Gå til innhold

Dørvaktene på Dr. Jekkyls...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

Noen fler som har dårlig erfaring med de?

Jeg har!

Har observert at den ene vakten har saumfart lokalene og kadtet ut folk helt for pur f... Folk som ikke var for fulle i det hele tatt, et kjærstepar hvor han kastet ut gutten, der de satt rolig for seg selv uten å forstyrre noen. Flere andre som oppførte seg helt fint også, husker det var utrolig provoserende å se på...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

har ingen dårlig erfaring personlig, men jeg har merka at de tror de har en jævlig autoritær makt :roll: det er så innmari tragisk!

jeg hater dørvakter som tror de er det!! (for så vet alle som egentlig ikke er det- som for så vet er en typisk dørvakt og vekter-greie :flau: )

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Jeg så videoen og tenkte om dørvakten "Faen for en kuk!" Måtte apekatten aldri få være dørvakt noen som helst gang igjen. Forøvrig tror jeg en doptest av denne dørvakten kunne vært spennde.

• Liker 1
Skrevet

bare av ren profesjonell nysgjerrighet... er det noen som vet om disse vaktene jobber for huset direkte, eller via eksternt firma som innleid?

Skrevet (endret)

Nå var jo ikke jeg der å så hele hendelsesforløpet, men ut i fra denne videoen, kan jeg overhodet ikke se noen grunn til at albueslaget midt i ansiktet på gjesten kan forsvares her. Gjesten lå nede, å ble holdt fast at flere vakter. Skal man påberope seg nødverge, må nødvergen man bruker faktisk stemme overrens med faren/volden man ble utsatt for. Så vidt jeg forstår ut av videoen, slår han gjesten fordi gjesten holder fast i armen hans. Det finnes veldig mange andre mildere og bedre metoder for å få løs det grepet.

Og det er jo nesten ikke rart at enkelte skuler når de hører jeg er i dette yrket, når alt man hører om dørvakter, er denne voldsbruken og apeoppførselen vi ofte får høre om.

Så vidt jeg vet, mistet de vel både jobben og brikka (beviset for at man er godkjent dørvakt). Det er en grunn til at man blir fratatt dette..

Og ja, jeg har også måtte 'tatt i' i enkelte situasjoner, men man skal alltid etterstrebe å bruke det som siste utvei, kun hvis det er helt nødvendig, og aldri mer enn nødvendig.

Endret av Namine
Gjest Elissima
Skrevet

Helt sykt. Generelt synes jeg det er mye dritt og maktmisbruk blant dørvakter i Oslo. Derfor er det sjelden jeg er på byen lenger. Har blitt beskyldt for å være ruset på narkotika (jeg røyker ikke engang..) og en gang fikk jeg ikke komme inn fordi jeg ikke hadde norsk leg. Pleier å oppføre meg når jeg står i kø men blir så irritert på vakter som holder på sånn..

Jeg har flere ganger sendt klager til diverse utesteder pga rasistisk og ufin behandling fra dørvakter, men får jo ingen svar.

Trodde bransjen haddde ryddet opp jeg? Og hvorfor bruker de så mye unødig vold mot folk?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt sluttet å dra dit jeg, pga vaktene, spesielt en av de. Vaktene som bruker å være der er velig lite imøtekommende, retferdige eller reale! De er helt ufordragelige! Alt for mye kvalme med de!

Håper virkelig det var en av de verste som var med på dette, slik at han ikke får jobbe der mer og jeg kan dra tilbake dit igjen.

• Liker 1
Skrevet

For et par år siden arrangerte noen jeg kjenner et arrangement der, og jeg kom alene klokka 20.30. Siden jeg var student og ikke hadde råd til å drikke ute hele kvelden hadde jeg drukket ca tre glass vin før jeg kom. Jeg ble stoppet og måtte stå ute i ti minutter før jeg fikk slippe inn, for jeg så visst fryktelig full ut. Og da jeg endelig fikk slippe inn fikk jeg beskjed om at han skulle følge med på meg resten av kvelden. :roll:

Altså; tidlig på kvelden, kom alene og skulle på et arrangement og var på alle måter passende kledd. Aner ikke hva som gikk av den fyren...

• Liker 1
Skrevet

Syns det blir noe naivt av eieren å si at om fornærmede var så full da han ankom Dr. Jekkyl ville han ikke fått kommet inn. Jeg har vært der flere ganger med venner som har vært overstadig berusa ved ankomst og det har da aldri vært noe problem å komme inn der. Dr. Jekkyl er jo et rølpested med alt det det innebærer.

Skrevet

Min lenke

Noen fler som har dårlig erfaring med de?

Jeg har!

Har observert at den ene vakten har saumfart lokalene og kadtet ut folk helt for pur f... Folk som ikke var for fulle i det hele tatt, et kjærstepar hvor han kastet ut gutten, der de satt rolig for seg selv uten å forstyrre noen. Flere andre som oppførte seg helt fint også, husker det var utrolig provoserende å se på...

Uff, jeg skal aldri dra hit igjen! Jeg har vært der mange ganger før, men dette er til å bli kvalm av. Jeg har en dårlig erfaring derfra med at kjæresten til en venninne ikke kom inn fordi han var for full(han var absolutt ikke full og var rolig ). Og når jeg sa imot dem så fikk ingen av oss komme inn! Æsj for noen idioter. Tror de er noe...

Gjest Janus
Skrevet

Autoritære og maktsyke dørvakter er ikke et fremmed fenomen for meg, uten at jeg har kjennskap til dette utestedet personlig. Sist jeg var der gav jeg opp i køen.

Har imidlertid vært innblandet og utsatt for unødvendig og uberettighet voldsbruk selv ved lignende anledninger og også indirekte som vitne.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...