AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Jeg hjelper et familiemedlem med å rydde opp i huset. Det er mange ting her som godt kan kastes, gammelt dødsbo fra besteforeldre osv, men også en del overflødige ting som gamle møbler og andre ting som sikkert kunne blitt gitt bort til noen bruktbutikker etc, i tillegg til gamle klær osv osv. Problemet er at ingen av oss kjører bil, så spørsmålet mitt er egentlig: finnes det noe byrå eller noe lignende som kan stille opp med en lastebil etc slik at tingene kan kjøres vekk? Og vil de eventuelt bare kaste alt eller kan det være de kan ordne med å gi bort noen av tingene til veldedighet? Hva slags firma burde jeg søke på? Noen som har noen erfaringer rundt slike ting?
Minya Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 I Oslo er det ihvertfall et firma/en godt etablert butikk som henger opp lapper over alt med at de kjøper gamle møbler, ting og tang og dødsbo. Men jeg aner ikke hvor langt ut de kjører hvis du ikke bor i Oslo. Husker heller ikke nummeret de alltid skriver på lappene heller, det er et mobilnummer, det er alt jeg vet. De har en utsalgsbutikk øverst i veien oppover fra Majorstua, rett ved busstoppet til Vestre Aker Kirke.
Gjest Cessie Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Fretex henter i hvert fall møbler der jeg bodde før, men bare slikt som kan selges. Jeg vet at min mor ringte Fretex da hun ryddet etter mine besteforeldre. Da vi hadde tatt det vi ønsket å beholde kom folka fra Fretex og forsynte seg med det de mente de kunne selge. Resten ble hentet av et søppelfirma. Her jeg bor nå er det noen pensjonister som stiller med bil/henger og kjører møbler o.l. til miljøstasjonen for en 50-lapp (har benyttet meg av dem flere ganger, det er billigere enn å kjøre dit selv).
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Her i byen så kan man bestille kjøreoppdrag fra Kirkens bymisjon. Jeg har brukt de til bl.a. å kjøre lass på fyllinga samt andre ting som skulle til et lager. Betalte en veldig grei sum for det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har brukt Dugnadsbanken et par ganger for å få kjørt bort skrot fra kjelleren min. Den ene gangen var et noen fra et idrettslag som kom og den andre gangen var det russ. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var under tusen kroner. Debar opp alt skrotet fra kjellerboden og kjørte det bort. Veldig grei ordning. Du registrerer deg der og legger ut oppdrag.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har brukt Dugnadsbanken et par ganger for å få kjørt bort skrot fra kjelleren min. Den ene gangen var et noen fra et idrettslag som kom og den andre gangen var det russ. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var under tusen kroner. Debar opp alt skrotet fra kjellerboden og kjørte det bort. Veldig grei ordning. Du registrerer deg der og legger ut oppdrag. Her er adressen: http://www.dugnadsbanken.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå