspiser og putter noe i munnen vil phen alltid väre lav og man får hull og syreskader. Derfor kan man feks spise middag og dessert ned brus til vär dag så lenge man spiser alt på en gang og ikke har pause Mellom, uten at det er skadelig. Men hvis du Feks går å småspiser av godteposen eller druebollen hele dagen. Förer det til hull. Uansett har man bakterier i munnen som gjör sukker til syre som lager hull. Dette ble surrete og kort forklart. Jeg skriver på mobil. Send meg gjerne en melding hvis du lurer på noe:-)
Gjest Anne Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Jeg må bare si det höres värre ut en det er. 32 begynnene hull. Du har 32 tenner hvis du har fult tannsett med visdomstennene. En tann har 5 flater. Hvis man har 1 hull som går over 2 flater teller noen tannleger dette som 2 hull. Mest for å vekke pasienten til å bli bedre. Begynnene hull trenger ikke bli hull. Med fluor kan og god munnhygiene kan det stoppe opp og aldri bli noe problem. Til spörsmålet ditt det er ikke bare hva du spiser som har noe og si, men HVORDAN du spiser. Hver gang man spiser og drikker noe synker ph verdien i munnen. Når den blir lav begynner en demineralisering av tennene som kan före til hull over tid. Men spytte vårt sörger for en remineralisering som ordner opp. Men hvis man hele tiden småspiser og putter noe i munnen vil phen alltid väre lav og man får hull og syreskader. Derfor kan man feks spise middag og dessert ned brus til vär dag så lenge man spiser alt på en gang og ikke har pause Mellom, uten at det er skadelig. Men hvis du Feks går å småspiser av godteposen eller druebollen hele dagen. Förer det til hull. Uansett har man bakterier i munnen som gjör sukker til syre som lager hull. Dette ble surrete og kort forklart. Jeg skriver på mobil. Send meg gjerne en melding hvis du lurer på noe:-) Takk!! Det var veldig hjelpsomt! Dere andre og!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå