Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

LIte skriving på meg her... dvs. jeg har skrevet noe i graviddagboka, men liten respons- og da er det jo ikke så spennende å skrive dagbok.

Får prøve meg på en oppdatering her igjen!

Nærmer meg 16 fullgåtte uker i svangerskap... sist helg var jeg veldig kvalm og uggen igjen, mandag også. gikk til legen, og fikk 20 % sykemelding og henvisning til fysio (mye spenningshodepine osv).

Men formen har tatt sg opp, og de siste dagene har jeg faktisk følt meg litt fresh og pigg. Det føles veeeeldig godt å stikke fra jobb litt tidligere da- roe ned , være litt alene, lage middag- FØR lillejenta hentes i barnehagen.

Greit på jobb osv, holder nå koken såder. Går vel litt bedre og bedre etterhvert som formen nå forhåpentligvis holder seg litt mer stabil. Og lysere tid er heeeelt elsk!!

Gleder meg sånn til både vår og sommer!

Snart helg også gitt, ukene flyr!! (som at det er under 3 uker til OUL...yikes!)... jeg får vel begynne å nyyyte svangerskapet før det over.. ;)

Ha en fin dag alle venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Tida flyr virkelig! Har du vært på ordinær ul enda? Er ikke så flink til å oppdatere eller skrive hos andre jeg heller, men prøver å skjerpe meg. Er så enkelt å bare lese fra mobilen hva andre skriver, og stress å skrive selv ;)

Godt å høre at formen kommer seg litt etter litt. Får håpe resten av svangerskapet blir greit :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tida flyr virkelig! Har du vært på ordinær ul enda? Er ikke så flink til å oppdatere eller skrive hos andre jeg heller, men prøver å skjerpe meg. Er så enkelt å bare lese fra mobilen hva andre skriver, og stress å skrive selv ;)

Godt å høre at formen kommer seg litt etter litt. Får håpe resten av svangerskapet blir greit :)

:klemmer:

hei- så kos at du da la igjen noen ord i dagboka mi. For min egen del er jeg også dårlig å skrive i andres bøker- og min egen. Min egen for jeg føler jeg får så lite respons at "er det noe vits da?" - men jeg burde vel først bli flinkere til legge igjen spor hos andre. Det er travlte tider vet jeg, begrenser seg hvor mye jeg ønsker å sitte foran dataen... men det er absolutt spennende å følge med på andres dagbøker.

skriver forøvrig mest i graviddagboka mi nå- se link nedenfor!

----

jada, her har vi vært på OUL. Det blir en :babyjente: til i slutten av august! Synes det virker veldig praktisk og koselig å få ei jente til, to søstre og 3 damer i familien ;) Mannen skulle vel bittelitt ønska at han ble beriket med en sønn, men han tar det fint. hehe.

Forøvrig står alt godt til med mor (etter 1 slitsomt 1 trimester) og med babyimagen. Har begynt å kjenne liv nå, og det er helt gull :hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte: mamma sa at UL bildene ligna på meg, blir spennende å se gitt.

Snart halvveis, så blir nok ei stund før vi får treffe lille gull.. men tida flyr fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ei jente til :nigo: Og ikke minst at alt står bra til :strix: Det høres veldig praktisk ut med to jenter ja. Jeg var egentlig veldig klar for en til gutt før ULen med vesla, men jeg visste ikke hvordan det var å ha jente :fnise:

Godt du er ferdig med 1.trimester, og snart halvveis allerede jo!! :) Skal prøve å få sjekka graviddagboka di snart, når jeg er på pcen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med ei jente til :nigo: Og ikke minst at alt står bra til :strix: Det høres veldig praktisk ut med to jenter ja. Jeg var egentlig veldig klar for en til gutt før ULen med vesla, men jeg visste ikke hvordan det var å ha jente :fnise:

Godt du er ferdig med 1.trimester, og snart halvveis allerede jo!! :) Skal prøve å få sjekka graviddagboka di snart, når jeg er på pcen ;)

Jada, jeg trives veldig godt som jentemamma! :) Hadde vel godt gått med gutt også, men håper og tror at jenter er litt (litt iallfall) mindre viltre i barndommen.. Ikke at jeg ønsker meg stille og rolige barn, altså! Men gutter i 3-7 års alderen kan være riiiiiimelig høylytte og kavete. Folk bruker jo å si at det er lettere med jenter når de er små, og lettere med gutter når de blir litt større. Men hva vet vel jeg? Er vel store forskjeller.

:kyss:

næmmen takk ;) hehe.

Koselig :)

All I do is kos and kos! ;)

.......

Deilig helg overstått! IKke sånn supergodt vær, eller veldig spennende ting på programmet.

Det beste har vært at Fløtepusen har vært i så strålende humør! Smilende og full av energi, babler i vei og er god som gull. Klemmer i fleng og herlig å leke med.

Kom jo på at jeg var rimelig tappa for energi i går.. bedre idag heldigvis. Begynner å kjenne det i bekkenet nå hvis jeg jobber for hardt med husarbeid, løfter tungt osv. Da verker det noen timer etterpå. Note to selv: roe ned nå.. ta hensyn. Ikke bære tunge poser etter handel, ikke støvsuge og vaske for mye osv.

Idag har jeg laga skillingsboller.. ble gode, men skulle ønske de var enda saftigere og kanskje litt søtere. Må nok til med en ny oppskrift neste gang. Eller kanskje jeg lager skoleboller, det er så saftig og godt!

Fått rydda og vaska litt i huset også, og pynta litt lett til påske. Gule tulipaner, 2 påskeharer, fløtepusenpynt fra barnehagen og noen vakre vårgrener fra skogen med hvite blomster på. Og ja, gule lys i kubusstaken min, med vakre påskeegg hengende ned derfra. Har ikke ordna noe påskeegg med snop enda. Kanskje vi får på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tårevåt og emosjonell i seng nå... Blæh! Føler meg trist og lei- og ensom. 😢 og trøtt og sliten! Og sur og oppgitt på pappaen i huset..

Ahhhh.. Og kommunikasjon og dialog på problemer er så vanskelig. Jeg får bare lyst til å gi opp. I mrg har jeg lyst å gi litt blanke i familien og gjøre nett som jeg vil.

Ofte føler jeg behov for en parterapeut i mellom oss som kunne oversatt mars- språk til venus- språk. Som kunne forklart ham alt han gjør feil. Jaja, er klart bare han som gjør feil...😝

Åhh- veldig kjipt m så negative tanker som nå. Vil helst bare sove og våkne til ny dag- men kroppen og hjernen er litt sånn: nei vil ikke!!! Vi vil være sure og miserable...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper det ser lurer ut i morgen!

Edit: LYSERE! 😜

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, ikke godt med sånne dager. Men håper du våkner med en bedre følelse i dag og får tid til litt Aureliatid! :klemmer: god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper det ser lurer ut i morgen!

Edit: LYSERE!

;) Det bruker ofte å hjelpe å våkne opp til en ny dag.. iallfall hvis man sover godt! ;)

Åhh, ikke godt med sånne dager. Men håper du våkner med en bedre følelse i dag og får tid til litt Aureliatid! :klemmer: god helg!!

takk for helgeønskning! ;)

------

Fredag: trøtt og sliten og supertrist

Lørdag: ekstremt hissig.. type "jeg eksploderer" snart. lav tålmodighet med veslemor, sliten og rimelig irritabel

Søndag: avslappa, glad og fornøyd.

Vet ikke hva som er verst av å være trist eller sint, antar at trist er det verste... men lørdagen var også kjip, jeg var IKKE meg selv.. uff! måtte beklage hele veien ovenfor Fløtepusen, type mamma er så sliten og rar idag, beklager det. Jeg mente ikke å bli så sint, mamma er litt rar i dag. osv osv..

Idag har vært en suuuperdeilig dag! både vær og humør. skikkelig sommer her i byen, og vi har vært masse i hagen, solt oss, lest litt, lekt, vært på hagesenter, planta i krukker osv, spist is... vi er skikkelig "soltrøtte" nå, du kjenner at du har vært ute hele dagen, og kinnene er varme fra sola. *sukk*

En god helg ble det, til tross for en dårlig start!

Har bestilt nye klær til Fløtepusen idag, 3 for 2 på lindex. Hun trengte masse nytt, for det var jo bare ullundertøy i klesskapet hennes omtrent. Og med flere bukser, mange leggings, mange t-skjorter og cardigans osv så baller innkjøpene på seg. Er stadig på jakt etter gode tilbud, og fine plagg. Føler jo liksom at jeg tar helt av, men vet vel at jeg er rimelig fornuftig og kjøper det hun trenger.

Vi har også kjøpt litt bursdagsgaver til henne, var på Toysrus i går.. helst litt duplo og sandkasseleker, hun er ikke så veldig opptatt av leker igrunn. elsker alt med jul da, men har sparkesykkel og får trehjulssykkel av svigers. muligens vi kjøper noe mer også, men tenker at hun blir og er fornøyd som det er.

planlegger å lage en klassisk sjokolade langpanne med seigmenn og nonstop til bursdagen, og muligens en god ostekake som tilfredsstiller de voksnes smak også. (skjønt jeg eeelsker sjokoladekake jeg)

Nå går det mot leggetid.. er jo 5 mnd på vei og begynner å kjenne det mer. Litt sånn mensenvondt i magen idag, det strekker og gror der nede. Kjenner liv hver dag, og i helga kunne jeg liksom tydelig kjenne enten hode eller rumpa inne i magen. stas! får en mer og mer følelse for henne hver dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energinivået er ikke på samme som høyde som i forrige svangerskap, og kjenner det skal bli godt med permisjon nå snart! Og de hormonene lager litt kluss for meg også. Tårer uten grunn og lettere irritabel enn til vanlig. Godt at det bare er for en periode!

Plutselig kom våren og varmen - og hun har vokst seg ut av det meste i str. 86, så her har Frøken Fryd også fått seg litt nytt. Tenker det samme som deg at det tross alt er fornuftig handling, selv om det kan se litt mye ut. Men de små trenger jo litt diverse til barnehagen og litt til finere bruk hjemme, så det blir fort noen plagg.

Koselig med bursdagsplanlegging! Blir nok en relativ enkel feiring hos oss i år, i og med at terminen min er to dager etter Frøken Fryds bursdag. Men håper de får hver sin dag og at Lillesøster gjerne kan komme en uke eller to før :tongue: Men det skjer vel neppe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energinivået er ikke på samme som høyde som i forrige svangerskap, og kjenner det skal bli godt med permisjon nå snart! Og de hormonene lager litt kluss for meg også. Tårer uten grunn og lettere irritabel enn til vanlig. Godt at det bare er for en periode!

Plutselig kom våren og varmen - og hun har vokst seg ut av det meste i str. 86, så her har Frøken Fryd også fått seg litt nytt. Tenker det samme som deg at det tross alt er fornuftig handling, selv om det kan se litt mye ut. Men de små trenger jo litt diverse til barnehagen og litt til finere bruk hjemme, så det blir fort noen plagg.

Koselig med bursdagsplanlegging! Blir nok en relativ enkel feiring hos oss i år, i og med at terminen min er to dager etter Frøken Fryds bursdag. Men håper de får hver sin dag og at Lillesøster gjerne kan komme en uke eller to før :tongue: Men det skjer vel neppe :fnise:

hehe, du skal se de får tette bursdager, ja! Med 2 dagers terminforskjell så er det iallfall meget sannsynlig!

Kjøper du kun 92? Jeg ser an plaggene litt, av og til er det litt smått i 92også synes jeg.. type bomullsklær på HM og slikt, endel variasjon. Neida, er nå kjekt å kjøpe nye klær henne- inntil videre så velger jeg det jeg liker osv. Får brukt shoppegenene litt. Handla litt på HM i går også- har handla for 3000 pluss, og sko og yttertøy kommer utenfor dette. Men nå nærmer vi oss hel garderobe.

--------------

tett i pappen idag.. har vært forkjølt et par uker, men bare snufsete uten å være tung i kroppen eller hode. Men nå virker det som er blitt verre, og vond i bihulene. Bare det ikke er betennelse, det er så slitsomt å bli kvitt. Ikke så lysten på antibiotika heller. hodepine, øm i musklene i ryggen og litt vondt i magen. Håper jeg er bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med klesshopping! Jeg holder selv på med å få på plass basisgarderoben til A, der har det vært sørgelig tomt en stund nå! Særlig nå som hun ikke bruker særlig med bleie heller lenger, da er plutselig alle bodyene ''ubrukelge''.

Jeg nettshopper helst, og da finner man ofte billige saker og ting. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med klesshopping! Jeg holder selv på med å få på plass basisgarderoben til A, der har det vært sørgelig tomt en stund nå! Særlig nå som hun ikke bruker særlig med bleie heller lenger, da er plutselig alle bodyene ''ubrukelge''.

Jeg nettshopper helst, og da finner man ofte billige saker og ting. :nigo:

Hei Belle! ;)

kjekt med klær ja..og om ikke jeg får særlig med klær nå- blir det tilsvarende mer på litlemor.

Masse fint du har handlet i det siste da.. sjekket den der stylepit, fin side det. Andre steder du bruker å handle på nett? Netthandel er fint, kan gjøres fra hjemmet etter leggetid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for å få 2åring i hus i morgen:

Nå har jeg laget vaffelrøre til i morgen... min standard sunne vaffel, men med litt matfløte og sukrin gold oppi. OG så slo jeg skikkelig til og lagde rørte jordbær- for aller første gang i mitt liv.

Vi skal kose oss masse med frukosten i morgen ja! (gleder meg masse selv, mmmm rørte jordbær).

Har også laget bursdagskrone idag... gullkrone med rosa og ferskenfarged pynt, og hvite glitterhjerter. Fit for å princess! Må bare tilpasses hodet hennes i morgen.

Tenk, for 2 år siden var jeg i rier nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Belle! ;)

kjekt med klær ja..og om ikke jeg får særlig med klær nå- blir det tilsvarende mer på litlemor.

Masse fint du har handlet i det siste da.. sjekket den der stylepit, fin side det. Andre steder du bruker å handle på nett? Netthandel er fint, kan gjøres fra hjemmet etter leggetid. ;)

Stylepit har så utrolig mye fint! :hjerte: Andre butikker jeg handler fra er zalando (den forferdelige reklamen til tross :fnise: - de har både gratis frakt og retur!), samsofie.no (der har de Molo, favorittmerket mitt, ofte på tilbud) og armerogben.no :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 2-åringen! :strix: Hørtes ut som en deilig bursdagsfrokost!

Jeg liker også Stylepit og samogsofe (OG MOLO!! :Nikke: ), samt pompdelux.no (mye søtt spes. til 2-åringer!) familiebutikkenno (alltid noe på tilbud) og ellos.no, faktisk, som har fått mange fine merkevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylepit har så utrolig mye fint! :hjerte: Andre butikker jeg handler fra er zalando (den forferdelige reklamen til tross :fnise: - de har både gratis frakt og retur!), samsofie.no (der har de Molo, favorittmerket mitt, ofte på tilbud) og armerogben.no :jepp:

Tusen takk for fine tips! Har vært inne på både samsofie og armerogben før, men aldri bestilt. Og zalando har jeg hørt har så dårlig service etc, men dette er altså bare en oppfatning.

Angående "gode deals"- så antar jeg at de beste gjøres på HM og den slags. det er jo tross alt billigere med 49 for en t-skjorte enn 129. Hva er liksom definisjonen på rimelige barneklær? type max 150 for en topp og max 200 for ei bukse?

Hipp hurra for 2-åringen! :strix: Hørtes ut som en deilig bursdagsfrokost!

Jeg liker også Stylepit og samogsofe (OG MOLO!! :Nikke: ), samt pompdelux.no (mye søtt spes. til 2-åringer!) familiebutikkenno (alltid noe på tilbud) og ellos.no, faktisk, som har fått mange fine merkevarer.

Tusen takk for gratulasjoner... den stolte mor tar imot på gullet sine vegne!

Vi koste oss med frokosten, J likte veldig godt rørte jordbær. (fikk mumle hele jordbær også).

Pompdelux er fint ja, bestilte derfra både fjor sommer og nå (for 2200 kr)- kanskje ikke det aller billigste stedet- men prisene er nå ikke avskrekkende heller. tror dette er favorittmerket mitt sålangt.

Hva er det som er så bra med Molo nå da? èr det printsene dere liker? kvalitet, passform?

nå går det mot langhelg her... sola skinner og greier ;) blir deilig!

vært og kjøpt mer jordbær, skal lage nøttebunn med vaniljekrem og jordbær til bursdagen i morgen. Mormor fikser sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...