Gå til innhold

Klarer ikke spise

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om sommeren når det er veldig varmt så mister jeg alt av matlyst og klarer ikke spise ordentlig.. Idag har jeg spist en halv fiskefilet og litt tomatsaus. Igår spise jeg en ostebrix og dagen før der en kvart grandiosa osv de andre dagene. Så de siste to ukene nå har jeg bare spist en gang om dagen.

For meg er dette veldig lite mat og jeg mister all energi, orker omtrent ingenting i løpet av dagen. Prøver jeg å spise mer så blir jeg kjempe dårlig.

Er det noen råd om hvordan jeg kan få i meg litt mer mat så ikke sommeren blir helt bortkastet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha lett og enkel mat stående klar i kjøleskapet. Salat feks. Frukt og grønt er også lettere å få i seg enn det vi vanligvis kaller "mat", på sommerstid er det vanlig å få mindre matlyst, spesielt når det er varmt og jævlig. Prøv å finne oppskrifter på kald mat, som du kan lage ferdig og ha i kjøleskapet, eller mikse sammen på to minutter.

Jeg har ofte ferdig kuttet kålrabi i kjøleskapet om sommeren. Jeg skjærer dem i tykke skiver og legger dem i litt vann.

Agurk, grapefrukt, mango og nektariner kan også hjelper litt på spiselysten. I verste fall får du da ihvertfall i deg litt fruktsukker og fuktighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...