Teriyaki Skrevet 28. september 2014 #801 Del Skrevet 28. september 2014 Også nysgjerrig på navnet! Og FOR en duste-kommentar fra mannen da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. september 2014 #802 Del Skrevet 29. september 2014 Ny vaskemaskin står høyt på ønskelisten min også! Den vi har nå fungerer helt topp, men Mannen kjøpte den når han var ungkar, så jeg ønsker meg en som rommer litt mer (nå som vi er en familie på fire og maskina durer og går x antall ganger i løpet av en uke) og som har display med hvor lang tid det er igjen! Frustrerende å ikke vite om man kan gå ut av huset om 20 minutter eller om 60 minutter f.eks. Fysj! At mannfolk ikke har skjønt at de skal holde sånne ting for seg selv! Holdt meg unna Farris jeg også (er ikke noe glad i brus) helt fram til for 2 uker siden, og jeg var en smule misunnelig på Mannen når han drakk et stort glass med iskald Farris Lime til tacoen Men nå reagerer heldigvis ikke Lillesøster på det lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #803 Del Skrevet 6. oktober 2014 Oi, så skummelt med vaskemaskinen! Godt det gikk bra! Det sagt, jeg skulle nesten ønske det skjedde noe med vår vaskemaskin. Vi har en sånn liten toppmatet en som vi kjøpte da vi bodde i den gamle leiligheten - det var det det var plass til der. Den har vært helt super, det er en AEG og den har durt og gått nesten daglig de siste 5-6 årene, og ble vel kjøpt inn i 2006 eller noe, men jeg har lyst på en større en med bedre sentrifuge (selv om jeg bevisst gikk for den raskeste sentrifugen vi fant den gangen, tror den har 1100 omdreininger) og frontmating. Men så sant den ikke tar kvelden, kommer vi nok ikke til å bytte før vi pusser opp badet, for da er tanken at vaskemaskinen skal opp dit. Nå står den i kjelleren, og der tenker vi å pusse opp i samme slengen for å få et ekstra oppholdsrom. Sender over en ørefik til gubben din - makan, altså! Sur på min gubbe i dag også, så jeg har stor sympati med deg. Var ikke såå skummelt, men litt ugreit var det jo. fikk stoppa den ganske raskt. Uff, det hørtes kjedelig ut med en sånn uoptimal vaskemaskin... Når skal disse oppussingsplanene iverksettes da? en vakker dag? Ja, makan!!! (føler meg fremdeles litt småfeit på magen) Også nysgjerrig på navnet! Og FOR en duste-kommentar fra mannen da!!! glemte visst å sende, skal fikses nå menn liker å tråkke i salaten innimellom.... Ny vaskemaskin står høyt på ønskelisten min også! Den vi har nå fungerer helt topp, men Mannen kjøpte den når han var ungkar, så jeg ønsker meg en som rommer litt mer (nå som vi er en familie på fire og maskina durer og går x antall ganger i løpet av en uke) og som har display med hvor lang tid det er igjen! Frustrerende å ikke vite om man kan gå ut av huset om 20 minutter eller om 60 minutter f.eks. Fysj! At mannfolk ikke har skjønt at de skal holde sånne ting for seg selv! Holdt meg unna Farris jeg også (er ikke noe glad i brus) helt fram til for 2 uker siden, og jeg var en smule misunnelig på Mannen når han drakk et stort glass med iskald Farris Lime til tacoen Men nå reagerer heldigvis ikke Lillesøster på det lenger vaskemaskinen er jo så viktig, er jo døden uten den... og det å ha en moderne, lydløs og smart maskin er gull verdt. kanskje det er på tide med en ny en snart for dere også? drikker litt pepsi innimellom, og det virker som det går bra... hun har mindre magetrøbbel nå enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #804 Del Skrevet 6. oktober 2014 Idag våknet jeg opp og hørte storesøster i skikkelig godt humør ute i loftsstua.. (med pappaen da). Hører henne si: Ikke bleia idag, jeg skal ha truse på (i barnehagen...). Så da ble det truse da, for første gang! Hun har siden i sommer bare gått med truse her hjemme, og det går finfint... holder seg lenge, sier (som regel ifra) ved både tiss og bæsj, og går på do (doring). Nå er jeg veldig spent på hvordan det går i barnehagen, det er jo helt avhengig av at de voksne følger med og hjelper henne. Håper hun slipper for mange uhell. Synes bare det var gull verdt at hun faktisk ville selv, da skal ikke vi nekte henne.Tror hun er klar for det altså. (det samme sa helsesøster på toårskontrollen sist uke). lillesøster var litt urolig i sted, men roa seg i bæresjalet... jeg har ikke så mye energi idag, dette blir en sløvedag. Hadde begge ungene på fredag (storesøster på helsestasjon, og cafe etterpå). Og i helga var vi i "hjembyen" en tur, besøkte mormor og morfar. Helgene er slitsomme, men hadde det veldig fint på tur. Sov forresten dårlig i natt, ble plutselig så tett i pappen. Så nå får min elskede neseskyller kjørt seg. (det er også gull verdt å ha!) Fikk jo ny vaskemaskin sist uke, men dere tror vel ikke at det var noe feil med den!??? Å joda , så først i KVELD kommer enda en ny en, 1,5 uke etter at vi kjøpte den. Gleder meg, hååååper den virker som bare det. Nå er det jo MASSE vask som ligger og venter. (holdt på å gå tomt for rene babytøy, og det etter å ha "drøyd" dem enda lenger... Må vel ut og kjøpe enda flere truser osv til storesøster også, nå som det blir trusekjør i barnehagen også. blir vel litt skift en periode fremover. Planene for dagen er: ta livet med ro, gjerne ta meg en dusj, planlegge middager fremover og handle dersom det passer seg sånt. Ingen store planer med andre ord. I kveld blir det klesvask håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #805 Del Skrevet 7. oktober 2014 yeah, vaskemaskinen fungerer! Første vask i gang nå.. many more to come! Bedre natt i natt, men er litt forkjøla enda, og ganske stiv i kroppen. Dette blir nok en ryddedag inne. Med fokus på klesvask naturlig nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. oktober 2014 #806 Del Skrevet 7. oktober 2014 Skikkelig husmorlykke å ha vaskemaskin som fungerer! (og ja, det blir nok en ny på oss når vi flytter etterhvert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #807 Del Skrevet 8. oktober 2014 Yeah... jeg har trent!!! Hmm ikke tidenes hardeste treningsøkt, men fikk gjort 10 ulike øvelser på stuegolvet. Og innvidd den nye treningstighsten min, hold in type. fungerte som bare det!! og behagelig allikevel. Og der våkna lillegull... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 10. oktober 2014 #808 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Vi har ille vaskemaskin vi, må bruke vaskekjelleren. 14 etg ned, bor en gang med to låser og ned en trapp. Kjempeenkelt med en baby håper deres fungerer nå da. Ikke et godt tegn når maskina må skiftes nesten like ofte som det den skal vaske! Men YAY for trening! *applaudere* Endret 10. oktober 2014 av *bakepulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #809 Del Skrevet 12. oktober 2014 Vi har ille vaskemaskin vi, må bruke vaskekjelleren. 14 etg ned, bor en gang med to låser og ned en trapp. Kjempeenkelt med en baby håper deres fungerer nå da. Ikke et godt tegn når maskina må skiftes nesten like ofte som det den skal vaske! Men YAY for trening! *applaudere* ahhh, det hørtes kjipt ut! Ingen heis med andre ord? Maskinen fungerer utmerket, den kjøres type OFTE daglig. Her en dag hadde jeg 5 runder. Haugen med klær begynner såvidt å minke litt nå.. ----- Vurderer litt å kjøpe tørketrommel også. til dyner, sengesett, håndkler iallfall. Og evnt. våte plagg til ungene som vi må få tørre ganske kjapt. I går var vi en koselig tur på kjøpesenteret. Det går veldig fint å ha med seg begge ungene egentlig, men da vil jeg helst ha pappaen med også. Vi handlet gave til svigermor, og var i bursdag i går. Koselig, men med en liten baby jeg må gå og bysse/amme/roe konstant, så blir jeg alltids bittelitt uttafor (og seff ingen champagne/rødvin til meg). Idag har jeg ingen planer, blir vel type BARN, lek, gå en tur, rydde litt, lage middag (lasagne), kanskje noen kjeks eller noe.. ta livet ganske med ro og bare nyte det. Fløtepusen var litt dårlig i selskapet (vondt i magen), og kastet bittelitt opp. Håper hun er i fin form i morgen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #810 Del Skrevet 12. oktober 2014 klippet fra mai/juni 2012 klubben; Denne uken er Fløtepusen blitt bleiefri!! *stolt* Tidlig i uka proklamerte hun at hun IKKE skulle ha bleie i barnehagen, så da fikk hun truse på. De i barnehagen har skrytt masse av hvor flink hun er, hun sier fint ifra at hun må tisse eller bæsje. Hun har kun hatt ett tisseuhell der, første dagen. Og med DEN suksessen fant vi ut at vi liksågreit kunne droppe nattbleia. Første natta var det tiss i senga når hun våkna, 2. natta helt tørt. Lurer på hvordan det har gått i natt (3. natt). Hvordan vi har jobbet med bleieavvenning: Startet med pottetrening... (i våres engang... hun har hatt potta lenge og "lekt" med den tidligere) Men hun var lite interessert i å gjøre noe på potta. kjøpte så doring og en pottetreningsbok. Leste boka, og Fløtepusen ble sååå inspirert og sprang på do/dro ned buksene. Hun har heldigvis aldri vært redd for å gå på do/få noe ned i do. (selv om det jo var litt rart i starten). Vi har aldri følt behovet for noe belønning, men hun har fått veldig med skryt og positiv oppmerksomhet. type synging, gledesutbrudd og high fives. Før slutt nå denne uka (som hun tydeligvis var klar for, hun tok jo styringen selv...), så har hun trent seg masse med truse hjemme siden i sommer. HUn brukte bleie ute/i barnehagen, men her hjemme har hun gått lenge med truse. Det har jo gått bedre og bedre, relativt få uhell, og hun ble flinkere og flinkere til å si ifra. Vi har også prøvd å ta henne på do til faste tider, og sagt "Nå må vi gå og tisse osv". Av og til hvis vi spør: Må do på do? så har hun bare sagt. Nei, tomt for tiss osv.. Det er uansett skikkelig stas for både henne og oss, og litt merkelig at vi nå har en liten haug med bleier som trolig aldri blir brukt, bodyer osv må legges vekk.. Så søt i de de artige trusene sine atte!! (boxer truser fra Lindex). -- Måtte forøvrig ut og handle nye dyner og styr grunnet uhellet, så nå har hun oppgradert til juniordyne. Jeg landet på dun, så får jeg heller vaske og tromle (hos svigers) når det trengs. Gråtass sengesett slo godt an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. oktober 2014 #811 Del Skrevet 12. oktober 2014 Så flink Fløtepusen er som har blitt bleiefri! E var veldig interessert i å gå på do i sommer, men så dalte interessen så vi er ikke kommet så langt. Men vi stresser ikke, hun får ta det i sitt tempo Hver gang hun prøver seg på doen igjen får hun mye skryt, og så snakker vi om at hun er en stor jente og at etterhvert så skal hun slutte med bleie, og det er hun enig i Så får se når det skjer. Bruker FP smokk om natten enda? Lurer litt på når vi skal ta den boet, men blir ikke enig med oss selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #812 Del Skrevet 13. oktober 2014 Så flink Fløtepusen er som har blitt bleiefri! E var veldig interessert i å gå på do i sommer, men så dalte interessen så vi er ikke kommet så langt. Men vi stresser ikke, hun får ta det i sitt tempo Hver gang hun prøver seg på doen igjen får hun mye skryt, og så snakker vi om at hun er en stor jente og at etterhvert så skal hun slutte med bleie, og det er hun enig i Så får se når det skjer. Bruker FP smokk om natten enda? Lurer litt på når vi skal ta den boet, men blir ikke enig med oss selv.. hun er kjempeflink! Natt 2 og 3 var tørre, men natt 4 nå var det tiss igjen. Er absolutt litt styr å skulle vaske alt, men det er jo verdt det å få henne bleiefri. Ikke naturlig å gå med bleier hele livet.. Hun bruker smokk når hun sover ja, både dag og natt. Og av og til ellers også, type når hun er veeeeldig trøtt, syk, eller bare finner en i huset og lykkelig dytter den på plass. Vi har foreløpig ingen plan for avvenning. ---- På princess ble jeg anbefalt en slags voksduk som tisselaken, frotteduk med plast under. kjøpte en meters lengde fra rull og klippet i 2, ergo 2 gode tisselaken. fungerte veldig godt! bliss! Begge ungene sover. Storesøster har vært litt småslakk/kvalm i helga, og det har fortsatt idag. 2 små oppkast i helga, og mye mindre energi enn vanlig. Heldigvis har det gått veldig bra å ha 2 nå. Lillesøster er roligere nå, og sover godt om nettene som regel. nå har storesøster sovet i 2.5 time... føler ikke jeg kan vekke henne heller, søvn hjelper jo på dersom man er litt slakk. Var forøvrig på massasje idag igjen, da var storesøster hos farfar. Så nei, dette har langt ifra vært den verste dagen.) I kveld skal vi på visning på et lekkert hus... helt i øverste priskategori, så dersom budkring kommer vi ikke langt. Sambo har sett på hus i snart 2 år, jeg begynner å bli litt lei. Man blir liksom litt rastløs av å være slik på jakt. (ikke at jeg jakter så mye, jeg dilter helst etter). Føler jeg har mer enn nok med 2 små barn og dette huset akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 13. oktober 2014 #813 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Hjelp, nei - det er heis i alle de 14 etasjene altså! Men fortsatt er helsikes styr å komme seg til og fra. Og nesten helt umulig med en baby, selv i bæresjal. Flinke bleiefrie jenta! Oooog masse lykke til på husjakt! Så spennende! (håper jeg, selv om du er lei?) Endret 13. oktober 2014 av *bakepulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter #814 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hjelp, nei - det er heis i alle de 14 etasjene altså! Men fortsatt er helsikes styr å komme seg til og fra. Og nesten helt umulig med en baby, selv i bæresjal. Flinke bleiefrie jenta! Oooog masse lykke til på husjakt! Så spennende! (håper jeg, selv om du er lei?) pjuhhhh!! ellers tror jeg du ville hatt en hel..... sprettrumpe! Det ER jo spennende, men det krever igrunn litt fokus og energi å vurdere huskjøp/legge inn bud osv. Føler kanskje det skorter bittelitt der... Og så synes jeg egentlig det er såpass spennende at det blir skummelt. Vi snakker mange millioner her.... jeg blir liksom bare så bekymret for alt mulig. (er egentlig litt kontrollfreak, og boligkjøp er IKKE noe du har kontroll på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. oktober 2014 #815 Del Skrevet 14. oktober 2014 Flinke Fløtepusen! Så deilig å bli bleiefri! Og dere tar både dag- og nattbleieavvenning samtidig? Høres ut som om det går veldig bra da Husjakt, ja! Spennende - og frustrerende- greier! Jeg har vært klar for å flytte en god stund, og Mannen er forsåvidt med på det, men han har det nok ikke like travelt som meg. Har vært på 2-3 visninger siste månedene, og vi la inn bud på det ene huset, men det gikk godt over takst og dermed godt over det vi var villige til å gi. Følger med på Finn.no, men enten er det en haug med leiligheter (vi vil ha hus nå), eldgamle hus som trenger MYE oppussing/rehabilitering, eller nye hus som går laaaangt over takst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #816 Del Skrevet 14. oktober 2014 I`m in loooove Hellandussen så søt E begynner å bli... hun viser jo mer og mer personlighet, små glimt. Hun smiler ofte veldig bredt når hun ser meg nå, spreller med armer og bein... øynene stråler, hun stirrer intenst på meg. Og ser litt lur ut. så ser jeg hvordan den lille munnen hennes prøver å forme seg... de søteste lydene kommer ut. Hun ser bare enda lurere ut, og veldig glad og fornøyd. Jeg smiler og ler tilbake til henne, og stirrer forelska på... babylykke!! Hatt litt roligere kvelder nå, ikke så mye skriking på kvelden lenger...nice! Nå ligger hun ute og sover i vogna, jeg må stikke ut og se på av og til. Bare 7 grader, skikkelig kaldt nå. Tror jeg vil handle en sausskinnsfell hun kan ha der. Ellers driver jeg og planlegger denne dåpen da, er under 2 uker til. Må sette menyen, handle inn litt øl og vin (vi bruker å ha litt til god mat), godt alkoholfritt, og utstyr til kakebaking... har lyst å lage en kake selv, i lilla og hvitt. prøve meg på litt marsipan/fondant pynting. Og hva skal jeg ha meg mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #817 Del Skrevet 14. oktober 2014 Flinke Fløtepusen! Så deilig å bli bleiefri! Og dere tar både dag- og nattbleieavvenning samtidig? Høres ut som om det går veldig bra da Husjakt, ja! Spennende - og frustrerende- greier! Jeg har vært klar for å flytte en god stund, og Mannen er forsåvidt med på det, men han har det nok ikke like travelt som meg. Har vært på 2-3 visninger siste månedene, og vi la inn bud på det ene huset, men det gikk godt over takst og dermed godt over det vi var villige til å gi. Følger med på Finn.no, men enten er det en haug med leiligheter (vi vil ha hus nå), eldgamle hus som trenger MYE oppussing/rehabilitering, eller nye hus som går laaaangt over takst Vi tar vel forsåvidt dag og natt samtidig.. dvs. hun har jo gått i truse hjemme siden i sommer. Så for fullt nå, også ut av huset. Går kjempebra, er mindre jobb og mindre gris enn jeg hadde sett for meg før vi starta. I natt insisterte hun på å ha seg på bleie da, og nekta å tisse først. Så da fikk hun bleie. HUn tissa jo i senga i går natt, og da jeg hentet henne var hun helt sånn varmklamtissesvett. Og utviklet skikkelig rødt utslett under trusa resten av dagen. (hun badet da hun stod opp, men hadde tydeligvis ligget ei stund i våt seng). Huset hadde masse potensial, og var delvis superlekkert! (det diggeste kjøkken jeg har sett tror jeg). Men det gjenstod mye oppussing, og kombinert med skyhøy takst- så lar vi det gå. Jakten fortsetter! Ikke akkurat lett, som du påpeker! Her må vi ut med MANGE millioner, og da er det ikke slik at alle kritierier blir oppfylt. langt ifra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. oktober 2014 #818 Del Skrevet 14. oktober 2014 Åååå, så herlig det høres ut med smilesprellebaby! Koselig med dåp, da. Blir det stort selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #819 Del Skrevet 14. oktober 2014 Åååå, så herlig det høres ut med smilesprellebaby! Koselig med dåp, da. Blir det stort selskap? vi blir 15 +, ikke veldig stort med andre ord. Skal ha det hjemme, det kan jo bli riktig så trangt. Alle må bare sitte til bords hele veien hehe. neida, går nok fint... er jo ikke mange timene akkurat.. @@@@@@@ VARM!!! Har en deilig varmeovn på magen, innpakket i ulldress og sjal. Hun grein og grein, som jo av og til skjer på kvelden... inn i sjalet og pang- der vart det stille. Idag hentet jeg FP tidlig i barnehagen, for å dra og handle sko. Hun har gått med sommersko til nå. handlet et par viking goretex (lave) og et par ecco vintersko. jeg hadde sett for meg viking eller superfit, men så kom jeg over disse. De var lette, myke, vanntette. lette å ta på seg, hun gjør det selv. hun gikk "normalt" i dem (biom såle), og når hun satt seg ned så jeg de var myke og fleksible rundt foten hennes. kostet BARE 899 (ironisk..) har gitt opp dette med penger og sko, det får bare briste og bære liksom. kjør på! Håper de fungerer like godt i vær og vind som inne (hun sprang rundt som en gal her henne med de på.. de var visst gode). Føler forresten jeg fortjener en mammaward etter å ha hatt med meg en unge på 2 mnd og en på 2 år i diverse butikker alene, ungen i vogna skriker, 2 åringen sutrer, trasser, blir sjenert, nekter å prøve, nekter IALLFALL å stå på noen såler osv osv... amming i mellom slagene, opp og ned rulletrapper med den største osv. Tenk at jeg faktisk kom hjem med 2 nye par! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. oktober 2014 #820 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bøyer meg i støvet for supermammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå