Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Vi har også bare billige helårsdyner fra Jysk, alle mann her. Blir dun etterhvert, men her vaskes også barnedynene rett som det er pga tiss, mat/drikke-søl ( L får spise frokost i godstolen, godt pakket inn i dyna si :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva O har. Dynen er hverken typisk sommertynn eller vintertjukk, kanskje en såkalt helårsdyne? Den er i dun i alle fall, og regulerer jo varmen ganske greit. :) Har funket vinter som sommer her i alle fall. :)

Jeg har forresten mest joggebukser i ulike farger på O. Synes det er best når han er i bhg og skal løpe og bevege seg. :) Så har jeg to dongeribukser til byturer, kaffebesøk og slike ting. :) Siden buksene er i ulike farger, så synes jeg ikke han ser slaskete ut. De er heller ikke løse eller hengete. Kjøper både på Lindex og H&M. :) Dessuten billigere enn dongeribukser. :jepp:

Til jente ser jeg for meg at jeg kommer til å kjøpe en god blanding av joggebukser og thightser/tunikaer. Det er så lettvint å bare vrenge av tunikaen på vinteren, og vips så er ungen i bare ulltøyet klar til å hoppe i dressen. :) Dersom det er jente i magen, da. ;) Men ser kanskje for meg at jeg synes det blir litt kjedligere å kle ei jente opp i joggebukse kontra gutt. Vet ikke hvorfor. :P

Joggebukser er litt mer gutt føler jeg! Jenter er jo litt mer "dollete" av seg... (uppps, mammaen liker visst at dattera ser søt ut). * :rodme: Kler henne ikke snuppesøtt, for hun er litt guttejente, men kler henne i litt tøffe og behagelige jenteklær. til barnehagebruk blir det ull nå fremover, og i helger/til fint blir det kanskje litt strømpebukser/tunikarer/kjoler/jeans... tights er fint det, men de er jo ganske tynne og fordrer fint vær. (pluss jeg synes de er litt tynne, blir fort slitt, beskytter lite mot skrubbsår osv).

Frøkna vår har for det meste joggebukser fra Lindex som brukes i barnehagen. I helger og andre fridager går hun gjerne med løse dongeri bukser. Ellers er hun veldig glad i skjørt, kjoler og tights, så får hun velge selv blir det dette når været tillater det :)

Har hatt endel joggebukser fra lindex jeg også, gode de! Kanskje jeg kan finne et litt kult joggesett? Uffda, hva er det med meg? jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva hun har i barnehagen, men samtidig så kjøper jeg jo klær jeg liker da (enn så lenge.. snart skal vel hun bestemme selv).

Neeei! Hadde skrevet masse om dyner og greier, og så presterte jeg å trykke ctrl+r i stedet for ctrl+t... :gaah:

Nåja, kortversjonen - vi bruker syntet (Høie Allergo) siden mannen reagerer på dun, har sommerdyner nå som de har fått voksendyner, men har ikke hatt det i de mindre størrelsene. Begge jentene sparker av seg dyna, Turnerose sover i bare truse stort sett hele året, mens Snorkfrøken nå har fått på tynn ullpysj fordi hun blir litt kald når hun sparker av seg (og for varm med dyne, så hun har ullteppe liggende i senga nå).

Sengetøy til juniordyne har vi fra Turiform og Åhlens. Begge deler funker greit, den største forskjellen er vel at Turiform-sengetøyet er bomullssateng, mens Åhlens er "vanlig" bomull, som dermed føles litt grovere. Men vi er snobber og har nesten utelukkende sengetøy av bomullssateng. Likevel foretrekkes det fra Åhlens, for det er så fint, rosa med kaniner på. ;) Den svart-hvite kua på Turiform-sengetøyet fenger ikke like mye, merkelig nok...

Turnerose har ikke likt å ha joggebukser over ulltights (av samme årsak som at jeg ikke liker å ha strømpebukse under bukser, antar jeg), og de har heller ikke villet ha det i barnehagen, da det har blitt for varmt inne, og uansett har blitt tatt av når de har gått ut og blitt erstattet med mellomlag av ull. De har spesifikt bedt om at barna blir levert i ett lag tynn ull (eller annet materiale for de som vil, men de ber om ull for de som tåler det). Vinterhabitten hos oss har hele tiden vært ulltights/ullstrømpebukse + genser/body, og kjole, tunika eller skjørt over. Har også noen selebukser som har blitt brukt litt, men ikke så mye i bhg, av samme grunner som over. Kjøpeolabukser synes jeg uten unntak at blir for stive og trange, men det er nok litt pga tøybleier også. Har sydd noen ballongvarianter selv. Har leggvarmere til dem som kan brukes over ulltights til og fra bhg.

Ah, kjenner igjen ryddetrangen! Mamma passet jentene på fredag (planleggingsdag), og da hadde hun ryddet og ordnet litt. Det ER deilig når det skjer "av seg selv", uten at jeg må mase eller hinte. Mamma kommenterte faktisk at hun er heldig (en sjelden innrømmelse fra hennes side) som har en mann som rydder. Pappa er nemlig mye mer ryddig av seg enn mamma er, så hos dem er det han som står for rydding, støvtørking og støvsuging. Det gjør han av seg selv hver fredag ettermiddag, og har gjort det i ihvertfall de 25+ årene jeg kan huske. Det kjennes som en drøm nå, lite sånt fra min gubbe, gitt...

Håper du får noen fine dager med mamma'n din! :klemmer:

det var en lang kortversjon! Tusen takk;)

ingen dunallergi her, heller mest mot dun. naturligmaterialer fremfor syntet. Men det finnes vel sikkert ulike syntetkvaliteter også. er høie bra?

Det blir nok mye "ullundertøy" her også, og i fjor hadde jeg stort sett ingenting over. varmt både i barnehagen og hjemme, og ikke veldig kaldt ute. blir nesten for varmt å ha en tunika osv over ullsettet. Jeg kaller det underøy, for det er liksom ikke ordentlige klær.. går jo an å kjøpe litt finere ullplagg også da, type ulljoggebukse og litt mer fancy topper. Men janus osv går helt fint det. mitt prinsipp når det gjelder ull er stort sett pris.. tilbud er tingen!

Ryddetrangen er heldigvis mindre denne gang enn med J. Men det er jo litt irriterende at ting bare ligger, og at rom ikke er "optimale" (og veeeeldig irriterende at sambo ikke tar tak i det). Nei, alt til sin tid... vi har uansett lyst på nytt hus, så jeg er ikke så veldig motivert for dette huset. det får bare være slik det er.

yeah for mammon din som ryddet og stelte og var barnevakt! Og innrømmelsen også! ;) herlig å høre. Godt det ikke bare er skuffelser.

Så koselig med mammabesøk! :rodmer:

Til A har vi bare billig syntet fra Jysk. Hun sover uansett stort sett uten dyne, så vi orket ikke å legge så mye penger i det. Det er jo heller ikke så kaldt eller varmt her, og hun har aldri frosset om natten til nå ihvertfall. Så lenge hun får fine dynetrekk er hun fornøyd. :fnise:

Jeg er forresten også glad for at vi har billigdyne når jeg tenker over hvor mange ganger vi har måttet vaske den. :P Bleieavvenning er ikke alltid like lett, for å si det mildt. :P

uff, nå ble jeg nesten litt skeptisk til dundyne... går jo an å vaske de også, men mer herk (og vi har ikke tørketrommel). Hvor lenge varte nattbleieavvenning/uhell i i senga? Jeg kan jo evnt. ha den syntetdyna vi har nå i den perioden, vi er ikke kommet så langt enda.

fine dynetrekk er jo viktig! klart det.

Vi har fiberdyne fra Kid til begge jentene og har brukt det hele tiden. Frøken Fryd har først de siste 2-3 ukene begynt å ville ha dyne på seg om natta, men den havner ofte i en ball i løpet av natta, så hun har liggende hjemmestrikkede tepper i både bomullsgarn og i merinoull nederst i sengeenden. Pleier å liste meg inn til henne før jeg legger meg og legge over enten dyne eller teppe, alt etter temperaturen. Jeg er selv veldig glad i dun og liker at dynene er litt "tunge" men enn så lenge investerer vi ikke i noen dyre dyner til jentene (bleieavvenning var et veldig godt argument for å ikke gjøre det :fnise: )

vår har også begynt å ligge endel under dyna... og blir gjerne litt svett altså, Men det ville kanskje gjelde også i dun, tenker jeg? hmm. og nå går det jo mot kaldere tider.

Liker å tro at det ikke blir noen uhell i senga.... hvis ungen har trent nok på dagtid, så går det kanskje uten særlig uhell?? jeg liker å tro det.... *naiv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag alt! V er 4 uker idag... !! Vi har bestemt oss for navnet nå (tror jeg, vi har iallfall delt med familie osv.. men ikke sendt inn til myndighetene enda). Pluss sambo kom hjem fra jobb i går, og begynte å kalle henne for valg 2. Jeg bare: ehhh var vi ikke enige om V? blir jo helt forvirra jo.

Hun er ikke like sovebaby enda, mye mer våken. Og har absolutt vokst, både lengde og bredde. Ikke bitte bitte liten lenger. Hun er relativt rolig enda, men har en del vondt i magen- med påfølgende skriking. føler jo nesten at 3. verdenskrig er nær, sånn som hun skriker.. jaggu godt jeg har masse ro og tålmodighet som 2.gangs mamma. ( og bæresjal!). (hun henger på magen nå).

Mamma er reist hjem idag.. godt med hjelp mens sambo var på jobbreis. særlig for det var 2 netter med lite søvn, og ingen søvn på dagen imellom disse nettene = et stykk sliten, sårbar og irritabel mamma. Fløtepusen har kost seg så masse med mormor på besøk, og mormor også. I går var jeg på hot stone massasje igjen (ohhhh the best!!), og hadde pumpa meg på forhånd. Mormor ga flaske for første gang med suksess. Så det skal gjentas, så greit å ha en "backup pupp".

Ellers er nå dagene ikke såå innholdsrike, dagene flyr avgårde- og går stort sett med til å ta meg av hhv. lillesøster og storesøster. Givende nok det altså! ;) Jeg er så heldig som har en så fin familie!

nå i uke 3-4 har jeg kjent på økt morskjærlighet, etter som jeg er blitt bedre kjent med vesle knøttet mitt. Føles deilig!! Tenk at hun er min (vår...) liksom! På lån iallfall...og storesøster er jo bare verdens herligste!(til tross for litt trass idag morges). Trassen er forøvrig roet seg litt nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What - A- day!!

J har vært hjemme fra barnehagen idag, med slakk form, litt varm og utslett på hender og føtter. mistenker derfor munn, hånd og fotsyken. La henne tidlig, og hun sov lenge. sliiiitsomt før det, med 2 barn hjemme som skriker om hverandre.

Når J våkna var hun veldig våt i håret/varm, og bare grein grein grein... type "ikke rør meg", alt er gale, tårene spretter- vil ikke engang ha is type grining... jeg hadde en heftig wrestling kamp med henne og fikk dytta inn en paracet, og da kom hun seg raskt i humør og form. pjuh!!! nå er fargen hjemme og underholder storesøster, med nykjøpt playdoh iskremsett. stoooorartet moro for henne.

lillesøster henger i elastisk sjal, det funkerer utrolig bra på å roe henne ned....

Nå: lage pizza.

Takk og lov for at alle dager ikke er like intense som denne...!! *sliten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt når det står på, men er heldigvis forbigående :klemmer:

Her har E også vært hjemme fra barnehagen. Våknet opp av et skrik i natt, og en unge full av feber. Da er det på samme måten som du beskriver når det gjelder måling av temp/gi paracet, men formen tar seg heldigvis godt opp etter å ha fått paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tøff mamma du er! Og jeg hadde virkelig ikke klart småbarnstiden uten bæresjal, så jeg syns det er herlig å lese at det hjelper hos andre også :) Lillekatt bor fortsatt i bæresele og sjal, enda hun straks runder ti måneder. Det er bare så kos! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slitsomt når det står på, men er heldigvis forbigående :klemmer:

Her har E også vært hjemme fra barnehagen. Våknet opp av et skrik i natt, og en unge full av feber. Da er det på samme måten som du beskriver når det gjelder måling av temp/gi paracet, men formen tar seg heldigvis godt opp etter å ha fått paracet.

SLISOMT ja! Men det føles bra på den måten at man innser at slike styrkeprøver gjør at hverdagen igjen føles mye smoothere.. ;) Går det bedre med E nå? brytekamper er fryktelig... men som regel roer deg seg raskt etterpå da.

For en tøff mamma du er! Og jeg hadde virkelig ikke klart småbarnstiden uten bæresjal, så jeg syns det er herlig å lese at det hjelper hos andre også :) Lillekatt bor fortsatt i bæresele og sjal, enda hun straks runder ti måneder. Det er bare så kos! :D

tusen takk! :) her er det bare å brette opp ermene.. og trø til. Mitt kampmotto er "alt for barna",.."ofrer alt, om vi måååååå". Så herlig at lillejenta di enda liker bæresjalet. Hvilket sjal har du?

@@@@@@@

bliss.. tirsdag, og storesøster er i barnehagen igjen. sola skinner, og livet med lillesøster er rimelig fredelig.

Vært noen tøffe runder i helga, med Fløtepusen som var rimelig needy og ikke i toppform. Må være rimelig dritt med vonde byller inni munnen osv, ikke rart hun nekta å pusse tennene, ikke hadde matlyst. Uff, det har blittt MYE tv-titting og is og yoghurt osv osv. Jaja, det blir vel fort slikt når en er syk.. (og iallfall når jeg hadde en baby i tillegg).

Idag har jeg handlet brukte babyklær på facebook, type 2 lillelamdresser, en lillelam lue, lilleba pysj, marius kjole/jakke, osv osv.. alt for 400 kr. *fornøyd* og mange luer også. Har igrunn mest bodyer og strømpebukser i bomull fra Fløtepusen, men ville gjerne ha litt ull/penere tøy også.

Ellers har jeg vært og hentet 3 pakker idag, fra Pompdelux... så veldig fint ut det lille jeg bestile. ;) Og fra iherb, blant annet lecithin til ammeperioden. OG siste pakke fra pureskin, økologisk hudpleie.

Og ja, jeg har handla ark til dåpsinvitasjoner idag... de blir enkle og elegante. Og så har jeg tatt bilder av veslemor med speilrefleksen, håper jeg fikk et par fine. skal brukes til invitasjon/takkekort fødsel (bestiller via IPhoto på Macen).

Nå sover lillesøster, og snart på tide å hente storesøster i barnehagen også. Og ordne klar for wok til middag. Og rydde vekk tørre klær/henge opp våte (evigvarende karusell det der!)

Vi har forresten gått bort i fra V navnet nå. nå er det E for alle penga. (men ikke helt offisielt enda). Beslutningsvegring, vi??? neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt bæretøy-dilla, så jeg har (etter å ha solgt unna en del...) ti sjal, seks meitaier, tre ringslynger, en manduca og en formsydd klips-sele :P Da Lillekatt var liten brukte jeg mest Caboo-sjalet, som er ferdigknyttet, de første fem ukene, og da vi hadde flyttet og jeg hadde alt stæsjet mitt igjen brukte jeg Didymos Indio med silke, Girasol Frigga Fuchsia og Ellevill Norwegian Style Ben veldig mye. Nå er kroppen hanglete igjen, men det går mye i Oscha Starry Night Raven-ringslynga for hurtigbæring, og Go'klompen klips-meitai (formsydd/klips-sele. Norskprodusert og helt herlig!).

Jeg er sprø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være mamma med syke små. Man blir så fryktelig uunnværlig! Godt Fløtepusen er bedre nå. De jekslene er ikke morsomme...

Hehe, broren min fikk ikke navn før så tett opptil den fristen fra Folkeregisteret som mulig, og enda ombestemte mampap seg etterpå og endret. ;) Dere blir nok enige til slutt, og så kjennes det snart merkelig at dere vurderte noe annet. :)

Aramee, jeg tror jeg kjenner igjen deg fra et aldri så lite bæreforum? :) Jeg heter noe annet der, da... Er vel i sånn ca samme bæretøybesittelse som du er! Min yngste er like gammel som Pasjonsblomstens Fløtepus, og har ikke tid til å bæres så mye lenger... Men jeg tror vi koser oss like mye begge to når det innimellom skjer. Bæring er magisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Joyce, det er nok meg ja. Jeg heter også noe annet der, men det var vel Lillekatt som røpet meg tenker jeg ;) Og stæsjet. Kremt. Det blir mindre nå da, som kroppen ikke samarbeider mer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt bæretøy-dilla, så jeg har (etter å ha solgt unna en del...) ti sjal, seks meitaier, tre ringslynger, en manduca og en formsydd klips-sele :P Da Lillekatt var liten brukte jeg mest Caboo-sjalet, som er ferdigknyttet, de første fem ukene, og da vi hadde flyttet og jeg hadde alt stæsjet mitt igjen brukte jeg Didymos Indio med silke, Girasol Frigga Fuchsia og Ellevill Norwegian Style Ben veldig mye. Nå er kroppen hanglete igjen, men det går mye i Oscha Starry Night Raven-ringslynga for hurtigbæring, og Go'klompen klips-meitai (formsydd/klips-sele. Norskprodusert og helt herlig!).

Jeg er sprø :P

*kremt* 21 bæretøy!!! og du har solgt ut litt... yes, du er herved notert ned i boka som fullstendig bæredillabærte!!! Jeg har 4 ulike selv, men føler det er litt mer normalt...*hihi* For mange egentlig, trenger vel helst bare et par. Men ønsker meg en til, en ergobaby-- de virker så myke og gode og enkle, synes jeg. har du det?

Det er slitsomt å være mamma med syke små. Man blir så fryktelig uunnværlig! Godt Fløtepusen er bedre nå. De jekslene er ikke morsomme...

Hehe, broren min fikk ikke navn før så tett opptil den fristen fra Folkeregisteret som mulig, og enda ombestemte mampap seg etterpå og endret. ;) Dere blir nok enige til slutt, og så kjennes det snart merkelig at dere vurderte noe annet. :)

Aramee, jeg tror jeg kjenner igjen deg fra et aldri så lite bæreforum? :) Jeg heter noe annet der, da... Er vel i sånn ca samme bæretøybesittelse som du er! Min yngste er like gammel som Pasjonsblomstens Fløtepus, og har ikke tid til å bæres så mye lenger... Men jeg tror vi koser oss like mye begge to når det innimellom skjer. Bæring er magisk! :hjerte:

Supermamma til tjeneste ja, godt å kunne være der for henne også. Ikke jeksler denne gang, men hånd, fot og munnsyken.

Det var sent ute å gi navn ja... men de kalte vel kanskje han et/flere navn i ventetiden også.. type "prøveperiode". Antar at man stort sett blir fornøyd med navnet etterhvert ja.

Vi har valgt E nå!! skal sende inn til skattemyndighetene i morgen ;) GODT å ha landet, det var bare litt vanskelig å velge mellom 2 fine navn (og siste barn.. for now- siste sjangs til å velge)

@@@@@@@@@@@

Hentet posen med brukt babytøy idag, og wow: sååå fornøyd med kjøpet, nesten gi-bort-pris spør du meg. er 62 og 68, så må vente litt med å bruke det. Hun er 56 nå, akkurat vokst ut av 50. Har lagt på seg 1 kg etter fødsel, dvs ca. 250 gram i uka. Og blitt mye lengre også, synes jeg. Fiiiiine E- så deilig å bli mer og mer kjent med henne.

Trøtt...og sulten! Selv etter wok til middag, havregrøt til kvelds og god morgenyoghurt til kvelds2. Kanskje et eple til dessert? har dilla på pink lady epler, kjøleskapskalde! (har mer matdille nå i barsel enn som gravid jeg).

Fått bestilt takkekort i dag:) Greit å få det ut. Er jo allerede gått en mnd tenker jeg, blir alltid litt sånn "stressa" på tid etterhvert. Men det er vel ganske vanlig at slikt drøyer litt etter fødsel. som mor har man ltit andre ting å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLISOMT ja! Men det føles bra på den måten at man innser at slike styrkeprøver gjør at hverdagen igjen føles mye smoothere.. ;) Går det bedre med E nå? brytekamper er fryktelig... men som regel roer deg seg raskt etterpå da.

Det varte heldigvis ikke noe særlig mer enn vel 24 timer før E var tilbake til normalen, så da ble det en veldig fin helg på oss :) Hun har fått seg en ny helt nå da, "Kapetann", så da måtte man jo selvfølgelig lete over alt etter en dvd som hun kunne få, så nå går det i Hiv o hoi for alle penga, dagen lang! :ler:

Er veldig nysgjerrig på navnene jeg - både det dere har endt på og det dere lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også kjempenysgjerrig på navn, hint hint ;)

Tror totalen er 23 eller 24, inkludert de tingene som skal selges. Har vært oppe i nesten det dobbelte :P Har Ergobaby også, men den skal selges, for den blir ikke brukt her. Den har vært mannen sin, egentlig, men nå bærer han i Go'klompen (som jeg anbefaler over Ergo any day!), så da trenger vi den ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varte heldigvis ikke noe særlig mer enn vel 24 timer før E var tilbake til normalen, så da ble det en veldig fin helg på oss :) Hun har fått seg en ny helt nå da, "Kapetann", så da måtte man jo selvfølgelig lete over alt etter en dvd som hun kunne få, så nå går det i Hiv o hoi for alle penga, dagen lang! :ler:

Er veldig nysgjerrig på navnene jeg - både det dere har endt på og det dere lurte på :)

pm sendt!

Kaptein sabeltann er jo gøy det...men blir vel litt lei av musikken etterhvert. synes E det er skummelt å se på? J synes barnetv for de litt større er ganske skummelt om dagen...

Grattis med navn til E. Nydelig er det! :rodmer:

Og så gøy med bruktkupp! :jepp:

takker ;) Føler meg veldig fornøyd med det (og at vi har bestemt oss endelig).

Nå må det bare bli høst før vi kan bruke ullklærne... det er jo rene sommeren ute ;)

Jeg er også kjempenysgjerrig på navn, hint hint ;)

Tror totalen er 23 eller 24, inkludert de tingene som skal selges. Har vært oppe i nesten det dobbelte :P Har Ergobaby også, men den skal selges, for den blir ikke brukt her. Den har vært mannen sin, egentlig, men nå bærer han i Go'klompen (som jeg anbefaler over Ergo any day!), så da trenger vi den ikke mer.

pm sendt!

Hehe... MANGE bæretøy altså! jaja, en hobby er en hobby. har du prøvd å sy noe selv? er go-klumpen en meitai type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg leste jo at det var hånd-, fot-, munnsyken. Nåja. :ler:

Jeg er også veldig nysgjerrig på navn! :jepp:

Sabeltann har gått på repeat hos oss siden vi var i Dyreparken i sommer. Runde nummer tre for min del - jeg kan nemlig fortsatt alle sangene på rams etter at broren min (som er sånn ca midt i den første Sabeltann-generasjonen) hadde fullstendig dilla på midten av 90-tallet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig dag idag!

vesla sover, og jeg føler bittelitt for å legge meg nedpå selv... skulle jo vært ute og nytt været, men jeg prioriterer søvn, kroppspleie, baby (første pri), hus osv før å gå ut. dagene flyr så fort!

Fått gjort litt husarbeid idag.. E er ganske rolig og fin idag. Smeltet mammahjertet mitt tidligere idag med å smile masse brede smil til meg, guuuurrri så herlig da! Måtte felle endel tårer da. Gojenta mi!

Senere idag skal vi på sykehuset på hørselkontroll, da de ikke klarte å få respons på det ene øret på sykehuset. Håper alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg leste jo at det var hånd-, fot-, munnsyken. Nåja. :ler:

Jeg er også veldig nysgjerrig på navn! :jepp:

Sabeltann har gått på repeat hos oss siden vi var i Dyreparken i sommer. Runde nummer tre for min del - jeg kan nemlig fortsatt alle sangene på rams etter at broren min (som er sånn ca midt i den første Sabeltann-generasjonen) hadde fullstendig dilla på midten av 90-tallet. :ler:

pm sendes!

I Sommer blir det dyreparken på oss også! ;) Særlig fordi vi kjøpte ny bil i går!! ;) Får den om et par dager. Da kan du jo bare skippe cdene (eller hva det enn er) og bare synge selv da. synger du masse med jentene dine? J har begynt å synge nå.. (så herlig!) og jeg synger også masse til/med henne. Kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syr ikke, så har aldri forsøkt å sy selv. Go'klompen er en norsk syerske som syr meitaier og formsydde (ala Ergobaby, men penere og mer behagelig ;) )

Så vakkert navn dere har valgt! Det andre alternativet dere hadde er mellomnavnet til Lillekatt :) Vi er veldig fornøyde ;)

Håper det gikk bra på sykehuset. Vi måtte også på hørselskontroll med det ene øret, og det gikk helt fint til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pm sendt!

Kaptein sabeltann er jo gøy det...men blir vel litt lei av musikken etterhvert. synes E det er skummelt å se på? J synes barnetv for de litt større er ganske skummelt om dagen...

Musikken blir man fort lei av, spesielt siden hun bare skal høre den ene sangen :)

Noen ganger roper hun til at det er skummelt, mens andre ganger reagerer hun ikke på samme scenen, så det virker som om at sier hun at det er skummelt så er det mest for å få en skikkelig god klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...