Gå til innhold

Små prikker/kviser lang nedre vippekant

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått slike små kviser eller prikker langs vippekanten nede. Jeg har prøvd antibiotika for kviser for å bli kvitt dette også salve fra legen, men det går ikke bort. Hva kan dette være og hvordan få det bort? Skal jeg fortsette med antibiotika kanskje det hjelper etterhvert. På kvisene mine tok det over 3 måneder før det fakktisk fungerte. Håper noen kan hjelpe meg er desperat.

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

betente talgkjertler?

AnonymBruker
Skrevet

betente talgkjertler?

Hvordan blir man kvitt dem?Jeg har prøvd mye prøvde å holde en varm klut over osv, men det hjalp heller ikke.

Skrevet

Dette er mest sannsynlig noe som kalles milier. Det er rester av talg og døde celler som samler seg under huden. Disse går ikke bort av seg selv og må åpnes og klemmes ut. Man kan gjøre det selv. Men om man er usikker så er det best å dra til en hudpleier å få dette gjort.

Hvordan å fjerne milier.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mest sannsynlig noe som kalles milier. Det er rester av talg og døde celler som samler seg under huden. Disse går ikke bort av seg selv og må åpnes og klemmes ut. Man kan gjøre det selv. Men om man er usikker så er det best å dra til en hudpleier å få dette gjort.

Hvordan å fjerne milier.

Men er det mulig å få miler på våtkanten eller der vippene er det er liksom langs vippekanten og de er bitte bitte smp, men jeg ser dem.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

dytter denne litt jeg ts

Anonym poster: 0b0830417332c55ad059d627290d51ce

Gjest Elyssa
Skrevet

Dette høres ut som milier, ja.

Se bildeeksempel her. (Noen blir litt 'gulere' også.)

Disse kommer typisk rundt øynene og det nytter ikke å klemme dem ut. De har nemlig ikke noen åpning.

Når det er så nærme øynene, er det litt risikabelt å prøve å fjerne dem selv. Det er ikke sikkert alle hudpleiere vil heller, men du kan jo prøve. Da fjernes de med skalpell, ved at de lager et bittelite snitt. (Du merker det nesten ikke)

Problemet med milier er at de har en tendens til å komme tilbake.

Du får trøste deg med at veldig mange har det, og at den som legger mest merke til det, er deg selv. :klem:

Hilsen hudpleier.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som milier, ja.

Se bildeeksempel her. (Noen blir litt 'gulere' også.)

Disse kommer typisk rundt øynene og det nytter ikke å klemme dem ut. De har nemlig ikke noen åpning.

Når det er så nærme øynene, er det litt risikabelt å prøve å fjerne dem selv. Det er ikke sikkert alle hudpleiere vil heller, men du kan jo prøve. Da fjernes de med skalpell, ved at de lager et bittelite snitt. (Du merker det nesten ikke)

Problemet med milier er at de har en tendens til å komme tilbake.

Du får trøste deg med at veldig mange har det, og at den som legger mest merke til det, er deg selv. :klem:

Hilsen hudpleier.

Takk for svar. Tror du øyenlegen vil og kan fjerne dette? De er enda mindre enn de på bildet bare som en bitteliten prikk, men det er mange av dem og de sitter ved våtkanten på begge sider.Jeg vil gjerne ha dem vekk fordi de har begynt å irritere når jeg har på linser på høyre øyet hvertfall. Må jo være miler når alt det andre jeg har prøvd ikke virket. Jeg er så oppgitt og dette er virkelig plagsomt for meg:(

Anonym poster: 0b0830417332c55ad059d627290d51ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...