Pasjonsblomst Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #821 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Jeg skal lage en ligennde kake som dette til dåpen: http://villaperlesukker.no/2010/10/17/sløyfe-av-marsipan-2/ Min kake skal ha lys lilla trekk og hvit pynt: navn og dato i sukkerpasta, hvit sløyfe og små hvite hjerter litt her og der. forhåpentligvis rimelig enkelt og greit?? (er mest usikker på å dekke den med marsipan, og få det glatt og fint). Sliiiiten i går, var min tur til å få magevondt. Virker bra idag sålangt? E sovna ikke før 23.30- jeg var jo sååå trøtt fra ca. 20 av.. heldigvis sov hun til 5-6 tida i dag morges, så jeg fikk nå hvilt meg godt. Ingen planer for idag, dvs. svigers henter storesøster i barnehagen, og vi skal alle opp der for å spise middag i ettermiddag. Og så skal jeg def. dusje, det trengs for en sliten kropp kjenner jeg! Endret 16. oktober 2014 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. oktober 2014 #822 Del Skrevet 16. oktober 2014 Bra jobba med skoshopping! Man blir svett av mindre, men det er jo veldig godt å få det gjort, også. Flinka! Og flinke Fløtepusen! Så bra at hun tok initiativet selv til bleieslutt, det er jo helt suverent! Men det var akkurat det vi erfarte med Turnerose også, at hun plutselig var klar, så da tok vi hele sulamitten i en sleng og var ferdige med bleier nesten over natta. Venter på at Snorkfrøken skal komme dit - akkurat nå har vi full donekt. Jaja, det kommer, det kommer! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #823 Del Skrevet 16. oktober 2014 Bra jobba med skoshopping! Man blir svett av mindre, men det er jo veldig godt å få det gjort, også. Flinka! Og flinke Fløtepusen! Så bra at hun tok initiativet selv til bleieslutt, det er jo helt suverent! Men det var akkurat det vi erfarte med Turnerose også, at hun plutselig var klar, så da tok vi hele sulamitten i en sleng og var ferdige med bleier nesten over natta. Venter på at Snorkfrøken skal komme dit - akkurat nå har vi full donekt. Jaja, det kommer, det kommer! Ha en fin dag! yes, jeg hadde liksom utsatt hele skoshopping en stund, grudde meg.. prøvde å få mannen til å ta henne med, men han mente han ikke hadde peiling på sko... (stemmer vel det). Yes, FP er kjempeflink! Tror hun har vært klar til å slutte helt ei stund, men vi har nok vært litt for opptatte med ny baby osv her i huset. Men så tok hun heldigvis styringa, så da var den saken biff. Hun har kun hatt 1 uhell i barnehagen, og 3 av 5 netter her hjemme har vært helt tørre. Så om hun ikke er heeeelt tørr enda er det ikke langt ifra. Smart å vente til de er klare selv ja, det kommer vel ganske så plutselig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. oktober 2014 #824 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg tror Snorkfrøken er fysisk klar, hun har sluttet å skvette og tisser nå i "porsjoner". Hun er også veldig klar over hva hun gjør, sier fra, men nekter altså plent å gå på do. Hun bare stiver av beina og nekter å sette seg ned, hehe. Det er så koselig å lese om dagene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #825 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tror Snorkfrøken er fysisk klar, hun har sluttet å skvette og tisser nå i "porsjoner". Hun er også veldig klar over hva hun gjør, sier fra, men nekter altså plent å gå på do. Hun bare stiver av beina og nekter å sette seg ned, hehe. Det er så koselig å lese om dagene dine! Er koselige dager, og ikke kjedelige heller. full rulle fra morgen til kveld føles det som! @@@@ Dåp er nå på søndag, så nå er det rimelig hektisk for mor. Skal ha det hjemme, er 16 stk. Jeg lager all maten selv (på forhånd), og en marsipankake. travelt!!! har gode lister på mobilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. oktober 2014 #826 Del Skrevet 21. oktober 2014 Skal si du er driftig som ordner alt selv! Hva skal dere ha til mat? Kaken blir sikkert kjempeflott! Kunne tenkt meg å blitt flinkere til å pynte kaker. Lykke til med dåpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #827 Del Skrevet 25. oktober 2014 sukk.....!! hvem er trøttest i huset her? Det må være hu mor det....! Nå er huset pyntet til fest, dekket på til 16 stk... marsipankake er laget! (et sliiiiit oppi barneskrik og 2åring og diverse diverse- og en innvika kake i tilegg). Men kaka ble kjempefin altså!!! maten ble stort sett klar i går, kjøleskapet er kjempefullt. nå vokna storesøster og griner, uffda.. håper hun ikke er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #828 Del Skrevet 26. oktober 2014 Får ikke sove... Nerver før dagen? Stiv i nakken gitt. Gleder meg til i morgen, men mandag blir nesten bedre... Bare roen og freden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. oktober 2014 #829 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Håper du har fått noe søvn i natt, og at dere får en fin dag i dag Hipp hurra for dåpsbarnet! Endret 26. oktober 2014 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #830 Del Skrevet 26. oktober 2014 Håper du har fått noe søvn i natt, og at dere får en fin dag i dag Hipp hurra for dåpsbarnet! Hurra for E! Idag er dagen... Jeg fikk nå sove litt, men hadde en god time der midt i der jeg absolutt ikke fikk sove... måtte ty til et avslappende triks for å få lukket øynene igjen. Her i huset er det enda helt mørkt og fredelig.... Fløtepusen sov ikke på dagen igår, og var veldig trøtt. Og når hun våkna på natta med vondt i magen og halvveis oppkast (og grining)- så lar vi henne sove lenge idag. Men snaaaart må hun opp, hun skal jo inn i bunaden idag. Takk gu for at vi fikk en ekstra time idag Ikke stressa nå kjenner jeg, dette skal bli en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. oktober 2014 #831 Del Skrevet 26. oktober 2014 Gratulerer med dagen, og masse lykke til! Håper formen til Fløtepusen holder seg bra gjennom dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2014 #832 Del Skrevet 26. oktober 2014 Gratulerer med dagen til E! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #833 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Gratulerer med dagen, og masse lykke til! Håper formen til Fløtepusen holder seg bra gjennom dagen. Tusen takk! FP var i storform- heldigvis! Gratulerer med dagen til E! Tusen takk! @@@@@ SÅNN- da var dåpen vel overstått! En kjempeflott dag- til tross for regn og grått ute (men heldigvis ikke inn og ut av kirke). Fløtepusen våkna jo natt til søndag og grein og klagde på magevondt/brakk seg litt. Hun sovna heldigvis greit igjen, og sov leeeenge på søndag. Til kl 10. (som egentlig var 11). Hun sov ikke dagen før, så vi lot henne sove da hun tydelig trengte det. Heldigvis våkna hun med supert humør og null vondter. Begge ungene oppførte seg eksemplarisk hele dagen. Fløtepusen bare smilte som ei sol stort sett, null trass. Sang og danset utover dagen, og storkoste seg på fest i bunaden sin. (som gikk som en drøm å kle på henne også). ))) Hun spiste MASSE kake og is!!! Masse!! E var veldig mye våken (mot normalt), men sov under selve dåpen sin. Lå så rolig der med lukka øyne da presten helte vann over hodet hennes. 6 unger som ble døpt, en fin gudstjeneste (husker ikke sååå mye av den, var liksom litt vel opptatt med E osv osv. Og vonde høyhæla sko!). Lite grining utover dagen også, bare litt når hun skulle ammes. Bordene ble veldig fine må jeg si! Skal prøve å legge ut et bilde. Nå bugner stua av blomster her, koselig. Må bare få rydde litt.. (gjenstår litt, selv om vi tok mye i går). Ellers var stemningen blant gjestene høy.... høyt lydnivå i stua her. Alle digga maten (hjemmelaget indisk med full pakke). og kakene gikk også ned (men mye igjen, jeg griner ikke for det!). Så alt i alt en super dag (E fikk jo fine gaver også, 2 barnebibler, mye smykker, bunadssølv, litt penger, hjemmelaget pute og krabbeteppe osv). Utenom litt rydding skal jeg prøve å nyte en rolig dagen derpå... trenger litt husmorferie nå etter ei hektisk uke. Og jeg skal definitivt spise endel kake!! Guri så glad jeg er i ungene mine! Storesøster som er såååå skjønn og god og stor om dagen. love love love! Og lille lillesøster som viser all potensial til å bli like elsket. (if you know what I mean). gleder meg bare til hver dag med henne, og bli enda bedre kjent. Så takknemlig for familien min! Endret 27. oktober 2014 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. oktober 2014 #834 Del Skrevet 27. oktober 2014 Gratulerer med vel overstått! Godt at det gikk så bra med unger, gjester, mat og vær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #835 Del Skrevet 27. oktober 2014 Gratulerer med vel overstått! Godt at det gikk så bra med unger, gjester, mat og vær! Takk! Ja, det skal liksom en liten porsjon flaks til i tillegg til all planleggingen.. @@@@@ Hatt en rolig dag idag.. vært skikkelig grått og tungt vær med masse regn, og jeg har helst sløva utover dagen. spist restemat fra igår, og litt kake Kvelden ble nå avsluttet med ei skrikende lillesøster med vondt i magen. Hun fikk ut masse luft, og slokna umiddelbart i armene mine... pjuh! Nå stuper jeg også snart i seng... dagens gullkorn: pappa og Fløtepusen ser på tv/snakker sammen...tydeligvis noen høner eller noe der. Pappa: Er du ei lita høne som sier klukk klukk? FP: Nei, eg e jenta!! Pappa: hvilken lyd lager du da? FP: "Mammmmmmma!!!!!" "Papppppppa!!!" (sagt/ropt med innlevelse) (hun har rimelig god selvinnsikt den jenta- hehehehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. oktober 2014 #836 Del Skrevet 28. oktober 2014 Fine Fløtepusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #837 Del Skrevet 29. oktober 2014 Idag har jeg bursdag! Hurra for meg Det har store deler av dagen vært en ganske normal dag.. bortsett fra at kjære tydeligvis ville gi meg litt ekstra kjærlighet i dag morges ..(eller gave til seg selv kanskje?) OG blomster da han kom hjem fra jobb... *bakoversveis* For 2. gang i mitt liv!! Nydelig rosebukett.. Jeg lagde hjemmelaget pizza (nam!), alle koste seg med den.. og så var det kakerester fra dåpen til dessert. Og gaver, jeg fikk penger og bok, og av mannen et kort med lovnad om kombinert bursdag og julegave til jul (og det var visst noe fransk som jeg kunne bære ting i....!!) . Den aller fineste gaven er følelsen av å ha en så nydelig og god familie.. og å være elsket. Idag sa Fløtepusen" Du er fin mamma!" og smeltet jo hjertet mitt.. Og hun har vært i strålende humør uten noe trass hele dagen, gave nok i seg selv det! @@ Vi lekte forresten en ny lek i dag.. med giraffen sophie: Jeg måtte føde (....) den (ut mellom beina ja, klart FP vet hvordan det foregår!) og så døpte vi den. MANGE ganger! Litt inspirert av søndagens hendelser kan man si... men veldig søtt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. oktober 2014 #838 Del Skrevet 29. oktober 2014 Gratulerer med dagen Må bare le av den nye leken dere lekte i dag - herlige FP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. november 2014 #839 Del Skrevet 1. november 2014 Gratulerer med overstått dåp og bursdag! Høres ut som om begge dagene var veldig vellykkede! Søte Fløtepusen! Jeg smelter helt når Frøken Fryd sier hun er glad i meg "Glad i deg mamma. Og pappa. Og *Lillesøster*" Har dere noen koselige planer for helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. november 2014 #840 Del Skrevet 1. november 2014 Gratulerer med dagen som var! Noe fransk....LV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå