Gå til innhold

Hjelp - hva heter denne type dans?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og gjør litt research på dans, til et fotoprosjekt jeg holder på med. Men grønn som jeg er kan jeg ikke navnet på noen ting!

Så jeg skulle gjerne hatt noen navn på noen litt festlige pardanser som jeg kan google, om det er noen som vet. Gjerne noen folkedanser. :)

Har spesielt et bilde i hodet mitt - der parene har sine venstre armer rundt hverandre, og de høyre er utstrakt. Litt sånn som i dette bildet: Min lenkeOg så hopper og spretter de rundt omkring. Men hva heter det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bartenina
Skrevet

lindy hoop? west coast swing?

Skrevet

Quick Step?

Skrevet

Ah, takk!! Alle disse typene har det jeg er på jakt etter. Kan sikkert få noe bra ut av dette! :)

Samtidig er jeg litt spent på om de finnes et navn på en lignende dans som kanskje kom før swing-tiden? Noe lett, festlig og gøy - litt som sånn på dette bildet Min lenke

Men det er vel ikke sikkert at det har noe navn heller. Goggler "folkedans" men bildene er veldig statiske av seg.

AnonymBruker
Skrevet

lindy hoop? west coast swing?

Det er helt utelukket at dansen på bildet er lindy hop eller west coast! :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

polka!

Endret av Nuppdupp
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt utelukket at dansen på bildet er lindy hop eller west coast! :)

.. det som heller slår meg er Polka, feks!

AnonymBruker
Skrevet

polka!

Sorry, så ikke svaret ditt før jeg postet ;)

Gjest avocadoen
Skrevet

Sitter og gjør litt research på dans, til et fotoprosjekt jeg holder på med. Men grønn som jeg er kan jeg ikke navnet på noen ting!

Så jeg skulle gjerne hatt noen navn på noen litt festlige pardanser som jeg kan google, om det er noen som vet. Gjerne noen folkedanser. :)

Har spesielt et bilde i hodet mitt - der parene har sine venstre armer rundt hverandre, og de høyre er utstrakt. Litt sånn som i dette bildet: Min lenkeOg så hopper og spretter de rundt omkring. Men hva heter det?

Jive er absolutt en festlig dans! Elsker den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...