Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Bedre i nakken, og nesten ikke gjort noe husarbeid, pluss ikke så mye styr med Fløtepusen. OG faren la henne nå, mot normalt.

Og sola og varmen er kommet, deeeeilig dag på byen og restaurant. Ferien min er visst begynt!!

:)

Glad og fornøyd idag ;) endelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du har fått roet ned litt :)

Så godt sommeren har kommet, vi venter stadig i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... hatt en deilig ferieuke nå med skikkelig sommerfeeling! NICE!

Hatt 2 behandlinger hos naprapat, så nakken kommer seg... klarte å bygge seg opp innmari mye stivhet de to første stressferieukene ja! (uff lærer jo aldri jo)

Tok ut spiralen for 3 dager siden også, og igår begynte murringer å komme. Har ikke hatt mensen på 2 år nå, rart... hehe.

Nå har jeg bestilt merkelapper (farge klister) fra Askeladden, må begynne å planlegge barnehagestart. Snart bare 3 uker til jo...

Intet nytt å melde om Fløtepusen... annet at det er høyt tempo, mye babling (flere og flere ord, som æsj og uff og se og slikt), stort sett godt humør og mye moro...Det går kjempefort, og det er så artig med en liten toddler i hus. Ikke mye baby igjen, så mye som hun forstår og klarer og så raskt hun fyker rundtomkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, snart helg og sol og blå himmel ;)

Nice! Føler meg relativt bra etter god time hos naprapat i dag morges... fikk meg en skikkelig stiv skulder/nakke i ferien ja, og da sitter det godt. Lærer aldri!

Det ER travelt med full jobb, hus og småbarn... men jeg må jo innse det at jeg kanskje kan bli flinkere å la ting ligge og slappe mer av også. Kjekt med ryddig hus, men ikke så kjekt med stiv nakke.

''''

Fløtepusen er helskjønn om dagen... hun ser liksom så forventningsfull opp på oss, og er så tilstede. HELE veien ;) hun utforsker og ler og tuller og tøyer litt grenser, og er som regel positiv til det meste. Fremdeles lett å legge og sover godt, men av og til bittelitt vanskeligere i matveien nå enn tidligere. Plutselig vil hun ikke ha.

Og ja, i dag så jeg plutselig en tann til nede: nå har hun 3 nede og 4 oppe... maaange mnd siden sist gang hun fikk nå.

Håret er enda ganske kort, men det vokser nå dag for dag så... det er brunt og fint og supermykt.

I går bakte jeg forresten fyrstekake som jeg gleeeeder meg til å smake i ettermiddag.

Også disse kjeksene: som er blitt en favoritt hos både meg og Fløtepusen. Sunne og gode!!

Satser på en rolig og fin helg, med yogaøvelser for nakke og rygg hver kveld og stadig forbedring av "helsa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte fløtepusen :hjerte:

Mye av det samme med Lita også, elsker å tøyse og lure oss med at hun later som hun skal gi oss ting :fnise:

Og jeg må nok en gang ta meg sammen med trening, datt helt av når jeg hadde ille endosmerter og kjære lå i feber lenge. *tasegsammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så koselig når de tuller og tøyser! :hjerte: O stod og danset ved bordet i dag da han så på barnetv. Det må være noe av det søteste i hele verden når små barn danser ukoordinert med hele kroppen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhhhh..... time til soneterapi idag..*utladet*

MYE emosjonelt stress og hormontull, ubalanse og hun bare AHHHHH guri til ryggen min. Yes, et stk anspent og stressset kvinne på benken.

Fikk mye trykking og magner og nåler, og nå føler meg veldig zen.... og ganske emosjonell, og allerede sterkere.

Planlegger å kvinne meg opp og gå inn til sjefen og si at jeg ikke bare er litt sliten, men MYE sliten og at jeg er helt låst og begynner å kjenne på en negativ spiral med stress og bekymringer og dårlig samvittighet osv osv... Jeg vil IKKE bli utbrent igjen...

Pasjonsblomsten må ikke være så full av pasjon hele veien, men lade batteriene sine litt....

(Skal tilbake neste uke, jeg har sååå troa...)

:biggrin:

(PS: i ettermiddag blir det frisør... mye velvære og egenpleie på en dag dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ikke så mye overskudd til å skrive her lenger... dvs. jeg har prøvd å roe ned på databruk osv også, for det føles ikke alltid helt bra. Måtte bare roe ned alt og prøve å nullstille systemet mitt..

Kjørte meg helt ned i sommer... :tristbla:

Men er på vei oppover igjen nå da, har det ganske så bra nå :smilorange:

Jeg spant meg helt fast i uendelige lister av gjøremål og husarbeid, hard trening, prestering på jobb og selvfølgelig gi alt meg selv til den vesle lille... Endte opp HELT forknytt, ødelagt muskulatur, stressa og negativ. Klarte ikke funke på jobb eller noe...

æsj, typisk meg å havne i slike karuseller. Ser ikke hvor det bærer før det er bittelitt for sent.

Refleksologien har hjulpet masse føler jeg,... dagen etter første time gikk jeg til sjefen og sa at jeg var litt nedpå osv, helt ærlig. Og han ga meg masse støtte og ba meg ta litt fri hist og pist..slappe av og ga meg sårt tiltrengt skryt på at jeg var flink nok at jeg dugde mer enn nok.

Altså: Jeg heter Pasjonsblomst og jeg LIDER av flink pike syndromet... Noen kur for å komme ut av det?

Jobber veldig med å slappe av nå, og PRØVE å la husarbeid osv ligge litt mer.. men jeg har jo LYST må vite.

Så om dagen er det ikke trening lenger, byttet ut med yoga for nakke og rygg. Nå har jeg et mål om å bli mykere, tror jeg skal finne noen bra stretchingøvelser. Hamstrings og korsrygg er så stramme som en kompresjonsstrømpe. Minst!

Har forresten tatt av ca 2 kg med treningen, nok til at både familie og venner sa jeg har blitt så tynn. Og jeg føler meg nesten for tynn.. *Ønske meg masse muskler*

*øve seg på å være tilfreds med tingenes tilstand*

Slikt går nå dagene...

Fløtepusen er HELSKJØNN om dagen...*smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuu! Dette var jo ikke noe koselig lesning! Godt at du har fått gjort noen grep, fortsett sånn! Du må ta vare på deg selv oppi "mamming" og jobbing og hverdagsliv, for det er ingen andre som gjør det. Og ingen er tjent med at du sliter deg ut! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Joyces jakkekjøp og mine jakkeønsker legger jeg ut link til noen fine jakker jeg har sett på:

Tror jeg vil ha rød, lilla eller oransje jakke, orker ikke noe grått og trist. Men må være veldig clean og fresh, ikke for sporty eller fjellaktig.

http://www.norrona.com/Products/4012-13/svalbard-gore-tex-jacket-w. Prøvd og likt!

http://www.norrona.com/Products/3006-13/trollveggen-dri3-jacket-w. ser fin ut.

Evnt. en Bergansjakke om jeg finner noe jeg liker...

eller kjøre litt billigere og prøve noe fra didrikssons (synes de er litt kjedelige i looken da)

Eller kanskje jeg skal investerie i en oilskinjakke? hehe. Synes de er litt kule...

dette jakkekjøpet kan ta tid merker jeg, vet jo ikke engang hva jeg trenger engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuu! Dette var jo ikke noe koselig lesning! Godt at du har fått gjort noen grep, fortsett sånn! Du må ta vare på deg selv oppi "mamming" og jobbing og hverdagsliv, for det er ingen andre som gjør det. Og ingen er tjent med at du sliter deg ut! :hug:

Nope, ikke så veldig koselig! Er iallfall greit når man får stukket hull på verkebyllen og snudd trenden :)

Problemet er at jeg må kjempe for å slappe av... hehe. Hva er liksom vitsen med å sitte å glo på tv når jeg kan vaske litt, mener jeg ??

(idag har jeg "bare" støvsuget hele huset og vasket nedeetasjen... pluss bittelitt klesarbeid.). Kunne jo vurdert å ta meg fri på en lørdag, men jeg har en liten greie med at jeg får mer ro over meg ETTER at ting er gjort. Og det er jo sykt deilig når det er litt rent og pent rundt om kring.

Nå holdt jeg på å skrive at Fløtepusen er tjent med at jeg sliter meg selv ut... hmmm.. det kan vel neppe stemme?? uffda.. Neida, jeg er på full skjerpings nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oilskinjakker er kule, ja! Jeg hadde en en gang i tiden, men den var litt stor og uformelig (type unisex-modell), så jeg tror faktisk pappa overtok den - jeg er nemlig høyere enn ham, og har vært det siden 14-15-årsalderen - og slet den ut. Men veldig klassisk, og det funker jo strålende! :jepp:

Jeg har blitt bedre på det å tillate meg å slappe av etterhvert, tror jeg. Har begynt å skjønne at det ikke funker på noen plan hvis jeg ikke tar meg en pause i ny og ne. Og du, har du vært borti Flylady? Kanskje det kunne vært noe for deg, så ikke den typen oppgaver tar helt over hjemmetiden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig oppdatert! Og uff, for en slitsom sommer :( Det er godt at den siste ferieuka di blei bra da, og at du har tatt noen grep for å snu trenden. Snill-pike-syndromet skal man ikke kødde med altså! Men det er ikke lett å lære seg å slappe av heller, men yogaøvelser hørtes ikke feil ut :)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oilskinjakker er kule, ja! Jeg hadde en en gang i tiden, men den var litt stor og uformelig (type unisex-modell), så jeg tror faktisk pappa overtok den - jeg er nemlig høyere enn ham, og har vært det siden 14-15-årsalderen - og slet den ut. Men veldig klassisk, og det funker jo strålende! :jepp:

Jeg har blitt bedre på det å tillate meg å slappe av etterhvert, tror jeg. Har begynt å skjønne at det ikke funker på noen plan hvis jeg ikke tar meg en pause i ny og ne. Og du, har du vært borti Flylady? Kanskje det kunne vært noe for deg, så ikke den typen oppgaver tar helt over hjemmetiden din?

Har aldri hatt noe selv, men elsker den britiske looken. Kunne godt tenkt meg en en dag. Barbour kanskje?

Ikke hørt om Flylady, får google litt og se hva det går i... :)

Endelig oppdatert! Og uff, for en slitsom sommer :( Det er godt at den siste ferieuka di blei bra da, og at du har tatt noen grep for å snu trenden. Snill-pike-syndromet skal man ikke kødde med altså! Men det er ikke lett å lære seg å slappe av heller, men yogaøvelser hørtes ikke feil ut :)

Stor :klem:

Yoga er deilig, føler det hjelper mest på RO og stressreduksjon, enn det faktisk gjør på ryggen. Men har nok en god effekt der også. Pluss de to tingene henger jo også sammen.

Hater å være snill-pike, men det er jaggu ikke bare å gi slipp heller. Det er skikkelig innlært!

'''''''''

Føler at refleksologien hjelper veldig... Var der igår igjen, og sambo sa jeg var så godt humør da jeg kom hjem ;) (noe som ikke er en selvfølge om dagen, vært mye sliten og lett irritert). Noe av det beste med refleksologien er at jeg ikke føler for å gjøre tusen prosjekter lengre, men at jeg har roet meg og slapper mye bedre av! Og det trengs for å hente seg inn mellom slagene.

''''''

Første uka i barnehagen vel gjennomført! Det har gått kjempebra! Det er 4 skikkelig smilende og gode damer på avdelingen, og Fløtepusen fant tonen kjemperaskt med primærkontakten sin. Koser seg og leker inne og ute, og sovna i ny vogn, ny pose og nytt sted etter bare 5 min første gangen de la henne der. Hun har spist litt lite, men det går seg vel til. Hun er ikke den største brødmatfanen ennå.

Har merket bittelitt på søvnvanene, litt vanskeligere å legge om kvelden (mot normalt), trøttere på ettermiddagen og litt mer sårbar, men også glad og fornøyd og kosete. Skal bli så spennende å se hvordan hun utvikler seg i barnehagen, lærer seg nye ting der og begynner å synge osv.. ;)

Kjenner det er GODT at denne uka er over, det lå liksom bak i hodet mitt hele tiden- og har jo vært en omstilling for meg også. ;)

''''

Fredag idag, uka har flydd!!!

feeling good... til og med tatt på meg kjole idag ;)

Ha en god helg alle snuppiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er siden til Flylady. Prinsippet er at du får små oppgaver hver dag, som tar type 15-20 min, i tillegg til å ha en "weekly home blessing hour" der du gjør unna støvsuging og vasker badet og alle sånne oppgaver som må gjøres ukentlig. Kombinert gjør det at du over en periode på noen uker får tatt alt litt grundigere, unngår at rot hoper seg opp osv. Det er et allright opplegg, men det tar litt tid å komme ordentlig inn i det. Jeg var flink da jeg jobbet før Snorkfrøken ble født, men så har det sklidd ut igjen. Jeg kommer til å starte på nytt igjen nå, trenger det når jeg skal ut i full jobb. :)

Så bra at du har effekt av refleksologi! :tommelsmil:

Herlig med vellykket barnehagestart, ingenting er bedre enn det! Høres ut som dere har havnet i en god barnehage, også!

God helg, kjære deg. Håper den blir rolig og fin for dere alle! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce: lett å skli litt ut innimellom, både her og der....

Helga har vært herlig så langt, selv om jeg er rimelig pumpa i nakke og kne og UNDER føttene idag. (tror kanskje det er reaksjon på refleksologien). nå blir det å slappe av resten av kvelden!

@@@@@@@@@

Nå har Fløtepusen lagt seg, deilig!! HUn har vært litt sinna og irritert i hele dag, det sliter litt ekstra på foreldrene... kanskje noen tenner på gang?

Og vi skal ha reker og hvitvin! ;) nyte det siste av sommeren.. hatt en herlig dag her på vestlandet.

Vært på byen 2 ganger også.. først med familien og så alene. shoppet focacciabrød på Oliviers (og dyppet det i oljeblanding hjemme...nam!), og 3 nye strømpebukser fra Safa på salg (fant ut at nå som det alltid skal være 2 strømpebukser i barnehagen er det greit med en god ladning - har vel bare 3-4 i ull i 80 enda, men får spe på med mer etterhvert!.

Handlet 3 topper til meg selv også, brukte over 2000 kr. ;) skulle egentlig kjøpe helt basis, men endte opp med en silkeskjorte også. jaja, må jo ha noe fint til jobb og selskap også. Fargen var pomengranat, nydelig!!

(det er grufullt å gå i butikkene nå, det er jo bare sort og grått så langt øyet ser! - ja til mer farger også om høsten og vinteren!)

mmmmm nå gleder jeg meg til mat og kos!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er litt trist i butikkene nå ja! Var på nytt kjøpesenter forrige dagen og alle butikkene så helt like ut, ingenting som frista egentlig!

Godt med noen nye klær da! :nigo:

Ha ei fortsatt god helg! Håpe datteren er i bedre humør i morgen. (Håper min er det også for den saks skyld! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Fløtepusen har en bedre dag i dag, og klart det sliter på foreldrene!

Morro å få shoppa litt fint til segselv, selv om det går med litt penger iblant ;) Kjøpte meg ei silkeskjorte i Spania i sommer, til bare 300kr! Den butikken skal jeg tilbake i neste gang jeg er i Spania, garantert! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...