AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei! Jeg fikk ny tattovering på onsdag, oppe ved skulderen. Det jeg lurer på er om det bare er for meg å trene som normalt? Jeg er litt beskymret for hvordan det blir om jeg svetter for mye, og om trenings-BHen kanskje gnir for hardt mot huden? Vil ikke utsette den for noe den ikke er klar for. Rent generelt lurer jeg også på hvordan det er vanlig å etterbehandle den? Fikk med et lite ark av tattovøren, men det står så mye forskjellig informasjon på nettet. Noen mener man ikke skal smøre den med krem i det hele tatt, mens andre mener den skal holdes fuktig konstant. Og så har vi dem som sier den skal dekkes med plast i en uke, ikke komme i kontakt med klær osv... Jeg er bare så redd for å gjøre noe helt feil, er så fornøyd med den!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg passet på å legge et tykt lag med krem over min og så plast over i noen dager etter jeg tok den. Så droppet jeg plasten, men passet på å smøre masse også. Fikk beskjed om å ikke ha på noe klær som strammet/gned over den, men min er plassert sånn at det ikke var noe problem. Eller så kan du trene og sånn som vanlig så lenge ikke noe gnir borti og skraper på den. Ikke ta noe særlig på den du heller. Bare vask forsiktig over med mild såpe hver dag
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Hei hei Jeg har en tatovering bak på skulderen (der BH stroppen går), og jeg fikk beskjed av tatovøren om å ikke bruke bh som gnager på tatoveringen i løpet av de første 4 ukene. Jeg hadde en SportsBH som ikke traff den, så jeg trente med denne, og en topp som heller ikke toucha den i grotiden. jeg ventet 2 dager med trening pga svette og sånn. Jeg har to tatoveringer, og alltid brukt krem (Helosan). Det er viktig å holde den fuktig med krem (men ikke for mye) for å unngå store, tørre skorper, det kan også gjøre vondt (kanskje også ødelegge) å strekke huden med ny tatovering som ikke er smørt. Så jeg vil anbefale deg å smøre Men ikke for kjukt lag! Ikke bruk vaselin, da kan du hemme groprosessen. Bare spør hvis du lurer på noe annet!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Tusen takk! Det er helosan jeg bruker også, og vasker den 3-5 ganger om dagen med parfymefri såpe og lunkent vann. Men da skader ikke selve svetten tattovering i alle fall? Er det for tidlig hvis jeg trener i dag? (2. dagen). Altså hvis jeg finner en BH som ikke skraper mot den. Eller burde jeg vente litt til på grunn av svetten, alternativt ha plast over mens jeg trener? Igjen tusen takk for svar!
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Tatoveringen trenger luft for å gro, så jeg vil ikke anbefalt deg å ta på plast. Det er også grunnen til at du ikke skal ha for tykt lag med krem. Jeg ville nok trent i dag hvis jeg var deg, bare smør før og etter, og kanskje ikke stryketrening av akkuratt den musklenen som ligger under tatoveringen Syns forresten det høres voldsomt ut å vaske tatoveringen 3-5 ganger om dagen. Jeg har alltid bare vasket 1 gang for dagen under grotiden på mine. Det er jo et sår, og sår trenger "hvile" for å gro. Den vaskingen vil nok irritere groingen, og virke mot sin hensikt.
Minya Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Vasker du tatoveringen for ofte, kan du faktisk risikere å vaske ut noe av blekket og gjøre tatoveringen misfarget. Det holder lenge med en gang om dagen. Jeg ville ventet en uke til med å trene, og da med en bh som ikke er borti tatoveringen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå