*Joyce* Skrevet 17. september 2014 #781 Skrevet 17. september 2014 pm sendes! I Sommer blir det dyreparken på oss også! Særlig fordi vi kjøpte ny bil i går!! Får den om et par dager. Da kan du jo bare skippe cdene (eller hva det enn er) og bare synge selv da. synger du masse med jentene dine? J har begynt å synge nå.. (så herlig!) og jeg synger også masse til/med henne. Kjekt! Kjempefint navn - det har jo begge jentene dine! Enig i vurderingene deres, også. Juhu, gratulerer med ny bil! Hva slags ble det? Jeg synger mye for/med jentene, ja. Jeg er jo gammel korjente, så jeg synger uansett, og da kan det jo like godt være sanger de liker... De synger veldig mye selv også, begge har hatt helt tydelig rytme i kroppen fra ganske tidlig av, og de har absolutt musikalsk sans. Synger relativt rent begge to. Herlig, synes jeg, moren min eier ikke rytme og må jo være noe i nærheten av tonedøv (hun klarer ikke å treffe en eneste note ), så det er jo fint at de ikke arvet henne. Faren min er meget musikalsk, da. Håper det gikk bra på sykehuset!
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2014 Forfatter #782 Skrevet 17. september 2014 Trøtt Hodepine Stiiiv nakke Vonde armer Baby m luft i magen Kan ikke være like rosenrødt hele veien.. Blir bra med søvn snart!
Pasjonsblomst Skrevet 18. september 2014 Forfatter #783 Skrevet 18. september 2014 Musikken blir man fort lei av, spesielt siden hun bare skal høre den ene sangen Noen ganger roper hun til at det er skummelt, mens andre ganger reagerer hun ikke på samme scenen, så det virker som om at sier hun at det er skummelt så er det mest for å få en skikkelig god klem kanskje de lærer av andre at ting kan være skummelt, og hermer litt? Tror nå at mi synes ting er litt skummelt.. hun holder seg for øynene (minner meg om meg selv). Kjempefint navn - det har jo begge jentene dine! Enig i vurderingene deres, også. Juhu, gratulerer med ny bil! Hva slags ble det? Jeg synger mye for/med jentene, ja. Jeg er jo gammel korjente, så jeg synger uansett, og da kan det jo like godt være sanger de liker... De synger veldig mye selv også, begge har hatt helt tydelig rytme i kroppen fra ganske tidlig av, og de har absolutt musikalsk sans. Synger relativt rent begge to. Herlig, synes jeg, moren min eier ikke rytme og må jo være noe i nærheten av tonedøv (hun klarer ikke å treffe en eneste note ), så det er jo fint at de ikke arvet henne. Faren min er meget musikalsk, da. Håper det gikk bra på sykehuset! Tusen takk for navneskryt. Det føles litt rart enda, men det blir vel helt perfekt etterhvert håper jeg... Gammel korjente jeg også (dvs. et par år i tensing)- men jeg synger IKKE bra /ikke musikalsk. hehe. var knallgøy med kor for det om. Og man kan jo synge med den stemmen man har. Fløtepusen har akkurat begynt å synge, så jeg kan ikke si enda hvor fint hun synger. Hun rører iallfall hjertet mitt @@@@@@@@ alt vel med ørene til E ! tok sikkert hele 4 minutter hele seansen, så var det hjem igjen. Slitsom kveld i går, E var urolig over en periode på 6 timer. tilslutt hadde jeg så vondt i hodet, nakke og var stuptrøtt. Tar på med barneskrik! deeeeilig å legge seg i rene laken, og fikk sove en 4 timer før hun våkna igjen. bra natt. Deilig dag idag også... hun er rolig og fin, sover ute i vogna nå etter en trilletur i godværet. så fredelig og rolig ute. fuglekvitter og sol, det må nytes før vinteren plutselig er der. Fått gjort litt småplukk i hjemmet, shina på kjøkkenet osv.. alltid masse å gjøre!!
Haley Skrevet 18. september 2014 #784 Skrevet 18. september 2014 Jeg er veldig spent på navnet jeg også, hint hint Og jeg er jammen ikke sikker på om jeg vet Fløtepusen sitt navn heller (eller om jeg bare innbiller meg at hun heter det jeg tror ) Frøken Fryd har sunget noen måneder, men jeg vet ikke om hun synger så rent. Verken jeg eller pappa'n er musikalske (med unntak av at jeg kan spille et par enkle sanger på piano, og Mannen kan spille litt gitar), så det er vel for mye å håpe på at hun skal få det vi ikke har i genene Stakkar lille E. Hadde du vondt i magen, kanskje? Reagerer hun noe på det du spiser? Lillesøster reagerte når jeg drakk kullsyre før, men jeg har holdt meg unna det så lenge nå, så jeg vet ikke om hun reagerer på det lengre. Har prøvd med 1/2 glass Farris og det gikk bra ihvertfall. De vokser det vel av seg etterhvert Nydelige dager her også, og som du sier så må man prøve å nyte dem før vinteren kommer. Grøss.. Blir aldri klar for vinteren før det nærmer seg tidligst advent...
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2014 #785 Skrevet 18. september 2014 A synger IKKE rent! Hun gauler og eier ikke melodi. Akkurat som faren. Jeg skal ikke skryte på meg å være noe sangtalent jeg heller altså, men jeg klarer i det minste å holde noenlunde riktig tone. Jeg er musikalsk da, og har spilt mye piano i mine yngre dager. Så bra at alt var bra med øret hennes!
Pasjonsblomst Skrevet 18. september 2014 Forfatter #786 Skrevet 18. september 2014 Jeg er veldig spent på navnet jeg også, hint hint Og jeg er jammen ikke sikker på om jeg vet Fløtepusen sitt navn heller (eller om jeg bare innbiller meg at hun heter det jeg tror ) Frøken Fryd har sunget noen måneder, men jeg vet ikke om hun synger så rent. Verken jeg eller pappa'n er musikalske (med unntak av at jeg kan spille et par enkle sanger på piano, og Mannen kan spille litt gitar), så det er vel for mye å håpe på at hun skal få det vi ikke har i genene Stakkar lille E. Hadde du vondt i magen, kanskje? Reagerer hun noe på det du spiser? Lillesøster reagerte når jeg drakk kullsyre før, men jeg har holdt meg unna det så lenge nå, så jeg vet ikke om hun reagerer på det lengre. Har prøvd med 1/2 glass Farris og det gikk bra ihvertfall. De vokser det vel av seg etterhvert Nydelige dager her også, og som du sier så må man prøve å nyte dem før vinteren kommer. Grøss.. Blir aldri klar for vinteren før det nærmer seg tidligst advent... pm sendt! Jeg hadde ikke vondt i magen i går, men masse luft.. og det hadde jo vesle E også, så det må vel nesten være noe jeg har fått i meg. Men aner ikke hva? spiser jo det meste nå, type kullsyre, melk, grønnsaker.. Hadde kjøttkaker med bittelitt erter i forgårs, kanskje ertene sin feil? Og jeg som bevisst forsynte meg med ganske få erter for å nettopp motvirke fjerteeffekten.. A synger IKKE rent! Hun gauler og eier ikke melodi. Akkurat som faren. Jeg skal ikke skryte på meg å være noe sangtalent jeg heller altså, men jeg klarer i det minste å holde noenlunde riktig tone. Jeg er musikalsk da, og har spilt mye piano i mine yngre dager. Så bra at alt var bra med øret hennes! hehe! Gauling er da en form for sang... Det er bra de liker å synge uansett. man kan jo elske både dans, sang og musikk uten å være musikalsk.
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2014 #787 Skrevet 18. september 2014 Ja, hun elsker å synge! I går da vi var på dans for første gang, overdøvde hun alle - inkludert instruktøren - under Lille Petter Edderkopp.
Pasjonsblomst Skrevet 18. september 2014 Forfatter #788 Skrevet 18. september 2014 Da var det på tide med nye sko til J igjen... litt styr det der, bare det å komme seg til butikk med en baby på slep.. og en aktiv 2 åring som iallfall IKKE vil måle føttene og helst ikke prøve sko heller.. tror vi må ta en familiy-event, trenger å ha med pappaen. Og så er det jo alltid det spørsmålet hvilke sko? og hvor hardt rammes lommeboka denne gang? det er ikke så masse tilbud heller føler jeg.. på akkurat gode sko. blir vel viking eller superfit denne gang. Har noen erfaring med ponny skoene? http://www.eurosko.no/barn/overgangsko/64346001039/Sporty-overgangssko Er det ikke Gmax som bruker ha viking goretex til 500 kr?
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2014 #789 Skrevet 18. september 2014 Ponny er dritt! Tunge og dårlig holdbarhet. xXL har Viking Sputnik til 5- eller 600 kroner. FVoritten vår!
Pasjonsblomst Skrevet 21. september 2014 Forfatter #790 Skrevet 21. september 2014 Ponny er dritt! Tunge og dårlig holdbarhet. xXL har Viking Sputnik til 5- eller 600 kroner. FVoritten vår! notert! vi vil ikke ha dritt! Kanskje vi stikker innom XXL og prøver sko endag da.. prøvde meg i går, men da "ble det ikke tid". @@@@@ I går var vi hele familien i byen (den største byen).. først på åpen dag i brannstasjonen. Vi kom rett over åpningstid, men da var det stimer av barnefamilier på vei mot stasjonen, og bilkøer og fulle parkeringer osv. Jeg er en høysensitiv person, og fikk moderate angstfølelser av alle folkene. LIKER ikke store folkemengder og køståing osv. Vi ble der ikke lenge, for verken pappaen eller storesøster synes det var noe kjekt med alle folkene heller. stå og gå i kø er jo ikke noe for en 2 åring (eller foreldrene). Men det var nå litt gøy for henne å se lifter, brannslanger, brannbiler osv osv. Vi stakk heller inn til sentrum og koste oss litt. Hele greiene ble egentlig ganske mislykka grunnet ei sutrete storesøster (stått opp med feil fot), og at det avsluttet med at lillesøster begynte å gråte samtidig som det begynte å regne masse- på vei mot bilen. Godt å komme hjem. Vi testet forøvrig nye bilen- går som ei kula den! Og såå deilig med stasjonsvogn da! Ellers har vi hatt besøk av broren min. koselig! Fløtepusen måtte vise alle lekene sine, og koste seg såå masse med bror. Han er så flink med barn! Han trillet barnevogn, og satt lenge og bare holdt lillesøster da vi så på film i går (Oceans 12). (jeg holdt på å sovne). Lilleøster har forøvrig vært helt eksemplarisk det siste 1-2 døgnet, nesten ikke noe gråting i det hele tatt. Skikkelig drømmebaby- så søt og rolig og fin OG sover godt i vogn/sofa osv. Kanskje fordi jeg kuttet ut kumelk???? Det sammenfaller iallfalll sånn tidsmessig. Idag har vi vært veldig effektive (baby som sov og bror passet storesøster)- og hatt frokost, husvask, innelek, utelek i sykkelparken OG lunsj før 12. lillesøster sover, og storesøster "sover"- nei: hun er i senga men driver og prater og leker seg og er visst ikke SÅÅÅ trøtt som det virka på humøret.
pusilus Skrevet 21. september 2014 #791 Skrevet 21. september 2014 Godt lillesøster har hatt gode dager de siste dagene Sutrete toåringen er ikke bare bare. Nysgjerrig på hva navnet ble jeg også
Pasjonsblomst Skrevet 23. september 2014 Forfatter #793 Skrevet 23. september 2014 Godt lillesøster har hatt gode dager de siste dagene Sutrete toåringen er ikke bare bare. Nysgjerrig på hva navnet ble jeg også Det går nå litt opp og ned... er vel generelt litt sårbare disse nyfødtmagene. 2 åringen krever egentlig mer energi enn den lille... velkommen inn hit! @@@@@@@@@ mmm omelett! Det er så digg synes jeg, elsker egg! Slitsom dag i går (sliten mamma etter tøff natt, sliten og sur mann, grinete baby og tverr 2 åring)- hvor tida gikk ca. 3 ganger fortere enn normalt og jeg ikke fikk gjort NOE føltes det som. (ikke sovet iallfall). Fikk handla endel ting, både ullsokker til lillesøster og masse mat. (og planla maten... alltid et ork!) Idag har jeg valgt å bare sløve hjemme og ta livet med ro... E har vært endel urolig idag, så nå henger hun og sover i sjalet tett inntill kroppen min. Hennes favoritt fritidssyssel (etter pupping kanskje?). fra musikken strømmer rolig og nydelig musikk, og jeg har skikkelig ro i kroppen (og en god dose ammetåke regner jeg med). er liksom alltid litt sånn "sløva" om dagen. Driver og lager hjemmelagde knekkebrød, for jeg tenkte å kutte litt ned på brød (se om det hjelper på magen til E). Har jo kutta ut melk (men spist litt is..), og vet ikke helt om det var noen full mirakelkur. I morgen skal jeg på både 6 ukerskontroll på helsestasjonen OG barseltreff. Gleder meg til å bli bedre kjent med de 3 jentene som er med. bare jentebabyer også Kjenner jeg har veldig behov for å omgi meg med kvinner/barn/familie i denne barsel/småbarnstida.. type noen som forstår deg og støtter deg. (pluss jeg føler meg sosial, det kan fort bli ensomt å gå hjemme dag etter dag).
Miss I.W. Skrevet 23. september 2014 #794 Skrevet 23. september 2014 Sløvedag her også. Men likevel har vaskemaskina gått i ett og jeg rydder og rydder...
Pasjonsblomst Skrevet 23. september 2014 Forfatter #795 Skrevet 23. september 2014 IOS8 er genialt. Nå kan jeg snakke inn innleggene istedenfor å skrive! Veldig lett å multitaske! Ja dette innlegget er snakket inn. Vesle jenta er i sjalet igjen, vanskelig for meg å sove da. Men sløve foran TV-en.
Miss I.W. Skrevet 23. september 2014 #796 Skrevet 23. september 2014 Genialt! Jeg må se å få oppdatert!
*Joyce* Skrevet 25. september 2014 #797 Skrevet 25. september 2014 Håper barselgruppa var allright! Jeg leser - men litt lite tid om dagen, så lite skriving.
Pasjonsblomst Skrevet 26. september 2014 Forfatter #798 Skrevet 26. september 2014 Barselgruppa var topp! God stemning og høy skravle faktor😄 vi skal møtes ukentlig, og det føles veldig bra. Ellers er jeg sliten sliten sliten! Det tar på å være tobarnsmamma, og i tillegg hangler jeg litt. I dag morges var jeg så sliten at jeg grein, men Mat, Dusj og hot stone massasje gjorde ting mye bedre. Håper på en fin dag!
Pasjonsblomst Skrevet 27. september 2014 Forfatter #799 Skrevet 27. september 2014 Lørdagen vel overstått! ikke helt enda, forresten... men roen har senket seg veldig over huset. begge de to små sover, storesøster slokna 20, og vesle E ligger i sjalet og sover (guri så varm jeg er på brystet!). Jeg er litt småforkjølet og redusert, men har følt meg grei nok form idag. sov godt i natt, det er jo veldig godt! Formiddagen var fyllt med innelek og huslige sysler, hvorpå vaskemaskinen begynte å lage noe fælt med rabalder og holdt på å hoppe vegg i mellom. trommelen løsna inni der under sentrifugering!! OH OH! Så da var det ut på handling på ettermiddagen og svi av 9000 på en ny. Jaja, jeg gleder meg faktisk til den kommer. Jeg eeeeelsker vaskemaskin, det er husholdningsapparat nr 1!!! ( er jo sååå savnet når de ikke fungerer). denne har masse nye fancy funksjoner, type et program for det meste. hurtigprogram osv osv. det skaper jo skikkelig action i livet til denne husmora! Vi kjøpte også en apple tv boks (en til..) som vi skal ha oppe i stua. vi skal ikke ha vanlig tv der, bare apple tv. det gir jo netflix og nrk (nettversjon) og flere andre ting. Passe trøtt nå kjenner jeg... hjelper vel ikke at vesla puser tungt og rytmisk foran her, og det er mørkt i stua. Jeg prøver å avstå fra brus (kullsyre-babymage).. men det er litt savn altså. Hadde litt pepsi max nå i kveld, og guuu så godt for en trøtt og sliten kropp. Ellers fikk jeg en nydelig kommentar fra mannen idag: " Har magen din blitt større igjen eller? Guuuu så unødvendig. jeg var jo så avslappet og faktisk FORNØYD med kroppen rett etter fødsel. har hatt ulvehunger og spist masse, hun lille ammer jo så mye. legger på seg 250 gram i uka. Og nå har jeg plutselig litt dårlig samvittighet, lurer på om jeg spiser for mye, pluss føler meg ufresh og "feilproposjonert?) type rund på midten. Som jeg sa, UNØDVENDIG!!!! (kanskje det er meningen at jeg skal legge på meg, for å ha nok til ammingen?) eller kanskje han bare tok helt feil!!) grrrrr Han er forresten på fest idag.. for første gang på eviiiiigheter. kjekt for han å få seg litt pause fra familielivet også. Bare han ikke finner for mange fine jenter å flørte med da! (for han får jo aldri napp hos meg om dagen...). Jeg har ikke tid til ham (overskudd...). Får håpe det bedre seg, men jeg mener jo det er litt selvforskyldt siden jeg må dra mesteparten av lasset med alt husarbeidet...*vaskekjerring*
*Joyce* Skrevet 27. september 2014 #800 Skrevet 27. september 2014 (endret) Oi, så skummelt med vaskemaskinen! Godt det gikk bra! Det sagt, jeg skulle nesten ønske det skjedde noe med vår vaskemaskin. Vi har en sånn liten toppmatet en som vi kjøpte da vi bodde i den gamle leiligheten - det var det det var plass til der. Den har vært helt super, det er en AEG og den har durt og gått nesten daglig de siste 5-6 årene, og ble vel kjøpt inn i 2006 eller noe, men jeg har lyst på en større en med bedre sentrifuge (selv om jeg bevisst gikk for den raskeste sentrifugen vi fant den gangen, tror den har 1100 omdreininger) og frontmating. Men så sant den ikke tar kvelden, kommer vi nok ikke til å bytte før vi pusser opp badet, for da er tanken at vaskemaskinen skal opp dit. Nå står den i kjelleren, og der tenker vi å pusse opp i samme slengen for å få et ekstra oppholdsrom. Sender over en ørefik til gubben din - makan, altså! Sur på min gubbe i dag også, så jeg har stor sympati med deg. Endret 27. september 2014 av *Joyce*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå