Gå til innhold

Pene "sommersko" som er behagelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en muskelsykdom, og klarer derfor ikke gå i sko med høye hæler, eller sko som er ubehagelige lenger. Likevel vil jeg jo ha noen sko som passer til kjoler, skjørt og andre lette sommerantrekk. De skoene jeg brukte i fjor klarer jeg dessverre ikke å gå med lenger, og nå har jeg bare joggesko og sneakers som jeg klarer å gå med. Det ødelegger en del antrekk.

Er det noen som vet om noen pene, behagelige, lave sko som passer nå til sommeren? Jeg er åpen for alle tips,stiler og sko i alle prisklasser. Det er viktigere at det er kvalitet enn at skoene er billige, siden komfort er et nøkkelord her. Det går greit med en veldig lav hæl dersom den ikke er for tynn eller slik at man lett kan miste balansen ved å gå på den.

Takk på forhånd, fra noen som vil føle seg litt feminin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De myke ballerinaskoene på DinSko med sløyfe på siden. De er UTROLIG behagelige å gå med. Men tror de er veldig utsolgte, siden de koster bare 99,-

Kjøpte et par i hvite ene dagen, var innom 3 dager etterpå for jeg ville ha et ekstrapar av de, men da var ALLE de hvite borte bare svarte og røde igjen (Og det var hvertfall 20 par av de ute den første dagen).. :snurt: Ta ihvertfall en tur innom DinSko, se etter de og prøv de på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har ikke prøvd de skoene jeg nå linker opp, men basert på erfaring så bør de være ganske behagelig å gå i.

Du sier ikke noe om det du i hovedsak tenker sommer- eller vinter bruk, så jeg prøver meg med å linke opp noen utvalgte fra sommersesongen.

Ecco Bouillon sandal

Ecco Genova ballerina http://www.hoegl.com/goto/en/catalog

Högel lager også sko (som jeg finner veldig behagelige for foten min).

Legger med lenke til katalogen deres nå i vår/sommer: Högel katalog

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg har ikke konkrete eksempel i farten, men jeg syns Lille vinkel sko har et godt utvalg i pene sko med lav/ingen hæl av god kvalitet. Endel ting er litt dyrt der, men jeg tror det kan være verdt det. Tror det spesielt er et spansk merke som har mye sko med bare litt hæl som skal være gode.

Ellers er ecco som nevnt over et godt tips, tror også de har egne butikker i de store byene i tillegg til at mange andre skobutikker fører deler av kolleksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Hush Puppies, og har bestilt to par på Brandos idag. :)

disse

og

disse

nå har jeg tilsvarende de nedreste fra før og har gått de ut de siste tre åra, så jeg vet hvordan de sitter på foten og hvilken størrelse som passet meg ihvertfall nye for 3 år siden. ;)

men det er for min fot, superkomfortable sko, og jeg synes de er kjempesøte og de hvite passer for meg fint til sommersko, kjoler og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tommeltott

De myke ballerinaskoene på DinSko med sløyfe på siden. De er UTROLIG behagelige å gå med. Men tror de er veldig utsolgte, siden de koster bare 99,-

Kjøpte et par i hvite ene dagen, var innom 3 dager etterpå for jeg ville ha et ekstrapar av de, men da var ALLE de hvite borte bare svarte og røde igjen (Og det var hvertfall 20 par av de ute den første dagen).. :snurt: Ta ihvertfall en tur innom DinSko, se etter de og prøv de på! :jepp:

Enig! DE var søte de! Bare synd at jeg har misfostra bein som aldri passer de fine skoa jeg vil ha :grine::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv tøysko fra Toms. De har dem på lillevinkelsko.no

Mulig du også finner dem på Mani og Eurosko. De er flate, men har deilig myk, skinnsåle inni med liten opphøyning. Det føles som å gå med tøfler. Finnes i mange forskjellige farger og mønster, koster litt, jeg betalte 600 og 650 for mine to par. De er store i str. Jeg gikk ned halvannen størrelse faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her hadde det kommet mange gode tips. Nå har jeg noe å gå ut fra når jeg skal finne sko som passer mine "behov". Tusen takk, alle sammen. :takke:

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene jeg snakket om fant jeg nå på DinSko's nettside/nettbutikk. Gå heller for de som koster 99,- enn de hysteriske eksemplene her inne til 600-700 kr :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Högel lager også sko (som jeg finner veldig behagelige for foten min).

Legger med lenke til katalogen deres nå i vår/sommer: Högel katalog

hvor selges disse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

hvor selges disse ?

Jeg pleier kjøpe mine når jeg er på kose-turer rundt i Europa :)

Jeg vet det er mange skobutikker her hjemme som også fører Högel, om ikke hele katalogutvalget :)

Mener Eurosko er en av dem.

Grensen Skotøimagasin pleide føre dette merket, men vet ikke lenger om de gjør det nå...

Sen edit: I katalogen til Högel har de (selvsagt) en forhandlerliste.

Jeg har alt valgt Norway, så det du gjør er å legge inn postnummeret ditt i ZIP-feltet og trykke "seach again" :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard Hearted Harlot har noen nydelig fine selskaps/sommersko, ser jeg. Som til & med er nedsatt!

Fine skoa!

Eller blir de for høye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoene jeg snakket om fant jeg nå på DinSko's nettside/nettbutikk. Gå heller for de som koster 99,- enn de hysteriske eksemplene her inne til 600-700 kr :jepp:

Om man har problemer med muskler, ben eller føtter så er slike paddeflate sko noe av det verste man kan gå med. De kan være så myke de bare vil, men er dessverre ikke noe særlig i lengden. Hadde gått for noe fra Ecco om jeg var deg TS. De har masse lekre sko som også er komfortable.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har problemer med muskler, ben eller føtter så er slike paddeflate sko noe av det verste man kan gå med. De kan være så myke de bare vil, men er dessverre ikke noe særlig i lengden. Hadde gått for noe fra Ecco om jeg var deg TS. De har masse lekre sko som også er komfortable.

My bad.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "Rieker" har mange gode sko. Jeg MÅ ha god såle og der scorer de høyt. Så sist at det er et merke "Softwalk", de skoene skal visst også ha en veldig god såle. Men de har jeg ikke prøvd enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

softwalk er vel ecco hvis jeg ikke husker feil ? ecco har en del kurante modeller men jeg er litt ambivalent til de dedikerte kvinnemodellene siden sålen ofte er tynn. de har visst fått en del negative tilbakemeldinger på en del av de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad.. :sjenert:

Det er ikke bare du! Jeg gikk rundt på flate, myke ballerinaer i mange år før jeg skjønte at det var derfor jeg fikk vondt i ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg synes "Rieker" har mange gode sko. Jeg MÅ ha god såle og der scorer de høyt. Så sist at det er et merke "Softwalk", de skoene skal visst også ha en veldig god såle. Men de har jeg ikke prøvd enda.

Enig i at rieker har veldig mange gode sko. Litt dyrere, men vel verdt det for de av oss med litt diverse problemer.

Ellers kan, etter min erfaring, en god innleggssåle redde en del av de billigere skoene. Men jeg synes ofte de er litt vel stive, og får oftere gnagsår av dem enn av litt dyrere sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...