challenger Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Noen som vet om man kan endre det faste beløpet hver måned? Eller må det være det samme hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Noen som vet om man kan endre det faste beløpet hver måned? Eller må det være det samme hele tiden? Du kan endre beløpet på spareavtalen når som helst.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Beklager at jeg kupper tråden. Men hva er fordelen med denne kontoen? Jeg synes ut i fra tallene at det ser bedre ut å opprette en annen høyrentekonto. Da er man ikke bundet månedlig, og kan legge inn så mye en vil?
challenger Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2012 Beklager at jeg kupper tråden. Men hva er fordelen med denne kontoen? Jeg synes ut i fra tallene at det ser bedre ut å opprette en annen høyrentekonto. Da er man ikke bundet månedlig, og kan legge inn så mye en vil? Vel den er høyere enn jeg har på min sparekonto, som ligger på 1,5% rente.. Skjønner ikke hvor alle finner disse såkalte høyrentekontoene jeg Så for meg er dette den høyeste renta jeg noen gang har hatt på en konto, sett bort i fra bsu. Takk for svar andre AB:) 3
Zzyzx Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Vel den er høyere enn jeg har på min sparekonto, som ligger på 1,5% rente.. Skjønner ikke hvor alle finner disse såkalte høyrentekontoene jeg Så for meg er dette den høyeste renta jeg noen gang har hatt på en konto, sett bort i fra bsu. Takk for svar andre AB:) Du kan jo se her: http://www.finansportalen.no/ Det finnes mange som tilbyr høyrentekonto uten begrensninger. Bank Norwegian har nå 3,75% rente, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Dumt spørsmål kanskje, men kan man spare litt på høyrentekonto selv om man har betalingsanmerkning? Er det stor fare for at kreditorene vil komme til å ta pengene?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har 3,2 på høyrente (sparekonto) hos DnB, så gidder ikke styre med å opprette en konto med samme rente...
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ringte banken angående noe jeg lurte på. I samme slengen spør fyren meg "men hei, jeg lurer på, har du hørt om superspar? Den har blablabla best rente blablabla" og jeg svarte "nei, jeg har bank norwegian jeg, der sparer jeg så mye eller så lite jeg vil, og har 3,75% rente". Fyren ble stille litt før han begynte med "ja, men det er jo best å ha alle pengene i samme bank, eller......?"
Gjest NozMonster Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Vel den er høyere enn jeg har på min sparekonto, som ligger på 1,5% rente.. Skjønner ikke hvor alle finner disse såkalte høyrentekontoene jeg Så for meg er dette den høyeste renta jeg noen gang har hatt på en konto, sett bort i fra bsu. Takk for svar andre AB:) jeg visste ikke at renta bare var på 1,5 prosent jeg, men må si jeg ble litt overrasket over at de kan kalle det "superspar" om de ikke har høyere rente enn det...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 jeg visste ikke at renta bare var på 1,5 prosent jeg, men må si jeg ble litt overrasket over at de kan kalle det "superspar" om de ikke har høyere rente enn det... Superspar har 3,2 % rente.
Zzyzx Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Dumt spørsmål kanskje, men kan man spare litt på høyrentekonto selv om man har betalingsanmerkning? Er det stor fare for at kreditorene vil komme til å ta pengene? De kan ikke ta pengene, men det er vel mer hensiktsmessig å betale på det utestående kravet? Det har mye høyere rente enn du får fra en høyrentekonto. 3
challenger Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2012 jeg visste ikke at renta bare var på 1,5 prosent jeg, men må si jeg ble litt overrasket over at de kan kalle det "superspar" om de ikke har høyere rente enn det... Det er den vanlige sparekontoen hos DnB som har 1,5(mulig den er enda litt lavere også). Superspar har vel litt over 3%. Zzyzx: Gidder ikke å styre med flere banker, liker best å ha alt samlet i en bank:)
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Kan noen poste link til norwegian bank sin høyrentekonto?
challenger Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 7. juni 2012 Der står det bare sparekonto? En sparekonto med 3,60% rente ja. Da er det vel høyrente?
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Det heter bare sparekonto, men jeg ser at jeg har fått brev i nettbanken min i Bank Norwegian om at renta settes ned til 3,60% fra 1 august. Jaja, likevel grei rente
challenger Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. juni 2012 Men dere som har norwegian i tillegg til "vanlig" bank, får dere nettbank og kort og hele pakka til denne norwegian kontoen også da? Og hvordan setter dere inn og tar ut penger fra den? Overfører dere ved å "betale regning" eller? Ble litt nysgjerrig på denne norwegian-kontoen jeg også nå 1
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #19 Skrevet 7. juni 2012 Men dere som har norwegian i tillegg til "vanlig" bank, får dere nettbank og kort og hele pakka til denne norwegian kontoen også da? Og hvordan setter dere inn og tar ut penger fra den? Overfører dere ved å "betale regning" eller? Ble litt nysgjerrig på denne norwegian-kontoen jeg også nå Vet ikke om man kan få kort til denne kontoen, det kan en kanskje sikkert? Skal sjekke det ut neste gang jeg er innom! Ja, du får tilgang til den via nettbank, da logger du inn via Bank Id brikka di og passordet ditt. Når jeg vil ta penger ut fra sparekontoen, så kan jeg "betale en regning" til meg selv ja Det er slik jeg overfører penger til den kontoen fra lønnskontoen i DNB, betaler en regning. Og i Bank Norwegian så kan du ta ut penger så mange ganger du vil gebyrfritt, i mange andre sparebanker så er det 12 uttak, også må du betale i dyre dommer for å ta ut litt penger.
Gjest NozMonster Skrevet 7. juni 2012 #20 Skrevet 7. juni 2012 Superspar har 3,2 % rente. Det er den vanlige sparekontoen hos DnB som har 1,5(mulig den er enda litt lavere også). Superspar har vel litt over 3%. Zzyzx: Gidder ikke å styre med flere banker, liker best å ha alt samlet i en bank:) wopsiii- jeg glemte å lese noen ord i setningen til challenger jeg, så jeg misforsto litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå