Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2012 #21 Skrevet 9. juni 2012 Vet ikke om det gjelder over hele landet, men i Oslo får alle førstegangs- foreldre tilbud om samlivskurs. Angrer på at vi aldri tok det, vi hadde det ganske tøft etter vår første. Det var akkurat som om mitt liv hadde blitt snudd opp-ned, mens han kunne fortsette som vanlig. Det gikk seg heldigvis til når han fikk mer selvtillit på babystell, og jeg ble trygg nok til å "slippe taket" på babyen (sier ikke at du må det ) og komme meg ut litt. Nå har vi en unge til, og nå MÅ begge to bidra. Så har vi skaffet vaskehjelp annen hver uke, beste investeringen vi har gjort! Da kan vi kose oss sammen i helgene, i stedet for å krangle om hva som må gjøres og hvem som skal gjøre det. Også vil jeg bare sende deg en stor klem. Du må være forferdelig sliten og ganske skuffet
Gjest Embla Skrevet 12. juni 2012 #22 Skrevet 12. juni 2012 Jeg kan ikke la være og lure på hvor mange kvinner som får barn med dumme menn!?! Det er jo ikke sånn at personligheten til partneren endrer seg til det bedre med barn i hus, heller tvert i mot. Var han er egoistisk og lat fyr fra før, så er det gitt at han blir det enda mer i en utfordrende situasjon som småbarnsforelder. Er det sånn at det egentlig kvinnene som er dummest da, som faktisk får barn med dumme menn?! Beklager til deg TS, understreker at ovenstående er på et generelt grunnlag, men anbefaler deg og gå fra han først som sist. Det er snakk om ekstremt avvikende adferd det du forteller om,hvis dette stemmer. Han har ikke deg eller barnet i fokus, dere er ikke en gang på prioriteringslisten. Dette vil ikke endre seg noen gang, ganske enkelt fordi det handler ikke om en konflikt bygd på misforståelse, men egoisme. Har også magefølelse om at han er utro (eller at dette er rett rundt hjørnet), dette er ikke gjennomsnittsadferd hos nybakte fedre. Dumme menn har vi vært borti de fleste av oss, med eller uten barn, men dette er i overkant selvsentrert og uakseptabelt hos en partner. Er dette et forbilde du vil ha for barnet ditt?
Marsipan Skrevet 12. juni 2012 #23 Skrevet 12. juni 2012 Jeg syns det er imponerende at du kan konkludere med at ts' mann er dum, egoistisk og utro på grunnlag av dette Ts: Har du vurdert muligheten for at han kan ha fødselsdepresjon? Også menn kan få dette. Eller kanskje han rett og slett føler at han ikke strekker til uansett, og at det å trekke seg unna blir valgt som enkleste løsning? Jeg hang meg litt opp i at du hadde fortalt han at han ikke trillet vogna forsiktig nok. Faller det mange sånne smånegative kommentarer? Hvis han i utgangspunktet er usikker, og i tillegg stadig blir pirket på, kan det fort bli en vond sirkel. Husk på at han må få prøve og feile i forhold til dette akkurat sånn som du har gjort, og at ting tar lengre tid fordi han ikke er like mye sammen med babyen som du er. Og prøv å overbevise deg selv om at selv om han ikke gjør ting på din måte, er det ikke sikkert han gjør det feil. Dette er ikke verken forsvar av mannen eller kritikk av deg, men skrevet av erfaring. 1
Gjest Embla Skrevet 12. juni 2012 #24 Skrevet 12. juni 2012 "If it walks like a duck, if it talks like a duck, it is probably a duck" Noen ganger så er ting faktisk nettopp det man ser og hører. Vi har alle forskjellige toleransegrenser for hva vi synes er ok og leve med, men TS har tydelig fått nok. Hun kan bruke tid på familievernkontoret, parterapi og forstå seg i hjel på hvorfor hun og/eller han er som de er, men noen ganger så må man bare innse realitetene. Personligheten får man ikke endret på. Har man ikke verdier og holdninger som er felles i bunn, så er det ikke liv laga på sikt. I så fall, til hvilken pris?
Glorya82 Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #25 Skrevet 12. juni 2012 Han bestemtefør fødselen at jeg skulle lese og sette meg inn i barnestell og alt det der siden jeg skal ha perm lengst. Prøvde å prakke på ham de baby bøkene jeg leste og fortelle ham hva jeg har lest, men han ville heller at jeg skulle lære ham underveis etter at babyen kom. Så det blir jo litt sånn at jeg har fortalt ham at bading må gjøres sånnn og sånn, hodet må alltid støttes, ikke putt fingern i munnen hans om den ikke er renvaska
Glorya82 Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #26 Skrevet 12. juni 2012 Han bestemtefør fødselen at jeg skulle lese og sette meg inn i barnestell og alt det der siden jeg skal ha perm lengst. Prøvde å prakke på ham de baby bøkene jeg leste og fortelle ham hva jeg har lest, men han ville heller at jeg skulle lære ham underveis etter at babyen kom. Så det blir jo litt sånn at jeg har fortalt ham at bading må gjøres sånnn og sånn, hodet må alltid støttes, ikke putt fingern i munnen hans om den ikke er renvaska, babyer har uklarhet imunforsvar osv.. Sånn sett kan nok det oppfattes som pirking fra meg til ham, men han har bedt omdet selv og jeg var sterkt i mot denne ordningen. Når det kommertil trilling så har vi en vogn uten god demping, dermed må man være forsiktig over dumper oghull i veien. Det er han ikke, noe som fører til at ungen hopper rundt oppi vogna, slår hodet mot kantene og våkner og gråter, da må jeg jo si i fra og vise at med min trilling som er forsiktig er det ikke noe gråt eller våkning av baby før han våkner av seg selv. Har foreslått fam vern kontoret til ham, noe han ikke vil. Han mener vi er voksne ogkloke nok til å løse ting selv:/
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #27 Skrevet 21. juli 2013 Jeg anbefaler et møte på familievernkontoret. Arranger et møte. Nå. Mannen din trenger å bli realitetsorientert før han mister din kjærlighet og respekt for alltid. Er det slik han akter å ta vare på deg i gode og onde dager; ved å bli en umoden drittunge når det kreves noe som helst av ham? Mannen din virker svært egoistisk, umoden og lat, og han viser deg lite respekt. Jeg hadde aldri orket å leve med en slik mann. Men han har tydeligvis for liten respekt for deg til at det holder at du prater med ham. Dere trenger en nøytral tredjepart. Ellers går han nok bare enda mer inn i skallet sitt. Ja, du har permisjon ja, FRA JOBBEN DIN. Jobben din varer i 8 timer den, 5 dager i uka! Utover de 40 timene, så hadde det faktisk vært helt rettferdig at dere fordelte resten 50/50! Nå er nok flere uenige med meg, men det er fordi de er vant med enkle spedbarn som sover 15-20 t i døgnet i barnevogn/vugge. Du som har et barn som krever 100 % av deg døgnet rundt, trenger faktisk mer hjelp enn de med normalt krevende unger! Har du hatt barnet ditt hos manuellterapeut/kiropraktor med spesialsiering innen småbarn? Høres ut som om ungen din har smerter når han ikke bæres. Min gutt kunne heller ikke legges ned de første 3 mnd han levde, ikke engang for bleieskift, uten å skrike som besatt. Gikk til kiropraktor, og de fant flere muskellåsninger nedover i nakken. Etter 5 behandlinger fikk jeg en annen unge!!! Og gudskjelov at jeg ikke "avvente ungen" med nærkontakt; stakkars gutten hadde jo vondt!! Og min mann forventa ALDRI å komme hjem til vasket hus eller middag i de månedene som mini var så krevende. Han smurte skiver til meg som han la i kjøleskapet hver dag, slik at jeg kunne få i meg næring. Han vaska huset hver helg, og kosa med babyen i timevis hver kveld. Han tok seg av babyen hver kveld mens jeg fikk sove uforstyrret i dobbeltsenga. Og det skulle da bare mangle! Han sov hele, fulle netter på gjesterommet, og kunne fortsette sitt liv med stimuli, voksenkontakt og utfordringer i jobben, mens jeg var låst hjemme. Synd at din mann ikke innehar empati eller innlevelsesevne til å se dette. Huff, så utrolig destruktivt med en mann som ikke respekterer deg og som ikke letter hverdagen for deg! Jeg ville nok ha vurdert skilsmisse og lett etter en mann som viser respekt og virkelig hjelper til med alt!Anonymous poster hash: d75e2...5d4 1
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #28 Skrevet 22. juli 2013 Har du fått snakket med faren om familievernkontor? Avtale der? Lurer på hva som ligger bak alt dette du skriver? Noen menn blir skjøvet til siden helt i begynnelsen slik de ikke får røre babyen. Mor kaprer den hele tiden slik far ikke slipper til. Har du såret han noen gang etter han ble far?
navnet Skrevet 22. juli 2013 #29 Skrevet 22. juli 2013 Har foreslått fam vern kontoret til ham, noe han ikke vil. Han mener vi er voksne ogkloke nok til å løse ting selv:/ Uhm. Nå er det på tide å sette hardt mot hardt. Han SKAL være med deg på fam. Kontoret eller så skal du se en Markant forandring med en gang. Foreslå et helgebytte. Han har mini lørdag til søndag, mens du går på kino, er med venner, slapper av, sover, koser seg å tar pedikyr. Han skal passe mini og holde huset perfekt, samt lage middag til deg. Tipper du får en ny mann på søndagskvelden . Eventuelt begynne å vekke han også på natta. Spør han hver eneste gang om han gidder å stå opp, eller bedre, spark han i leggen å si at det er hans tur . Masse lykke til!! 1
Teriyaki Skrevet 22. juli 2013 #30 Skrevet 22. juli 2013 Dette hadde ikke jeg akseptert i alle fall. Her er det jeg som tar det meste av husarbeid, men pappaen er i det minste veldig flink til å ta gutten og lager gjerne middag de dagene han kommer først hjem, derfor velger jeg å se mellom fingrene at han ikke er spesielt flink til husarbeidet. Ikke spør om familievernkontoret, krev det. Si at dette fungerer ikke, dere må i parterapi.
Gjest Skrevet 22. juli 2013 #31 Skrevet 22. juli 2013 Tråden er fra i fjor sommer, så jeg antar at TS sine problemer er løst på den ene eller andre måten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå