Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode tips å komme med ang sengekant i sprinkelsengen?

Sårinkelsenga er fra Ikea og har tett side (kortside ved hodeenden) så får ikke festet sengekanten så godt her, Dessuten er den ganske tynn i seg. Den har virkelig ingenting for seg og sklir jo lett ned når baby legger armer og ben oppå kanten. Og dermed sitter ofte armer og ben fast i sprinklene..:/ Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle babysenger er laget med litt tettere nede, disse sprinklene må jo være noe av den dummeste oppfinnelsen som er i en babyseng, hehe.. Samme med lekegrinda. Armer og ben setter seg jo fast på null komma niks.. Skulle ikke tro de var designet for babyer..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På vår sprinkelbeskytter er det sydd tråder oppe og nede som kan knytes fast i spriklene i alle hjørner og på begge landsidene.

Skrevet

På vår sprinkelbeskytter er det sydd tråder oppe og nede som kan knytes fast i spriklene i alle hjørner og på begge landsidene.

Ja, men det hjelper dessverre ikke nok når senga er tett i ben-og hodeende. Da får man bare festet på sidene.

Skrevet

hvilken sprinkelbeskytter har du? De fra Ikea er veldig tynne, og sklir lett ned. Barnas hus (tror jeg) har iallefall sprinkelbeskyttere som er kraftigere og tykkere, og som ikke er så lett å dra ned. :)

Skrevet

Vi har ikke Ikea seng, men en annen type som er tett i kortendene. Vi har en ganske tykk sengekant fra BabyDan (tarok tror jeg den heter) og har ikke hatt dette problemet, så hvis det er en tynn sengekant så ville jeg byttet den ut. (Svigermor har en slik tynn sengekant og den er håpløs selv om man får festet den på alle fire sider). Har også merket at for mange vask gjerne gjør de enda "slappere"...

Skrevet

Den fra Babydan har vi også. Funket som gull til to av mine barn. Hadde en tynn en fra Jysk før det, og den sklei lett av den også... Kanskje prøve en tykkere utgave?

Skrevet

Jeg har tykk og dyr sengekant, men syns den sklir åkke som, jeg. Men litt bedre enn de tynne, lefsete er det jo. Mulig den var bedre når den var ny og fin og stiv, kanskje jeg må spandere på en ny en. At det er vaskingen som Safran skriver.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Min er fra Princess. Ikke imponert.. Knytter den fast oppe og nede , men samme hvor tett disse knyttingene er, er det jo inenting som sperrer den i å bli klemt rett nedover.. Dermed er den jo ingen virk i..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det hjelper dessverre ikke nok når senga er tett i ben-og hodeende. Da får man bare festet på sidene.

Dobbeltsidig tape??

Skrevet

jeg vet ikke helt hva dere mener med at den sklir ned?jeg bare fester de øverste tauene i den øverste kanten over sprinklene, og da kan den jo ikke skli ned?

Skrevet

Det funker jo sikkert når babyen er så liten at du har sengebunnen på det øverste hakket. Men når sengebunnen må senkes etter hvert som babyen blir større, kan man jo ikke knytte fast i øverste kanten lenger...

Har desverre ikke noen tips utenom de som allerede er nevnt.

Skrevet

aha, da skjønner jeg! :idesmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...