Gå til innhold

hjelp hjelp hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Andre som kjenner en slags tvangshandling med å be til gud daglig? Jeg har blitt helt "rar" og kan knapt gå i seng før jeg har bedt til gud hvor jeg takker han for alt han har hjulpet meg,familien min og alle andre mennesker og dyr med. Så sier jeg at jeg ønsker en bedre verden for alle,at alle gode mennesker (dvs de som ikke dreper,utdøver vold,er slemme m andre etc) skal ha mat å spise,klær å ha på seg,tak over hodet og familie som passer på de,og at alle skal ha det bra og være trygge og ha lange gode liv foran seg.

Også ber jeg om at familien min og jeg (samt alle andre gode mennesker og dyr) skal være friske fra topp til tå, og at vi skal ha lange gode liv foran oss. Jeg ber han helbrde de syke og ta ekstra godt vare på barn,eldre og de som har det vanskelig.

Etter en skummel opplevelse jeg hadde i fjor, så har det blitt til at jeg "må" be om dette omtrent daglig...ellers føler jeg meg "fæl"...:-/ jeg er ikke spesielt kridten, men jeg "tror jo på noe"-bare ikke akkurat det som står i bibelen. Jeg mener at om det finnes en gud (noe jeg tror) så er han akkurat like glad i oss alle, på tross av hudfarge,legning,religion etc. ,-men det er ikke det som er poenget mitt her.... Tidligere kunne jeg be kanskje 1-2 ganger pr mnd, elr hvis det var noe spesielt (sykdom, prøver etc)

Hvordan kan jeg bli kvitt trangen til å be daglig,og føle meg som et dårlig menneske hvis jeg ikke gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ateist og tror ikke på noe. Lever bare livet fullt ut og tenker ikke på noen "regler". (Ikke gjør sånn og sånn, da havner du i helvete..)

Men kanskje du kan snakke med en som ikke er kristen og ikke ber og høre hans/hennes mening så kanskje du endrer mening :) Bare et tips!

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som et godt menneske =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik periode der jeg måtte be fadervår ellers så fikk jeg ikke til å sove og det til tross for at jeg ikke er troende. Men så bare sluttet jeg med det og nå har jeg ikke gjort det på mange år.

Skrevet (endret)

Hva skjer om du ikke får bedt eller glemmer noe? Må du starte på nytt,blir du stresset,får panikk?

Om du svarer ja, Ta en titt på ananake . Tvangslidelser kan det da være.

Endret av Kårky
Gjest zebra:)
Skrevet

Ingenting vondt skjer om du ikke ber

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om du ikke får bedt eller glemmer noe? Må du starte på nytt,blir du stresset,får panikk?

Om du svarer ja, Ta en titt på ananake . Tvangslidelser kan det da være.

Da føler jeg noe fælt kan skje med meg eller noen jeg er glad i, eller at det er min skyld hvis det skulle skje de noe =/

Skrevet

Da føler jeg noe fælt kan skje med meg eller noen jeg er glad i, eller at det er min skyld hvis det skulle skje de noe =/

:klemmer: Ikke vær redd (lett for meg å si sant ?)

Kontakt fastlegen din og forklar.Om du vil,bli henvist til psykolog ,der vil du lære hva dette er (angstlidelse) og få hjelp til å takle hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...