Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Godt dere er venner! En MÅ jo bare prate sammen, men også respektere at en er forskjellige. Men at en slapper av og surfer, mens den andre rydder og orger er jo ikke rettferdig!

Her går det i pannekaker for tiden! Med bacon! Men når hun var 1,5 brukte jeg somregel bare å ta med ei dobbel brødskive og en banan. (Lager matpakker av fryste skiver, så holder de seg freshe lenge.) De aller fleste godtar medbragt mat til småttisene, og så kan mamma gå på sin favorittkafè og ikke der de har barnemeny. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har vært her inne gitt!!

Nå har jeg hatt litt kveldsshopping.. mat og stasj for uka, og så dockboots til Fløtepusen. Hun holder på å vokse ut av gummistøvlene sine. Kjøpte 22, ikke store føttene enda.

Og nå lager jeg hjemmelaget tomatsuppe… så greit å ha det klart kvelden før synes jeg. Det er ofte jeg som henter i barnehagen, og hun har en tendens til å være rimelig mastete og mye behov for oppmerksomhet da- not a happy combo with cooking.. synes nå jeg.

Vi har hatt 2 ukers deeeeeilig ferie… virkelig fått slappa av. Idag var første dagen på jobb og barnehage. Fløtepusen hadde visst vært utrolig godt humør i barnehagen idag, og i kveld også var hun verdens blideste og morsomme jente. Tror hun likte godt å være tilbake i aktivitet igjen! ;)

Og til de som ikke har fått det med seg så er jeg gravid i 8. uke… ;) Grei nok form, litt småuggen og svimmel innimellom , og trøtt sånn generelt bare. Men jeg synes det er skikkelig kjedelig å være gravid uten å være offentlig og synlig gravid, man er liksom knapt gravid engang. Allikevel bruker man mye fysisk energi og tankevirksomhet på det. Gleder meg masse til jeg forhåpentligvis får en liten babymage.

Vet jo at sannsynligheten for "suksess" blir større og større for hver dag, men jeg har liksom ikke helt slått meg til ro med at dette går hele veien til mål. Har ikke ømme pupper engang! Ikke at jeg er veldig bekymret heller, men merker jo at som dagene går så ville det blitt mer og mer krevende å miste. Nei, jeg får vel slutte å tenke på det….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med oppdatering her, har ventet litt på det! :)

Hehe, Snorkfrøken er akkurat i ferd med å vokse ut av str 22, må kjøpe 23 i Dockboots snart. Men Turnerose har stooore føtter, så jeg synes egentlig at Snorkis har ganske små føtter, jeg også. :ler:

Så flink du er som lager klar middagen kvelden før! *bøyer meg i støvet* Kjenner igjen den ulvetimen mellom barnehagehenting og middag. Vanskelig å kombinere med middagslaging, ja.

Høres deilig ut med lang ferie, det tror jeg du trengte, etter hvordan jeg har skjønt høsten har vært for deg med mye sykdom og sånt. Håper du kan leve en stund på det! :klemmer:

Og du - jeg hadde ganske ulike symptomer i de to graviditetene mine, så det trenger ikke nødvendigvis å være noe galt av den grunn! Håper du klarer å slippe bekymringene litt etterhvert og heller glede deg. Det er slitsomt å gå og bekymre seg sånn. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! Så koselig da, Pasjonsblomst!! :nigo: Kjedelig den tida det enda ikke er offisielt ja, er så mye mer morro å slippe å holde det hemmelig :) Håper du får en fin graviditet :klem:

Deilig med lang juleferie da, og fløtepusen høres helt herlig ut! Det er fantastisk deilig å gjøre klar middag kvelden i forveien ja. Skjelden jeg gjør det, men har faktisk kokt opp ris i kveld til å ha stekt ris i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer så utrolig mye! :strix: Det er godt å være over den ''magiske grensa'' ja, det er slitsomt å gå og bekymre seg hele tiden. :kose: Skal dere på noe tidlig UL?

Fløtepusen høres så fin ut. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med oppdatering her, har ventet litt på det! :)

Hehe, Snorkfrøken er akkurat i ferd med å vokse ut av str 22, må kjøpe 23 i Dockboots snart. Men Turnerose har stooore føtter, så jeg synes egentlig at Snorkis har ganske små føtter, jeg også. :ler:

Så flink du er som lager klar middagen kvelden før! *bøyer meg i støvet* Kjenner igjen den ulvetimen mellom barnehagehenting og middag. Vanskelig å kombinere med middagslaging, ja.

Høres deilig ut med lang ferie, det tror jeg du trengte, etter hvordan jeg har skjønt høsten har vært for deg med mye sykdom og sånt. Håper du kan leve en stund på det! :klemmer:

Og du - jeg hadde ganske ulike symptomer i de to graviditetene mine, så det trenger ikke nødvendigvis å være noe galt av den grunn! Håper du klarer å slippe bekymringene litt etterhvert og heller glede deg. Det er slitsomt å gå og bekymre seg sånn. :hug:

22 er faktisk ganske store enda.. men hun testa dem idag og de satt nok på. Og med litt tykke sokker i så blir det vel bra. Hun går i vikingstøvlene i 20 enda.. men ser føttene har skytt litt fart i vekst nå.

Går ikke akkurat og bekymrer meg heller, men har kanskje et noe pessimistisk syn på utfallet av dette svangerskapet. Glemmer visst at det er mye større sannsynlighet for at ting skal gå supergodt!

Gratulerer så masse!! Så koselig da, Pasjonsblomst!! :nigo: Kjedelig den tida det enda ikke er offisielt ja, er så mye mer morro å slippe å holde det hemmelig :) Håper du får en fin graviditet :klem:

Deilig med lang juleferie da, og fløtepusen høres helt herlig ut! Det er fantastisk deilig å gjøre klar middag kvelden i forveien ja. Skjelden jeg gjør det, men har faktisk kokt opp ris i kveld til å ha stekt ris i morgen ;)

Tusen takk! Ja, er kjempekoselig å være gravid.. dvs jeg føler meg jo ikke sånn kjempegravid enda. Men er veldig takknemlig for at det klaffet fort og at jeg har en slik nydelig liten familie- og at vi kanskje blir flere nå på sensommeren:)

Ikke sååå ofte jeg lager middag på kvelden heller akkurat… hehe

Åh, gratulerer så utrolig mye! :strix: Det er godt å være over den ''magiske grensa'' ja, det er slitsomt å gå og bekymre seg hele tiden. :kose: Skal dere på noe tidlig UL?

Fløtepusen høres så fin ut. :rodmer:

takk så mye!! ;) hmm egentlig så er vel 12 uker knapt magisk, selv om den har fått skikkelig kultstatus.. hehe. Jeg synes nå det er knallbra å være over de virkelige skumle ukene i uke 4-6 også jeg da.

Vi planlegger UL i uke 11 eller noe ja, burde vel kanskje booke inn snart..

@@@@@

Jepp, Fløtepusen er kjempefin :))) Hun er svært fornøyd og trygg og blid, smiler og tuller masse. Blitt mer og mer kosejente, og vil helst sitte oppå fanget og lese bøker eller se på ipad osv. Har en herlig og sprudlende latter! Har blitt noe mer masete i det siste da, type få ting i kjøleskapet (yoghurt!!!) eller se på youtube/spille spillet sitt på ipad. Men hun roer seg nå ganske fort da. Sover knallgodt både dag og natt gjør hun. Litt opp og ned i matveien, men prøver nå endel og virker sunn og frisk.

Og hun er glad i å smaske både kjæledyr, ipaden (…) og oss.. Blir bare et stort smil og så varm i hjertet når jeg tenker på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Status 8+2

*kvalm og svimmel- ikke oppkast, men ubehag. Går litt opp og ned, henger nok sammen med søvn og matinntak osv- kjenner det mest på ettermiddag/kveld.

*trøttere enn vanlig.. MEN nesten sånn B-menneske om kvelden.. full av tanker og en spent energi i kroppen. sliter litt med å sovne og bli helt tung i kroppen..

*Insomnia.. merker at jeg sover mye dårligere nå. Noe som kjennes så teit siden jeg trenger å sove mer nå. Må ta det igjen litt på dagtid når jeg kan.

*Mareritt.. hatt det de to siste nettene.. æsj.

*Øm i magen...murringer og generell aktivitet. Magen er litt oppblåst i ny og ne, og ser bittelitt større ut.. men ingen babykul enda.

*Vondt i høyre rumpe/lår... kjenner dette best om kvelden og særlig på natta. Type at det gjør vondt å skifte stillinger osv. Det mest ubehagelige symptomet sålangt.

*Raper/fiser mer... fordøyelsessystemet går allerede litt saktere.

*litt sure oppstøt...

-----

De fleste av gravidsymptomene er visst negative sålangt! Litt slitsom periode 1- trimester- er jo det! Men også spennende og gledelig..

På jobb nå, og kjenner at jeg kunne vært mer energifull og til stede...*gjesp* uggen er jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, insomnia. :bond: Det var omtrent det verste da jeg var gravid med M. Bekkenløsningen var ikke noe å kimse av den heller altså, men når man ikke får sove uansett hvor sliten man er, så tærer det godt på både kropp og sjel. Vi sleit jo med oppvåkningene til A også, og jeg kunne ligge i timesvis midt på natten og ikke få sove. Slitsomt! Men ja, første trimester er sjelden en dans på roser. Håper det blir bedre når du kommer litt lengre på vei. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får sove bedre i natt ja...

Nå har jeg skikkelig craving på cheeseburger McDonalds... :) har gitt mannen oppdraget-han tok det noe motvillig.... Vil ha nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur og sint og trøtt i dag! Nedovermunn!! :( irritert på sambo over at jeg gjør mye

Mer i hus og hjem... At han overser og tar for gitt... Lyst å både slamre m dører og hyle/ gå i senga og trekka dyna over hodet. Åhhhh.... "Sliten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg har gå-sakte-aksjon her hjemme. Det blir rot i et hus med 4 personer, men jeg synes vi kan gå fram som et godt eksempel og ikke slenge (skitne) klær på gulvet. Så nå plukker jeg ikke opp det som ligger på gulvet. Synes jeg plukker leker og klær hele tiden, så jeg synes han i det minste kan hjelpe til med å plukke opp etter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg har gå-sakte-aksjon her hjemme. Det blir rot i et hus med 4 personer, men jeg synes vi kan gå fram som et godt eksempel og ikke slenge (skitne) klær på gulvet. Så nå plukker jeg ikke opp det som ligger på gulvet. Synes jeg plukker leker og klær hele tiden, så jeg synes han i det minste kan hjelpe til med å plukke opp etter seg!

Så smart! Når jeg hadde den sinnadagen i forgårs, fant jeg noen slengte klær fra samboeren på gulvet på soverommet- jeg bare tok dem og pælma dem hardt bakerst i kjøleskapet. Han spør vel snart: du, hvor er den genseren min??? arg ;)

--- Rolig på jobb, og jeg sitter fordypet i en rapport...

Skjønt jeg falt litt av lasset etter lunsj. Trøtt og segen, føler jeg ser 10 år eldre ut enn jeg er... har liksom såvidt energi til å smile (uten at jeg er sur altså). Man føler seg bare som en sliten vaskefille i denne fasen.

Gleder meg til å fortelle til folk på jobb, men venter nok 3 ukers tid iallfall. Har bestilt UL i den tid, og legetime kommer kort tid etter.

Hilsen ei som føler seg småuggen og litt fjern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny graviditet!! Så koselig :) Blir jo perfekt aldersforskjell da, akkurat den aldersforskjellen jeg selv ville foretrukket. :) Meeen her er det enda 7 måneder til p-pillene kastes. Blir sprø av verpesyke snart :fnise:

Uansett, koselig å lese!

Ang. det med husarbeid så skjønner jeg deg! Jeg er den som gjør stort sett alt husarbeid her i hus. Vi har lite konflikter om det, for jeg gidder ikke. ;) Siden jeg jobber turnus når jeg kommer ut i jobb, så blir det nok til at jeg fortsetter da også, ved at jeg rydder og vasker enten når jeg er hjemme før kveldsvakt, eller på en fridag midt i uka.

Likevel ikke rettferdig, men jeg gidder bare ikke ta opp kampen. Han gjør ting hvis jeg ber han om det, så da får det være greit nok.

MEN når det er sånn at du er helt utslitt, da er det ikke greit. Da burde han stille mer opp og avlaste deg. Du er jo tross alt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer så mye med ny graviditet!! Så koselig :) Blir jo perfekt aldersforskjell da, akkurat den aldersforskjellen jeg selv ville foretrukket. :) Meeen her er det enda 7 måneder til p-pillene kastes. Blir sprø av verpesyke snart :fnise:

Uansett, koselig å lese!

Ang. det med husarbeid så skjønner jeg deg! Jeg er den som gjør stort sett alt husarbeid her i hus. Vi har lite konflikter om det, for jeg gidder ikke. ;) Siden jeg jobber turnus når jeg kommer ut i jobb, så blir det nok til at jeg fortsetter da også, ved at jeg rydder og vasker enten når jeg er hjemme før kveldsvakt, eller på en fridag midt i uka.

Likevel ikke rettferdig, men jeg gidder bare ikke ta opp kampen. Han gjør ting hvis jeg ber han om det, så da får det være greit nok.

MEN når det er sånn at du er helt utslitt, da er det ikke greit. Da burde han stille mer opp og avlaste deg. Du er jo tross alt gravid.

takk for koselig melding her!

Og gratulasjoner ;)

Gidder egentlig ikke ta opp kampen jeg heller, maser litt- men får nå være måte på hvor hønemor jeg skal være. Har heller begynt å overse ting, så huset er litt konstant rotete og ikke helt nyvaska kan man si.. jaja, det skader jo ingen det!

@@@@@@@@

10 uker og 3 dager nå… tida flyr.

Samtidig som det er litt lang ventetid føler jeg…. ikke at jeg er så utålmodig på å få treffe barnet (for det føles så uvirkelig), men jeg begynner å glede meg skikkelig til at det synes og at kanskje først og fremst til å dele det med omverden.

Formen min går litt opp og ned.. trodde jeg var over det verste, men de siste dagene har jeg vært temmelig pumpa og med en trykkende kvalme/hodepine. Not feeling so fresh! Lang dag på jobben hjelper jo ikke på heller.. Men nå fikk jeg faktisk gjort en halvtime yoga, og er helt zzzzzz… senga kaller!

Det er hardt å være gravid! (jeg har et uttrykk nå om at man faktisk er høygravid i 1. semester- bare at det ikke synes.. Det er jo ikke sånn at man blir mer og mer gravid bare magen blir større og større. )litt sånt kanskje? Man er vel så gravid i starten- selv om ingen vet om det.

Neste uke er det tidlig UL, og jeg merker jeg er ganske spent… og litt nervøs også. Tenk om ikke alt ser bra ut liksom?

Zzzzz…….. :gravid::sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei! Husker du meg?
Så gøy å ta turen innom hos deg igjen :) Gratulerer med ny graviditet!! Så spennende!

Det er ikke så lenge til vi skal starte prøvingen heller, har vært verpesyk lenge nå, men har hatt noen "ting" som måtte komme på plass først. Tipper vi er i gang med prøving om en måned eller to.

Frem til det har jeg nå startet treningsdagbok, for de siste 6 mnd har det sneket seg på noen kilo som SKAL av, eller iallfall så mye som mulig før evt ny graviditet.

Lykke til på tidlig ultralyd! Jeg kommer nok innom igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei! Husker du meg?

Så gøy å ta turen innom hos deg igjen :) Gratulerer med ny graviditet!! Så spennende!

Det er ikke så lenge til vi skal starte prøvingen heller, har vært verpesyk lenge nå, men har hatt noen "ting" som måtte komme på plass først. Tipper vi er i gang med prøving om en måned eller to.

Frem til det har jeg nå startet treningsdagbok, for de siste 6 mnd har det sneket seg på noen kilo som SKAL av, eller iallfall så mye som mulig før evt ny graviditet.

Lykke til på tidlig ultralyd! Jeg kommer nok innom igjen :)

Klart jeg husker Ripsy-vennen min! ;)

Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjon, det kommer alltid godt med det.

Du skal se at kg faller av når du får treningen igang igjen... du var jo skikkelig flink før. Har du fått trent endel før de siste 6 mnd, eller generelt vært litt labert etter fødsel?

Jeg skulle ønske jeg var i bedre form da jeg ble gravid, men litt vanskelig å få gjort noe med nå. Håper jeg får mer energi og litt bedre form snarlig, og så være bittelitt aktivt iallfall. Føler meg i knalldårlig form, dårlig utgangspunkt det der!

Det blir jo kjempespennende når dere kommer igang med prøving på nytt... ;) Er det sånn at veslemor sier hun ønsker seg søsken?

Ha en fin dag! får gå inn i treningsdagboka di en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i VELDIG god form frem til begynnelsen av september i fjor, så dro vi på all inclusive ferie og siden har det gått nedover :fnise: --- eller oppover er kanskje mer riktig… Jeg var i god form før jeg ble gravid sist, så håper å få trent meg opp litt før neste.

Ikke rart man føler seg i dårligere form med nummer to… ikke snakk om å legge seg ned på sofaen når en vil da… Ingen rolige morgener med kaffekopp og kg lenger… :) Her er det iallfall mye trass på morgenen nå… Merker virkelig trassalderen. ALT skal gjøres selv! Men helst ikke med en gang og med en snilefart. Holder på å bli sprø noen ganger :bond: .

Hun sier ikke så mye om søsker, men svarer ja om jeg spør om ho vil ha en lillesøster eller lillebror. Men tror ikke ho helt skjønner det.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å være gravid! (jeg har et uttrykk nå om at man faktisk er høygravid i 1. semester- bare at det ikke synes.. Det er jo ikke sånn at man blir mer og mer gravid bare magen blir større og større. )litt sånt kanskje? Man er vel så gravid i starten- selv om ingen vet om det.

Neste uke er det tidlig UL, og jeg merker jeg er ganske spent… og litt nervøs også. Tenk om ikke alt ser bra ut liksom?

Er så enig! Jeg følte meg definitivt mer gravid i 1. trimester når jeg var dårlig enn jeg gjør nå, til tross for at magen er betydelig større og jeg kjenner masse liv hver dag.

Har du noen følelse på om det ligger en liten gutt eller jente i magen denne gangen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i VELDIG god form frem til begynnelsen av september i fjor, så dro vi på all inclusive ferie og siden har det gått nedover :fnise: --- eller oppover er kanskje mer riktig… Jeg var i god form før jeg ble gravid sist, så håper å få trent meg opp litt før neste.

Ikke rart man føler seg i dårligere form med nummer to… ikke snakk om å legge seg ned på sofaen når en vil da… Ingen rolige morgener med kaffekopp og kg lenger… :) Her er det iallfall mye trass på morgenen nå… Merker virkelig trassalderen. ALT skal gjøres selv! Men helst ikke med en gang og med en snilefart. Holder på å bli sprø noen ganger :bond: .

Hun sier ikke så mye om søsker, men svarer ja om jeg spør om ho vil ha en lillesøster eller lillebror. Men tror ikke ho helt skjønner det.

Ha en fin dag! :klem:

Formen føles vel allerede litt bedre, tenker jeg?

hehe.. de har vel hørt snakk om lillesøsken i barnehage og slikt, men er jo litt vanskelig å skjønne seg på..

200 dager igjen! Wohoo! :danse:

jabbadabbadoo! 200 dager høres da veldig lenge ut...???

Er så enig! Jeg følte meg definitivt mer gravid i 1. trimester når jeg var dårlig enn jeg gjør nå, til tross for at magen er betydelig større og jeg kjenner masse liv hver dag.

Har du noen følelse på om det ligger en liten gutt eller jente i magen denne gangen? :)

Ingen følelse om gutt eller jente egentlig... det kommer kanskje etterhvert?

Det høres bra ut at du føler deg finere form nå... magen i seg selv er jo ikke så veldig i veien før utover i 3.trimester, men hodepine og kvalme og slikt kan være tøft å forholde seg til.

......

Jeg har fått meg ny graviditetsdagbok, tror jeg kommer til å holde mest hus der fremover- for de som er interesserte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...