Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Sen i språkutvikling?! :sjokkert: Hun har da såvidt rundet året... Hva forventet helsesøster at hun skulle kunne da? Alle barn utvikler seg jo så forskjellig... Jeg har ei niese som er 17 mnd. Hun sier kun få, enkle ord...hei, hest, pus....Sånne ting.

L er ikke særlig aktiv med språket. Det går i "mamma", "takk takk-gakk gakk" og "nei"..

Hørtes ut som en litt stressende morgen på nasjonaldagen, men bra at ting gikk seg til utover dagen :) Og herlig med sommervær og grønt overalt!

Grattis med ny sveis :danse: Godt å freshe seg opp litt :)

Signerer ara, det var da rimelig spesielt fra helsesøster! Ifølge dette er hun jo helt på normalen, ihvertfall:

Nei, ikke stress med det enda, sier nå jeg! Unger utvikler seg ulikt, og Fløtepusen har vært tidlig ute fysisk - så da kommer sikkert det språklige litt senere. Snorkfrøken er tidlig ute språklig, men ikke spesielt tidlig ute fysisk. Sånn er det! :klemmer:

Og hurra for ny sveis!

Takk for motvekt til helsesøster. Var i utgangspunkt helt rolig med tanke på hennes språkutvikling... merker jo hvor fort fremgang det går på dette med å forstå ting, jeg sier ting til henne, og hun gjør det! :) F.eks kan mamma få en klem? så får jeg det ;) Og kan Fløtepusen sette den på plass i hylla igjen? Done!

Fin oversikt, Joyce! Litt overrasket over at de kan forstå sååå mange ord, men egentlig ikke når jeg merker hvor mye FP min forstå nå... kult!!

Nå har jeg surfet litt på hårkurer, jeg fikk høre at jeg hadde litt porøst og slitt hår, så jeg burde guffe på med både proteiner og fukt... Og da VIL jeg det, helst NÅÅ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke tenkt på at hun er "sen" der! Ungene utvikler seg så forskjellig og plutselig løsner det og hun lærer nye ord daglig! Synes helsesøstre skal være forsiktige med sånne uttalelser, -de av burde jo virkelig vite sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke tenkt på at hun er "sen" der! Ungene utvikler seg så forskjellig og plutselig løsner det og hun lærer nye ord daglig! Synes helsesøstre skal være forsiktige med sånne uttalelser, -de av burde jo virkelig vite sånt!

Det var jo til mannen hun sa dette, så mulig han "overdriver" litt når han forteller meg... men ja, jeg er enig med dere at det er helt naturlig forskjeller og intet å urolige seg for..

''''''''

Hmmm fikk plutselig helt angst og tenkte: tenk om jeg ikke får utbetalt penger nå i juni? har jeg fått feriepengene mine? får jeg vanlig lønn??? Hvordan er nå dette her igjen? (vet jo det varierer altså)

Får da inderlig håpe jeg får penger, for jeg ikke spart opp noe ekstra.. og sparekontoen min vil helst vokse og ikke krympe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt oss ny vogn idag, og det ble den vi hadde sett oss ut:

http://www.babyzen.com Babyzen yoyo i svart med hvitt understell. Den blir superliten sammenlagt og kan bæres over skuldera.. skal med i håndbagasjen nå når vi skal ut og fly. Jeg hadde litt angst for dette vognstyret med flying, pakke inn/ta med til gate/få ødelagt vogn whatever....

se her for video:

Håper vi blir fornøyde! Særlig Fløtepusen da, for da blir vi gjerne fornøyde også.

Har forresten trent nå!! *stolt*.. fyker ellers av gårde på 2 dagers jobbreise og så langhelg utenlands med familien.. pakkepakkepakke! Travle nok dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trillene ser så smarte ut, jeg har så lyst på en sånn en!

Forresten, du bar en del, gjorde du ikke? Vet du hvor jeg får kjøpt Moby D-sjal med uelastisk panel på midten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin og praktisk trille! :)

Så flink du er til å trene. Skal bruke deg som inspirasjon når jeg har fått nummer 2 og kroppen skal strammes opp for alvor ;)

God tur på jobbreise og utenlands! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trillene ser så smarte ut, jeg har så lyst på en sånn en!

Forresten, du bar en del, gjorde du ikke? Vet du hvor jeg får kjøpt Moby D-sjal med uelastisk panel på midten? :fnise:

Vet dessverre ikke hvor man får kjøpt det sjalet, nei... hadde et elastisk sjal jeg bar som nyfødt, anbefales! Og et uelastisk som jeg kan bruke nå, en lommeslynge.. brukes ikke så mye nå da.

Åh, de trillene er så lekre! Genialt at de kan bli så kompakte *ønske seg*

Ja, virker veldig genial. Vi får teste den første gang i morgen ;)

Så fin og praktisk trille! :)

Så flink du er til å trene. Skal bruke deg som inspirasjon når jeg har fått nummer 2 og kroppen skal strammes opp for alvor ;)

God tur på jobbreise og utenlands! :)

Hehe, nååå.. vi får nå se på det da. Kan vel ikke bruke 1 ukes bra trening som grunnlag for å si noe slikt.. hehe. Du tar liksom 2 i slengen du ;)

..

Hjemme fra jobbreise enn så lenge, men bare 1 døgn til det er påan igjen... *passe sliten* Spent på hvordan det går, men går jo sikkert veldig greit å reise med hun lille altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hatt det fint på tur? :)

1 uke med bra trening er jo flott! Bare man kommer i gang, så er det lettere å fortsette. Du klarer dette helt fint, er jeg sikker på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det fint på tur? :)

1 uke med bra trening er jo flott! Bare man kommer i gang, så er det lettere å fortsette. Du klarer dette helt fint, er jeg sikker på :jepp:

Hei og hopp!

Vi har hatt noen fiiine dager på tur.. gikk greit å reise, men såklart litt styr med en olstrete og overtrøtt unge med. Hun sov ikke et kvekk på verken flyplass eller fly, det var full rulle og opp og ned i setene og frem og tilbake i midtgangen. spennende!! Og litt grining og sutring etterhvert, særlig i går ved sent fly hjem.

Hun har hilst på familie, lekt, smakt mye god mat og fått is ;)) kjempe! Og trilla var kjempegod, vi er sååå fornøyde sålangt. tar så liten plass i bil/fly osv. Gikk rett inn i hattehylla uten noen problemer.

Den første ferien med henne ga virkelig smaken på mer :biggrin: Lille, deilige gullet vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Høres deilig ut, selv med en overtrøtt unge på flyet. Greit å ha prøvd på litt kortere turer før en evt. skal ut å fly 4-5 timer :)

Er det full liggestilling på vogna? Den høres veldig smart ut. *plukke opp tips til evt flytur en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Olstrete :hjerte:

:fnise:

Gøy å høre at dere har hatt en fin tur! Det er utrolig slitsomt å reise med små, men når man har det gøy er det verdt det allikevel synes jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut, selv med en overtrøtt unge på flyet. Greit å ha prøvd på litt kortere turer før en evt. skal ut å fly 4-5 timer :)

Er det full liggestilling på vogna? Den høres veldig smart ut. *plukke opp tips til evt flytur en gang*

Ja, nå har vi fått testa både oss, ungen og vogna... så nå blir det mye greiere neste gang. Men tror nok mannen vil se med gruuu på en lengre flytur. ( til tross for at det var MEG hun olstra rundt på mest).

Ikke full liggestilling, men rimelig langt ned slik at hun ligger behagelig. Hun har ikke sovet i den enda, men trivdes kjempegodt i våken tilstand. Ville frivillig oppi vogna osv, og satt og sparka med beina og koste seg.

:hjerte: Olstrete :hjerte:

:fnise:

Gøy å høre at dere har hatt en fin tur! Det er utrolig slitsomt å reise med små, men når man har det gøy er det verdt det allikevel synes jeg! :jepp:

Slitsomt, men ikke såå ikke... absolutt mest gøy! ;)

Yes, vi håpte at hun skulle sovne av flyduren... men jenta vår er av den superaktive sorten. Og nysgjerrig og sosial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy!

Fredag og sommer og all is good... Etter at jeg begynte med 30 day shred og nesten daglig trening for 2 uker siden- har jeg følt meg så bra! Mer energi, ikke sett noe til den vonde skuldra som var såååå kjip å ha med å gjøre, og føler meg strammere/sterkere/bedre allerede. er på vei oppover!!

Har litt lyst å være aktiv i helga. dra på litt utflukter osv. Tror jeg velger meg en åpen gård, der har de griseunger og sauser og sikkert mye forskjellig. Tenk så spennende for lille pusen min. Hun blir veldig gira hvis hun ser en hund eller katt nå, og vil helst bort til dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så deilig! :) Herlig med den ekstra energien som trening gir, og i alle fall når treningen er gøy! Bruker 30DS jeg også, men bare som en treningsøkt, ikke hver dag (eller hver uke :fnise: )

Åpen gård høres supert ut! Vi bor jo på landet og har egentlig dyr på alle kanter, men likevel tror jeg ikke at T vet om annet enn katt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig! :) Herlig med den ekstra energien som trening gir, og i alle fall når treningen er gøy! Bruker 30DS jeg også, men bare som en treningsøkt, ikke hver dag (eller hver uke :fnise: )

Åpen gård høres supert ut! Vi bor jo på landet og har egentlig dyr på alle kanter, men likevel tror jeg ikke at T vet om annet enn katt :ler:

Ble ikke noen åpen gård.. travelt nok i hus og heim og hage, og pappaen er ikke så veldig glad i utflukter viser det seg... :( Flink du er som tar en økt nå og da, god hjelp i det også!

Ah, 30DS er effektiv! Flinka!

Godt å høre at det står bra til. :klemmer:

har du kjørt 30 day du også? Med god effekt? ;)

Her er alt så bra så!

'''''

arrggg dødskjedelig på jobb idag! Tung i kroppen etter trening, trøtt i trynet, lite folk og ingenting som skjer på jobb, og grått vær ute... boring!!!

Pappen er ferdig med permisjon nå, og denne uka er min mamma hos hos litt for å passe fløtepusen. Hun er helt gal etter mormora si, og ler fra morgen til kveld. bare tull og tøys med de der. kjempeartig!!

Hun fikk en stor is i går til og med, mormora tar jobben med å skjemme bort superalvorlig!

Fløtepusen skravler forresten fælt om dagen.... lange avhandlinger med jajajaja, dadadada osv... og en hel haug andre lyder frem og tilbake. sååå engasjert, mens hun går fort rundt og peker og roter og ler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Ble ikke noen åpen gård.. travelt nok i hus og heim og hage, og pappaen er ikke så veldig glad i utflukter viser det seg... :( Flink du er som tar en økt nå og da, god hjelp i det også!

Pappen er ferdig med permisjon nå, og denne uka er min mamma hos hos litt for å passe fløtepusen. Hun er helt gal etter mormora si, og ler fra morgen til kveld. bare tull og tøys med de der. kjempeartig!!

Hun fikk en stor is i går til og med, mormora tar jobben med å skjemme bort superalvorlig!

Fløtepusen skravler forresten fælt om dagen.... lange avhandlinger med jajajaja, dadadada osv... og en hel haug andre lyder frem og tilbake. sååå engasjert, mens hun går fort rundt og peker og roter og ler.. :)

En sånn pappa bor her i hus også. Utrolig at det skal være så vanskelig å dra for å gjøre noe gøy! Jeg fikk mannen med på å kjøre "nyveien" til en nabobygd i helgen. Første gang han har kjørt en lang tur uten noen grunn :ler:

Og så kjekt at mormor kan passe en uke! Sikkert gøy for begge to med all bortskjemmingen ;) Skjønne fløtepusen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sånn pappa her også, men han begynner plutselig å komme seg her, så det er håp! ;)

Flere som skriver om 30DS her inne, det skak absolutt sjekkes ut! Flink du er :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn pappa bor her i hus også. Utrolig at det skal være så vanskelig å dra for å gjøre noe gøy! Jeg fikk mannen med på å kjøre "nyveien" til en nabobygd i helgen. Første gang han har kjørt en lang tur uten noen grunn :ler:

Og så kjekt at mormor kan passe en uke! Sikkert gøy for begge to med all bortskjemmingen ;) Skjønne fløtepusen :jepp:

Er en sånn pappa her også, men han begynner plutselig å komme seg her, så det er håp! ;)

Flere som skriver om 30DS her inne, det skak absolutt sjekkes ut! Flink du er :nigo:

Godt å høre at det ikke bare er her, da! Litt skuffende er det jo, men han er ikke heeelt håpløs selvfølgelig og blir med på endel ting jeg foreslår.

Ikke vært så flink til 30 day i helga, dvs. jeg ble sår i halsen/litt slakk, og la treningen på hylla denne helga. Litt trist med tanke på fremdrift osv, men jeg må jo nesten bare lytte til kroppen. først frisk, deretter supersprek.

Har allikevel hatt en fin dag, Fløtepusen er i strålende humør og en heeeelt herlig alder. Its all good!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...