*Joyce* Skrevet 30. april 2013 #421 Del Skrevet 30. april 2013 Gratulerer så mye med dagen til Fløtepusen - og til deg! (Har ikke hatt så mye KG-tid i helgen, og får nok ikke det før morgendagen er over, men det kommer! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. april 2013 #422 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Hurra for fløtepusen! Endret 30. april 2013 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. mai 2013 #423 Del Skrevet 1. mai 2013 Gratulerer med gårsdagen! Håper dere hadde en finfin bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. mai 2013 #424 Del Skrevet 1. mai 2013 Gratulerer så mye med gårsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #425 Del Skrevet 1. mai 2013 Hipp, hurra for ettåringen! Gratulerer så mye med dagen til Fløtepusen - og til deg! (Har ikke hatt så mye KG-tid i helgen, og får nok ikke det før morgendagen er over, men det kommer! ) Hurra for fløtepusen! Gratulerer med gårsdagen! Håper dere hadde en finfin bursdag Gratulerer så mye med gårsdagen! Tusen takk for gratulasjoner! Det var stor stas, ja, med en ettåring! Men dagen forløp igrunn som vanlig, siden vi skal feire på søndag. VI sang bursdagssang osv, men jeg tror ikke helt hun tok koblinga Og helsestasjonen ble bomtur, da de hadde satt opp feil dato og vi ble nødt til å få ny time og dra vår vei. Idag har vi kost oss inne, og gått en liten tur. I hele sitt liv som 1åring (2 dager) har Fløtepusen vært veldig så viljesterk og krevende... Hun vil absolutt bli holdt, og se seg rundt, helst bli satt på kjøkkenbordet eller kjøkkenbenken og få ta på alt hun vil. Og når hun ikke får lov setter hun i det hylekoret og blir kjempesint. Heldigvis har jeg holdt roen (og pappaen også, men det var jo ikke noe nytt), og bare latt henne holde på litt, evnt klemt henne og vært helt rolig og få henne til å roe seg...så snapper hun plutselig ut av det og blir blid igjen som en sol. Og jeg har skikkelig vondt i høyre skulder og føler meg lettere handikappet! *klage litt* ringer naprapat i morgen!! Har forøvrig gjort yoga hver kveld nå, men det fikser vel ikke overbelasta og bente muskler og lett på et vips for det. Men gjør kjempegodt, jeg er allerede nå blitt avhengig. Deilig og avslappende også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 2. mai 2013 #426 Del Skrevet 2. mai 2013 Gratulerer med gårsdagen til Fløtepusen!! :blomst: Jammen går tiden unna med stormskritt. Jeg synes det var i går jeg fikk melding fra deg om at hun var født. Og nå har hun allerede blitt 1år! Blir morsomt med feiring til helgen vil jeg tro Skal Fløtepusen få kake også eller er dere strenge på søtsaker? Vilje ja? Det har vi her i huset også. De begynner vel å teste grenser nå? "Hvis jeg hyler så høyt og så lenge, får jeg den tingen jeg vil ha da?" Dumme skulder. Håper naprapaten kan få den til å oppføre seg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 2. mai 2013 #427 Del Skrevet 2. mai 2013 Gratulerer med "stor" jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #428 Del Skrevet 3. mai 2013 Gratulerer med gårsdagen til Fløtepusen!! :blomst: Jammen går tiden unna med stormskritt. Jeg synes det var i går jeg fikk melding fra deg om at hun var født. Og nå har hun allerede blitt 1år! Blir morsomt med feiring til helgen vil jeg tro Skal Fløtepusen få kake også eller er dere strenge på søtsaker? Vilje ja? Det har vi her i huset også. De begynner vel å teste grenser nå? "Hvis jeg hyler så høyt og så lenge, får jeg den tingen jeg vil ha da?" Dumme skulder. Håper naprapaten kan få den til å oppføre seg igjen! Gratulerer med "stor" jente! Thanks a lot! Føles bra med en ettåring og en herlig unge som stadig vokser til og klarer mer og mer! Regnfull fredag idag! Fredag i det minste Slet med å sovne i går grunnet vond skulder og hodet fullt av tanker og ideer og gjøremål. Er nok litt stressa med tanke på burdagen til FP på søndag. Jeg som drar lasset såklart. Dersom jeg nevner eller spør om noe for sambo, sier han bare litt irritert: ikke stress. Og det er jo akkurat det jeg prøver å ikke gjøre, men jeg prøver å ta ting litt av gangen og forberede ting. Så er alt klart til dagen. Men kjenner på meg at det blir litt stress for det.... han er typen som vil handle inn litt på lørdag i siste liten, han. Glemmer visst at noen (jeg) skal lage kaker og mat og finne frem klær og ta siste finishen på huset osv osv. Han er litt håpløs av og til altså... Anyway... lille gullet vårt var så skjønn idag morges! Godt humør og leken, og litt kosete. Klang seg rundt meg og koste med meg i bare bleia, og sa Mamma på en perfekt måte... flere ganger Hun prater jo ikke noe særs, og hele veien har hun egentlig sagt mer Mam/MaMa/Mamamam.. men nå sa hun det rolig og med innlevelse og riktig trykk og alt. mens hun klemte meg *smeltet hjertet mitt* Ellers blir det naprapat på meg idag, gleeeeeder meg.. kjennes litt ut som jeg har en betennelse eller noe i skulderen, med strålesmerter i arm og vondt når jeg løfter den opp/frem, og kan knapt belaste den. Superpraktisk med tanke på husarbeid og å bære fløtepusen og skrive på pcen og alt det der... stakkars, den er nok fullstendig overbelastet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #429 Del Skrevet 6. mai 2013 Bursdagsfeiring vel overstått! Super vellykket! Fløtepusen gapte og var helt målløs da hun kom ned i en festpyntet stue etter formiddagshvilen sin... særlig godt likte hun ballogene . Hun gapte også da hun fikk gaver, og var relativt interessert i dem (men også litt opptatt av papiret ja). Hun satt i sofaen mens alle gjestene stod rundt og sang happy birthday og hurra for deg.., og hun smilte og klappet i hendene og koste seg! Hun hadde kjempesøt papirkrone på Hun fikk et fullsize kakestykke med sjokoladekake, og løfte hele greia opp fra tallerken, holdt det i hånda og gofla hele stykket nedpå rimelig raskt! Morsomt Hun var ellers i superstrålende perlehumør, hun elsker sosiale happenings.. hun skrålte og lo og smilte og var ei lita prinsesse Veldig trygg med alle gjestene osv. Perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2013 #430 Del Skrevet 6. mai 2013 Høres helt herlig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 7. mai 2013 #431 Del Skrevet 7. mai 2013 Høres ut som en fantastisk fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #432 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei og hå! Det har vært en fin helg, uten de helt store hendelsene.. Fløtepusen blir jo flinkere å flinkere til å gå nå da, hun er superflink! Hun er høyt og lavt og klatret opp på krakker og ned av senga vår og sofaen og opp i vinduskarmen og eeeeelsker å gå ute, helt på egenhånd. Vi gikk tur i dag, hun var mer utav vogna enn oppi. gå gå gå... så kom det en stor hund, og hun strakte seg etter den og sa "daahhhh!!" og gikk etter den. hehe. Og jeg har trent litt idag, jeg heiv på meg joggeklærne, maaange mnd siden sist. Hadde en deilig liten tur. Jeg har kjent masse på litt vonde følelser ovenfor kropp og selvbilde de siste ukene, jeg hater å være en slapp fiskebolle og føler meg så usexy og daff. Føler meg bare gammel og kjedelig, liksom! Vært litt misfornøyd, men har nå funnet ut at jeg ønsker å bygge litt mer muskler, og bare må ta meg sammen. Skal gjøre yoga nå senere, jeg har blitt helt avhengig. Skuldre/rygg/nakke er fremdeles veldig sårbare, og jeg verker endel... dumme dumme! Har egentlig tenkt å melde meg ut av Elixia, men fant ut idag at jeg heller må begynne å BRUKE det. Jeg vil ha stramme lår og noe strammere mageparti... Jeg MÅ ha det... Meldt meg på 40 min spinning i morgen!!!!! yeah!!!!!! skal ta det helt med ro... men blir godt å brenne litt kalorier. Er forøvrig veldig snopespisende om dagen, det hjelper vel ikke akkurat på situasjonen. (går som dere skjønner ikke heeeelt godt med planen om å være tilfreds å bare være/leve). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. mai 2013 #433 Del Skrevet 13. mai 2013 Har egentlig tenkt å melde meg ut av Elixia, men fant ut idag at jeg heller må begynne å BRUKE det. Jeg vil ha stramme lår og noe strammere mageparti... Jeg MÅ ha det... Meldt meg på 40 min spinning i morgen!!!!! yeah!!!!!! skal ta det helt med ro... men blir godt å brenne litt kalorier. Er forøvrig veldig snopespisende om dagen, det hjelper vel ikke akkurat på situasjonen. (går som dere skjønner ikke heeeelt godt med planen om å være tilfreds å bare være/leve). Kjenner igjen den, var selv støttemedlem for noen år tilbake.. Kom meg jo aldri i vei! Har veldig lyst på strammere lår, eller kropp generelt, så burde vel egentlig ha meldt meg inn i et eller annet.. Men! Får heller prøve å få med meg samboer på en del turer i sommer, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. mai 2013 #434 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har kjent masse på litt vonde følelser ovenfor kropp og selvbilde de siste ukene, jeg hater å være en slapp fiskebolle og føler meg så usexy og daff. Føler meg bare gammel og kjedelig, liksom! Da er vi to! Er så lei av å aldri være fornøyd, og ikke ha den selvtilliten jeg kunne hatt. Litt bedre kondis og strammere mage/rumpe/lår hadde hjulpet godt på vei. Og Mannen er det ikke mye hjelp i, for han synes (sier ihvertfall det) alt er bra Søtsakene klarer jeg å holde meg unna - bortsett fra én dag i uka - men trening er jo vel så viktig. Tror det rett og slett er snakk om å prioritre. La oss prioritere oss selv litt - det gagner jo også mann og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #435 Del Skrevet 13. mai 2013 Kjenner igjen den, var selv støttemedlem for noen år tilbake.. Kom meg jo aldri i vei! Har veldig lyst på strammere lår, eller kropp generelt, så burde vel egentlig ha meldt meg inn i et eller annet.. Men! Får heller prøve å få med meg samboer på en del turer i sommer, hehe. hater å være støttemedlem, blir jo nesten litt bitter av å tenke på det... men man kan jo fint bytte ut senter med jogge/gå/sykkelturer og et generelt aktivt liv. sentertrening er litt stress, synes jeg. med avtaler man må holde gjerne.. Da er vi to! Er så lei av å aldri være fornøyd, og ikke ha den selvtilliten jeg kunne hatt. Litt bedre kondis og strammere mage/rumpe/lår hadde hjulpet godt på vei. Og Mannen er det ikke mye hjelp i, for han synes (sier ihvertfall det) alt er bra Søtsakene klarer jeg å holde meg unna - bortsett fra én dag i uka - men trening er jo vel så viktig. Tror det rett og slett er snakk om å prioritre. La oss prioritere oss selv litt - det gagner jo også mann og barn Hehe, mannen sier også at jeg er så flott, og sexy! Og her en dag sa han jeg så gravid ut i en stram topp... takk for den ja!! EEEEER det rart jeg føler for å gjøre noe? Men ja, det handler jo faktisk om å prioritere seg selv, ta vare på egen helse og utseende. Det krever en innsats, det kommer ikke av seg selv. @@@@@ booket spinningtime idag utgikk da jeg ønsket å skåne nakken min som som vanlig er ganske stram og vond... Benyttet heller et fint "værvindu" nå i kveld og gikk en rask og halvtimes tur. superdeilig, jeg gikk raskt og jogget til og med litt... Kroppen bare ville bevege seg mer og mer. superdeilig frisk luft fikk jeg også i meg. blir deilig å legge seg nå snart.. Så selv om jeg ønsker meg en strammere kropp, er en sunn og frisk rygg og nakke pri 1. Jeg klarer liksom ikke bli helt "friskmeldt" der, jeg antar at jeg har ubalanse i livet mitt med hensyn på bevegelse og aktiviterer. alt for stillesittende og statisk hverdag, med bæring/data osv. Kanskje en kveldstur hver kveld er tingen?? få rista løs litt? Pjuh godt jeg kom meg inn... nå begynte det å pøsregne. Været her kan være rimelig upålitelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #436 Del Skrevet 16. mai 2013 Fløtepusen begynner jaggu å bli flink! I går åpna hun kjøkkenskapet, fant frem rosinboksen, tok den ut av skapet, fikk av lokket og begynte å spise rosiner. Helt på egenhånd! Burde vel sikkert kjeftet på henne, eller sagt at hun ikke bare kan gå og ta mat ut av skapene på egenhånd, men ble jo helst imponert av hva hun får til. Ellers er bilen pakket full av vogn og bunad og diverse, Fløtepusen og jeg setter kursen mot hjemstedet i dag. Sambo holder seg hjemme, han ønsket seg en liten miniferie for seg selv- og ja, han er ikke noen særlig 17.mai fan. (men håper han bedrer seg litt til når FP blir litt større..) selv synes jeg det er fantastisk at EN dag i året samles festkledde folk i gatene for å synge og feste og le. Egentlig litt unorsk hele greia, vi er jo normalt ikke sååå "festlige" av oss, mener jeg. (ja til flere gatefester, sang og moro...!!) Har forøvrig ikke handlet bunad osv til FP, tenkte på ekkelt vær og penger og at hun vokser fort ut av det. Nei, hun får gå i finkjolen hun har, den nye rosa jakken sin og fiiine joggesko . Hadde vi hatt en stor familie med mange barn og med tradisjon for at alle gikk i bunad, hadde jeg nok mer vurdert det. Og når hun blir eldre blir det nok mer aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. mai 2013 #437 Del Skrevet 16. mai 2013 Så flink Fløtepus!! Mannen her er heller ikke glad i 17.mai feiring.. egentlig ingen feiringer i det hele tatt. Men, han får pent være med å treffe mine foreldre i byen i morgen Pølse og is og det hele. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe bunad til L, men så fant jeg en til 299,- på Coop Obs så da kjøpte jeg. Synes ikke det var så verst pris. Dessuten vet jeg at jeg får solgt den igjen eller kanskje det kommer en gutt til her, så da kan jo han arve Håper dere får en finfin 17.mai og langhelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #438 Del Skrevet 23. mai 2013 Så flink Fløtepus!! Mannen her er heller ikke glad i 17.mai feiring.. egentlig ingen feiringer i det hele tatt. Men, han får pent være med å treffe mine foreldre i byen i morgen Pølse og is og det hele. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe bunad til L, men så fant jeg en til 299,- på Coop Obs så da kjøpte jeg. Synes ikke det var så verst pris. Dessuten vet jeg at jeg får solgt den igjen eller kanskje det kommer en gutt til her, så da kan jo han arve Håper dere får en finfin 17.mai og langhelg! 17.mai var ikke den beste... med Fløtepusen som våkna sur og tidlig, og var kjempetrøtt og grinete hele morgen/formiddag.. ohhh stress! Jeg i bunad og greier, såvidt jeg fikk kledd på meg, da hun bare skulle bæres av mammaen. Ble en grei dag etter at vi kom hjem og været letta.. Langhelgen var superdigg med deeeeeilig sommervær! Nå er det helt grønt her, superfint! ''''' Fløtepusen var på helsestasjon idag med pappaen.. hun fikk vaksine, og hylte som vanlig. Grua seg visst for nr 2, for hun visste hva som kom da. Hos legen var hun også vrang, det var IKKE gøy. Hun var kanskje redd for flere stikk? er nå 76 cm og veier 9.8 kg. Ikke for tykk eller tynn. Helsesøster nevnte hun var sen i språkutvikling, men det visste vi jo... ble litt stressa av det nesten, men vi har jo pratet så masse til henne, sunget, leser endel bøker osv. Tror ikke vi har gjort noe galt, bare at hun er kjempeaktiv og ikke har så mye tid til språk. Hun lager forøvrig mer og mer lyder og "ord", og sier f.eks ja ja ja... mamma... akk (takk), ei (hei).. ikke så mye mer enn det, dvs som jeg skjønner. Klippa meg i går, nå har jeg 10 cm kortere hår (men enda langt), midtskill og for idag slett hår (frisøren rettet det). deilig med oppfriskning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. mai 2013 #439 Del Skrevet 23. mai 2013 Sen i språkutvikling?! Hun har da såvidt rundet året... Hva forventet helsesøster at hun skulle kunne da? Alle barn utvikler seg jo så forskjellig... Jeg har ei niese som er 17 mnd. Hun sier kun få, enkle ord...hei, hest, pus....Sånne ting. L er ikke særlig aktiv med språket. Det går i "mamma", "takk takk-gakk gakk" og "nei".. Hørtes ut som en litt stressende morgen på nasjonaldagen, men bra at ting gikk seg til utover dagen Og herlig med sommervær og grønt overalt! Grattis med ny sveis Godt å freshe seg opp litt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mai 2013 #440 Del Skrevet 23. mai 2013 Signerer ara, det var da rimelig spesielt fra helsesøster! Ifølge dette er hun jo helt på normalen, ihvertfall: Norske barns ordforråd Alder: Klarer å si: -- Klarer å forstå: 8 mnd.: Ingen ord --- 0–50 ord 12 mnd.: 0–20 ord --- 20–160 ord 16 mnd.: 5–80 ord --- 60–260 ord 20 mnd.: 30–250 ord --- 140–370 ord 24 mnd.: 170–420 ord 30 mnd.: 450–650 ord 36 mnd.: 600–700 ordForeldrene i undersøkelsen ble bedt om å angi hvor mange ord barna kunne forstå, og hvor mange de kunne si selv, av et utvalg på totalt 731 ord.De ble spurt om ord i ulike kategorier, både innholdsord (eks. bil, fisk, ball, såpebobler) og funksjonsord (eks. din, hvem, inni, under). Nei, ikke stress med det enda, sier nå jeg! Unger utvikler seg ulikt, og Fløtepusen har vært tidlig ute fysisk - så da kommer sikkert det språklige litt senere. Snorkfrøken er tidlig ute språklig, men ikke spesielt tidlig ute fysisk. Sånn er det! Og hurra for ny sveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå