Pasjonsblomst Skrevet 9. desember 2014 Forfatter #881 Skrevet 9. desember 2014 Desember ruller avgårde for fullt... travle tider, det er liksom ikke såå kos når mamma MÅ gjøre alt (vet at det ikke er MÅ, men jeg vil jo gjerne både pynte, vaske, handle, bake osv osv)- i tillegg til alle sosiale happenings. Skikkelig sliten om dagen, altså... det tærer på kreftene å ha en 2 åring og en snart 4 mnd gammel baby i hus. Og et hus som trenger sitt. Og jul... og en mann som stadig vekk ikke lever helt opp til (forventningene. les: forhåpningene) til na mor. Jeg er høysensitiv, for dere som kjenner til det. Synes det er fint altså, det er bare det at nå om dagen får jeg sjelden de pausene jeg trenger for å hente meg inn igjen... og ikke så mye tid til å være kreativ heller, noe jeg elsker. Blir vel bedre bare E blir litt større også, tenker jeg.. men jeg burde nok bare blitt flinkere til å TATT meg tid. Stjele av barnas og "husets" tid. Fordi jeg elsker meg selv, right!!??? Belle; jeg bakte forresten bondekakene. knallgode. Mine ble ganske sprø, blir dine det? Veldig julete og gode Ellers stormer det på ute, og jeg kjenner meg litt sånn der: hat verden... Kan tegne på at det bare er til å gå og legge seg. (la begge barna halv 8, deilig...). Er forresten utrolig sint på vedtatte bompenger her i distriktet idag, det er noe forjævlige priser og sperra kretser de skal innføre. kunne sikkert skrevet langt om dette, men hva hjelper vel det. Men bare for å ha det sagt: fuck you jævla faens dustepolitikere!!!!!!!!!! ( ahhhh det gjorde goood)
Haley Skrevet 10. desember 2014 #882 Skrevet 10. desember 2014 Høres litt ut som ståa her i huset også. Føler at energien suges ut av meg, spesielt pga mørket/korte dager, så i dag - når sola endelig skinner fra en himmel med lite skyer på så kjenner jeg energien/ambisjonene/humøret stiger betraketelig. Tror nok vi må bli litt flinkere til å la huslige sysler ligge (og den tanken har jeg tenkt tusen ganger, men er jammen ikke alltid så lett å følge...) og prioritere oss selv, men tror også det blir litt bedre uansett på andre siden av nyttår når julestresset (det er ikke til å unngå at det blir stress uansett hvor gode intensjoner man har i oktober/november) er over Og; en glad mamma gir glade barn (og mann) Håper du får en fin og rolig dag
*Joyce* Skrevet 10. desember 2014 #883 Skrevet 10. desember 2014 De pausene er alfa og omega, og når de er fraværende over lang tid, tærer det veldig på reservene. For min del, ihvertfall. Håper du får tatt dem tilbake snart.
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2014 #884 Skrevet 10. desember 2014 Mine bondekaker er knekke-tennene-harde. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Mørket tar så sinnsykt mye av overskuddet mitt!
Pasjonsblomst Skrevet 10. desember 2014 Forfatter #885 Skrevet 10. desember 2014 Jepp, kl. er passert 22 og jeg baker.. sarah bernhard i langpanne, baker bare mandelbunnen nå da. resten skal på i morgen. Ute stormer det i kveld igjen... hagle hagle hardt på rutene! Vi var på vår første luciafeiring i barnehagen i kveld, og jøye meg så gøy det var!! så gøy det var med utefeiring i piskende haglregn og sur vind, og temperaturen et par hakk over minus. Jøye meg så gøy å stresse med barnevogn og baby og bekledning (og kakao på termos) og amming og jada, komme litt for sent.. og FP i helt feil humør, nektet å ha hvit t-skjorte uttapå og greier og greier. vi tok ingen bilder, nada. var der vel en 10 min følte jeg, før vi fort sprang de få metrene hjem igjen. Med hylende baby og trøtt FP, i godværet.... alle sammen smilte og var glade da vi kom inn igjen til julepyntet og varm stue, kakao i koppene og jul på Månetoppen Dagens motto: ute not so good, inne bra!! Har hatt en bedre dag i går... i går var jeg jo så eitrande sint, at jeg ikke fikk sove til og med (ikke før jeg fikk hissa fra meg litt iallfall, og sett litt x-factor videoer på youtube i senga) Det er så fint og julete her nå, skikkelig fornøyd med pyntinga. Noen nisser, mye lys... har pyntet oliventreet med lyskjede, det ble stemingen sin det. Lurer nesten på om vi bare dropper juletreet i år..
Pasjonsblomst Skrevet 10. desember 2014 Forfatter #886 Skrevet 10. desember 2014 Høres litt ut som ståa her i huset også. Føler at energien suges ut av meg, spesielt pga mørket/korte dager, så i dag - når sola endelig skinner fra en himmel med lite skyer på så kjenner jeg energien/ambisjonene/humøret stiger betraketelig. Tror nok vi må bli litt flinkere til å la huslige sysler ligge (og den tanken har jeg tenkt tusen ganger, men er jammen ikke alltid så lett å følge...) og prioritere oss selv, men tror også det blir litt bedre uansett på andre siden av nyttår når julestresset (det er ikke til å unngå at det blir stress uansett hvor gode intensjoner man har i oktober/november) er over Og; en glad mamma gir glade barn (og mann) Håper du får en fin og rolig dag jepp, god dag idag! Ikke sånn superrolig med endel ærend på byen, luciafeiring og litt kakebakst, men ganske rolig og fin. skippa middagslaging og varme litt risgrøt i microen De pausene er alfa og omega, og når de er fraværende over lang tid, tærer det veldig på reservene. For min del, ihvertfall. Håper du får tatt dem tilbake snart. ja.. til helga skal vi på hotelljulebord da (og innom mine foreldre på frem og tilbakeveien).. enten blir det bare stress, eller så blir det litt pause og kos. Kanskje litt av begge deler? FP skal være hos besteforeldrene mens snuppeline blir med på julebord. Mine bondekaker er knekke-tennene-harde. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Mørket tar så sinnsykt mye av overskuddet mitt! Alle i familien her liker de godt, selv om de er harde ja (FP reagerer litt, men ikke at det holder henne borte fra de ). Jeg er tross alt kjempeheldig nå om dagen i permisjon, jeg stikker jo ofte ut når det er lysest og gjerne best vær. Da er det så mye lettere å takle mørket om kvelden, da er det godt å være inne og tenne masse lys føler jeg.
Pasjonsblomst Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #887 Skrevet 28. desember 2014 Da var jula over for denne gang.. dvs. nissene holder fortsatt hus her, det er jo romjul. var 6 dager hos mine foreldre, litt for lenge. godt å komme hjem! meeenn.... jeg har trolig fått brystbetennelse, startet vel 1-2. juledag med litt ømhet. i går og idag veeldig vondt ved amming. hadde en hvit kul nederst på en brystvorte, jeg trodde det var en tett melkegang. masserte litt på den som anbefalt. idag gikk det hull på kulen, og det kom ut masse puss. tror det var en slik pussabcess heller, det ble umiddelbart bedre. ikke slakk, men sliten. skal holde meg varm og avslappa, amme mye (au) og drikke mye, spise lecithin osv osv. har ikke vært hos lege, det er jo konstant stengt. får se i mrg hvis det ikke blir bedre. skriver mer siden...
*Joyce* Skrevet 2. januar 2015 #888 Skrevet 2. januar 2015 Hvordan gikk det med brystbetennelsen? Håper det gikk over uten altfor mye plager! Det er noe herk, det der. Var du hos legen? Godt nyttår, håper de siste dagene av 2014 ble bra, tross betennelsen!
Pasjonsblomst Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #889 Skrevet 2. januar 2015 Hvordan gikk det med brystbetennelsen? Håper det gikk over uten altfor mye plager! Det er noe herk, det der. Var du hos legen? Godt nyttår, håper de siste dagene av 2014 ble bra, tross betennelsen! brystbetennelsen over for denne gang!! Pjuhhh! Gikk ikke til legen, da jeg aldri hadde feber eller mistenkte bakterier. Etter at jeg fikk hull på abscessen ble det gradvis bedre og bedre, og nå har jeg vært god et par dager. deilig å slippe å gruuuue seg til ammingen. Takk for nyttårshilsen kjære deg! @@@@@ Da var det nye året i gång... jeg er glad, særlig over at travle desember er forbi. og hverdagen snart er her. FP har hatt 2 uker fri fra barnehagen, og all "festingen" har gått utover rytme osv. Men vi har kost oss masse da, og FP mest av alle. Hun eeeeelsker fester, og kaker og musikk og kjoler og god stemning. Hun var en sann drøm på julaften, og holdt ut til 21.30. strålte som en sol hele kvelden takket såå pent for alle gavene og ble så glad atte. Nyttårsaften var også kos, men jeg var riiiiimelig sliten- så litt redusert for meg. FP var faktisk ikke i seng før 23, men det var ikke helt planlagt. hun ble overtrøtt og redd (rakettene), og ville ikke legge seg hos farmor og farfar. så da ble det bare slikt... Idag har jeg vært innom jobb en tur, og vært og handlet litt (alltid like svak for salg). Pysj og Joha ulltrøye til FP, og ei slim fit jeans til meg. Med høyt liv.. har vasket den nå, håper bare ikke den er for trang. Alltid så vanskelig å vite hva som er passe tight og hva som er for tight. Meeen jeg håper jeg får hakket smalere liv sånn utover vinteren/våren. skal spise litt sunnere og trene bittelitt (eller mer). Nyttårsforsettet er å gi meg selv mer ME-time, i form av dusjing, stelling og pynting, velværebehandlinger, trening, og kreative pysler. Å være mamma er vel og bra, men heltidsmamma er riiiimelig slitsomt i lengden. småpauser må til!
Haley Skrevet 7. januar 2015 #891 Skrevet 7. januar 2015 Godt nyttår! Veldig fine og fornuftige forsetter!
Miss I.W. Skrevet 12. januar 2015 #892 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Tror du har bare godt av de nyttårsforsettene! Jeg har mye tid for meg selv mens resten er i bhg og på jobb, men bruker den så dårlig... Men nå skal jeg dusje alene uten at noen venter på meg eller prøver å komme inn i dusjen. Og jeg skal ta meg tid til å smøre meg inn etterpå, noe jeg skjelden tar meg tid til. Har faktisk kost meg med KG, kaffe og kakerester (sunne, sådan) fra helga nå, og etterpå skal jeg til knekking, så dette blir rene luksusformiddagen! Endret 12. januar 2015 av Miss I.W.
Haley Skrevet 4. februar 2015 #893 Skrevet 4. februar 2015 Hei! Hvordan står det til i Pasjonsheimen?
Pasjonsblomst Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #894 Skrevet 6. februar 2015 Hei alle sammen Travle tider her ja, noe som gjenspeiles her i dagboka mi. I tillegg følte jeg at det var så liten interesse for det jeg skrev, at jeg ble litt demotivert. (når man skriver lite så blir det jo ikke så spennende å lese her heller, jeg skjønner den...) siste nytt fra heimen her: @begynt å trene- superdigg! på senter, går på litt enkle core/styrke/dansetimer enn så lenge. skal gjøre mye styrke, og spinning også.. I morgen har jeg tenkt meg på en "hot" time, dvs- trening i en sal med 38 grader.. tror jeg må ha med meg 2 flasker vann, jeg!! @handla litt nytt i det siste: ny bamix stavmikser (etter tips her inne). love it! handla endel på salg, klær til meg og ungene, og litt nytt treningstøy. shapetights og litt topper etc. greit å føle seg fresh på trening (følte meg 10 år yngre bare jeg stakk inn hodet der). @jobbfokus: inom stött og stadig grunnet omorganisering.. sökte en lederstilling, fikk avslag (etter et godt intervju) og står igjen som både lettet (....) og skuffet over at jeg fikk nei. lærerik og slitsom prosess. @beauty: shoppa litt ny hudpleie, har lyst å ta bedre vare på huden min nå (igjen..). hadde jeg hatt mer penger nå skulle jeg unna meg litt behandlinger etc, for å føle meg litt yngre. 30årene og lite søvn/2 små barn føler jeg speiles bittelitt igjen på utseende! @kjærlighet: fått pratet mer med samboer i det siste, og snakket skikkelig ut om "vanskelige" tider... så vi er nærmere nå, koser mer og det går bedre. Goooood! @husjakt: still ongoing... sååå vanskelig å finne noe vi begge vil ha og som passer sånn noenlunde inn i planer og budsjetter osv. *sukk* drømmer om å få etablert meg skikkelig! (heldigvis ikke travelt, vi har det jo igrunn veldig fint her også). Alt godt med ungene ja, var visst i litt ME fokus i kveld... hehe.
^^Belle^^ Skrevet 6. februar 2015 #896 Skrevet 6. februar 2015 Ååå, for en fin oppdatering! Men altså...38 grader? Jeg hadde daua!
Pasjonsblomst Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #897 Skrevet 6. februar 2015 Koselig med livstegn fra deg jepp... det er fredag enn its kose-kose-kose.. Ååå, for en fin oppdatering! Men altså...38 grader? Jeg hadde daua! Jepp, det høres innmari varmt ut ja! LItt sånn, da slipper jeg å dra til Thailand nå på vinteren, stikker bare en tur på trening, jeg! Særlig hvis jeg tar litt sol også.. hehe heldigvis ikke spinningtype, men stretching og yoga etc...http://www.sats.no/trening/gruppetrening/hot-mojo/
Småkjekset Skrevet 6. februar 2015 #898 Skrevet 6. februar 2015 I 38 grader hadde jeg ikke vært brukenes til noe Lykke til, heier på deg!
^^Belle^^ Skrevet 6. februar 2015 #899 Skrevet 6. februar 2015 jepp... det er fredag enn its kose-kose-kose.. Jepp, det høres innmari varmt ut ja! LItt sånn, da slipper jeg å dra til Thailand nå på vinteren, stikker bare en tur på trening, jeg! Særlig hvis jeg tar litt sol også.. hehe heldigvis ikke spinningtype, men stretching og yoga etc...http://www.sats.no/trening/gruppetrening/hot-mojo/ Det høres faktisk veldig deilig ut! Så for meg en beinhard spinningtime i den varmen!
*Joyce* Skrevet 7. februar 2015 #900 Skrevet 7. februar 2015 Så koselig å høre fra deg! Høres ut som om livet er ganske bra, om enn hektisk! Det er godt å lese! Den Sats-timen er det en kollega av meg som skryter voldsomt av! Bortsett fra at luftfukterne visst slutter å virke jevnlig, sånn at et blir avlyst... Spennende tider med jobben, skjønner jeg! Håper det ordner seg på en god måte for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå