Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Her går det bra, ja! Livet går mest til hund, hest, trening og jobbjakt! :)
Kan tenke meg at det er aktivt, ja! Det å være gravid og å ha barn er veldig fremmed for meg, så jeg aner ikke hvordan det er, hehe! Kan tenke meg det blir mye å gjøre når du får to å passe på!

Det er kanskje litt annerledes når du er gravid for andre gang også, at du ikke tenker over alle de små tingene du tenkte over første gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det bra, ja! Livet går mest til hund, hest, trening og jobbjakt! :)

Kan tenke meg at det er aktivt, ja! Det å være gravid og å ha barn er veldig fremmed for meg, så jeg aner ikke hvordan det er, hehe! Kan tenke meg det blir mye å gjøre når du får to å passe på!

Det er kanskje litt annerledes når du er gravid for andre gang også, at du ikke tenker over alle de små tingene du tenkte over første gangen?

Man er jo aktiv uten barn også, men med litt andre aktiviteter! ;) Og iallfall i mitt tilfelle så var det mer fritid også før...

Det med at det er annerledes å gå gravid 2. gang stemmer helt klart! Men greit det også, det er jo hva det der.. naturlige grunner til at det blir slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie... og vannkopper i hus!

Trodde først det var soleksem eller varmeutslett, for det kom noe utslett bak i nakken først. Men så kom det bare mer og og mer prikker.. hun har vært i veldig godt humør og god form altså, overraskende nok. Men litt uttafor i dag, og nå får hun ikke sove stakkars.. Lurer på hvordan natta blir.

Men vi tar det nå med godt mot, det er sommer og sol og vi kan bare det rolige dager og se an formen hennes.. godt å bli ferdig med for henne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! God bedring til J, kjedelig å være syk! Men forsåvidt greit at det kommer i ferien for deres del, det går fort mange sykt barn-dager på vannkopper... Håper hun ikke blir altfor plaget! For jentene her hjalp det godt med sånn "hvitvask-spray" (A-derma Cytelium) og, for Snorkfrøkens del, Brulidine (krem) på stumpen - det sved nok veldig i de prikkene som var i bleieområdet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! God bedring til J, kjedelig å være syk! Men forsåvidt greit at det kommer i ferien for deres del, det går fort mange sykt barn-dager på vannkopper... Håper hun ikke blir altfor plaget! For jentene her hjalp det godt med sånn "hvitvask-spray" (A-derma Cytelium) og, for Snorkfrøkens del, Brulidine (krem) på stumpen - det sved nok veldig i de prikkene som var i bleieområdet.

takk for tips og hyggelig hilsen! til alt hell hadde jeg a-derma spray i hus etter hånd og munnsyken, får evnt. ta turen innom apoteket idag igjen. Badet henne i går kveld med badepulver i vannet også. Hun har bare fått 3 prikker i skrittet enn så lenge, mest i ansikt/hals.

---

ahhh.. what a night! hun lille hadde fullstendig insomnia.. klagete og veldig behov for kos, men ingen feber og ikke vill kløing eller noe. måtte inn til henne mange ganger, ta henne opp, så var hun sulten utover natten (nattmat!). så redde jeg opp til oss begge på sofaen i loftstuen, og ga opp! (hun ville jo ikke sove). så prøvde vi ha henne hos oss (men hun ville jo ikke sove). vi sovna vel i 2 tida engang.. eller senere.

våkna 8, og stod likeså greit opp for å starte en trøttisdag med en god dusj og en kopp kaffe i fred. Nå hører jeg henne skravle fornøyd i senga, 6-7 timers søvn mot normalt 12.. hmmm??? det får bli en god lur på begge idag.

andre planer for dagen var egentlig å handle noe greier til "prosjekt loftstue", og så skal jeg leie en tepperenser og vaske den "hvite" sofaen der. hvis jeg orker og brikkene faller på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min ved starten av uke 32: Ganske fin og rund liten sak :)

Formen er stort sett veldig fin!

post-15336-0-18954400-1403592909_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mageskryt! Nesten litt overraskende at magen er mindre gang 2. enn med FP, men det varierer jo. Tror kanskje hun ligger langt nede i bekkenet, lengre enn første gang. Magemål osv har vært rett under snitt før, så ligger jo godt an altså. Er igrunn ganske så fornøyd med å ikke ha en skikkelig svær mage, det er jo bare tungt å bære på (og vanskeligere med klær osv).

Formen er fremdeles fin, men natteuroen begynner å komme litt. Sover letter, må plutselig opp og tisse 2-3 ganger (mot 1 før), og i natt f.eks hadde jeg luftsmerter/sure oppstøt i tilegg til mye sparking osv. Ikke så veldig matlysten om dagen, jeg blir jo så fort mett. (men har fokus på å spise litt mer og litt mer næringsrikt nå- får heller fordele det mer utover dagen).

Blå himmel, solskinn og nok en dag på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin mage! :hjerte: Du er jo fantastisk flott uansett, da, utfra det jeg har sett av deg!

:rolleyes: ohh, såå fin smiger, tusen takk! *blushing*

Føler meg ganske så fin nå som gravid iallfall, slank, men curvy, med litt småhovne pupper, tykt hår som ikke blir fett og lett sommerglød i huden!

Noe annet enn hva jeg følte meg i 1. trimester (type gåen, gusten, grå)

Sambo synes jeg er veldig sexy nå.. da er det jo synd at jeg IKKE har lyst på sex. Har mer enn nok med meg selv og barnet kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i trynet! :dry: Søvntrøbbel grunnet svangerskap har absolutt satt inn, om ikke hver natt. Noen netter er bare vanskelige, og jeg ligger mye og vrir meg og sover svært lett. Da er det tungt å sitte foran pc-en her på jobb... (= lite effektiv). Godt det er rolige dager på jobb! Usj, verker liksom i hele kroppen idag, og tunge øyne..

Skal til jordmor denne uka, er spent på å høre om magemål og evnt. om hun kjenner hvordan barnet ligger. Har hatt veldig lav mage hele svangerskapet, men vet ikke om det sier så mye.

Ellers har det vært ei fine helg... idag er første dagen til FP i barnehagen igjen, tror det er ganske rolig i barnehagen også nå. Hun har forøvrig eksplodert på språkfronten i løpet av ferien, hun sier nye ord veldig raskt- og setter sammen ord også. knallkjekt!

Eppelkaka

Eppeljuus kopp æg

postbil

tegnebok

Emmabok

nei takk mamma

Bit is (= isbit.. ny favoritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott og nett mage! :jepp:

Jeg blir stadig forundret over denne utviklingen til de små. Ting kan liksom ligge litt i dvale, og plutselig en dag så skyter det fart og de kommer med mange nye ord og setninger, og fysiske ferdigheter. Mannen og jeg blir like imponert og sjarmert hver gang. Herlig å følge med på fremgangen, og det er virkelig sant at hver alder har sin sjarm :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflott og nett mage! :jepp:

Jeg blir stadig forundret over denne utviklingen til de små. Ting kan liksom ligge litt i dvale, og plutselig en dag så skyter det fart og de kommer med mange nye ord og setninger, og fysiske ferdigheter. Mannen og jeg blir like imponert og sjarmert hver gang. Herlig å følge med på fremgangen, og det er virkelig sant at hver alder har sin sjarm :hjerte:

Jepp, vi er både imponert og sjarmert her også! Knallkjekt ;)

...........

OMG, sliter med å konse på jobb nå... driver og surfer på treningstøy av alle ting, jeg er såå klar for å hoppe i nytt og fresht treningstøy engang utpå høsten- og bygge litt muskler igjen! Få litt spenst og energi inn i kroppen! :)

Men nå MÅ jeg ta meg sammen her... jobba på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom, så tenkte å legge igjen et spor også. Håper du får konsa litt på jobben, det er farlig når man begynner å surfe etter andre ting, plutselig har det gått en time.

Koselig å høre om utviklingen til storesøster også. Det er noe av det mest fantastiske av å ha barn - å se hvordan de utvikler seg og lærer nye ting og ord. :hjerte:

Håper resten av dagen blir bra! Selv har jeg fri i dag og surfer rundt med god samvittighet :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, kule sko! Ikke lett å konse på jobben alltid nei, og spesielt ikke når ferien nærmer seg OG man er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...