Gå til innhold

Skadet halebeinet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. For ca en uke siden slo jeg halebeinet. Er fortsatt noe inn i h**** vondt. Vondt å sitte, vondt å ligge, håpløst å kjøre bil, vondt å gå i trapper ect. Å stå og gå er greit, men løping, bøying ol utløser store smerter. Sambo maser om at jeg bør dra til legen, men jeg er litt usikker på om det er noe poeng. Hva kan de gjøre lissom??

Noen med halebeinserfaring der ute???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende de tar rtg for å se om det er brukket og om det står i skjevstilling. Ellers får du beskjed om å sitte på en badering for å avlaste området til det har gått seg til igjen. God bedring

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er brukket og står skjevt så kan man fikse på det. Er det bare brukket må det lege seg selv.

Jeg brakk halebeinet, men det sto ikke skjevt og det tok nesten ett år før det ikke var vondt.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg ødela halebenet (falt med full tyngde rett på baken) Klarte ikke sitte uten mykt underlag på flere mnd.

Var i kontakt med legen, men fikk beskjed om at det var ingenting å gjøre med skader der.

Tok MR for en del år tilbake for noe annet i hoftepartiet. Da kunne de se at det var skade og slitasje på knoklene der, men er ikke noe de gjør noe med.

Eneste som er lurt å kanskje få sjekket er OM du har fått andre skader eller irritasjoner i området.

Nå er det ca 8 år siden. Harde stoler /benker uten pute på kan jeg bare glemme å sitte på. Det samme gjelder å sitte lenge i ro. Smertene kommer og går litt. Blir til slutt noe en blir vant til å tilpasse seg etter.

• 10 måneder senere...
Gjest zubeyde
Skrevet

Hei. For ca en uke siden slo jeg halebeinet. Er fortsatt noe inn i h**** vondt. Vondt å sitte, vondt å ligge, håpløst å kjøre bil, vondt å gå i trapper ect. Å stå og gå er greit, men løping, bøying ol utløser store smerter. Sambo maser om at jeg bør dra til legen, men jeg er litt usikker på om det er noe poeng. Hva kan de gjøre lissom??

Noen med halebeinserfaring der ute???

Skrevet

Ta det med ro, ha med deg smertestillende. Sitt på sidene og stå om du kan.

Jeg fikk mitt revet av og det er 3 år siden, fortsatt ikke bra, men ikke noe å gjøre.

Skrevet

Slo mitt kraftig på en trening for mange år siden. Tok vel et par måneder før jeg kunne sette meg og reise meg uten at det gjorde inn i h.... vondt, og bortimot et år før det var (nesten) helt bra igjen. Selv flere år etter det kunne det sporadisk gjøre vondt hvis jeg satte meg "på feil måte".

Gikk aldri til lege med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...