Gå til innhold

Blir så fort sint!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter med at jeg blir sint for ingenting! Jeg hater meg selv for det, og foreldrene mine har tålt mange runder med kjefting uten grunn, derfor har jeg et ønske om å gjøre noe med det. Jeg har opplevd en del ting i barndommen og jeg har hørt moren min sier det han være en årsak. Men jeg vil virkelig ikke snakke med psykolog eller lignende da jeg har gått der før pga. andre problemer, og føler ikke dette er "så" alvorlig. Dette er noe jeg vil ordne opp i selv! Jeg klarer virkelig ikke at folk kommer for nært på meg, og føler alltid jeg må skyve folk litt unna, enten de maser eller lignende! Derfor lurte jeg på om noen hadde teknikker jeg kunne utføre?

Jobber også med selvfølelsen, selvtilliten, sjenertheten, pessimismen, og at jeg ønsker å bli litt mer "sunshine" ikke unaturlig solstråle, men opp med hode og smile, vet selv hvor glad jeg blir når andre inkluderer meg og smiler! Så har mange ting å ta fatt på derfor trenger jeg bare noen enkle ting å gjøre, bøker som kan hjelpe? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei du, jeg har samme problemet selv. Har opplevd mye dritt i livet og går til psykolog nå. Jeg har problem med pms i tillegg så er en vandrende bomde på en måte. Har foreløpig ikke funnet noen løsning men kanskje du kan tenke på følgende:

- har du det bra for tiden? altså, gjør du daglig noe du trives med, jobb eller skole?

- opplever du mye stress? jeg blir veldig cranky om folk maser på meg osv

- har du bra folk rundt deg? veenner og familie du finner på ting med?

- hvordan står det til med kosthold og trening? jeg trente kickboxing før, veldig bra måte å få ut aggresjon. mangel på vitaminer kan også gjøre deg i ubalanse

Dette er bare noen løse tanker fra meg! Jeg så masse selvhjelpsbøker på Norli om anger management, men husker ikke hva de heter..

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Syntes kickboxing hørtes ut som en kjempeide, da jeg blant annet har ødelagt pcen min, kalkulatorer, og revet opp tapet, for å "få ut" aggresjonen min. Så skal se hva jeg får til. Psykolog er IKKE et alternativ, men siden jeg er under 18 kan det være mulighet for at jeg tar kontakt med helsesøster, til tross for at jeg ikke er helt komfortabel med de i forhold til psykologer..

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese "Bekjempe sinne og irritasjon". Gis ut på Tapir forlag, kan kjøpes i nettbutikk der. Det er en bok med masse praktiske øvelser du selv kan gjøre for å nettopp bekjempe sinne og irritasjon.

AnonymBruker
Skrevet

helsesøstre har en plikt til å lagre all data som du forteller dem 10 år frem itid! dette synes jeg er skremmende:S

AnonymBruker
Skrevet

Dette hørest kanskje litt teit ut, men hva med å bli et skikkelig ja-menneske (som filmen Yes Man). Hvis moren har lyst til mase om noe som egentlig gjør at du vil skyve henne vekk.. tenk ja, hvorfor ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...