Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med overstått dåp og bursdag! Høres ut som om begge dagene var veldig vellykkede! :)

Søte Fløtepusen! Jeg smelter helt når Frøken Fryd sier hun er glad i meg "Glad i deg mamma. Og pappa. Og *Lillesøster*" :hjerte:

Har dere noen koselige planer for helga? :)

takk for gratulasjoner! FP er übersøt!! ;) så koselig at hun sier jeg er glad i, det har vi ikke hørt her enda. Men vi får jo kyss og klemmer og slikt da.

Ingen planer egentlig, rydde og stelle, leke inne, små turer ut osv. Familietid! (har ikke kommet meg helt over dåpen enda kjenner...)

Gratulerer med dagen som var! :strix:

Noe fransk....LV? :hjerter:

Tusen takk!

LV ja... :rodmer: it! Har et par ting derfra allerede, men ønska meg en ny veske/lommebok/skjef. sendte ei liste til samboeren, og jaggu har han ikke fått svigers til å handle i London. Jeg troooor det er ei lita veske jeg ønska meg, må vente til julaften. Og jeg synes faktisk jeg fortjener det!! (så god husmor, gravid, fødekvinne, mamma jeg er). Er ikke fullllt så god kjæreste om dagen altså, men han elsker meg visst mer og mer... *blessed* Har du LV? ( da diskuterer jeg gjerne, jeg eeeelsker å snakke om det). ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke LV enda, men en vakker dag... :hjerte: Husker jeg forelsket meg i Speedy da jeg var student. Den som Jessica Simpson hadde. :fnise: Hvit med mangefargede logoer. Sååå fin!

Skrevet

Og så så jeg et superfint skjerf da vi var i København. Rosa. :hjerte:

Skrevet

Jeg har ikke LV enda, men en vakker dag... :hjerte: Husker jeg forelsket meg i Speedy da jeg var student. Den som Jessica Simpson hadde. :fnise: Hvit med mangefargede logoer. Sååå fin!

Da får du enten ha en egen veske-sparebøsse, eller hver jul/bursdag sende en ønskeliste fra Louis Vuitton. (fin nettside, som du kan lage ønskeliste og sende via mail). Og du kan informere om at de sender fra butikken i oslo, bare å ringe og bestille. ;) De har jo små ting til en 2000 kr også, men veskene blir jo fort endel dyrere. Kanskje mest veske du ønsker deg?

Jeg har en veske i klassisk mønster, en pengepung og ei lita "veske" i brunrutete (DE).. Loving it! Ønsker meg skjerf også, de er nydelige! Tror kanskje jeg får ei lita skulderveske/clutch i DE denne gang... jeg er litt forelska i det printet om dagen.

FØR LV-crushet mitt synes jeg de mangefargede logoveskene var skikkelig stygge og harry. Men jaggu synes jeg ikke selv de er ganske så fine nå.. særlig det sorte printet, gjerne med type rosa interiør etc. fresht. Men heller nok mest mot brunt og rødt selv.. og noen av skinnveskene er superfine. De har en lekkkkkker speedy i skinn nå.. en slik en hadde ikke gjort noe! (men den er for dyr synes jeg).

Bla bla bla... LV..bla bla..

Skrevet

Litt kjedelig dag i regnet... type føles litt som man er fengslet inne i huset, ikke sååå mye pga. to små barn, men pga regnet. Hadde bare ikke nok energi til å begynne med fullt regntøy, springe inn og ut av bil osv i det været der. så jeg har vært inne i hele dag. (pappaen og storesøster har vært 2 runder ute da).

Men så ble kvelden så fin... lillesøster sovna så vi fikk spist mat. Det var ost og kjeks (og vin... men bare en liten skvett til meg). Kjempedeilig, det er jo såååå godt! Storesøster fikk egentlig omelett/brød først, men hun spiste nå myyye ost og kjeks også. smakte til og med på nye ting jo. som hvitmuggost. (hun elsker jo kjeks, dette var vel rene drømmemiddagen for henne).

Hun var iallfall i supert og rolig humør, hun nøt virkelig den gode stemningen med oss, satt imellom oss og bare koste seg. ;) En heeeerlig kveld. Og 22.30 slokna lillesøster ved puppen, så jeg bør vel bare begynnte anlednigen å komme meg i seng.

Det er masse fine øyeblikk i livet mitt om dagen!

Skrevet

:vinke:

Så herlig kveld i går

Skrevet (endret)

:vinke:

Så herlig kveld i går

The fine moments of life ;)

@@@@

Søndagen: stort sett forløpt uten for store hendelser... dvs. vi dro av sted på husvisning, men det var helbom. Både hus, men begge jentene var trøblete: storesøster sutra fælt da vi skulle dra, og lillesøster begynte å grine skikkelig da vi gikk opp mot visningen. Jeg fikk såvidt sett litt, men det var nok til at jeg IKKE likte det (og likt for sambo også). Men vi fikk nå luftet vetet litt!

Ellers sett litt av Hunger Games, vil se resten en annen dag.. har lest boka, så kjekt å se filmen også. Og så for å ha litt nattarbeid så begynte jeg å stryke duk 3 av 4... endel jobb med å vaske og stryke 4 store duker, men jeg fikk meg bare ikke til å betale den blodprisen renseriet skulle hatt. Kunne jo nesten kjøpt nye duker for den prisen jo.

Begge jentene sover, det er så deilig!!! Litt sånn: ahhhh det er bare meg selv og tenke på.. (og sambo da, men han blir visst litt nedprioritert om dagen).

Jeg er bare så lykkelig og takknemlig over å være tobarnsmamma... gleder meg til å se FP utvikle seg enda mer, lille skatten min. Og nå har jeg jaggu fått et nytt lite vidunder å bli glad i, som jeg skal få se krabbe, le, gå, snakke osv osv om ikke så altfor lenge. :))) De er forresten fascinerende opptatt av hverandre allerede nå, lille E ser godt etter storesøster si, tolerer mye og er tydelig opptatt av henne. Og storesøster er kjempeflink, og ikke sjalu. (skulle bare mangle, hun får jo mer oppmerksom enn henne så..)

Og... dette sier jeg litt motvillig: Jeg har satt meg et mål om null søtsaker på hverdager i hele november. Med unntak av evnt. kaffemat på barseltreff. Og sunnere bakst! Men jeg sliter fælt med å tro at jeg skal få dette til, for jeg er fullstendig søøøøøøtgal om dagen. Må ha det, bare må ha det. Trenger visst en slik avrusning. Planen er da å lage smoothies, spise frukt, lage noe sunnere bakst (sukkerfri, med mandelmel, kokosmel, protein etc.) og denslags for å ha noe å kose meg med. for kos trenger jeg jo ;) Men jeg stoler ikke på viljestyrken min akkurat nå... så wish me luck!!

Endret av Pasjonsblomst
Skrevet

Lykke til med sukkerfritt. Dette klarer du! :duskedame:

Jeg gjør det nå, alle dager i uken. Ikke bevisst lenger egentlig, men fordi jeg ikke har lyst på. :sjenert: Baker med steviapulver og sukrin gold. :nigo:

Skrevet (endret)

Lykke til med sukkerfritt. Dette klarer du! :duskedame:

Jeg gjør det nå, alle dager i uken. Ikke bevisst lenger egentlig, men fordi jeg ikke har lyst på. :sjenert: Baker med steviapulver og sukrin gold. :nigo:

Jeg baker med steviadråper og sukrin gold.. og mye havregryn og denslags ;) får smelle sammen noe når jeg får lyst på litt.

Det går godt sålangt- trikset er jo å IKKE handle inn. Jeg har egentlig synda litt idag, for jeg drakk en iskaffe Cappuccino (med sukker i) og en kornmokjeks. Men; det er liksom snop, sjokolade og kaker jeg virkelig vil styre unna.

@@@@@@@@

Dagens unnagjorte gjøremål:

@Opp 07.. full rulle...

@lagt sammen litt klær- ny maskin på gang (må henges opp senere)

@deltatt på jobbmøte i telefonen (mens jeg skrev handleliste)

@gjort ukehandelen (med E på armen.... sliiiiitsomt!)

@Handlet litt klær til FP (kjøpte nattkjole til henne nylig, måtte ha en til. Hun vil jo bare ha nattkjole nå, og ikke de gamle pysjene. Kjøpte også en vanlig genser, det er jo nesten kun ull i skapet hennes jo..).

@Laget gulrot og linsesuppe (med appelsin og ingefær i). smakte deilig!! skal ha nanbrød til...

@Og selvfølgelig passet, bysset, ammet og kost med lille E

Det føles som jeg har gjort mye mye, det har iallfall gått i ett.. *sliten*

Tror jeg legger meg ned på sofaen litt mens E sover nå, må bygge litt krefter for å hente FP i barnehagen.

PS: Har dere egen julekjole til deres jenter? Jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe en skikkelig sånn julefinkjole, da kjøper jeg heller en litt ekstra fin "hverdagskjole" som hun kan bruke litt oftere.. ser for meg at den der julekjolen kun blir brukt 2-3 ganger da, og det blir litt unødvendig. Evnt. denne her var jo veldig søt uten å være "full galla. Med rød sløyfe i håret og lakksko blir det nydelig...

Dagens hverdagskjoler har jo gjerne både tutu og paljetter på seg, så... og litt mer behagelige å gå med enn de der litt stive julekjolene? hmmmm. Har litt lyst å kjøpe en sånn fuskepelskåpe til FP, hun hadde en i fjor som er for liten nå- og hun eeeeelsket den. (lignet litt på en liten søt sau..) denne her var veldig fin i butikken. tror jeg skal se på hm også, kanske jeg finner noe enda billigere. (legger MYE penger i gode klær som brukes mye, men slikt som brukes lite og er mest for gøy vil jeg helst ha billigst mulig..)

Endret av Pasjonsblomst
Skrevet

Jeg heier på deg når det gjelder å holde seg unna snop og slikt i november - har begynt på det selv også! :jepp: Jeg er helt gal når jeg har sjokolade i hus, da må det bare spises. Men er det annet snop i huset greier jeg å holde meg unna til en viss grad, men er viljen stor nok klarer jeg å tvinge det ned også :ler: SÅ derfor må jeg venne meg av snop og slik jeg også - så da er vi flere :nigo:

Den nattkjolen du har kjøpt til FP hadde nok min E likt også, så får se om jeg ikke får tak i en slik her også. Alle pysjene hennes er for vide rundt magen eller for korte i beina, så bør nok få tak i flere nattkjoler her også :)

Ang julekjole er jeg litt i samme tankebane som deg, med å ikke kjøpe en stiv og "fæl" kjole å gå med men heller en kjole som kan brukes flere ganger :) Men det var bare det å finne en slik kjole da :sjenert:

Skrevet

Den rutete kjolen du viste til ligner på den kjolen Frøken Fryd brukte første julen sin :hjerte: Jeg synes et er stas å pynte opp jentene litt ekstra når det er jul, bursdager osv, men er veldig enig i at det ikke skal være stivt. De skal jo kunne bevege seg! Og for de minste blir jo kjolen ofte liggende i en ball og må rettes ut x antall ganger, så da er det greit at den er myk. Og ikke skal det stramme noe sted. Det er det verste jeg vet selv, og særlig når det blr trangt ved armulen *grøss*

Var på HM en gang i forrige uke og da så jeg flere fine kjoler som ikke var for stive, og som fint kan brukes til hverdagskjoler senere. Denne for eksempel, til toåringen. Denne er kanskje litt stivere og mer pyntet, men veldig fin. Jeg vil gjerne ha rød kjole til jul egentlig, men denne var også veldig fin. Og gull er jo litt jul det også ;) Eller kjole og bolero. Hvilken størrelse bruker FP nå? Åååh, jeg kunne sikkert shoppe meg blakk på barneklær :fnise:

Skrevet (endret)

Den rutete kjolen du viste til ligner på den kjolen Frøken Fryd brukte første julen sin :hjerte: Jeg synes et er stas å pynte opp jentene litt ekstra når det er jul, bursdager osv, men er veldig enig i at det ikke skal være stivt. De skal jo kunne bevege seg! Og for de minste blir jo kjolen ofte liggende i en ball og må rettes ut x antall ganger, så da er det greit at den er myk. Og ikke skal det stramme noe sted. Det er det verste jeg vet selv, og særlig når det blr trangt ved armulen *grøss*

Var på HM en gang i forrige uke og da så jeg flere fine kjoler som ikke var for stive, og som fint kan brukes til hverdagskjoler senere. Denne for eksempel, til toåringen. Denne er kanskje litt stivere og mer pyntet, men veldig fin. Jeg vil gjerne ha rød kjole til jul egentlig, men denne var også veldig fin. Og gull er jo litt jul det også ;) Eller kjole og bolero. Hvilken størrelse bruker FP nå? Åååh, jeg kunne sikkert shoppe meg blakk på barneklær :fnise:

hun bruker 98, eller 98/104.

fine kjoler du linka til, likte særlig prisene. Da går det liksom... bolero er nydelig på små, men blir jo også lite brukt.

hva med en "nissekjole"? yndig og rosa? (litt vel feminin for litt apekatten min tror jeg..)

mer hverdagskjole (men med både tyll og glitter)

På spedbarn ser jeg ikke helt behovet for kjole... vet ikke hva jeg skal ha på lille E i år, men det blir noe jeg allerede har/noe behagelig... selvfølgelig fra den finere delen av garderoben.

Endret av Pasjonsblomst
Skrevet

Jeg heier på deg når det gjelder å holde seg unna snop og slikt i november - har begynt på det selv også! :jepp: Jeg er helt gal når jeg har sjokolade i hus, da må det bare spises. Men er det annet snop i huset greier jeg å holde meg unna til en viss grad, men er viljen stor nok klarer jeg å tvinge det ned også :ler: SÅ derfor må jeg venne meg av snop og slik jeg også - så da er vi flere :nigo:

Den nattkjolen du har kjøpt til FP hadde nok min E likt også, så får se om jeg ikke får tak i en slik her også. Alle pysjene hennes er for vide rundt magen eller for korte i beina, så bør nok få tak i flere nattkjoler her også :)

Ang julekjole er jeg litt i samme tankebane som deg, med å ikke kjøpe en stiv og "fæl" kjole å gå med men heller en kjole som kan brukes flere ganger :) Men det var bare det å finne en slik kjole da :sjenert:

yeah- da får vi heie på hverandre! Desember kommer tidsnok, vi må gjøre litt plass til alle godsakene da!

jeg kjøpte først denne nattkjolen. Den er suuupermyk og veldig søt, og FP elsker det faktum at bamsen hennes har helt lik nattkjole som henne. (det kommer med en liten en).

Da tenker vi likt med julekjoler ja! (men det kan hende at jeg kjøper en penere sak også- hvis jeg finner noe jeg virkelig liker som ikke koster skjorta). Har jo litt tid på meg til å lete da..

Skrevet

Hurra for "sukkerfri" november! :duskedame: Du greier det! :Nikke:

Jeg har kuttet helt, men måtte en runde med detox først. Men nå har det gått et halvår, og godterier og hvetebakst frister nesten ikke.

Men det er jo så mye annet godt en kan kose seg med som er sunt; mørk sjokolade (antioksidanter), nøtter og oliven (sunt fett), så når en først har kommet over kneika, så er det ikke så vanskelig. Men det er litt kjedelig å sitte på kafè, med bare kaffe, mens andre koser seg, men der har du bestemt deg for å ikke være så streng. :)

Koselig med kjoleshopping. Er utrolig mye fint! Også til en billig penge. Enig at det skal være behagelig og kan brukes ved flere anledninger. Har noen i slekta som sverger til bunad på barna på julaften, og jeg synes så synd på de! ;)

Tror jeg må kjøpe en sånn nattkjole fra Lindex. Slår nok an med matchene til bamsen.

Skrevet

Hurra for "sukkerfri" november! :duskedame: Du greier det! :Nikke:

Jeg har kuttet helt, men måtte en runde med detox først. Men nå har det gått et halvår, og godterier og hvetebakst frister nesten ikke.

Men det er jo så mye annet godt en kan kose seg med som er sunt; mørk sjokolade (antioksidanter), nøtter og oliven (sunt fett), så når en først har kommet over kneika, så er det ikke så vanskelig. Men det er litt kjedelig å sitte på kafè, med bare kaffe, mens andre koser seg, men der har du bestemt deg for å ikke være så streng. :)

Koselig med kjoleshopping. Er utrolig mye fint! Også til en billig penge. Enig at det skal være behagelig og kan brukes ved flere anledninger. Har noen i slekta som sverger til bunad på barna på julaften, og jeg synes så synd på de! ;)

Tror jeg må kjøpe en sånn nattkjole fra Lindex. Slår nok an med matchene til bamsen.

takk, heiing er bra!!

Mye å kose seg med ja... kanskje jeg kan åpne opp for litt mørk sjokolade etterhvert. før kunne jeg iallfall klare meg med en bit og to og ha ei plate ganske lenge.

----

Jeg klarte å takke nei til twist både i går og idag. I går ute med jobben, og idag på barseltreff. Men forsynte meg med noen boller. Det viktigste for meg er å ikke handle inn slike syndigheter i hus, for så gå å spise til alle døgnets tider. Synes det kan være lurt å handle litt til lørdagene, vil jo kose meg fortsatt. (men kanskje jeg må vurdere hva jeg handler inn.. og kjøpe noe litt sunnere).

sukkerkraving har forresten ikke vært så voldsom til nå... pjuh. Har kjent det litt etter middag, og på kveldinga. Tok meg en klementin idag da jeg kjente det. fungerte ok som subsitutt.

Mannen passet på E i går da jeg var ute et par timer.. gikk veldig godt. Hun drakk halve flaska melk jeg hadde pumpa ut. (var vel mett etter at jeg hadde fora henne opp skikkelig).

I kveld derimot har hun vært skikkelig urolig... mer enn vanlig for å si det slikt. bare ville blitt holdt (akkurat sånn og sånn når jeg går), og ynket seg og klaget litt. mistenker magevondt. Nå har hun flyttet inn i bæresjalet, og jeg lurer på hvordan det skal gå og legge henne. tror jeg må ta henne i min seng i natt. (pleier å legge henne i egen vugge, og det er intet problem. idag har jeg hatt 2 mislykkede forsøk på det..)

Vil forresten anbefale noe kult jeg bestilte her endag: magnetbilder fra Sticky9. Har lite bilder på veggene her, men ønsket flere. Og disse her er små, kan plasseres rundt om, og kan ikke knuses/ødelegges så lett. FP elsker å leke med dem, og snakke om dem. Og koselig for oss voksne også. Jeg planelegger å bestille nye, både flere til oss og noen gaver til familien. Var så koselige!

Hilsen en trøtting..

Skrevet

Jeg hadde en "sukkerfri" måned tidligere i høst og det gikk overraskende fint. Men så falt jeg litt ut av det igjen med diverse anledninger med slekt og venner, men etter jul skal jeg nok på'n igjen. Jeg unnet meg det jeg hadde lyst på på lørdagene da, så kroppen fikk liksom tilfredsstilt sitt behov på et vis :)

Skrevet

Jeg hadde en "sukkerfri" måned tidligere i høst og det gikk overraskende fint. Men så falt jeg litt ut av det igjen med diverse anledninger med slekt og venner, men etter jul skal jeg nok på'n igjen. Jeg unnet meg det jeg hadde lyst på på lørdagene da, så kroppen fikk liksom tilfredsstilt sitt behov på et vis :)

Gleder meg til lørdag, kjenner jeg! Tror det blir noe med sjokolade... dumle kanskje? eller mørk sjokolade?

@@@@@@

ganske trøtt, selv om natta var bra. la meg 21.30, kun 2 amminger frem til halv 7. (men fremdeles trøtt etter en særdeles dårlig natt dagen før).

Ingen planer idag, bare slappe av hjemme... og seff passe E og gjøre litt småtteri. Rydde unna siste rester etter dåpen, f.eks. Og lage middag, men har kjøttsausen klar.

Nå må jeg visst ha meg litt mat igjen, selv om det bare var kort tid siden frokost..

Skrevet

Sånn! Da fikk jeg være litt effektiv med sovende baby i hus... ;)

Har laget sunne mandelkjeks (med 20 gram sjokolade i, det får gå..), strøket en duk (siste duk ferdig! amen!), ryddet vekk bunad og lagt dåpskjolen til bløt, lagt på plass klær, ryddet loftsstua, generelt rydda litt... klarlagt for at mannen skal få støvsuge når han kommer hjem ! (fin fredagssyssel det vel?!).

Bestilt en julegave fra Etsy har jeg også, mammasmykke i sølv til mormor fra jentene (blir altså bestemorsmykke). tror hun kommer til å elske det!!

Skrevet

Wow! Du er jo supereffektiv! Jeg bøyer meg i støvet! Si fra hvis du vil ta en runde hjemme hos oss også. :ler:

Imponert over sukkerstopp. Det burde jeg også hatt. Men jeg prøver meg på en yoga challenge om dagen (fra yogadownload.com), det får være bra. ;)

Skrevet

Wow! Du er jo supereffektiv! Jeg bøyer meg i støvet! Si fra hvis du vil ta en runde hjemme hos oss også. :ler:

Imponert over sukkerstopp. Det burde jeg også hatt. Men jeg prøver meg på en yoga challenge om dagen (fra yogadownload.com), det får være bra. ;)

Vel, måtte jo nesten benytte anledningen til å jobbe litt når veslefrøken sov så masse! Jeg sliter dessverre med å slappe av når det er så mye å gjøre, for jeg tenker alltid: jeg kan først slappe av bare DET er gjort.. og så DET, og deretter Det.. kommer jo aaaaldri i mål vet du. *ønske seg ryddig hus til enhver tid*

Har årsmedlemsskap i yoga download, men ikke vært så veldig aktiv akkurat. hva går challengen ut på? Lykke til anyway, det høres ut som gode greier! Skulle kanskje gjort det selv, trenger å "nyte" kroppen min litt... *hihi*. sette pris på, ta vare på etc etc..

@@@@@@

Nå har jeg forresten funnet kallenavnet på E: SNUPPELINE ;) Evnt snuppa kanskje? :rodmer: Hun er ei god kosedukke.. sover nå.

Nå er jeg greit igang med julegaver, foreløpig kun fra jentene. (3 ting). Og nå nettopp bestilte jeg et mammasmykke til meg selv også (når bestemor får- så må jo jeg få også. bestilte ganske likt til meg, bare i gullbelagt (for jeg liker/kler gull bedre enn sølv). Tenkte å gi det i julegave til meg selv fra jentene mine (tviler nemlig på at mannen tenker på å hjelpe FP med noen gave). Får dere gaver fra barna deres? evnt hvor gamle var de når de begynte (eller fikk hjelp med..) det?

Og får resten av familien, type besteforeldre, onkler, tanter egne gaver fra barna deres, eller fra hele familien eller hvordan gjør man det? Vi har ikke gitt fra FP sålangt, i og med at hun ikke har skjønt dette med gaver. Men nå som hun er 2,5 og er mer med på notene, hadde jo det vært hyggelig. Kan jo prøve å satse på litt hjemmelaget osv også, det er vel ikke slikt at barnebarnas gave skal ha samme pengeverdi som den gaven de får fra andre? eller??

I år skal jeg lage julekalender til FP: bruker mannens hjemmebroderte (av hans mor altså!) og papirposer fra Nille. I posene skal jeg legge et singsang kort hver dag (hun har ikke det fra før), og så synger vi den sangen den dagen. Lurer på å legge noe annet oppi også, evnt. en magnet og to hver dag (kjøpe et sett, og fordele). Tror hun vil synes det er litt spennende uansett. Tenkte å kjøpe en magnettavle også, til å ha på rommet hennes. Evnt magnetmaling ,finnes det? Og tavlemaling? trenger å fiffe opp rommet hennes litt, ser for meg å male et hus eller noe der huset er tavla og taket f,eks magnetdelen.

Jeg foreslo å kjøpe dukkehus til FP (og snuppeline også), men da sa mannen: "Du foreslår jo bare skikkelig jentene ting jo...". Ehhh ja, jeg ER jente med to jenter?? Han skulle nok likt å hatt en gutt..... så begynte han å snakke om at FP hadde begynt å like kaptein sabeltann veldig godt altså.... *hehe*

Hva tror dere, vil dukkehus kunne slå an? (kan godt gå med på Kaptein sabeltann skip eller hva det skal være også jeg altså..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...