Gå til innhold

Dere mateksperter, er corn flour samme som maizenna?

sweety pie

Anbefalte innlegg

Har sett endel suppeoppskrifter der man skal bruke corn flour. Så jeg aner ikke hva slags maismel jeg skal bruke. Så på butikken igår at det var to typer maizenna mel, hva er forskjellen? Er maizenna det samme som maismel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Corn Flour er maismel.

Maizenna er maisstivelse.

Man får flere typer maizenna, en som røres ut i vann før man har den i det som skal jevnes.

Så har man lys og mørk jevning som røres direkte i det som skal jevnes.

Maismel får du bla på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om oppskriften er amerikansk eller britisk. Corn flour er ikke det samme. I USA er corn flour maismel og corn starch er maizenna. I Storbritannia er jeg litt usikker, men corn flour kan fint bety maizenna der.

Se på framgangsmåten på oppskriften, disse to tingene brukes på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om oppskriften er amerikansk eller britisk. Corn flour er ikke det samme. I USA er corn flour maismel og corn starch er maizenna. I Storbritannia er jeg litt usikker, men corn flour kan fint bety maizenna der.

Se på framgangsmåten på oppskriften, disse to tingene brukes på forskjellige måter.

Det står corn flour i oppskriften. Og det er chicken corn soup jeg skal prøve meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper egentlig ikke. Har du en link til den?

Skal se om jeg finner linken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte på suppen, og det ser ut til at "corn flour" er brukt som tykningsmiddel. Da vil jeg absolutt tro at du kan bruke maizena i stedet.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du kan bruke vanlig maizenna. Maizenna "Jevner" ville jeg ikke brukt, blant annet fordi du trenger endel mer av den enn vanlig for å jevne noe, og den tar litt av smaken synes jeg.

Forskjellen er jo ellers at vanlig må røres ut i litt kaldt vann eller annen væske, mens Jevneren drysses rett oppi det varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...