AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Heisann. Jeg har lenge tenkt på å ta tannbleking for å få litt finere tenner, men jeg har vært veldig usikker. Hvis jeg bestemmer meg for å ta tannbleking, så skal jeg definitivt ta det hos en tannlege, så det kan jo være greit å høre litt hva det koster på forskjellige plasser. Kan noen dele erfaringer med tannbleking hos tannlege? *Hvor mye kostet det? *Hvor lang tid tok det? *Bivirkninger? *Er du fornøyd / angrer du? *Ble tennene mye finere? Hvor mange ganger måtte du gjennomføre det for å få det resultatet du ville ha? Jeg har hørt at tannlegen forbedrer fargen på tennene dine gradvis, så jeg regner med at de fleste må innom flere ganger? Jeg vil ikke ha kritthvite tenner som lyser i mørket, men jeg vil ha vanlige hvite tenner. Jeg er lei av å holde igjen munnen når jeg smiler eller ler. Jeg vil bleke tennene mine slik at jeg ikke lenger skjemmes når jeg smiler fra øre til øre. Takker for tips og informasjon.
Gjest hege Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Har gjort det. Ville ikke gjort det igjen. Husker ikke hvor mye det kostet hos tannlegen, men har man først bestemt seg er ikke pengene det største problemet. Jeg hadde skinne og blekemiddel, det var litt slitsomt og ubehagelig, men kanskje andre metoder nå? Men... Har du først begynt med det, så må du fortsette i evig tid. Tenner blir alltid misfarget, særlig av kaffe, te, rødvin, nikotin osv. Dessuten, er du så uheldig å få et hull "på forsiden" mens tennene er lysere og tannlegen reparerer det med hvit fylling. Hva skjer da? Jo, når tennene blir misfarget igjen så blir fyllingen ikke det, og lyser opp midt i alt det andre. Ikke lekkert. Jeg ville heller begynt å bli nøyere med kostholdet mitt, nøyere med tannpuss og tanntråd. Så ville jeg heller kostet på meg et tannlegebesøk for rens og fjerning av misfarging og tannstein 2-3 ganger i året. Da har du alltid friske og fine tenner. Din tannfarge er den naturlige for deg, og hvis de ellers er velstelte og renses ofte, så er den fargen det som er penest til deg. Og alle vil synes at de er mer enn hvite nok.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Jeg kjøpte skinne og blekemiddel hos tannlegen, betalte 2600,- for oppe og nede. Første gangen brukte jeg det i fem netter, tennene ble hvite og fine, nå bruker jeg skinnene ei natt når jeg ser de begynner å bli gule igjen. Angrer ikke på dette, herlig å kunne smile når jeg vet tennene er hvite igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 *Hvor mye kostet det? Ca 3500 *Hvor lang tid tok det? 10 egenbehandlingermed skinne og bleke-gel *Bivirkninger? Ingen,men bittelitt ubehag *Er du fornøyd / angrer du? Angrer ikke, jeg måtte jo prøve *Ble tennene mye finere? Nei Jeg har hørt at tannlegen forbedrer fargen på tennene dine gradvis, så jeg regner med at de fleste må innom flere ganger? Hos tannlegen går du 1 gang, og det er liten kontroll over hvor hvite tennene blir. Ofte blir de blenda-hvite. Jeg fikk laget skinne hos tannlegen og kjøpte bleke-gel hos tannlegen for det var den mest anbefalte metoden, for da kan en styre hvor hvite tennene skal bli. Man fyller gel i skinnene og sover med dette om natta. Ca 10 netters forbruk på gelen jeg kjøpte, noen trengte 6-7 netter andre trengte 9 netter før de var fornøyde med hvitfargen sa tannlegen. Jeg har gulige tenner fra barnsben av, og håpet at dette skulle hjelpe, men det gjorde det ikke. Har lært i ettertid at man kan ikke bleke tennene hvitere enn de opprinnelig var. Så stort sett virker det bare på folk som har misfarging av mat/drikke/røyking på tennene sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå