Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Her var det lenge siden oppdatering!!

Oppe nattestid med litt feber og tykk hals... æsj! Sambo fikk noe før helga, og igår var også han slått ut. Så fikk jeg det også. Fløtepusen var ganske klagete og snufsete igår, er jo konstant slik om dagen.. (ikke alltid klagete da, men snufsete).

Bestemte meg nå for at jeg skipper jobb i morgen! Og FOR en deilig følelse.. Satt hele dag på jobb i går og bare drømte meg vekk om å reise vekk, surfa på flybilletter osv. Og deretter på spabilletter.. sykt lyst på et avbrekk. Ikke rart jeg følte jeg trengte nå når jeg holdt på å bli syk. Vurderte å avspasere, men det ble med en liten time- fordi jeg ikke orka å finne på noe allikevel.

Blir kanskje mer oppdatering her i morgen... det er skjedd litt av hvert siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring! Håper du får slappa godt av i dag og blir raskt frisk. Er hjemme med diare i dag jeg, smitta av vesla... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Koselig å høre fra deg!

Tusen takk! Blir nok hjemme i morgen også i og med at jeg har feber og er så slakk idag.. Jeg trenger å gi meg selv tid for å bli frisk, og hente meg inn.:)

God bedring! Håper du får slappa godt av i dag og blir raskt frisk. Er hjemme med diare i dag jeg, smitta av vesla... :(

Her har vi aldri hatt diare grunnet veslemor enda, men det kommer vel i hus en gang det også. God bedring til deg også!!

@@@@@

Da har jeg sovet fra 10-15 ;) NICE!

Føler meg bedre nå.. mye lettere i hodet, og verker mindre i kroppen.

Tenkte å hente Fløtepusen i barnehagen kl 16, hun ble levert 8 idag. Håper hun er i godt humør og smilende. HUn har vært ganske kjeftete og masete de siste dagene, mistenker noe tenner på gang. Fælllt med en unge som hyler til når man har feber og hodeverk. Hehe... må jo bare le litt uansett.

Sambo er også syk med feber... men han stakk på jobb den tosken! Håper for guds skyld ikke at han er helt kake når han kommer hjem, sånn at jeg får hele børen med veslemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh, idag føler meg litt bedre...

I GÅR derimot var jeg helt gåen. Dagen starta med at jeg stod opp med Fløtepusen, og fikk på henne klær og begynte å lage havregrøt.. skikkelig skral. Og så føler jeg at jeg må svime av, springer på do og greier.. må hive grytene av komfyren og løfte Fløtepusen ut av stolen min før jeg kollapset på sofaen. Åh det er så ekkelt når man blir sånn svimlete og føler man skal svime av, og bare mååå ligge helt i ro.

Holdt senga mesteparten av dagen, hadde godt med feber og hele pakka.

Som sagt, idag kjennes det bedre ut... tror feberen har sluppet litt tak ;) Leverte tom. veslemor i barnehagen (heldigvis bare et steinkast unna).

Hjemme fra jobb idag også... tror tom jeg MÅ vaske litt klær, ellers skal jeg helst slappe av. Blir fort sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig med sykdom, håper formen er på topp igjen snart! :klemmer:

Også ble jeg jo overhodet ikke nysgjerrig av at "det er skjedd litt av hvert siden sist." ;) Ertekrok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering av siste tids hendelser:

*bydd på samme hus flere ganger... vi har enda ikke kjøpt og det er enda ikke solgt

*Opplevd noe svært tragisk (utenfor familien)

*fått "sammenbrudd" på jobb (som følge av tragisk hendelse)

*toppet nå med litt sykdom

Er det rart jeg ikke har energi sier bare jeg?? ;)))

Jobber veldig innvendig med meg selv om dagen med verdigrunnlaget i livet mitt: jobb/karriere vs familie, venner, rekreasjon, mammarollen.. og å SENKE forventingene jeg har. Istedenfor å hele tida ha mål, og tenke at DET må på plass og det må ryddes osv osv.. så bare leve i nuet og smile og være fornøyd med tingenes tilstand.

Fikk du stillet nysgjerrigheten din nå, Joyce?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av siste tids hendelser:

*bydd på samme hus flere ganger... vi har enda ikke kjøpt og det er enda ikke solgt

*Opplevd noe svært tragisk (utenfor familien)

*fått "sammenbrudd" på jobb (som følge av tragisk hendelse)

*toppet nå med litt sykdom

Er det rart jeg ikke har energi sier bare jeg?? ;)))

Jobber veldig innvendig med meg selv om dagen med verdigrunnlaget i livet mitt: jobb/karriere vs familie, venner, rekreasjon, mammarollen.. og å SENKE forventingene jeg har. Istedenfor å hele tida ha mål, og tenke at DET må på plass og det må ryddes osv osv.. så bare leve i nuet og smile og være fornøyd med tingenes tilstand.

Fikk du stillet nysgjerrigheten din nå, Joyce?

Oi, det var mye på en gang! Flyttet ikke dere nettopp, da? :klo:

Guffent med tragisk hendelse, uten at jeg vet helt hva det er kan jeg tenke meg at det er noe som har gått inn på deg. :troest:

Det er ikke bare-bare å finne balansen som mamma - eller uansett, egentlig. Tror det er sunt å jobbe med det og være bevisst på problemstillingen, selv om det kan være slitsomt! Og jeg håper du finner noen svar og løsninger og etterhvert finner ro. :klemmer:

Tenker stadig på deg, men tiden strekker overhodet ikke til om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ strøm, men du er flink som jobber bevisst med deg selv. Det skal jeg bli flinkere på ;) Jeg synes det er mye selv uten jobb jeg, hvordan jeg(vi) skal klare det når jeg skal jobbe vet ikke jeg- sliten kommer jeg til å bli i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var mye på en gang! Flyttet ikke dere nettopp, da? :klo:

Guffent med tragisk hendelse, uten at jeg vet helt hva det er kan jeg tenke meg at det er noe som har gått inn på deg. :troest:

Det er ikke bare-bare å finne balansen som mamma - eller uansett, egentlig. Tror det er sunt å jobbe med det og være bevisst på problemstillingen, selv om det kan være slitsomt! Og jeg håper du finner noen svar og løsninger og etterhvert finner ro. :klemmer:

Tenker stadig på deg, men tiden strekker overhodet ikke til om dagen...

Takk for omtanken! :)

Joda, vi kjøpte hus i fjor.. men vi trives ikke helt her. Men akkurat nå er ting litt på is igjen,,,

Det var den roen da, kan man drømme om å finne den som småbarnsmor? ;) hehe

Kjedelig med negativ strøm, men du er flink som jobber bevisst med deg selv. Det skal jeg bli flinkere på ;) Jeg synes det er mye selv uten jobb jeg, hvordan jeg(vi) skal klare det når jeg skal jobbe vet ikke jeg- sliten kommer jeg til å bli i alle fall.

Negativ strøm, der sa du der! Ja, veldig kjedelig.. særlig fordi jeg har bygget opp en positiv strøm siden sommer av- som kollapset litt nå. Jaja, får vel bare begynne på an igjen... snart... hehe.

@@@@

Fæl natt!!

Ikke nok med at både mannen og jeg enda er syke, jeg svettet masse og var rimelig tett i systemet, mens mannen har hostet som en GAL... off!!!

MEN: så har veslemor også bydd på problemer.. opp til 5-6 ganger. Opp og hopp. Hun roet seg veldig med å sove oppe på meg da, ute på en sofa. Før det var på an igjen. Mistenker at det enten er noe tenner på gang, eller så blir hun syk også nå...

Så nå er jeg oppe en tur og drikker litt Cola Zero og får en pause fra hele natta.

Håper formen hennes er fin i morgen så det blir barnehagen. Så kan jeg hente meg inn siste rest før helga. Ellers skal jeg nok overleve å ta meg av henne også, formen er på vei oppover nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, utrolig slitsomt! Håper dere er i mye bedre form alle mann så dere kan få ei fin og avslappende helg :kose:

Og så masse som har skjedd siste tida, det var ikke måte på! Håper alt bedrer seg snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ut som en lei start på høsten! Kjenner litt på maset og jaget med jobb og mamma-rollen, men prøver å trøste meg med at det er en fase, og før vi vet ordet av det, så er disse små så selvstendige at de helst vil ha oss litt på avstand. Viktig å leve i nuet, og ikke tenke for mye på det som var og det som kunne vært, tror jeg. Lettere sagt enn gjort, I know ;)

Masse god bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, utrolig slitsomt! Håper dere er i mye bedre form alle mann så dere kan få ei fin og avslappende helg :kose:

Og så masse som har skjedd siste tida, det var ikke måte på! Håper alt bedrer seg snart :klem:

Slitsomt, det er vel definisjonen av småbarnsperioden det? ;) Vi har vært heldige sålangt.. igrunn.

Helga har vært rimelig bra så langt, takk takk!

Uff, det hørtes ut som en lei start på høsten! Kjenner litt på maset og jaget med jobb og mamma-rollen, men prøver å trøste meg med at det er en fase, og før vi vet ordet av det, så er disse små så selvstendige at de helst vil ha oss litt på avstand. Viktig å leve i nuet, og ikke tenke for mye på det som var og det som kunne vært, tror jeg. Lettere sagt enn gjort, I know ;)

Masse god bedring til dere!

Jepp, jeg jobber for å leve mer i nuet... men vil jo helst at alt skal gå helt etter "planen" til en hver tid... hehe. takk for bedringsønske!

@@@@

Vi voksne er bedre ;) Feberfri og oppegående, men tunge i hodet og hoster og slikt enda. Ikke helt friske med andre ord.. (jeg fikk akkurat skikkelig vondt i hodet nå...uff).

MEN: nå er det vesla som er syk. Tror hun har fått hånd-fot og munnsykdommen... hun har vært grinete og hostet litt, men grei nok form. Og nå er det dukket opp masse røde prikker, hender, føtter, skritt og også små prikker oppover lårene nå. Ser fælt ut.. Sutrete jente idag også. Stakkars lita.. men virker allikevel som om formen hennes er grei nok.

men sola skinner sterkt idag, nydelig dag:))) Og vi har gått tur, det var superdeilig å få luftet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Helg ;))

Og snart leggetid.. passer alltid på å få nok søvn- man vet jo aldri hva som skjer i løpet av natta eller dagene mener jeg. (har vært litt våkning nå i det siste. med tenner og sykdom og slikt).

Og jeg sitter her litt spent i kroppen... fordi jeg har vært så kvalm og småuggen de siste dagene.

Kan jo begynne å lure?? Men når det er sagt så er jeg også halvsyk..,. ikke blitt god etter den uka med influensa jeg hadde for ca. 1 mnd siden, så skal ikke se bortifra at jeg er uggen på et mer generelt plan.

Uansett.. 5 dager til IKM og heller vel mest mot at jeg er halvsykuggen... lei av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver vel kun sånn halvveis... men hadde vært god timing nå ;)

Men vet at vi var intime, som det så fint heter rundt EL, så dermed er vi jo med i "konkurransen".

Fin helg tilbakelagt: Jeg har feiret bursdag... ny pysj på nå :) Dårlig med nattesøvn grunnet hals/hoste.. ahhhh! *lei* Og veslemor ble litt slakk igjen i dag og målte feberen til 39. Håper hun får sove godt. Gir dere konsekvent paracet o.l. ved feber osv, eller ser dere det an?

Så da blir det spennende å se om det blir jobb eller hjemmeværende i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått! :blåse:

Vi har nesten aldri gitt paracet. Prøver å putte minst mulig av sånt i den lille kroppen fordi det er jo ikke helt uten bivirkninger. Synes å huske å ha lest at vi gir barna for mye sånt og de er i fare for å få allergier pga det. Stort sett har snuppa sovet av seg feberen og det er vel det beste.

Spennende dager framover da! :popcorn: Skal en ønske lykke til, kanskje? ;)

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar minst mulig paracet selv, så da blir det minst mulig på lita også. Siden februar har hun vel fått to stykker tror jeg, i januar hadde hun en ukes tid med høy feber som ikke ville ned uten paracet og da gikk det med noen, men stort sett på kveldstid. Hun hadde 39 da og jeg turde ikke annet enn å gi henne siden vi var på utenlandstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med overstått! Lenge siden jeg har vært innom her..

Høres ut som at dere har hatt noen hektiske og noe vanskelige uker bak dere. Ikke noe hyggelig :klem:

MEN spennende med prøvingen!! :nigo:

Håper dere begynner å bli gode og friske igjen nå, alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...