Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Tippeliste :babyjente:

Aramee 13.08

Joyce: 16.08

Ripsy: 18.08

Pasjonsblomst: 18.08

Pasjonsmannen: 23.08

Menstermin: 26.08

UL-termin: 28.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å komme ut i permisjon! De første dagene var jeg også litt sliten, og det er sikkert kroppens måte å bremse ned på, tenker jeg :jepp:

Jeg tipper den 24. august!

Frøken Fryd kom 9 dager før, men Lillesøster ville jammen vente til jeg var 2 dager over. Ble litt utålmodig på slutten da, for man hører jo at stort sett kommer jo nr. 2 før termin heller enn etter, men noen må jo trekke skalaen i andre enden også ;) Håper for din del at hun kommer når du har fått tid til å nyte noen gode fridager, men før du blir altfor lei og utålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aramee 13.08

Småkjekset: 17.08

Haley: 24.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å komme ut i permisjon! De første dagene var jeg også litt sliten, og det er sikkert kroppens måte å bremse ned på, tenker jeg :jepp:

Jeg tipper den 24. august!

Frøken Fryd kom 9 dager før, men Lillesøster ville jammen vente til jeg var 2 dager over. Ble litt utålmodig på slutten da, for man hører jo at stort sett kommer jo nr. 2 før termin heller enn etter, men noen må jo trekke skalaen i andre enden også ;) Håper for din del at hun kommer når du har fått tid til å nyte noen gode fridager, men før du blir altfor lei og utålmodig :)

Er en viss fare for å bli overrasket ja... skal se at jeg får en GUTT sånn 8 dager på overtid, hva skjedde liksom?? hehe ;) Enn så lenge tror jeg at jeg får før, men hun må gjerne komme tett opptil termin. da får hun vokst seg enda litt større , enda enklere med med permisjonskabal før barnehagestart + jeg får brukt de tre ukene av permisjonen før fødsel også..

@@@@@@@@@

Idag har vært en helt annen dag!! En deeeeeilig dag! regnet forsvant og sola kom tilbake, og jeg dro tidlig inn til godbyen for å kose meg litt. blå himmel og perfekt temp på ca 21 grader! Tråkket rundt i 4 timer!!

Ikke tung og sliten idag (selv om jeg kjenner det litt nå når jeg sitter meg ned).

Og så mange kjekke tilbud på byen da:

Her er hva jeg handlet:

Til J:

myke jeans-tights på 50 %.

kult trelags puslespill fra Djeco (liker det merket!). pakket inn og tenkt benyttet som oppmerksomhet i anledning lillefrøkens ankomst.

Til minstelille i magen: søøøøt kosesau fra Nøstebarn (litt annen sau enn på bildet, en som står med bjelle rundt halsen. ekte ull). Den første bamsen jeg har handlet til henne..

og så til mammaen: :wow:

sorte klassiske og GODE pumps fra Høgl (50 %). basics!

cardigan/jakke i bomull: 70% -

sort basic topp: 70 %

nude basic topp: 70 %

orange silkesinglet fra saint tropez: 70 %

beige semskede sandaler fra Baggerlina: 70 % sammenleggbare, enkle og overraskende gode på

For en kuppdag! pumpsene kjøpte jeg i tilegg for et gavekort jeg hadde, så ingen "penger" ut av lommeboka der. Stråååålende fornøyd! Var i skikkelig shoppingmode, så glad for at jeg ikke kjøpte noe unødig, men holdt meg til basicsen. jakke og basic topper var forøvrig på byens mest ekslusive butikk, så det var skikkelig kvalitet til røverpriser!

JA:: glemte jo rent at jeg stakk innom favorittgullsmeden og bestilte meg en ny øredobb: Jeg hadde to, men nå bare en.. så jeg bestilte en ny for å få et par. Det er gullsmedens eget design. Opprinnelig gave fra pasjonsmannen, som jeg var veldig glad i. Kom visst på 4-5000... ahhhhh...

OG så har jeg begynt å pakke fødebagen... ikke verst bare det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med all tippingen! Dere holder på før termin, dere også! Hmm...

I dag er energien tilbake til lav. Litt regn tilbake også. Stod opp med J, som ble ganske krevende med tanke på oppmerksomhet- OG helst ville si nei til alt av vasking og tannpuss osv. Heldigvis tok pappaen over etterhvert.. jeg hadde litt lite energi/kort lunte til å drive og kverrulere idag.

Pappaen overtalte meg til å bli med en liten tur til sentrum her, and that we did. Greit nok, men lite folk, vi gjorde ingenting annet enn å fly litt rundt og kikke, pluss cafe (softis- høydepunktet) og handle mat. Og vel hjemme ble det senga på trøtte J og trøtte mamma. Akkurat våkna, og føler meg helt i svima. Så det varierer litt her om dagen.

Kjenner jeg er ganske irritert idag, sikkert fordi jeg ikke er helt i slag... Irriterer meg skikkelig over mannen som er så lat i huset... type prosjekter fullføres ikke (eller begynnes gjerne aldri på engang), han kan gå forbi ting og si: dette må vi gjøre (men det blir med praten).... han lager aldri mat, vasker aldri klær osv osv... og det siste jeg har tenkt på nå er at han har ikke viet forberedelser til den lille en liten tanke engang. (tror jeg). det blir nok den høygravide som må ta alt. Når jeg har sovet nå, har han bare sittet pal foran pcen sin... åhhh datamenn altså! dagens blowout! (DO :rodmer: him though)

I kveld blir det grillmat fra Adams matkasse... krever ikke så mye innsats, så det passer jo bra! Jeg gleder meg mest til grilla mais, det er så digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott du er :)

Tipper på 21. august.

Utrolig kjipt med øredobben :(

Tusen takk! Feeling fine, as well! skal få lagt til tippingen din..

Kjipt å miste ting ja, særlig verdifulle gaver... men godt at det var mulig å faktisk få laget en ny da. bare synd prisene har steget bra siden de ble kjøpt. DYRT med gull (er en diamant i også, det drar jo ikke akkurat prisen ned).

@@@@@@@@

En rolig søndag tilbakelagt. Har ryddet endel i huset (shina kjøkkenet litt-deilig), vært på bytur med familien (kikka på et hus til salgs- visning til uka), laget shepards pai fra adams matkasse, hekla litt (har begynt to prosjekter: bestemorsteppe til J sitt rom, og koseklut med kanin på til den lille som ventes).

J er ganske bestemt om dagen, vil helst bestemme alt selv. Inne i en litt nei og æsj fase (mat). Som høygravid kjenner jeg at jeg har lite energi til å ta kontrollen over situasjonen, og føler meg litt tafatt.. heldigvis er mannen strengere, og ordner litt opp. Jeg skal nok komme mer på banen jeg også, men det krever faktisk ganske mye energi og tålmodighet å drive barneoppdragelse( og jeg har lite av begge deler om dagen).

Har forresten fått lada både speilrefleks og videkamera, og tømt for bilder. sist fødsel hadde vi kun mobiltelefoner med (glemte annet i stresset), og vi glemte tom mobillader så vi gikk tom for strøm. Så denne gang skal det bli bedre boller!

Må ta en sjekk på hva jeg skal ha med meg på sykehuset, og finne ut hva jeg skal ha med meg i fødebagen.. har begynt pakkingen, men gjelder jo om å få med alle viktige detaljer. F.eks hentesett mangler, det er jo litt viktig! (jeg bruker strikkejakke, lue og vintage sparkebukser fra da jeg var nyfødt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aramee 13.08

Pusilus: 21.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på det samme ang barneoppdragelse som gravid i snart 3. trimester, sliten etter jobb og tregere i bevegelsen og dét er det ei som har fått med seg. Heldigvis trår mannen til her også :tommelopp:

Har planer om heklede kosekluter jeg også til lillesøster + alle andre småttiser som skal komme fra nov - jan, det er tre til i umiddelbar nærhet og de jeg egentlig kjenner best på plassen her, og to til har alt fått nr to i år. Det yngler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt med permisjon: nå som jeg er hjemme om dagen og J i barnehagen, ser jeg plutselig alt rotet mye bedre! arggg.. må vel prøve å prioritere det viktigste først:

@fjern ei hylle i loftstua

@opp med et lite bord i loftstua (egentlig skal vi kjøpe nytt, men mannen og jeg er dypt uenige... arrrrg 2)

@rense sofaen (den er hvit og stygg) . skal leie tepperenser

@vaske klær til baby osv (arrrrrrrg 3: vaskemaskinen sliter, etter den o store q-tips faseden).... virker ikke akkurat nå.

@rydde J sine klær vekk fra under stellebordet og inn i klesskapet hennes- få baby sine klær på plass under stellebordet

@rydde boden oppe (ehhhh det blir prioritert mot slutten- bare hvis det blir lang ventetid og mye dautid)

@hekle ferdig kosekluten til baby

@prøve å gjøre saueskinnet mykt igjen, eller kjøpe nytt (likte Nøstebarn sine)

@bake litt/lage ned noen middager til frys hvis det blir anledning

@finne nyfødtinnlegget til bilstolen

har mange andre ting jeg kunne tatt meg ting også.. som å fikse opp lekehuset til J ute (trenger nye gardiner, møbler, maling osv osv), olje 2 hagestoler jeg har igjen, generell rydding...

og seff handle inn mat, lage mat og vaske klær generelt (bare vi får fiksa maskinen igjen, q-tipsene har satt seg fast i filteret så vi kommer verken frem eller tilbake).

Ja, og så må jeg ut og bytte tenatruser i nettingtruser og handle mer garn, og mat..

*redebyggermode*

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle middagene fra Adams matkasse spist opp, her kommer litt oppsummering:

Alt i alt fornøyd- kunne godt tenke meg å bestille disse igjen ved travle tider. Får se an behovet i permisjonsiden med en liten baby, ellers er det jo høyaktuelt når jeg begynner å jobbe igjen.

Jeg valgte å bestille til kun 2 personer, og håpte det var nok til en høygravid, mannen og J. Det var nok! Riktignok litt lite kjøtt og fisk i hver rett, type 250 gram fisk, 350 gram kjøttdeig... og alltid MASSE (for masse grønnsaker/tilbehør). Men vi ble mette. J har ikke spist så mye riktignok, hun sier mye æsj til middag nå.

Jeg hadde originalkassen, tror jeg heller vil gå for ekspresskassen (raskere) eller barnekassen. 2-3 av rettene i originalkassen passet bra til J, men et par av de var for voksne i smaken/utseende også. I tillegg så synes jeg noen av rettene tok litt for mye tid i høygravid tilstand, man vil gjerne det går kjapt kjapt kjapt (nå var ingen av rettene veldig krevende altså!)

Ingrediensene var opp kvalitet, både kjøtt, fisk og grønnsaker. nyyydelige rå pølser fra Idsøe bl.a. Prismessig synes jeg det var ok, man svir jo fort av masse penger på butikken når man handler hver dag f.eks.

Ellers var det spennende med nye ting, lærte meg å lage majones (superenkelt) og selvfølgelig 5 nye retter. greit å ha hefte liggende, kan jo lage det på nytt.

Smaksmessig var det gode middager aller sammen, men igrunn på et lavere nivå enn om jeg jeg lager maten selv. Tror jeg i fremtiden ville følt friheten til å pimpe oppskriftene litt for å heve smaken enda ytterligere.

Idag blir det litt resten fra matkassen da, har igjen noen poteter og en nykål/potetsalat. Får finne noe kjøtt/pølser å ha ved siden av. Sliders i morgen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aramee 13.08

Teriyaki: 29. 08

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli sånn at en er litt ekstra spent når en ser det er et nytt innlegg fra deg :fnise:

Håper du får tid til å krysse ut litt av gjøremålene på lista di + slappe av før det blir altfor spennende her inne :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Ripsy! ;-) Men du har jo så mye på to do-lista, så jeg håper hun venter litt til med å komme! Tipper 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aramee 13.08

Miss I.W.: 25.08

Teriyaki: 29. 08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*litt lei*

Mannen vil jo flytte, og til tross for tidlig beskjed om at jeg bare orket enten flytting eller graviditet samtidig denne gang, har han sett masse på hus og dratt meg med på visninger. I morgen skal vi på visning igjen, fint å ha noe å gjøre som høygravid (riktignok har han vært ganske rolig på den fronten siste månedene).

Og i kveld begynner han å diskutere bil, ny bil... når, hvem, hvordan osv? Jeg bare: beklager, men jeg sliter med å ta stilling til slike store kjøp nå om dagen!,

Jeg bruker all energien på å være gravid, planlegge for fødsel og amming, holde huset klart og faktisk FORBEREDE for babyen. han gjør jo ikke en dritt der. (i hans hode er vel en ny bil en del av planen, men... MÅÅÅ han komme med det midt oppi fødsel omtrent?). Endte med at vi avslutta diskusjonen ganske sure på hverandre, han mener vel jeg er helt håpløs og fullstendig i ammetakå allerede, og jeg synes vel han IKKE tar nok hensyn til meg og den jobben jeg gjør nå.

Og så legger han ord i munnen min, I hate it!!!

Dagens blowout, nå har jeg mest lyst å gå og legge meg... *sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime idag.. håper det fremdeles ser like greit ut. føler ikke magen har vokst veldig, eller at jeg har lagt på meg særs. men har også lest at det kan være vanlig å legge på seg mindre/ingenting mot slutten. Kjenner liv hver dag og tror alt er fint, egentlig.

Jeg tror jeg har modnet ganske mye den siste uka.. føler hun ligger ENDA lengre ned, type mellom beina mine. Og kjenner det plutselig veldig godt i symfysen, type vondter og ubehag og stikk. Begynt å vagge bittelitt- og føler meg skikkelig gravid. Men godt å modnes mest mulig før fødselen da... ;)

Silten i går, så jeg tok det ganske med ro...prioriterer hvile fremover arbeidslista, for når fødsel og barsel kommer så blir det mindre tid til denslags. Har ikke skrekkelig mye energi idag heller, men skal begynne å vaske babytøyet. (fått fiksa vaskemaskinen!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...