livmor Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hva er akseptabel og gjengs pris for en blandingsvalp?
Chiqette Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 de fleste blandingsvalper som ligger ute, koster alt fra 1000 kr - 7000 og mer. Mye kommer ann på om de blir chippet, registrert, vaksinert osv av oppdretter først. Etter min mening, er en blandingsvalp uten noe av dette ikke verdt noe pengemessig. Men, jeg solgte selv blandingstispa mi for 2000 kr dette inkludert alt av utstyr, mye for, forsikring osv osv.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 enkelte smeller sammen to populære raser, kaller det "designer"valper og tar mange tusen kroner for dem, det er horribelt. En symbolsk sum syns jeg holder for en blanding. Så mellom 1000 og 1500. 4
Gjest Sobril Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 enkelte smeller sammen to populære raser, kaller det "designer"valper og tar mange tusen kroner for dem, det er horribelt. En symbolsk sum syns jeg holder for en blanding. Så mellom 1000 og 1500. Denne? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34472098 Jada. Jeg har sendt mail og sagt min hjertens mening. Annonsen er fra april og det ser ikke ut som de har solgt noen enda...
Gjest uAnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Gratis. det er ikke jeg enig i. Da er det enklere for folk uten impulskontroll eller vett å bare plukke opp en fordi de plutselig har lyst på en hund, ikke fordi de har planlagt det. Jeg syns bare man skal ta litt mere enn hva omplasseringssteder gjør. Endret 7. juni 2012 av uAnonymBruker 7
Gjest Sobril Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Gratis. Tja. Man kan få ta for vaksiner, microchipping og hva det koster å holde hund i 8 uker synes jeg. Og for øvrig enig med uAnonym Endret 7. juni 2012 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Denne? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34472098 Jada. Jeg har sendt mail og sagt min hjertens mening. Annonsen er fra april og det ser ikke ut som de har solgt noen enda... Tja, de i annonsen du linket til er i det minste seriøse nok til å opplyse om at det er blandingshunder de selger. Jeg for min del har ikke noe i mot blandingsavl så lenge det er gjort ordentlig. Men jeg må jo si at jeg er litt skeptisk til hvordan de har tenkt å fortsette avlen på ”doberdoodle”, eller hva de nå kalte det. Det har jo vist seg at alle doodler som blir krysset med doodle igjen mister puddelpelsen, og noe av målet er jo å lage allergivennlige hunder som senere kan bli en egen rase eller? Ellers sliter både puddel og dobermann med en god del sykdommer, pluss at det er mye drit gemyttmessig på begge, så ikke en blanding jeg ville tatt i med ildtang akkurat. Jeg synes en blandingshund skal koste det oppdretter har hatt av utgifter på hunden. Max et par tusen med andre ord. De store, lite ”eksklusive” blandingene ligger vel på den prisen. De mindre blandingene og de større som er mer ”eksklusive” (ofte et-eller-annet-doodle) blir solgt fra 5.000 og oppover helt til 20.000. Forundrer meg like mye hver gang at folk faktisk får solgt disse overprisede blandingene. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Denne? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34472098 Jada. Jeg har sendt mail og sagt min hjertens mening. Annonsen er fra april og det ser ikke ut som de har solgt noen enda... Fy faen! Ja, jeg bruker det ordet med god grunn. Etter å ha sett denne annonsen er jeg forbannet. Her har du en unghund (hannhund på 15 mnd.) herregud... Som er parret med en utypisk puddeltispe! Rasen er kjent for å være sta, det er de faen meg ikke, takk! Har selv puddel, det siste de er vel å være sta. Det er ei drittbikkje du har det, samt at dette er et uhell, kamuflert i et "design-kull" Det verste er at dette er noe de skal satse på videre, ved å beholde hunder av kullet for å avle enda flere drittbikkjer. Måtte de få så elendige avkom at disse blir avlivet. 2
Gjest Sobril Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Jaja. Man kan jo trøste seg med at det er like mange til salgs nå som da de først satt ut annonsen. At de ikke har satt ned prisen betraktelig kan jeg ikke fatte og begripe. Tviler på at det er kun meg som har mailet dem... Kanskje det er tull?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Jaja. Man kan jo trøste seg med at det er like mange til salgs nå som da de først satt ut annonsen. At de ikke har satt ned prisen betraktelig kan jeg ikke fatte og begripe. Tviler på at det er kun meg som har mailet dem... Kanskje det er tull? Håper ingen blir solgt. Jeg håper også at det er mange som har sagt sin hjertens mening om deres "oppdrett". 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Denne? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34472098 Jada. Jeg har sendt mail og sagt min hjertens mening. Annonsen er fra april og det ser ikke ut som de har solgt noen enda... 18000, for den blandingen der 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Fra annonsen: Dette blir garantert topp familie og brukshunder med god helse og herlig temprament! Vet ikke om det er til å le eller grine av.
Silfen Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 Tja. Man kan få ta for vaksiner, microchipping og hva det koster å holde hund i 8 uker synes jeg. Og for øvrig enig med uAnonym Tja. At man skal ta for chipping og vaksiner er greit. Men for og diverse får man ta på egen regning, man har valgt å sette valpene til verden. Jeg står fremdeles for at de skal være gratis. Jeg heller mot at det er andre tiltak som skal til for å hindre idioter å ha dyr. 1
Gjest Sobril Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Tja. At man skal ta for chipping og vaksiner er greit. Men for og diverse får man ta på egen regning, man har valgt å sette valpene til verden. Jeg står fremdeles for at de skal være gratis. Jeg heller mot at det er andre tiltak som skal til for å hindre idioter å ha dyr. Da hjelper det neppe at de er gratis...
Evitas Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Men kjære vene, jeg forstår ikke hvorfor dere hisser dere opp. Det finnes tusenvis av blandingsvalper som selges til selvkost. Alså de utgifter som oppdretter har hatt på valpen. Det inkluderer chip, vaksiner, papirer, mat og de tar seg sjeldent betalt for alle de timene de bruker på å passe valpene, sosialisere valpene, ta seg tid til å ta imot besøk av valpekjøpere, er de riktig uheldig så blir en eller flere sy i løpet av valpetiden og det kan fort påløpe seg tusenvis av kroner i vetrinærutgifter. En som ikke er oppdretter har ofte heller ikke forsikring på valpene... Jeg driver oppdrett av katt, ikke hund lenger. Men det du betaler for en hund selv om den koster 10 ooo kr, det er ikke mye i forhold til hva du må bruke på en hund gjennom flere år. Jeg sier til mine kjøpere at har du ikke råd til å kjøpe så har du heller ikke råd til å eie. Da selger ikke jeg! Nye raser oppstår, det gjør de hele tiden. De aller fleste hunderaser er raser som er krysset frem med ønske om en rase med nye bruksmuligheter. Selv drev vi med Leonberger i mange år og det er også en forholdsvis ny rase. Avlet frem i århundreskiftet av adelen i Leonberg i Tyskland for å bli en staselig vakthund. Sist men ikke minst..Tilbud og etterspørsel regulerer dette markedet!!! 1
Somle Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Vi ga 2500 for blandingstispa vår. Registrert, vaksinert og chippet. Husky blanding
Sugerøret Skrevet 7. juni 2012 #18 Skrevet 7. juni 2012 alt fra 1500 til 3000. Å gi de vekk synes jeg er feil.Da ender de opp som impulskjøp og hos folk som ikke burde ha hund egentlig.(selv om det dessverre finnes folk som kjøper hund til 10000 og avliver den innen året.) 1
Somle Skrevet 7. juni 2012 #19 Skrevet 7. juni 2012 (endret) dobbelpost, beklager. Endret 7. juni 2012 av Heidii
Crazyparrotwoman Skrevet 7. juni 2012 #20 Skrevet 7. juni 2012 tok meg retten å sjekket opp denne blandingen og fant et stygt resultat!! både puddel og dobermann er krevende raser så vil de lage mulig ustabile superkrevende blandinger? hva skal disse brukes til da? blandinger får jo ikke konkurrere på høyeste nivå :S http://www.dogbreedinfo.com/doodlemanpinscher.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå