Pasjonsblomst Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #901 Del Skrevet 8. februar 2015 I 38 grader hadde jeg ikke vært brukenes til noe Lykke til, heier på deg! heldigvis rolig trening, men det føltes veldig utmattende.. var skikkelig sliten resten av dagen. ikke sååå start på helga, sånn sett! Det høres faktisk veldig deilig ut! Så for meg en beinhard spinningtime i den varmen! Var deilig, annerledes og kjekt! morsomme og utfordrende "balansestillinger" med en liten kinesisk instrukstør med dåååååårlig engelsknorsk tone med heavy kinaaksent... hehe. og vaaaarmt i rommet, nesten som en lang og tung spinningtime en sommerdag. Så koselig å høre fra deg! Høres ut som om livet er ganske bra, om enn hektisk! Det er godt å lese! Den Sats-timen er det en kollega av meg som skryter voldsomt av! Bortsett fra at luftfukterne visst slutter å virke jevnlig, sånn at et blir avlyst... Spennende tider med jobben, skjønner jeg! Håper det ordner seg på en god måte for deg. spennende på jobben ja, men merker at jeg ble fullstendig demotivert av hele opplegget etter avslaget nå sist. Blir godt å få dette landa nå etterhvert... og håper jeg fortsatt HAR jobb om litt også. @@@@@@@@ Ehhhh... worst morsdag ever! eller det har ikke vært noe grusomt, bare en av de dagene med masse barnemas, ikke noe overskudd og en grå, regnfull dag der det eneste mammaen tenker på er å få sove litt... men aldri får sove. og blir mer og mer trøtt og gretten og ungene likeså. *sukk* Ikke noe feiring på meg heller, gitt! Heldigvis er ungene i seng nå, FP er våken hører jeg... skal snart finne meg litt god iskrem og krype foran tv i sofakroken. Fordi jeg fortjener det! Kjøpte en ny deilig is fra diplomis, helt toppers! æsj, håper det blir en bedre dag i morgen! (har vært gode stunder altså, men generelt en slitsom dag!) i går var også rimelig rolig... sovna etter trening, og eneste action senere på dagen var felles handletur til en stor matbutikk. hehe... those happy days! så intet nytt fra vestfronten... enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #902 Del Skrevet 12. februar 2015 Dagens trening var amazing... igjen i hot sal, denne gangen var det enda varmere tror jeg- og skikkelig fuktig. deilig stretchy time, som balsam. Må tilbake! Går ca. 2 ganger i uka og trener, og merker formen gradvis er på vei oppover Ikke noe superform enda altså, det vil nok ta litt tid... men gjør godt for sjel og alt som er. Idag har jeg mekket karnevalskostyme... hun ville være kanin, så da ble det det. Jeg er litt "motstander" av de kostymene man får på leketøybutikkene- synes mange av dem er så kjipe og stygge. (noen er jo finere da, såklart!) pluss jeg er litt motstander av å bruke (mye) penger på klær/ting som brukes lite. Så jeg handlet en fluffy genser på salg , og sammen med hvite strømpebukser, en pompomhale av garn og hjemmelagede kaninører (av filt og papp) festet til en hårbøyle blir hun megasøt... satser vi på! Nesen må også males svart, og et par små følehår om hun er villig til å la seg sminke litt.. dette blir bra! snart helg igjen, gitt! Ingen planer, bortsett fra å stikke til et kjøpesenter som har besøk av byggmester bob, ansiktsmaling, hårspray og gratis popkorn og sukkerspinn.. litt å se på for FP med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. februar 2015 #903 Del Skrevet 12. februar 2015 Hun blir nok knallsøt! Her er det også karneval i morgen, og jeg sender av gårde 2x tante Sofie. De fikk tante Sofie-kjoler i Dyreparken i fjor, og var veldig klare for å bruke dem. Mine kler seg ut en del, da, så her blir det faktisk brukt. Min store kjepphest ifht lekebutikkostymene er polyesterandelen... Jeg ser med gru for meg hva som vil skje hvis de kommer borti stearinlys eller sånt. Og fascinerende nok - etter å ha sett litt nærmere på en sånn kjole som Turnerose veeeldig gjerne ville ha - de kan ikke vaskes?!? Hvem er det som betaler 500 spenn for en kjole som ikke kan vaskes? God helg, når den kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. februar 2015 #904 Del Skrevet 13. februar 2015 Ganske enig med deg angående polyesterkostymene fra lekebutikkene. Her har jeg levert Frøken Fryd i bhg med svart tights og svart genser, sydd en hale i filt, festet filtører på en hårbøyle og malt svart snute og værhår - voilá! En kattepus! Og jenta selv kunne ikke vært mer fornøyd i og med at det er veldig stas å male/tegne seg i ansiktet Så flink du er til å trene! Høres ut som en time jeg kunne tenke meg å prøve, men så er jeg for feig til å dra på gruppetimer alene Her er det trilleturer som gjelder og jeg jobber med motivasjonen for å komme meg ut på joggetur snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. februar 2015 #905 Del Skrevet 13. februar 2015 Også helt enig ang kjipe kostymer! Jeg er i stedet kjip mamma og kler dem i dansekjolene til A og kaller dem ballerina. Jentene er storfornøyde, og mammaen slapp å bruke 2-600 (!!!) kroner på kostymer som blir brukt én gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #906 Del Skrevet 5. mai 2015 Oj, nesten 3 mnd siden jeg skrev her sist! Jeg gikk helt tom for overskudd.... *småbarnsmamma på heltid* pjuhhhh Nå går permisjonen min mot slutten, og lille E er jaggu ikke så liten lenger. Hun er 8 mnd nå, men de siste mnd har vært tøffe- siden hun ikke har begynt å bevege seg særlig før den siste tida, og heller ikke har vært noe innstilt på fast føde. Mye bæring, amming og nattevåk enda altså. MEN: nå løsner det sånn etterhvert.... sist uke knakk hun koden for å åle seg fremover, så nå er hun plutselig ganske så bevegelig. OG for noen dager siden stakk den første tanna gjennom! Heldigvis uten for mye grining etc, men en god del mammaklenging ble det (særlig på nettene)... mamma er verdens beste tutt! (hun bruker ikke smokk). ...... Jeg er og har vært rimelig sliten altså, med mye vondt i hodet og nesten småkvalm av søvnmangel, stiiiiv nakke og rygg av bæring etc. Har i grunn ikke fått noe hjelp fra mannen her på verken husarbeid eller baby, så det har vært mye på meg. sist uke besvimte jeg (.....) så det indikerer jo litt grad av utkjørthet. MEN i går følte jeg meg bedre enn på lenge.. og jeg ser frem til å begynne å jobbe igjen, om ikke annet så for å få hvilt musklene litt/få litt avbrekk. (men jobbmotivasjonen er rimelig laber akkurat nå kjenner jeg, den må nok gradvis finnes frem igjen). Får forrsten ikke lov til å kjøre bil før jeg har vært hos legen igjen, siden jeg besvimte... så jeg får ta de siste permisjonsukene i ro og fred uten for mange gjøremål. Og nyte det deilige maiværet som kommer nå snart forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2015 #907 Del Skrevet 5. mai 2015 Så gøy å se deg her igjen! Tiden går jammen meg fort altså! Og ikke rart du blir sliten når du ikke får noe hjelp! Milde himmel, håper han fikk opp øynene da du besvimte? Hva sier han til dette da? Så fint å høre om ungene. Tenk at E er blitt hele 8 måneder da! Godt å høre at hun begynner å bli litt mer enn bare baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #908 Del Skrevet 5. mai 2015 Så gøy å se deg her igjen! Tiden går jammen meg fort altså! Og ikke rart du blir sliten når du ikke får noe hjelp! Milde himmel, håper han fikk opp øynene da du besvimte? Hva sier han til dette da? Så fint å høre om ungene. Tenk at E er blitt hele 8 måneder da! Godt å høre at hun begynner å bli litt mer enn bare baby. Hehe... jeg har jo på en måte vært her hele tida, har iallfall lest endel innlegg.. men ikke orka å skrive noe (stiv nakke, null energi..) Når det gjelder pappaen så hjelper han veldig godt til med storesøster (heldigvis), og bittelitt med husarbeid.. det begrenser seg mye til å rydde av etter middagen og et par små ting- mens jeg handler, vasker, lager mat, vasker klær, rydder klær, skifter på senger, renser ovner, omorgansierer, hiver ut fra kjøleskapet... du vet; gjør alle de tusen tingene som til enhver tid trengs å gjøres. Og med babyen har han nesten ikke gjort noe... men snart skal han til pers!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2015 #909 Del Skrevet 5. mai 2015 Hehe... jeg har jo på en måte vært her hele tida, har iallfall lest endel innlegg.. men ikke orka å skrive noe (stiv nakke, null energi..) Når det gjelder pappaen så hjelper han veldig godt til med storesøster (heldigvis), og bittelitt med husarbeid.. det begrenser seg mye til å rydde av etter middagen og et par små ting- mens jeg handler, vasker, lager mat, vasker klær, rydder klær, skifter på senger, renser ovner, omorgansierer, hiver ut fra kjøleskapet... du vet; gjør alle de tusen tingene som til enhver tid trengs å gjøres. Og med babyen har han nesten ikke gjort noe... men snart skal han til pers!!!! Godt å høre at han trår til med storesøster ihvertfall! Håper at pappapermen gjør sitt til at han gjør det samme med lillesøster også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #910 Del Skrevet 13. mai 2015 Sol... og kveld. Fløtepusen slokna ca. 17 på pappas fang, og ble båret i seng. Minstemor la jeg halv 7, så da ble det jaggu tidlig kveld på oss. Så deilig!! Pappen halvsover borti sofaen. I siste fase av permisjonen nå, og benyttet anledingen til å gjøre litt småærend osv. Vi skal feire FP sin 3årsdag på fredag, og jeg har handlet en hel del utstyr til kake. Skal lage en sjokoladekake med oreokrem inni, sjokoladesmørkrem utenpå og dekket med marsipan. Den skal være fiiiin og fargerik, med sommerfugler på! Gleder meg! Har handlet silikonbakeunderlag, smoother, hvit marsipan, farger, marsipanform (sommerfulg) etc- etc- Jaggu mye stæsj som trengs. Men det blir jo flere bursdager og festlige anledningen fremover! Raska også med meg duk i nervøs fløyel for å live opp bursdagsbordet i litt farge (selv om jeg egentlig synes de er ganske stygge- så er det iallfall litt liv i dem). Og så handlet jeg en søt vimpelrekke med happy birthday. Menyen blir gulrotsuppe med ingefær/appelsin og nanbrød, og sjokoladekake, fruktspyd og litt chips. Det blir bare 7 voksne og mine 2 små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2015 #911 Del Skrevet 13. mai 2015 Høres ut som bra bursdagsplaner! Enig i at nervøs fløyel egentlig er ganske stygt, men det er utrolig praktisk. Vi kjøpte det til Turneroses bursdag tidligere i år - isblå sådan - for hun bestilte Frost-bursdag, og da passet det faktisk veldig godt, både fargen og det litt isaktige utseendet. Ingenting å legge opp, ikke noe stress med søl, og bare å krølle sammen og stappe i vaskemaskinen etterpå. Lykke til med feiringen, håper dere får en fin dag med fint vær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2015 #912 Del Skrevet 14. mai 2015 Fine bursdagsplaner! Det er noe som sviver i tankene mine også for tiden. Nå er jo A så stor at det er på tide med barnehagebursdag også, grøss og gru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. mai 2015 #913 Del Skrevet 14. mai 2015 Høres ut som om det blir en flott bursdagsfeiring på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #914 Del Skrevet 16. mai 2015 Høres ut som bra bursdagsplaner! Enig i at nervøs fløyel egentlig er ganske stygt, men det er utrolig praktisk. Vi kjøpte det til Turneroses bursdag tidligere i år - isblå sådan - for hun bestilte Frost-bursdag, og da passet det faktisk veldig godt, både fargen og det litt isaktige utseendet. Ingenting å legge opp, ikke noe stress med søl, og bare å krølle sammen og stappe i vaskemaskinen etterpå. Lykke til med feiringen, håper dere får en fin dag med fint vær! Bordet med nervøs fløyel ble kjempefint... ikke sånn interblødtrendyfint, men koselig og fargerikt og fint. duken ble skikkelig grisete etter et møte med minstemor og grøtskåla.. får se om jeg får den ren. ellers kostet den kun 55 kr. Du har Frostfeber hjemme enda, du? FP har ikke oppdaget Disney enda.. Fine bursdagsplaner! Det er noe som sviver i tankene mine også for tiden. Nå er jo A så stor at det er på tide med barnehagebursdag også, grøss og gru. ojoj, spennende... hun har vel vært i et par bursdager nå og vet hva det går i? Ikke så lenge til heller ser jeg, da er det bare å begynne å planlegge.. barnebursdager virker kjekt, for da kan en gjøre det litt enkelt og greit. papp og sjokoladekake osv osv. (selv om mange gjør myyye ut av det også) Høres ut som om det blir en flott bursdagsfeiring på dere jepp, det ble det... om ikke helt etter planen.... @@@@@@@@@ Bursdag vel overstått! Hovedpersonen var litt trøtt, vi hadde det jo 16.30 en ettermiddag. Men det ble nå heldigvis ikke mye sutring, og når kake var fortært og gavene pakket opp, hadde hun fått ny giv... (skikkelig!). Hun fikk 12 tommers sykkel av oss, og hun ble såååå glad. Sprang frem og tilbake mellom meg og faren og klemte oss og sa tusen takk, flere ganger! ellers fikk hun Playmoslott, digital leke, perler til å lage smykke, bøker, hånddukker og litt penger. min pappa tok med seg 2 flotte kaker, så da droppa jeg liksågreit kakeprosjektet mitt... og pasjonsmannen og svigermor fant ut at grillmat var tingen, så da droppa jeg også suppa og handla masse grillmat. likegreit- så fikk mannen gjøre jobben. FP var også veldig sliten idag, det tar på med bursdag... ---- Jeg er "som vanlig" temmelig sliten... kronisk trøtt om dagen. kjenner jeg er drittlei barnemas, trass og grining, bæring osv osv. Til uka begynner jeg å jobbe igjen, og det blir godt med litt avveksling, tid uten barna.. (jeg ER takknemlig for 2 slike fine barn, altså..)- men ja.. dere kjenner vel gjerne til det. gleder meg veldig til minstemor sover bedre på nettene, hun driver og våkner hver 2. time... ikke rart jeg er dau. og opp gjerne før 5 hver dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #915 Del Skrevet 16. mai 2015 OMG.... Fløtepusen sa følgende ved middagsbordet idag, da hun snart var ferdig spist: "Håper jeg ikke får stor mage nå da!".....!!!!!!!! Det er den hersens mormora som sier til henne etter mat: få se så stor mage du har fått nå.. osv. OG faren har sagt til henne at hun ikke kan spise så mye snop og chips osv for da blir man tjukke/får stor mage... Jeg skal sette begge to på plass, og få slutt på slikt noe! Det er jo heeelt på tryne, men dessverre så blir det vel fort slikt med dagens skjønnhetsideal og at folk ikke tenker seg helt om før de snakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. mai 2015 #916 Del Skrevet 16. mai 2015 OMG.... Fløtepusen sa følgende ved middagsbordet idag, da hun snart var ferdig spist: "Håper jeg ikke får stor mage nå da!".....!!!!!!!! Det er den hersens mormora som sier til henne etter mat: få se så stor mage du har fått nå.. osv. OG faren har sagt til henne at hun ikke kan spise så mye snop og chips osv for da blir man tjukke/får stor mage... Jeg skal sette begge to på plass, og få slutt på slikt noe! Det er jo heeelt på tryne, men dessverre så blir det vel fort slikt med dagens skjønnhetsideal og at folk ikke tenker seg helt om før de snakker. Uff. Gi dem klar beskjed, det er bare ikke greit. Hilsen en som har vokst opp med sånne kommentarer fra tidlig av, og endte opp med spiseforstyrrelser gjennom tenårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #917 Del Skrevet 20. mai 2015 Uff. Gi dem klar beskjed, det er bare ikke greit. Hilsen en som har vokst opp med sånne kommentarer fra tidlig av, og endte opp med spiseforstyrrelser gjennom tenårene. Har gitt faren beskjed, han sa noe om at det var lenge siden han hadde sagt noe slikt.. men fikk nå snakka om det. har ikke tatt det med mormora enda, hun er sååå hårsår så jeg venter på god anledning. @@@ Kickstartet liksågreit jobboppstarten min med tett nese og bihuler, og feber! Var rimelig daff i går, og på kvelden kom feberen også. hjemme idag, men det går helt fint- for jeg har ikke fått startet opp noe særlig prosjekter enda. mannen er jo hjemme i permisjon, så jeg begynnter anledningen til å sove mye. Føles liksom ikke som jeg har slappet av på et par år... Føler jeg er litt langt nedpå fysisk nå, med immunforsvar og energi og slikt.. det ene avløser det andre liksom. Ikke at jeg har noe stort behov for å klage, men jeg ønsker jo å bygge inn litt styrke og overskudd igjen. det kommer seg nok etterhvert som lillebaby blir større og større.. tenk, hun begynner i barnehagen til høsten alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #918 Del Skrevet 12. juni 2015 Jabbadabbadooo!! Lillefrøken ligger på eget rom for første gang! Vi har vært litt sent ute fordi a) hun har ammet flere ganger om natta og b) rommet "hennes" var opptatt som vårt kontor. men idag altså: hun ligger i arva sprinkelseng fra storesøster på eget rom. Gikk tålig bra å legge henne der også, selv om hun klagde litt i starten. Storesøster har fått vokseseng fra Ikea, det var stas! Såååå deilig å få eget soverom tilbake, og forhåpentligvis også bedre søvn. Sambo snakka om at han skulle sove inne hos henne, og ta henne når hun våkna og slikt. Han ville nattavvene liksågreit, han ser vel hvor utrolig sliten jeg har vært av disse nettene og full jobb etc. Og så har jeg fått mensen tilbake i dag! Ikke såååå morsomt egentlig.. Ellers er livet supertravelt! Jobb, heldigvis med fleksitid og ammefri.. Ungene tar mye tid, matlaging etc. myyye klesvask gitt med 2 små i hus. Og vi har tusen prosjekter i huset som bare venter på å bli gjort. Idag var mannen skikkelig gira og begynte å legge masse planer, ENDELIG egentlig. han bruker å være litt lat, for å si det rett ut. Eller veldig flink på å utsette ting og flink på å slappe av, mener jeg! Helg!! Håper på litt sol, , familiefred og at vi kan få ryddet litt i dette kaoshuset.. (ikke helt ferdig med ommøbleringen etter barnerom/kontor etc..) Klemmer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. juli 2015 #919 Del Skrevet 3. juli 2015 Deilig å få litt tid til seg selv - selv om alenetiden blir brukt på jobb Det blir jo bare lettere og lettere jo større de blir. Har kjent en del på behovet for egentid og kjærestetid, og nå føles det ut som om det løsner litt, sakte men sikkert Så herig å få rommet for seg selv igjen! Jeg gleder meg veldig til vi flytter inn i huset, så vi også kan få tilbake rommet vårt. Flink mann som tar seg av nattavvenningen! Her har jeg sagt det fere ganger at jeg ikke orker å gjøre det alene, og han har sagt seg enig i det, men det er desverre bare tomme ord... Men ser ut som at det går seg til nå, med min - og bare min - innsats. Men på den positive siden så har jeg ennå ikke fått tilbake mensen, og det er vel gjerne pga nattammingen såvidt jeg har hørt. Har dere noen planer for sommerferien da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. august 2015 Forfatter #920 Del Skrevet 8. august 2015 Hei hei godtfolk! Jeg lever og har det bra.. stort sett.. men ikke vært helt i KG modus om dagen (eller hatt så mye tid). Nydelig og sommerlig lørdag idag, og jeg har akkurat stått opp etter en 2 timers hvil... *føle seg mørbanka* Jeg dro på en treningstime idag morges, for første gang på 6 mnd omtrent. step/styrke- prøvde jo å holde igjen litt mener jeg... men endte opp som fullstendig slakt etterpå. sur, trøtt - vondt i beina. kroppen verka umiddelbart... OMG- harde bud med andre ord. Håper treningen går bedre fremover, ellers er det jo direkte familiefiendlig. Ellers er 3 fine ferieuker passert. Ikke mye sommervarme, men mye familiekos ble det plass til. Kjekt på jobb- om noe stille enda (men det tar seg nok opp nå fremover). Fra neste uke av blir det endel pendling til Oslo og deltagelse i et superspennende prosjekt. Nytt fokus på utseende, dvs har klippet meg, brukt litt penger på klær og fått sminkedilla - fornyet meg endel og særlig fokus er bryn og lepper. (minus øyne som jo alltid er viktig å sminke- begynt med vippetang nå, og det gir så god effekt). *føle seg fin* Neste uke fyller lillesnuppa vår 1 år, juhuuuu!!! Tenke seg til hvor fort tida går. Ting går så mye greiere nå, hun er i fasen: nysgjerrig- lærer masse, vil klare selv. Hun vil spise litt selv nå (elsker mat) og øver øver øver på å gå. Hun går helst når vi holder henne i hendene, kun bittelitt selv inntil møbler etc. Mormor er på besøk... så hele familien pluss henne stakk på liten handletur/lekeplass mens jeg gikk inn og la meg. Kjekt at de koser seg i finværet (er yndlingslekeplassen). Og ja, jeg har fått meg tørketrommel for første gang- så nå går begge maskiner for fullt! Og jeg nyter hvor raskt det går- hehe, føles litt som å jukse! Idag blir det grilling i solvarmen utenfor... håper sola passer på å holde seg fremme littegrann (men egentlig er jeg ikke så fan av sol dag.... ref; føle seg fullstendig mørkbanka og sliten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå