Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min skal på en helgetur til sverige helgen 22-24 juni men vet ikke helt hva vi skal gjøre på.

Vi drar ikke for å harry handle, men for turen sin del.

Derfor lurer jeg på om dere her inne har noen tips til hva vi bør få med oss, og om noen vet om camping som leier ut hytter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og kjæresten min skal på en helgetur til sverige helgen 22-24 juni men vet ikke helt hva vi skal gjøre på.

Vi drar ikke for å harry handle, men for turen sin del.

Derfor lurer jeg på om dere her inne har noen tips til hva vi bør få med oss, og om noen vet om camping som leier ut hytter?

Hvilken del av Sverige snakker vi om. Det er greit å vite om dere bor slik at det er Svinesund som er naturlig grensepasering eller om det for eks er Bjørnfjell ved Narvik eller en av de mange i mellom.

Gjest Elissima
Skrevet

Hvis dere ikke skal til noen av de store byene så kan jeg anbefale Dals-Ed (litt over en time fra Sarpsborg). Det er veldig koselig der, og hvis dere liker elger så er det en elgpark der dere kan kose med elg og mate de :) Jeg var der i fjor og det var veldig bra!

Camping er det der og:

http://www.gbcamp.eu/om.asp

Smögen og Halmstad er også veldig fint på sommeren. Husk at alt er stengt 22.juni ppga midtsommarafton.

Skrevet

Vi vet ikke helt hvor vi skal enda, men skal hvertfall ta fergen over.

Alt kommer an på hvor vi ender opp å overnatte :)

Vi tar fergen som går i 20 tiden fra Norge så er ikke så farlig at ting er stengt når den dagen :)

Kom gjerne med linker til camping med hytter hvis dere har (ikke en racer på googel hehe)

AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel om dere skal være i nord, sør, øst eller vest...?

Sverige er nesten like langt som Norge. Se for deg at en svenke tar fergen over til Østfold, men bare ber om tips om hva han skal gjøre i Norge, og får tips om ting som foregår i Finnmark?

Skrevet

Du vet vel om dere skal være i nord, sør, øst eller vest...?

Sverige er nesten like langt som Norge. Se for deg at en svenke tar fergen over til Østfold, men bare ber om tips om hva han skal gjøre i Norge, og får tips om ting som foregår i Finnmark?

Nei vi har ikke bestemt oss for hvor vi skal enda, vi er åpene for alle forslag :)

Skrevet

Da kan jeg anbefale og foreslå Östersund da...

Veldig trivelig svensk by!

Der finnes det flere campingplasser, men Östersund stugby og camping er trivelig

Skrevet

Nei vi har ikke bestemt oss for hvor vi skal enda, vi er åpene for alle forslag :)

Men hvor i Norge er det dere reiser ifra???

Grunnen til at jeg spørr er at jeg regner med at bor du for eks i Østfold så er for eks Kirunaområdet helt uintresant. Likens er vel Strømstad totalt uintresant hvis du for eks bor i Nordland. Det er litt enklere å komme med tips hvis du sier hvor i Norge dere har som utgangspunkt.

Skrevet

Det var snakk om båt, privat eller ferje? Skulle også ønske man visste hvor i Sverige......

Skrevet

Men hvor i Norge er det dere reiser ifra???

Grunnen til at jeg spørr er at jeg regner med at bor du for eks i Østfold så er for eks Kirunaområdet helt uintresant. Likens er vel Strømstad totalt uintresant hvis du for eks bor i Nordland. Det er litt enklere å komme med tips hvis du sier hvor i Norge dere har som utgangspunkt.

Ja det er klart :)

Vi drar fra sandefjord? til strømstad hvertfall.

Gjest Elissima
Skrevet (endret)

Hva med Tylösand? Ligger rett ved Halmstad, en av de beste sommerbyene i Sverige syns jeg, og kjempefine strender. Her er det camping rett ved stranda:

http://www.firstcamp.se/sv/destinationer/tylosand

Ca 3 timer sør for Göteborg tror jeg det er å kjøre. Anbefales absolutt! Bra shopping, uteliv og alt mulig i Halmstad.

Endret av Elissima
Skrevet (endret)

Enig med Skravlebøtte ellers er det også fint ved Stenungsund med øyene Orust og Tjørn og så er det fint ved Smøgen/Kungshamn. Ellers har vi Lysekil og Fjällbacka som også er fine. Ang. camping se denne linkMin lenke

og ha en fortreffelig sommer :kul::klem::danse::briller::digge:

Endret av hobbychef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...