Pasjonsblomst Skrevet 25. juli 2014 Forfatter #641 Del Skrevet 25. juli 2014 Mye bedre dag idag! Fikk sove greit i natt (minus 3-4 ganger opp på do... begynner å bli godt med press på blæra nå!) var til og med rimelig effektiv på jobb (sånn etter forholdene da). stakk riktignok kl. 14, og hente Fløtepusen for en tur på stranda. Veldig herlig, litt overskyet og svalt med både vind og vann, skikkelig avkjølende og friskt faktisk. Fløtepusen sin første strandtur - hun synes det var myyye myk sand der, men vendte seg fort til det. Langgrunne, myke sandstrender med ganske god temp... hun sprang fort i sandynene og hoppet i allslags småpytter og FRYDET seg veldig. Hjemme 17.30 og jeg var godt sliten merker jeg. tungt med bæring og leking og bare det å gå i sanden gitt med en toåring på slep... Men FOR noen strender vi har her! Syden i Norge Og nå er det helg... ingen planer bortsett fra middag hos svigers på søndag. Må vel være mest mulig ute i morgen og nyte tropesommeren mens den enda er her. Håper jeg får sove i natt... trøtt og varm nå kjenner jeg, men litt lakenskrekk føles det som. tror jeg tar meg en rask dusj og hopper inn i senga, det gjør nok godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juli 2014 #642 Del Skrevet 29. juli 2014 Hadde dere en bra helg? Høres herlig ut med strandtur - dere har jo virkelig noen skikkelige sydenstrender på dine trakter! Nå er det jamen ikke lenge igjen for deg, det er vel bare en ukes tid til permisjon? Hjelpe meg, hvor fort andres graviditeter flyr forbi. Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #643 Del Skrevet 30. juli 2014 Hadde dere en bra helg? Høres herlig ut med strandtur - dere har jo virkelig noen skikkelige sydenstrender på dine trakter! Nå er det jamen ikke lenge igjen for deg, det er vel bare en ukes tid til permisjon? Hjelpe meg, hvor fort andres graviditeter flyr forbi. Håper du har en fin dag! Helga var kjempefin! I skrivende stund husker jeg knapt hva vi tok oss til... rolig hjemmelørdag med lek, husarbeid osv. Jeg var en tur på o store kjøpesenter kom jeg på, måtte kikke om det var noe salg. (fant en Wheat shorts til FP). Søndag var vi en koselig tur hos svigers til middag. Bra timing, for jeg var veldig trøtt og sliten den dagen. Men en fin helg ja;) har 5 dager igjen på jobb nå ja... begynner å bli ferdig med deg jeg skal, og gleder meg til permisjon. Men er jo rimelig oppegående enda, er litt uvirkelig at jeg snart er fullgått og at det om ganske kort tid er en baby på UTSIDA og ikke innsiden av magen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. august 2014 Forfatter #644 Del Skrevet 1. august 2014 Jordmor i går.. alt ser veldig bra ut, selv om jeg får høre at jeg har en liten mage, så ligger jo målene nesten på snitt. (gjorde det nå). Virker som hodet har festet seg, hun ligger GODT nede i bekkenet nå. Det kjenner jeg for å si det slikt, både på bekken, søvn (vondt i hoftene når jeg ligger på sida), jeg må tisse hver time omtrent, og så kjenner jeg endel press/ømt i symfysen. Formen ellers er fin, har ganske lavt blodtrykk nå... er ganske sliten og tafatt når kvelden kommer. Har ikke ork å springe etter Fløtepusen for å pusse tenner og få på pysjen og generelt disiplinere. Roper fort på pappaen nå, men det er vel sånt det skal være. Har ellers kuttet helt ut kaffe og pepsi max nå, jeg "glemte liksom litt" å følge med på inntak osv- og leste igår artikkel om at barna kan få lav fødselsvekt ved for mye koffein. Ups, jeg har jo en liten mage.. best å holde seg til masse vann fremover. Lurer på når hun kommer! Bare 3 dager igjen til permisjon snart, og da er jeg jo fullgått. Håper nå å få litt tid "for meg selv" først, Få anledning til å stelle litt i heimen/vaske babyklær, fikse sengetøy osv, og hvile litt såklart. Bli mentalt forberedt! Fredag idag- alltid deilig med helg- selv om det er rolig og stressfritt på jobb, er det litt kjedelig å tilbringe så mange timer her hver dag. Jeg ligger svært godt an for å få i havn de oppgavene jeg skulle før permisjon også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 5. august 2014 #645 Del Skrevet 5. august 2014 Ææh, sistgang jeg var innom hadde dere såvidt rukket å starte prøvingen, og nå er du på termin?! Wow! Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. august 2014 Forfatter #646 Del Skrevet 5. august 2014 Hehe... takk for det, Aramee! sier vel heller mer om at du har har vært opptatt på annet hold enn at tida har gått så fort... dvs: det HAR gått ganske fort, men samtidig har det skjedd masse i løpet av disse månedene. Det var tross alt før jul i fjor at jeg oppdaget jeg var gravid.. @@@@@@@@@@@@ I morgen er siste dag på jobb! rart! Men skal klart bli deilig, det føles bare litt rart.. til tross for at jeg er trøttere og klart litt tyngre- er jeg i veldig fin form. Kunne fint klart å gått gravid i månedvis til slik som dette. Men nå får jeg vel forberedt meg godt, og bli både mentalt og praktisk klar for å ta imot en ny baby. Idag er det middag hos svigers.. de hentet J litt tidlig i barnehagen, herlig det! Ellers har jeg bestilt mat fra Adams Matkasse denne uka, så i morgen blir første testkjøring. Gleder meg, synes det er helt herlig å ha alle ingredienser i hus, en klar plan og oppskriftshefte liggende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. august 2014 #647 Del Skrevet 5. august 2014 Tenk at snart så får dere ei ny tulle i hus Er alt klart? Så spennende med Adams Matkasse Har veldig lyst å prøve det selv, men mannen er skeptisk siden vi ikke egentlig spiser fisk, og det blir det nok levert også og da går mye penger bort i ingenting. Gleder meg til å høre hvordan resultat blir etter en prøveuke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. august 2014 Forfatter #648 Del Skrevet 5. august 2014 Tenk at snart så får dere ei ny tulle i hus Er alt klart? Så spennende med Adams Matkasse Har veldig lyst å prøve det selv, men mannen er skeptisk siden vi ikke egentlig spiser fisk, og det blir det nok levert også og da går mye penger bort i ingenting. Gleder meg til å høre hvordan resultat blir etter en prøveuke Ingenting er klart! Jeg er bare sååå avslappet denne gang, tenker veldig å ta ting "på sparket". Dvs; jeg har jo siste dag på jobb i morgen, så de første dagene skal jeg pakke bag, finne frem vognbagen, sengetøy og begynne på klesvask av nyfødttøy. Ellers har vi alt vi trenger i hus ja. Må vel handle inn noen bitte bitte bleier også... Skal bli godt å få forberedt seg "skikkelig"- men man blir vel aldri klar for å møte barnet sitt for første gang? Fødsel føles litt langt unna enda egentlig... hadde nok fått lettere "sjokk" om jeg plutselig skulle få rier allikevel ( så mye ta ting på sparket..hehe). Neida, det hadde nok gått veldig bra. Skal se at jeg må gå lenge og vente og blir SUPER klar på slutten. *spennende å se hva som skjer* OMG snart er jeg tobarnsmamma! *uvirkelig* J er liksom så levende og intens, og så har jeg også en sprell levende baby i magen- men hun er jo helt fjern for meg enda- aner ikke hvordan hun ser ut, hva hun skal hete og hvem denne lille personen er. Jeg gleder meg til å bli kjent med henne! (er veldig glad i henne allerede da, mye morskjærlighet på plass). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. august 2014 #649 Del Skrevet 5. august 2014 Forventningene er litt anderledes med nr to. Du vet hva du går til, men likevel ikke! Det blir spennende. Lykke til med permisjon og de siste forberedelsene. Og nyt de siste dagene som ett-barnsmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. august 2014 Forfatter #650 Del Skrevet 7. august 2014 Forventningene er litt anderledes med nr to. Du vet hva du går til, men likevel ikke! Det blir spennende. Lykke til med permisjon og de siste forberedelsene. Og nyt de siste dagene som ett-barnsmor! takk for lykkeønskninger, kjære deg! @@@@@@ Permisjon i dag! Deilig, men jeg har visst fullstendig flata ut... etter å ha levert J i barnehagen var jeg bare såå trøtt, så jeg fant senga etterhvert. sov i 3 timer ca, og nå er jeg fremdeles litt utflata etter både dusj og mat. jaja, da er vel ikke DETTE dagen for å rydde og kave for mye. Må ut en liten tur for å hente pakke på posten og handle litt mat... det blir vel helst det jeg rekker, og rydde bittelitt.. så skal jeg lage middag (fiskegrateng) og hente J etterhvert igjen. Dagen flyr når man sover den bort! Regn og grått her idag, litt sånn.... nedtur etter det deilige været- og det påvirker nok energien min også. *gjesp* Termin er 28.08. menstermin var vel 26.08 eller noe? Noen som vil prøve seg på litt gjetting når det store skjer??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. august 2014 #651 Del Skrevet 7. august 2014 Yeah - permisjon! Og ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke har fått gjort noe i dag iallfall. Det er jo veldig tydelig at du trengte dette nå, og poenget med denne permisjonen er jo også at du skal få hvile litt ekstra. Jeg har fri i dag og dagen din høres veldig lik ut som min.... trodde jeg var over den værste trøttheten, men i dag sovna jeg etter jeg hadde levert lillemor og sov også i mer enn tre timer... Planen her nå er også butikken og posten. Håper resten av dagen blir bra! Før jeg tipper fødselsdato, når fødte du J i forhold til termin igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. august 2014 #652 Del Skrevet 7. august 2014 Gratulerer med permisjonsstart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. august 2014 Forfatter #653 Del Skrevet 7. august 2014 Yeah - permisjon! Og ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke har fått gjort noe i dag iallfall. Det er jo veldig tydelig at du trengte dette nå, og poenget med denne permisjonen er jo også at du skal få hvile litt ekstra. Jeg har fri i dag og dagen din høres veldig lik ut som min.... trodde jeg var over den værste trøttheten, men i dag sovna jeg etter jeg hadde levert lillemor og sov også i mer enn tre timer... Planen her nå er også butikken og posten. Håper resten av dagen blir bra! Før jeg tipper fødselsdato, når fødte du J i forhold til termin igjen? Godt med noen slike dager innimellom, også! Det er jo fordi vi har behov for hvile J kom 5 dager før termin sist... jeg heller nok mot at minstefrøken også kommer før termin- en eller annen gang.. Gratulerer med permisjonsstart! thanks!! deilig å ha tid og fred.. (enn så lenge- skal jo snart hente J) hehe.. @@@@@@ Da har jeg vært og handla- litt ork, jeg er absolutt ikke på topp idag. tung i både hode og mage, liksom. men fikk nå det meste jeg skulle ha ja... dvs, jeg skulle ha nettingtruser på apoteket, men ser jo at jeg fikk med meg tena lady truser (med i innlegg). hmmm får vel bytte dem håper jeg? Og så handlet jeg en slik bakekoffert til J, hun har ingenting slikt enda. Og synes jo det er sååå kjekt å hjelpe til, rollelek osv nå. Kanskje vi kan bake litt sammen nå før permisjon? (kjekt, men litt ork å ha henne med.. blir jo rimelig mye rot og søl). Og så har jeg laget fiskegrateng (for første gang i mitt liv) fra Adams matkasse... svært enkelt og greit må jeg si, gleder meg til å smake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. august 2014 #654 Del Skrevet 7. august 2014 Adams matkasse skulle egentlig jeg prøvd for første gang neste uke også men bestemte oss for å reise bort en langhelg fra torsdag, så da kansellerte jeg det, men har absolutt lyst til å prøve en gang! Gøy å høre om dine erfaringer!! Kos med baking sammen, men enig i at det er litt ekstra styr også, så kjekt å gjøre før du får en liten baby i tillegg og nå som du har litt ekstra fri Jeg tipper lillesøster kommer 11/8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. august 2014 #655 Del Skrevet 7. august 2014 Hurra for permisjon! Høres ut som om du trengte det, selv om formen er fin? Siden du sov såpass mye i dag, mener jeg. Hmm, jeg tipper... 16.8. Halvtårsdagen til Turnerose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. august 2014 Forfatter #656 Del Skrevet 7. august 2014 Tippeliste Joyce: 16.08 Menstermin: 26.08 UL-termin: 28.08 ....... Trengte absolutt hvile idag ja... blir tyngre dag for dag. sikkert litt resultat av jobbslutt osv, masse tanker osv som farer gjennom systemet, så en liten reload er nødvendig! Fiskegratengen idag var grei, men litt kjedelig på smak... mye makaroni og lite fisk, og litt lite saus. men var jo godt! De tre siste rettene er de mest spennende, men maten ligger sålangt ikke OVER den jeg har laget før. Men stooooort pluss for ferdige planer og alle ingredienser i hus, og alle oppskriftene i et hefte. Det gir liksom "mattrygghet" og enkelthet. Vannmelon til dessert.. har dilla. Det og iskrem! er skikkelig søtsugen om dagen... Har forresten glemt å nevne en artig liten bieffekt av graviditeten: jeg KLØR!!!! noe så innigranskauen også... mest rygg, bryst og magen, har mange røde prikker (neller?) som klør skikkelig. hjelper å dusje/smøre med krem, aloe vera osv.. men varer ganske kort. Gleder meg til akkurat det her forsvinner ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. august 2014 #657 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Ikke glem meg tippet 11. August Endret 7. august 2014 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. august 2014 Forfatter #658 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Tippeliste Joyce: 16.08 Ripsy: 18.08 Pasjonsblomst: 18.08 Pasjonsmannen: 23.08 Menstermin: 26.08 UL-termin: 28.08 klarte helt å overse tippingen din, Ripsy! Takk for på påminnelse! 11.08 er jo bare om 4 dager jo.... OMG!!! Endret 7. august 2014 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. august 2014 #659 Del Skrevet 7. august 2014 nå ble det mye frem og tilbake her, men jeg mente uka etter, den 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 7. august 2014 #660 Del Skrevet 7. august 2014 Tipper 13.08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå