Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ville dere som har vært i Thailand anbefale et par uten barn å dra?

Vi ønsker å bo på et sted hvor vi kan shoppe endel, men som ikke er FOR turistpreget og fullt av prostituerte.

Skal forøvrig dra i mars (hvis alt går etter planen :lol: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil annbefale å dra til Raley Beach, en liten øy rett utenfor Krabi, der er det kjempe fint, Phi Phi islands er det også helt topp og på den andre siden av Thailand så ville jeg unngått Kho Samui, det går direkte charter turer dit fra England og Tyskland, men heller dratt til Kho Thao. Som også er en liten nydelig øy. Hviss dere drar så lamgt som mot grensen mot Malaysia så er finnes det en øy som det tar ca 3,5 timer med båt til som heter Kho Leh Phe (husker ikke helt om det skrives sånn) en av de fineste øyene jeg så i Asia på min tur rene drømmeøya, uten altfor mange turster...Når jeg var der var et kunn 20 turister på øya!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kombinasjonen mye bra shopping og lite turister er vanskelig å få til. De hører igrunnen sammen.

Jeg ville ha satset på to tre dager i Bangkok enten i begynnelsen eller slutten av ferien. Et Mekka for handlegale, mer er det ikke å si om den saken. :ler:

Phuket er også et alternativ med tanke på bra shopping, men hele Phuket er full av turister selv om enkelte steder er roligere enn andre. Patpong er "verst", både med tanke på prost. og masseturisme.

Hua Hin er et annet alternativ. Her ser du iallefall lite åpenlys prostitusjon. Kongefamilien bor deler av året i Hua Hin og prostitusjon er derfor forbudt her.

Shoppingen er OK her, men kan ikke sammenlignes med Bangkok som har ALT.

Railey beach og Phi Phi er nydelige steder, men bare for noen dager. På Railey Beach kan du knapt kjøpe noe som helst. Her går det i bading, snorkling og fjellklatring. Phi Phi øyene er fremdeles flotte, men skjemmes av horder med turister, mye søppel og at utviklingen har gått rasende fort fram.

Hva med Bangkok i kombinasjon med et par forskjellige steder i syd?

Gjest Anonymous
Skrevet

På www.bangkok.no finnes det et flott forum om Thailand...masse reisetips fra "erfarne" Thailandsreisende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...