Gå til innhold

Bittelitt moralsk støtte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde planer om en tur på besøk til en venn i en annen by fra i morgen kveld til søndag ettermiddag. Men grunnet vekterstreik er flyplassen stengt i morra. Nå er dilemmaet; Ta fly i kveld, og være der tors-søn, eller ta nattog natt til lørdag og være der fra lørdag morgen til søndag ettermiddag.

Jeg har en ettåring, som jeg aldri før har vært borte fra i mer enn noen timer. Det gir meg vondt i magen å tenke på å være borte fra ham så lenge, men jeg innser at dette kanskje er noe jeg burde trosse og gi litt slipp? Han vil være hjemme med pappaen sin, som jeg selvsgat stoler 100% på, så dét er ikke noe problem.

Jeg får masse tanker om at noe kan skje ham, at jeg ikke vil være i umiddelbar nærhet dersom han skulle trenge meg, og det gir meg som sagt vondt i magen. Men samtidig hadde det vært godt med en helg hos vennen min, med shopping og kos. Sannsynligheten for at det skulle skje noe er jo svært liten, og dersom, gud forby, noe skulle hende har han pappaen sin her som han stoler på og er trygg på.

Så da er spørsmålet, hva hadde du gjort?

Jeg føler meg litt som en dårlig mamma som tenker på å være borte fra ham så lenge, men jeg vet jo at jeg ikke ville tenkt sånn dersom det var en venninne som skulle ta en tur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han kose seg sammen med pappan. Alenetid med den ene forelderen er bare flott :rodmer:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reist uten tvil!

Ungen kommer til å kose seg med pappa, og du trenger helt sikkert litt alenetid.

Og barnet har faktisk godt av at ikke mamma ikke er det 24/7 i hele oppveksten!

Jeg skal på 1 ukes ferie til våren, uten mann og barn, og jeg gleder meg!!

Og da vil yngste kunn være 6 mnd... Men ser ikke noe problem med det så lenge er hjemme med pappan sin:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde reist, og da med fly.

Ikke ta nattoget, det blir du bare sliten av.

• Liker 1
Skrevet

Reist med fly, og utnyttet alene-tiden godt. :)

Skrevet

Forskjellen er én ettermiddag, altså er det bare fredag ettermiddag at barnet vil merke at du er borte lenger, og litt på morgenen da.

Jeg hadde reist med fly. Og gledet meg noe vanvittig :)Det at du i det hele tatt vurderer å vente til natttoget, pga én ettermiddag ekstra med barnet, kan jo tyde på at du faktisk kanskje har spesielt godt av å være borte fra barnet en stund. Hvis det er om å gjøre å være minst mulig borte fra barnet, kunne du jo la være å reise i det hele tatt...

Du har sikkert reist nå, ønsker deg en god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...