Gå til innhold

Bidragsforskudd

Fremhevede innlegg

Gjest MariaK
Skrevet

Noen som vet hvor lang behandlingstid det er på b forskudd? Eventuelt fra søknads dato til utbetaling? Har også søkt om at nav trekker bidraget fra lønna til barnefar, men det har jeg hørt er sinnsykt lang behanndligstid på. Men forskuddet? Er det sånn at viss jeg feks får fullt forskudd, får jeg det hver mnd da? Helt til de trekker far fra lønna? Og viss han bytter jobb og det går litt tid før nav får det med seg osv, får jeg forskudd i mellomtiden da? Håper noen vet!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel bidragsforskuddet(betalt av staten - altså meg) før saken er ferdig behandlet. Men du får nok ikke mer enn minstebidrag.

Du må også være klar over at det "jeg" har lagt ut, trekkes fra bidraget når far begynner å betale.

Skrevet

Trekk direkte fra lønn tror jeg de bare setter inn der hvor by gjentatte ganger ikke betaler frivillig. Tok 11 år før slikt trekk ble satt inn i "min" sak, noe av tiden skyldtes at by jobbet svart.

Gjest streikevakta
Skrevet

Du får vel bidragsforskuddet(betalt av staten - altså meg) før saken er ferdig behandlet. Men du får nok ikke mer enn minstebidrag.

Du må også være klar over at det "jeg" har lagt ut, trekkes fra bidraget når far begynner å betale.

Oj! Så nå er det mors skyld at far ikke gidder å betale bidrag ?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Bitter?

Kan hende du selv havner i en slik situasjon snart.. Hvem vet. Kanskje du selv i løpet av livet blir avhengige av MEG som betaler skatt for at du skal overleve?!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at bf har stor gjeld hos nav da han ikke har betalt bidrag for sitt andre barn. Og han blir nå trukket dobbelt i lønna si for det. Jeg vil selfølgelig også ha bidrag da det koster og ha barn. Det handler om å bidra til vårt felles barn! Så du som skal betale meg bidrag? Jobber du i nav eller? Ser fram til rask saksbehandlingstid og rask utbetaling!!!

Skrevet

Bitter?

Kan hende du selv havner i en slik situasjon snart.. Hvem vet. Kanskje du selv i løpet av livet blir avhengige av MEG som betaler skatt for at du skal overleve?!!!

Jeg mottat bidrag, men ingenting fra staten nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...