Gå til innhold

Hva skal en chihuahua koste?


Gjest Elissima

Anbefalte innlegg

Gjest Elissima

Jeg vurderer å skaffe meg en chi etterhvert og har begynt å se litt på valper. Men priser varierer så mye. På finn.no f.eks er det priser fra 5000 kr opp til 18.000 kr.. Mange av de har ikke stamtavle heller. Hva er vanlig pris på en chi og hva burde jeg se etter hvis jeg skal se etter valper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tullete overprising spør du meg. 20-25000 for en hund er sykt.

De burde ligge mellom 8000 og 12000

Endret av Kårky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig rase så mener jeg renrasede hunder MED stamtavle bør koste fra 10.000-14.000. (Gjelder ikke spesialtrenende hunder, der man må påregne utgifter for trening osv.)

Anbefaler deg å kjøpe hund med stamtavle uansett! Det finnes useriøse oppdrettere selger blandingshunder som rene, men uten stamtavle så det kan verken bevises eller motbevises.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.000 synes jeg var i overkant dyrt, men jeg tenker det må være noe muffens når noen selger en renraset chi til bare kr 5000 uten stamtavle.. Mange av disse annonsene er fra Sverige, vet ikke om det er tilfeldig jeg. Skal ikke bruke min chi i avl eller noe men er jo greit å ha papirer på den dersom det skulle skje et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

18.000 synes jeg var i overkant dyrt, men jeg tenker det må være noe muffens når noen selger en renraset chi til bare kr 5000 uten stamtavle.. Mange av disse annonsene er fra Sverige, vet ikke om det er tilfeldig jeg. Skal ikke bruke min chi i avl eller noe men er jo greit å ha papirer på den dersom det skulle skje et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IngvildSF

Ikke kjøp valp uten stamtavle, og sjekk linjene bakover sånn at du er sikker på at alvorlige sykdommer ikke avles på. Ikke ta den første valpen du kommer over. Det lønner seg ofte å ha is i magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en valp MED stamtavle, da støtter du ikke opp om bakgårdsavl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Enig med de andre. Velg en hund med stamtavle. Prisen varierer etter hva som står på stamtavlen også. Det er problematisk at noen oppdrettere skal ha 20.000 kroner +++ for en hund med gode linjer. Det betyr at flere leter etter billigere hunder, og ender gjerne opp med en hund uten stamtavle, som der igjen betyr at man støtter et uetisk marked. Derfor mener jeg at det bør ha vært regler for hvor mye man kan ta for en valp. Det viktigste når man velger hund er tross alt ikke prisen, men at man finner en oppdretter man er fornøyd med og stoler på, som behandler hundene bra og skaper sunne valper som vokser opp i sunne omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...