Gå til innhold

Kjole i bryllup


Papilio

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

I sommer skal jeg i bryllup til noen jeg så vidt kjenner.

Jeg har en kjole som jeg kunne tenkt meg å bruke, men jeg lurer på om fargen er for sterk?

Jeg tenker i forhold til at jeg er en gjest som nesten ingen kjenner, og om jeg med den kjolen kommer til å skille meg ut i mengden?

Dette er kjolen:

http://www.agape-brud.no/nettbutikk/selskapskjole-2406.html

Dette er fargen:

http://www.art-paints.com/Paints/Spray/Basic/Fuchsia/Fuchsia.gif

(Beklager, fant ingen bilder av kjolen i riktig farge)

Hvor langt ned rekker kjolen? Og hva er dresskoden? Man skal helst ikke gå i kjole som rekker over knærne i bryllup. Jeg gifter meg selv i sommer og vil helst ikke at gjestene skal gå i korte kjoler. Jeg ville nok valgt en annen farge også. Men dette kommer veldig ann på bruden:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt ned rekker kjolen? Og hva er dresskoden? Man skal helst ikke gå i kjole som rekker over knærne i bryllup. Jeg gifter meg selv i sommer og vil helst ikke at gjestene skal gå i korte kjoler. Jeg ville nok valgt en annen farge også. Men dette kommer veldig ann på bruden:)

Beklager, men jeg er litt sånn opphengt i rettskrivning, og MÅ bare påpeke: når du (og andre med deg) skriver at "Man skal helst ikke gå i kjole som rekker over knærne i bryllup", så sier dere egentlig at kjolen ikke skal gå nedenfor knærne. Mens jeg antar det dere mener er at man helst ikke skal gå i kjole som går ovenfor knærne. Am I right?

Med andre ord: man bør helst ha en kjole som minimum rekker nedenfor knærne.

:takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg er litt sånn opphengt i rettskrivning, og MÅ bare påpeke: når du (og andre med deg) skriver at "Man skal helst ikke gå i kjole som rekker over knærne i bryllup", så sier dere egentlig at kjolen ikke skal gå nedenfor knærne. Mens jeg antar det dere mener er at man helst ikke skal gå i kjole som går ovenfor knærne. Am I right?

Med andre ord: man bør helst ha en kjole som minimum rekker nedenfor knærne.

:takke:

Jaja,jeg var vel litt rask da. Men ja- jeg mener at kjolen i bryllup minimum bør rekke til nedenfor knærne.Det tror jeg alle har forstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,jeg var vel litt rask da. Men ja- jeg mener at kjolen i bryllup minimum bør rekke til nedenfor knærne.Det tror jeg alle har forstått.

Nei, vet du hva, at helt ærlig var jeg faktisk usikker på om du mente at kjolen ikke skulle rekke nedenfor knærne! Men da jeg så du skrev noe om at du ikke ville at gjestene dine skulle ha for korte kjoler, forsto jeg hva du mente.

Ikke vondt ment, men det kan bli misforståelser av sånt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG la iallefall alle gjestene i MITT bryllup for hat og er ikke på talefot med en eneste en av dem den dag i dag, for de var jo så frekke at de pyntet seg og dro fokuset vekk fra MEG!!!! :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG la iallefall alle gjestene i MITT bryllup for hat og er ikke på talefot med en eneste en av dem den dag i dag, for de var jo så frekke at de pyntet seg og dro fokuset vekk fra MEG!!!! :kjefte:

Jeg vil HELST at man ikke skal gå i kort kjole i mitt bryllup fordi jeg syns det er mer passende med en pen, lang kjole enn en partykjole.. Nå er jeg en som ikke går i korte kjoler så det er vel derfor jeg mener dette. Jeg hadde ikke hatet noen for å gå med det da. Men noen er vel veldig nøye på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet du hva, at helt ærlig var jeg faktisk usikker på om du mente at kjolen ikke skulle rekke nedenfor knærne! Men da jeg så du skrev noe om at du ikke ville at gjestene dine skulle ha for korte kjoler, forsto jeg hva du mente.

Ikke vondt ment, men det kan bli misforståelser av sånt :sjenert:

Ok, det hørtes bare litt mer riktig i hodet mitt da jeg skrev det ned. Jeg skriver fra mobilen, så jeg ser ikke så godt hva jeg skriver, så beklager om du misforstod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke meningen å være litt fargerik i et bryllup da? Det er jo en feiring?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke meningen å være litt fargerik i et bryllup da? Det er jo en feiring?

Nei jeg tror vi har misforstått...

Fargene skal visstnok ikke være for sterke, og heller ikke for mørke. Kjolen skal ikke være for lang, og ikke for kort. Tilbehøret skal ikke være for trist og ikke for prangende. Har du langt flott hår, bør du helst sette det i en knute i nakken, men husk at hårpynten ikke skal være for synlig. Skoene bør heller ikke være spesielt fargerike eller fine, da det kan få gjester til å se ned, når de egentlig skulle hatt fokuset opp på bruden.

Man bør være ytterst forsiktig med å på noen som helst måte ta noe av oppmerksomheten bort fra bruden. Jeg vil også tro at dette gjelder personlighet, så er du en morsom type i godt humør, bør du tone deg litt ned. Skru av sjarmen så å si.

Jeg vil tro man er på nogenlunde trygg grunn om en kler seg i musegrått og holder munn (bortsett fra taler med flotte, rosende ord om bruden da naturligvis).

:danser:

Beklager, det er sent og jeg er trett og småirritert i dag :ball:

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva som er akseptert i bryllup eller ikke, besøk Selskabsdamens blogg HER og lær hva som er tillat og hva som ikke er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror vi har misforstått...

Fargene skal visstnok ikke være for sterke, og heller ikke for mørke. Kjolen skal ikke være for lang, og ikke for kort. Tilbehøret skal ikke være for trist og ikke for prangende. Har du langt flott hår, bør du helst sette det i en knute i nakken, men husk at hårpynten ikke skal være for synlig. Skoene bør heller ikke være spesielt fargerike eller fine, da det kan få gjester til å se ned, når de egentlig skulle hatt fokuset opp på bruden.

Man bør være ytterst forsiktig med å på noen som helst måte ta noe av oppmerksomheten bort fra bruden. Jeg vil også tro at dette gjelder personlighet, så er du en morsom type i godt humør, bør du tone deg litt ned. Skru av sjarmen så å si.

Jeg vil tro man er på nogenlunde trygg grunn om en kler seg i musegrått og holder munn (bortsett fra taler med flotte, rosende ord om bruden da naturligvis).

:danser:

Beklager, det er sent og jeg er trett og småirritert i dag :ball:

hæhæ.

Det er en rar rar verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...