Gjest Anonym Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Skal ta medisinsk abort hjemme i morgen tidlig. Kjenner allerede sterke menssmerter, fikk den første tabletten i går kl 15.. Livredd for smertene når jeg allerede har så vondt Er 6 uker på vei. Noen som kan berolige meg der ute? (Ønsker ikke kritikk for valget mitt. Jeg er ikke gamle jenta..)
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg tok medisinsk abort på sykehuset. Da lå jeg på rom med to andre jenter som lå bak et forheng, de gjorde det samme. De merket ingenting, bare en litt kraftig mens på toalettet ..akkurat som om de måtte tømme seg liksom. De snakket høyt sammen, derfor vet jeg dette . Jeg ble dårlig og kvalm , men fikk en sprøyte og det hjalp. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Skal ikke lyve til deg, det va veldig vondt. Syntes ikke de palargin fortene jeg fikk heller hjalp når det sto på det verste. Men det er snakk om noen fåt timer så er det gjort. Ikke verre enn at man overlever det. Smertene er også på en måte glemt når det er overstått. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Jeg kjente nesten ingenting når jeg tok en medisinsk abort. Jeg har av og til menssmerter, og jeg syns det gjorde mindre vondt enn det. Det murret litt, bare. Det eneste jeg tok var en paracet på begynnelsen "for sikkerhets skyld". Lykke til <3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Jeg tok hjemmeabort i høst, var da også 6 uker. Gruet meg veldig for smertene og sov nesten ikke natten før. Tok de smertestillende + kvalmestillende som jeg hadde fått beskjed om samtidig som jeg satte pillene i skjeden, og var oppe og aktiv frem til blødningene startet etter et par timer. Det var ikke vondt. Jeg har hatt menssmerter før som har gjort at jeg har ligget krokbøyd på sengen, men dette var ikke så vondt en gang. Kjente ikke noe særlig smerte i det hele tatt, men det var selvfølgelig ubehagelig med alt som skulle ut. Hadde litt mensmurringer en dag etterpå, men det var alt. Selvfølgelig kan du oppleve det annerledes. Lykke til!
Gjest TS Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Okei.. Takk for beroligende ord Da starter jeg..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Har ikke opplevd dette selv, men vil bare gi deg en
Gjest TS Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Virker som om dette har gått/vil gå fint Jeg hadde sterke smerter i de to timene etter tablettene, men startdosen, varmeflaske og god pusteteknikk hjalp meg gjennom det. Håper resten av dagen vil gå like greit. Jeg har i allefall aldri vært gladere for at jeg kjøpte varmeflaske til mamma i bursdagsgave!! Kan fortelle litt mer i kveld. Vil gjerne berolige andre med min opplevelse. Er så mye skrekkhistorier der ute... 1
Gjest TS Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 Da var det hele over. For å si det sånn, det er det psykiske som gjør vondt, ikke det fysiske. Jeg har fortsatt "rier" etter 12,5 time, men dette var ikke smertefullt. Som dere over sa, mer ubehagelig. Det tyder i allefall på at alt har gått som det skal. Jeg er sliten etter en tøff måned med heftig googling og psykiske vanskeligheter. Nå skal jeg se fremover og tenke at selv om tiden ikke var inne nå, så blir det nok en tid for meg i fremtiden også <3 Håper min historie kan hjelpe noen der ute.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har noen spørsmål til denne tråden. Jeg skal selv ta abort, og ønsker å gjøre det hjemme, siden jeg har skjønt at dette kan gjøres nå med medisinsk abort. Men hva kreves av legetimer, kontroller osv? Er i dag bare noen dager over forventet mens (går på p-pille, første juksepille var fredag), så jeg er veldig kort på vei. Jeg ønsker ikke å være borte fra jobb, da jeg akkurat har startet her, så jeg må få kontroll tidlig på dagen (jobber kveld) og gjøre dette hjemme, helst i helgen. Går dette an? Jeg skal ringe i morgen tidlig, men håper at jeg kanskje kan få noen svar her. Anonym poster: 2a0e9d693839e3d36aa84a75bb6b2c06
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har noen spørsmål til denne tråden. Jeg skal selv ta abort, og ønsker å gjøre det hjemme, siden jeg har skjønt at dette kan gjøres nå med medisinsk abort. Men hva kreves av legetimer, kontroller osv? Er i dag bare noen dager over forventet mens (går på p-pille, første juksepille var fredag), så jeg er veldig kort på vei. Jeg ønsker ikke å være borte fra jobb, da jeg akkurat har startet her, så jeg må få kontroll tidlig på dagen (jobber kveld) og gjøre dette hjemme, helst i helgen. Går dette an? Jeg skal ringe i morgen tidlig, men håper at jeg kanskje kan få noen svar her. Anonym poster: 2a0e9d693839e3d36aa84a75bb6b2c06 Du blir henvist til sykehuset av fastlegen din, og der får du pillene og informasjon. Du må møte opp på sykehuset igjen etter 2 dager så tviler for at du kan få gjort dette en helg, pluss at du får neppe bestemme tidspunktene selv da det haster litt. Du kan jo ikke vente flere mnd. Og selve aborten (når du kommer på sykehuset etter 2 dager) varer i flere timer så da kan du ikke dra på jobb den dagen, pga veer. Lykke til! TS: Håper det gikk bra! Anonym poster: f4f94e338670cdd422122007c4fc43d3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Det stemmer ikke helt. AB #11 her. Jeg ringte og bestilte time til kontroll/samtale i går, og fikk beskjed om at det kun trengtes en kontroll. Resten kunne gjøres hjemme, og så fremt jeg ikke merker noen plager i etterkant, så skulle jeg ikke tilbake. Man trenger heller ikke gå via fastlege, jeg ringte direkte til sykehuset. Fikk også bestemme litt selv når jeg ville ha time (av det som var ledig), så da fikk jeg time til fredag, og kan gjøre dette i helgen. Hadde jeg vært lenger på vei, eller det ikke hadde vært ledig, så ville det nok vært litt annet. Anonym poster: 2a0e9d693839e3d36aa84a75bb6b2c06
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #14 Skrevet 11. juli 2012 Ok, kanskje det er noe nytt det da Jeg bare skrev om det jeg leste på flere sider når jeg googlet. Lykke til! Anonym poster: f4f94e338670cdd422122007c4fc43d3
Mr.Dean Skrevet 11. juli 2012 #15 Skrevet 11. juli 2012 Jeg tok medisinsk abort på sykehuset, var 11 uker på vei. Fikk bare 3 stk paracet. Jeg hadde litt smerter i eggstokkene, og følte for å gå mye(som bare er bra!), det hele var over på kanskje 3(?)timer, og det var ikke så ille. Så det er veldig individuelt! Lykke til, kjære deg
Ryvre Skrevet 11. juli 2012 #16 Skrevet 11. juli 2012 Selv var jeg på sykehuset og fikk en pille Deretter måtte jeg tilbake og få en ny pille to dager senere. Da måtte jeg legges inn og heldigvis for det. Hadde forferdelige smerter, kastet opp hele tiden når jeg ikke var på do og blødde. Fikk ganske mye morfin for smertene uten at det hjalp særlig. Lå på sykehuset i 13 timer før de ville la meg reise hjem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå