Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg skal på ferie om en måneds tid og siden jeg har mensen nå er det stor sjanse for at jeg vil få det på ferien også. Og jeg vurderer å utsette den, hvis det er mulig med p-piller, selv om jeg ikke går på det fast? Jeg gikk på p-piller en periode før, og har et par brett liggende. Kan jeg starte på dem etter denne menstruasjonen, og dermed utsette neste? Eller går det ikke når jeg ikke har gått på pillene lengre? Er det dumt å strte på dem på en periode igjen bare for å utsette?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 altså, siden jeg ikke går på dem fast, vil det kanskje ikke fungere? vil jo rekke å ta et helt brett, men kanskje det er dumt å starte på det når jeg ikke har tenkt til å fortsette...
McAdams Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Du trenger ikke begynne på p-piller igjen. Om du har regelmessig menstruasjon så kan du ringe til legen og si at du vil utsette mensen, så får du resept på noe som heter Primolut eller noe. Jeg gjorde det en gang Da skal du begynne på tablettene et par dager før mensen, også får du mensen igjen et par dager etter du er ferdig på tablettene. Edit: Fant den forresten på felleskatalogen, så kan du lese litt om den HER Endret 7. juni 2012 av McAdams
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Men den er ikke så regelmessig at jeg vet på dagen når den kommer. Kan være 25 eller 30 dager, det varierer... Men kan jeg bruke den likevel eller? Starte med dem 3 dager før jeg regner med mensen vil komme..?
McAdams Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Kanskje? Det tør jeg ikke svare på egentlig. Men jeg ville bare tatt en tlf til legen og spurt Innbiller meg at det er bedre enn å begynne på p-piller igjen, for så bare å slutte igjen.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 P-piller er betydelig mildere enn primolut. Betyr det at primolut er sikrere for å utsette?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Betyr det at primolut er sikrere for å utsette? Nei, det betyr at det er betydelig høyere risiko for blodpropp når man bruker Primolut-N enn om man bruker p-piller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå